Wat is waar en wanneer te doen?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Bouwblokjes Hardenberg 3 en 4 augustus 2019

door sanderkoenen » Zo Jul 07, 2019 21:46

In het eerste weekend is weer Bouwblokjes in Hardenberg.

"BOUWBLOKJES" in evenementenhal Hardenberg
Al een aantal jaar organiseert Stichting Het Bouwblokje samen met Evenementenhal Hardenberg het evenement Bouwblokjes voorheen "Beleef LEGO Dagen". Tijdens Bouwblokjes wordt de Evenementenhal Hardenberg voor 2 dagen omgetoverd tot een LEGO walhalla voor jong en oud.

Wat is er te doen tijdens Bouwblokjes:
Diverse Demonstraties
Diverse LEGO Fans die hun eigen creaties tonen
LEGO Verkoopstands
LEGO Bouwhoek
Racebaan
DUPLO Kleuterplein
Bioscoop
Springkussens
En nog veel meer speel plezier

Tijdens Bouwblokjes zijn er diverse demonstraties van de mogelijkheden die LEGO biedt en natuurlijk zijn er ook allerlei soorten LEGO te koop. Dus bent u op zoek naar een speciale uitgave van een LEGO doosje, zoekt u al tijden naar een onderdeel om uw set compleet te maken of bent u gewoon nieuwsgierig? Kom dan naar Bouwblokjes in Evenementenhal Hardenberg. Een evenement voor jong én oud!

Entree:
Entree: Online € 5,00 p.p. Deurverkoop €6,00 p.p.
Kinderen t/m 2 jaar hebben gratis toegang
Gratis parkeren

Openingstijden "zomer editie":
Zaterdag 3 augustus 2019 10:00 - 17:00 uur
Zondag 4 augustus 2019 10.00 - 17.00 uur

Het evenementenhal is te vinden:
Energieweg 2
7772 TV Hardenberg

Je kan je nog aanmelden voor het evenement op de site van het Bouwblokje
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1623

Wo Aug 24, 2011 10:59

Re: Bouwblokjes Hardenberg 3 en 4 augustus 2019

door LegoMathijs » Do Jul 11, 2019 11:22

Weet nog niet zeker of ik dit jaar kan.
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2903

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Za Jul 27, 2019 9:24

Tot op heden nog geen bevestiging ontvangen zelfs na nog een tweede mail te hebben gestuurd. :? Hebben anderen al wel een bevestiging?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
917

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Za Jul 27, 2019 11:19

ik heb me ook aangemeld en tot op heden ook nog geen bevestiging ontvangen.
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Rebla

370

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Zo Jul 28, 2019 12:09

Ook aangemeld, maar op heden nog niks gehoord... er ook al tweede mailtje achter aangestuurd, maar niks :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5252

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Jul 28, 2019 13:12

Hier het zelfde maar via social media contact gehad met Paul Wolters en hij gaf aan dat hij mij wel bevestigd had. Het is wel een vreemd systeem. Ontvang hun mails ook niet met de uitnodiging.
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Di Jul 30, 2019 21:51

Bevestigingsmail gehad en nu ook een met informatie. :P
Gebruikers-avatar
User

Dutch Brick

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Za Dec 08, 2018 21:48

Den Haag

door Dutch Brick » Wo Jul 31, 2019 16:37

Ik ben er bij dit jaar, wordt voor mij de eerste keer naar Hardenberg. :D
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Jul 31, 2019 17:50

Leuk. :duim:
Kom even langs voor een praatje!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Aug 09, 2019 19:35

Het heeft even geduurd, maar bij deze een verslag van afgelopen weekend.

Op vrijdag was ik naar Thomassio gereden en daar kon ik blijven slapen. Thomassio moest zijn layout voor een deel nog in elkaar zetten. :lol: Ik heb meteen een deel van zijn oude MOC gesloopt en deels gesorteerd.

