Lego Studio 2.0 Render

no avatar
User

john_brickmold

26

Do Mei 02, 2019 15:41

Lego Studio 2.0 Render

door john_brickmold » Ma Mei 13, 2019 16:19

Ik zit me af te vragen en me suf te zoeken op internet over renderen met videokaarten in studio 2.0

Op de website word alleen vermeld dat de rendering de CPU kracht gebruikt om te renderen wat op zich prima werkt met een I5 core 8ste gen maar het zou nog sneller kunnen en gaan met de inzet van mijn videokaarten. 2x 4gb amd-readon rx-550 types maar kan op geen enkele manier achterhalen hoe je dat kan instellen in de software van de render (eye).

Weet iemand of heeft iemand het wel voor elkaar om te renderen met videokaarten ipv de CPU ?

groet,
John Brickmold
Gebruikers-avatar
User

tiptoptommie

87

Vr Dec 26, 2014 20:30

Re: Lego Studio 2.0 Render

door tiptoptommie » Di Mei 14, 2019 12:03

Dit soort zaken kan ik instellen via de software van AMD, hierin kan je aangeven bij welk programma je de video kaarten wil gebruiken.
Gebruikers-avatar
User

LucRichters

Rang

premium

premium
193

Vr Apr 12, 2013 17:14

Zwolle / Enschede

door LucRichters » Di Mei 14, 2019 23:41

Het nadeel van renderen is dat het vaak gebeurt op basis van ray-tracing. Hier komen ingewikkelde berekeningen bij kijken en er zijn geen/weinig renderprogramma's die dit op de videokaart af kunnen schuiven. Voor het gros van de renderprogramma's heeft de videokaart dus geen nut.

Ik heb zelf wat ervaring met pov-ray en de renderengine van Solidworks en deze gebruiken beide niet de videokaart. Op de achtergrond werkt studio 2.0 ook met pov-ray en is het dus niet mogelijk om het te versnellen met een videokaart.
Zie ook punt 6 in de documentatie van pov-ray: https://www.povray.org/documentation/view/3.6.1/183/
no avatar
User

john_brickmold

26

door john_brickmold » Wo Mei 15, 2019 10:24

tiptoptommie schreef:Dit soort zaken kan ik instellen via de software van AMD, hierin kan je aangeven bij welk programma je de video kaarten wil gebruiken.

ah ga het proberen thanks :)
no avatar
User

john_brickmold

26

door john_brickmold » Wo Mei 15, 2019 10:33

tiptoptommie schreef:Dit soort zaken kan ik instellen via de software van AMD, hierin kan je aangeven bij welk programma je de video kaarten wil gebruiken.

Zo te zien werkt jou tip, normaal renderen van het station baarn duurde ongeveer 45-60 minuten maar door het toevoegen van studio aan mijn amd readon software (wist niet dat het kon) is het 50% sneller.
Nu 17 tot 30 minuten

Toppie ben er blij mee. ook de videokaart zie ik nu op max 78% ipv 2% activiteit, kijk dat scheelt wel ff.

Super !!!!!!!!!!!!