Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2203

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

10257 Creator Expert Carousel

door Raven » Vr Mei 31, 2019 18:52

Setnummer: 10257
Setnaam: Carousel
Elementen: 2670 stuks
Jaar: 2017 (staat al even in de kast :fluiten: )

Mijn vorige review is al weer even geleden, en de belofte van vaker schrijven is niet geheel uitgekomen :lol: . Maar vandaag had ik even zin om te bouwen, maar niet om te MOCcen. Dus bovenstaande set maar eens onder een laagje stof vandaan gehaald. Ik had hem al eens gebouwd, dus eens kijken of het gevoel de tweede keer hetzelfde is.

Unboxing:
Als we de doos openmaken zien we een boekje en een stickervel, gelukkig enkel stickers van "spiegels" en vooral dezelfde met een makkelijke vorm. Verder hebben we zakjes genummerd van 1 tot en met 5. Niet veel zakjes, en veel dezelfde elementen zijn te herkennen in de zakjes. Dat voorspelt vaak niet veel goeds in de afwisseling tijdens het bouwen. Een extra zakje met wat platen en witte soft axels. En als laatste nog een 6 tal zeilen in een los zakje, welke gelukkig met een kartonnetje om ze mooi en recht te houden.
61E09317-8689-4961-BF2A-64DD6D664B8E.jpeg

De basis:
In het eerste nummer gaan we op zoek naar de basis van het geheel. Zoals we gewend zijn vol met herkenbare veel kleuren die ons moeten voorzien van herkenningspunten tijdens de bouw. En voor het eerst heb ik ze ook op deze manier gebruikt, dus ja ik zie de toegevoegde waarde. Daarnaast is het vooral recht toe recht aan en maken we in de basis ook al de start met het mechaniek. Simpel maar doeltreffend, iets voor een technic n00b als ikzelf zeker handig. Naast het leggen van de basis maken we ook het eerste figuur en de plek waar we onze kaartjes kunnen kopen voor deze mooie attractie.
83E5E18F-2DE2-4C61-A3AE-9C1F1920445E.jpeg

Het plateau:
Daarna is het plateau aan de beurt waar we later onze dieren op kunnen monteren. Dit is wat ik me inderdaad herinnerde van de vorige keer, hier begon het vele herhaal werk en is de afwisseling en het plezier niet continue aanwezig. Maar technisch gezien zit het goed in elkaar en na het aansluiten van de M-Motor en de batterijbox om te testen of alles goed is merk je dat het goed werkt. Alles loopt soepel en zit er als "speelset" voor kinderen erg goed uit.
0511A9A7-64D6-43B4-994C-A9E07CEBF929.jpeg

Het middenrif:
Daarna is het bij zakjes drie tijd om door te gaan met het middelste deel, hier komt er dan al meer kleur en detail in het geheel. Maar helaas ook hier veel herhaling. Wat daar voor mij dan wel weer fijn aan is, is dat ik de onderdelen ga inzetten om te MOCcen en daarin is juist veel van hetzelfde heel handig. NA het middenstuk is ook in deze stap de basis voor het dak aan de beurt. Ook hier weer veel herhaling maar wel erg stevig gebouwd.

De dieren:
In dit stadia van de build gaan we de dieren zelf bouwen. Zeker het leukste deel van de build, want elk dier is uiteraard anders, maar ook de manier waarom ze gebouwd worden is telkens anders aangevlogen. De zwaan staat stil en is aan de bodem vast gemaakt, deze is zeker voor een creator set wat ongedetailleerd. Ja de vorm is meteen herkenbaar maar met wat kleine aanpassingen denk ik mooier te maken. De overige dieren zijn beter gelukt, en zitten vast aan eens taak die het "dak" in gaat. Daardoor bewegen ze op en neer tijdens het ronddraaien. Een mooie feature welke de ervaring van de carrousel zeker ten goede komt. Hele mooie en fleurige beesten hebben ze ontworpen. En de fiks die je erbij moet maken om er op te zetten lachen breeduit.
9A9520A3-854B-4BB7-A382-1369F7162FD8.jpeg

Het dak er op:
In de laatste fase ga je eerst het dak er op maken wat vervolgens meteen de sfeer van de set bepaald. Mooie gele zeilen die goed tot hun recht komen. Ik ken zelf de originele carrousel niet maar deze is erg mooi afgewerkt. Daarna de langdradige klus om twee maal rondom een rand te zetten om de details aan de rand te maken. Leuke kleuren en mooie details. Al is het gek dat van de "dino-staartjes" er een linker en rechter mould is (het gaatje zit dan aan de andere kant) en er 23 van de ene en 25 van de andere in zitten waardoor je het dus net niet super netjes af kan maken. Klein detail maar voor zo'n show set wel een klein minpuntje.
2DD0F391-D465-4EC9-979D-3BD651E15774.jpeg

Conclusie:
Een set die deels goed gebouwd is maar deels ook vol zit met herhalingswerk. Al kun je dat van de voren aan zien komen bij het zien van de doos en de vorm. Daarnaast is dit samen met de achtbaan en het reuzen rad het derde model welke als attractie is gebouwd en ook beide andere sets hebben deze herhaling er in zitten. Maar zeker met alle drie bij elkaar staat het super cool. En ik kan niet wachten op de volgende in de reeks mag wat mij betreft de freefall tower worden, welke duidelijk zichtbaar is op de dozen van de huidige modellen.... Dus wie weet. Ik geef dit model voor de uitvoering een acht en voor de build een 6. Al met al een mooie set om te hebben.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
519

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

Re: 10257 Creator Expert Carousel

door SamtheChemist » Vr Mei 31, 2019 20:38

Leuke review! Staat bij mij nog op de kast om gebouwd te worden met de andere twee attracties die je noemt ;-)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3970

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Di Jun 04, 2019 9:23

Leuke review.
Het was te verwachten dat er herhalingen in zitten. Het model is wel mooi.
Ik hoop voor je dat de set steviger is dan 10196.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2203

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Di Jun 04, 2019 9:37

Hij is zeker stevig, met 1 hand naar boven te tillen weet ik uit ervaring.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>