Op zaterdag vertrokken we iets later dan gepland, maar we hadden niet veel om op te bouwen. Rebla was al aan het uitladen toen wij aankwamen. In de hal hadden we snel de tafels gevonden en we stonden naast Dutch Brick. Het was zijn eerste evenement en was leuk hem te ontmoeten.

Om 10 uur ging de zaal open. Bezoekers vond het het wel leuk om te zien dat wij aan het opbouwen waren. Om 11 uur waren we klaar met opbouwen. Ik heb even een rondje gelopen en verschillende mensen gesproken. Jaapxaap was op zaterdag als bezoeker en hij kwam ook even gedag zeggen. Ik zag dat Griffon in de andere hal stond met zijn vrachtwagens en de modules van de heksen layout. Halverwege de middag toen Jaapxaap bij ons stond, waren een Duitser en een Luxemburger bij ons vertellen oven een BL winkel en een evenement in Luxemburg. Dat was interessant om te horen en we kregen nog een folder van ze.

Om half drie werd het al rustig en ik ben toen ook een rondje gaan lopen om foto´s te maken. Afwezigheid van bouwwerken was bedroevend. Verkoop was veel te veel en wat mij opviel, veel kraampjes met nieuwe sets. Slaat ook volledig de plank mis met zo´n grootschalige verkoop van nieuwe sets. Ik was dus vrij snel klaar met foto´s en in de middag kwam ik eindelijk Griffon tegen en hem kunnen spreken.

Avondeten was uitstekend, avondprogramma was een beetje lang. De veiling hadden ze beter weg kunnen laten, maar de bouwwedstrijd was wel leuk.

De volgende dag vertrokken we iets later. Het was in de ochtend niet bepaald druk, maar er was wel aanloop. Koersje was er nog als bezoeker en nog even kunnen spreken. Om half twee was het al rustig en toen moesten we nog drie en een half uur. Sparhawk kwam nog langs met zijn vrouw en kinderen. Om half 5 gingen we al opruimen en konden we snel inladen. Om 6 uur konden we weer eten en dat was weer uitstekend.

Het was de slechtste editie van Hardenberg zonder twijfel, nog slechter dat Goes 2018 (en dat was al een dieptepunt voor de Bouwsteen). Er was te veel verkoop (en veel nieuwe sets). Veel modellen van exposanten waren al oud en mogen nodig afgebroken worden. Verlichting was slecht en foto´s zijn niet bepaald geweldig. Zondag was dit beter, maar toen had ik geen zin meer om foto´s te maken. Daarnaast was het ook veel te rustig. Omdat er niet veel te zien was, was het een beetje vervelen en geld uitgeven om de tijd door te komen.

Het klinkt misschien hard, maar Hardenberg was een evenement waar bouwwerken te zien waren. Dit was een evenement met zijn eigen reputatie. Nu kan je Hardenberg op de grote berg gooien bij de andere evenementen, want die reputatie is nu echt weg.

Hier nog een paar foto´s als impressie.
Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto´s zie mijn Flickr album.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2743

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Vr Aug 09, 2019 22:11

Even een note: Hardenberg is niet van De Bouwsteen. Het komt uit de koker van Bouwblokjes.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Aug 09, 2019 22:17

Klopt. Maar het was nog slechter dan Goes 2018. Dat beschouwde ik al als een dieptepunt. Daarnaast gebruiken het Bouwblokje en de Bouwsteen dezelfde formule voor de evenementen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2330

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Aug 09, 2019 22:50

De discussie op FB is weer in volle gang....... overigens is je verslag erg goed :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2743

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Vr Aug 09, 2019 22:52

@sanderkoenen: Weet ik. Veel verkoop en oude mocs. Is al jaren zo en zal nog jaren zo blijven. En al helemaal midden in een zomervakantie.

Verbaas mij er alleen nog steeds over dat de lowluggers daar willen staan tussen de verkoop en antieke moc's.
Er veranderd niks aan de formule namelijk.

En de positieve denkers die roepen "dat je er heen moet omdat er dan meer moc's komen" ... die komen steeds weer terug met dezelfde verhalen: "te veel verkoop, setverzamelingen en oude moc's".

Ja, ja ... ik klink als een gebroken plaat maar niemand heeft mij ooit het tegendeel bewezen.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2903

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Za Aug 10, 2019 13:21

Vorig jaar waren we nog met een aardige groep lowluggers. Dat was een geslaagde editie, dus het kan wel.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
917

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Zo Aug 11, 2019 10:52

Ik was alleen de zaterdag aanwezig dus kan alleen over deze dag spreken.

Ik was even voor 9 uur in het gebouw en precies op tijd klaar voor de eerste bezoekers :D.
In eerste instantie was het erg rustig, dit was vorig jaar wel anders, toen stond men in een lange rij te wachten bij de ingang om naar binnen te komen. Vanaf een uur of half elf begon het drukker te worden en heb ik vele leuke reacties op mijn bouwwerken mogen ontvangen en vele leuke gesprekken kunnen voeren.

Uiteraard heb ik ook nog een ronde gemaakt over de beurs en de weegschaal sloeg inderdaad meer uit naar verkoop dan naar MOC's maar eerlijk gezegd was dat wel te verwachten.

De drukte hield, zoals Sander aangeeft, rond half drie op en toen werd het ook echt rustig.
Om 5 uur was het afgelopen en ben ik begonnen met inpakken.

Conclusie:
Het was een rustig evenement en ik mistte het gevoel wat ik andere edities wel had.
Hierbij moet ik wel zeggen dat het onlangs overlijden van Ingmar hierin een grote rol heeft gespeeld en ik hem gemist heb op dit evenement. Er waren wel een aantal bouwwerken van hem aanwezig en toen ik daar langs liep had dat wel even impact.

Ondanks de mindere editie zal het mij er niet van weerhouden om me voor de volgende editie weer in te schrijven.
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Dutch Brick

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Za Dec 08, 2018 21:48

Den Haag

door Dutch Brick » Ma Aug 12, 2019 22:55

Hoewel het dus niet het beste evenement scheen te zijn vond ik het erg leuk voor de eerste keer exposeren, leuk dat ik naast jullie stond, Sander, Thomas en Albert was een gezellige dag :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4173

Hoorn

door sanderkoenen » Di Aug 13, 2019 6:51

legopapa schreef:
Ja, ja ... ik klink als een gebroken plaat maar niemand heeft mij ooit het tegendeel bewezen.

Ik heb mijn best gedaan, maar helaas niet kunnen slagen. :P

Dutch Brick schreef:Hoewel het dus niet het beste evenement scheen te zijn vond ik het erg leuk voor de eerste keer exposeren, leuk dat ik naast jullie stond, Sander, Thomas en Albert was een gezellige dag :duim:

Het was zaterdag wel gezellig (zondag ook wel met zijn drietjes).
Hopelijk zien we je vaker verschijnen. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Do Sep 27, 2012 12:23

Ommen

door Harald » Ma Sep 02, 2019 12:36

Ik kon helaas niet dit jaar omdat het weer in de vakantie viel.
Maar zag op de site van de Evenementenhal dat ze weer net als vorig jaar een (extra) Legobeurs houden eind van het jaar.

Bouwblokjes Hardenberg 2019
De volgende editie van Bouwblokjes vindt plaats op zaterdag 28 en zondag 29 december 2019. Meer informatie over dit evenement volgt.

https://booking.evenementenhal.nl/nl/bo ... hardenberg

Dan ga ik dus maar in december, eens kijken of het dan wat beter is en eens kijken of ik dan ook nog wat nieuwe blokjes kan scoren.

en idd het overlijden van Ingmar, ik schrok daar wel van. Ik had hem 2 jaar geleden nog gesproken. Hij maakte geweldige mooie trucks.