Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
no avatar
User

john_brickmold

27

Do Mei 02, 2019 15:41

Station Baarn 1ste Moc

door john_brickmold » Ma Mei 13, 2019 11:34

Hallo allemaal,

Hier mijn 1ste MOC van station Baarn, deze build is ongeveer 22.000 steentjes en heel wat uurtjes :lol:
Heb ook meerdere projecten gebouwd zoals de Amsterdam Lookout tower (voormalig Shell toren) aan het IJ achter NS-centraal.
Verder ben ik bezig met project schiphol in lego. Meer op mijn facebook pagina (pm me als je intresse hebt)
en je kan me ook volgen op instagram onder naam john_brickmold daar staan een aantal projecten waar ik mee bezig ben of gedaan heb.
Bijlagen
station-baarn_voorkant.png
Station Baarn
voorkant.png
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4288

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: Station Baarn 1ste Moc

door sanderkoenen » Ma Mei 13, 2019 11:51

Dat zijn leuke binnenkomers. :duim:
De Amsterdam Lookout Tower doet mij denken aan een bouwwerk van buildingmaster.
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Ma Mei 13, 2019 11:56

sanderkoenen schreef:Dat zijn leuke binnenkomers. :duim:
De Amsterdam Lookout Tower doet mij denken aan een bouwwerk van buildingmaster.

Deze heb ik van plaatjes en street view opgebouwd en ben er zelf ook geweest. is om de hoek hahaha
En heb ook inderdaad meerdere builds gezien. Wel erg leuk om te maken en uit te vogelen hoe het in elkaar zit :)
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
721

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Di Mei 14, 2019 7:20

Ziet er goed uit :duim: . Ga je deze ook nog in het echt bouwen of bouw je alleen digitaal?
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Di Mei 14, 2019 8:54

Boindil schreef:Ziet er goed uit :duim: . Ga je deze ook nog in het echt bouwen of bouw je alleen digitaal?

Ik hoop deze ooit in het echt te bouwen als ik gesponserd word. kom wat steentjes te kort hier.

De Baarnsche courant wil contact met me opnemen over het station, wie weet wat er uit komt :)
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
481

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Di Mei 14, 2019 10:20

Het is een mooi gebouw geworden! Ik vroeg me alleen af toen ik een foto van het echte station bekeek of het dak niet donkerder hoort te zijn. DBG lijkt me een betere kleur dan het lichte grijs (is het oud grijs of LBG?) dat er nu op zit.
Daarnaast mis ik de brievenbussen, die met hun rode kleur net het plaatje wat kleur kunnen geven.
Elke MOC begint met één steentje.
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Di Mei 14, 2019 17:44

KlaasK schreef:Het is een mooi gebouw geworden! Ik vroeg me alleen af toen ik een foto van het echte station bekeek of het dak niet donkerder hoort te zijn. DBG lijkt me een betere kleur dan het lichte grijs (is het oud grijs of LBG?) dat er nu op zit.
Daarnaast mis ik de brievenbussen, die met hun rode kleur net het plaatje wat kleur kunnen geven.

de kleur had ik gekozen afhankelijk van de foto die denk ik veel licht had door de zon. maar verder vind ik hem erg goed gelukt.
het kan altijd beter kwa kleur.
Idd de brievenbussen voor ontbreken net als de automaten naast de trap de monitor met aankomst vertrek missen ook. (kan er nog bij in de toekomst) maar het ging mij in eerste geval puur om het gebouw en de perrons.
bedankt voor je feedback :)
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3219

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Za Mei 18, 2019 9:06

Mooie gebouwen john_brickmold. Strak gemaakt. Misschien kun je hier en daar nog kijken om wat verwering/contrast in bepaalde vlakken aan de brengen zodat het nog realistischer er uit ziet.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Zo Mei 19, 2019 9:48

LegoRK schreef:Mooie gebouwen john_brickmold. Strak gemaakt. Misschien kun je hier en daar nog kijken om wat verwering/contrast in bepaalde vlakken aan de brengen zodat het nog realistischer er uit ziet.

Het vervelende is dat de kleur sand red niet in het echt bestaat en heb gisteren met spuitbus een test gedaan op wat steentjes.
Gelukkig lost het steentje niet op en kan dus de gewenste kleur ook in het echt realizeren :)

Heb inmiddels een bedrijf die in het station zit en wilt mij tegemoet komen in de kosten en tijd, super leuk dit.
Maandag a.s gesprek er over en kijken of ik idd wat extra ga doen kwa barsten verwering van de kleur en brievenenbus ticket automaat en monitors voor trein tijden. Ben weer even zoet er mee.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5531

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Mei 19, 2019 17:09

:balen:
john_brickmold schreef:Het vervelende is dat de kleur sand red niet in het echt bestaat
Deze onderdelen bestaan in het sand red

john_brickmold schreef: en heb gisteren met spuitbus een test gedaan op wat steentjes.
:what: :look: :? :balen: :twitch:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
356

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Zo Mei 19, 2019 17:48

Ik zou als bedrijf nooit een gespoten Lego bouwwerk willen en ik zou het als Lego enthousiast ook niet willen doen.

Daarom zou ik naar een alternatieve kleur kijken, werken met wat Lego beschikbaar heeft aan stenen en zoals mockingbird aangeeft zijn er best wat standaard stenen in sand red beschikbaar.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10905

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Zo Mei 19, 2019 18:58

Als je moet kiezen tussen spuiten of bouwen in een niet helemaal perfecte kleur...
Ik denk dat een bedrijf dan idd liever de laatste optie heeft.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Ma Mei 20, 2019 7:56

MOCkingBird schreef::balen:
john_brickmold schreef:Het vervelende is dat de kleur sand red niet in het echt bestaat
Deze onderdelen bestaan in het sand red

john_brickmold schreef: en heb gisteren met spuitbus een test gedaan op wat steentjes.
:what: :look: :? :balen: :twitch:

Bedankt MOCkingBird, daar had ik nog niet gezocht. ga er in kijken want idd de steentje in andere kleur spuiten is vloeken in de kerk.
Vandaag gesprek en als de klant het wel wilt dan is het zijn keuze. :)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4288

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Mei 20, 2019 8:09

Als je klant Sand Red wilt, dan zal ik als ik jou was meteen bij vermelden dat het een hele dure kleur is om aan te schaffen.
Tussen de 1 en 2 euro ben je kwijt aan een brick.
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Ma Mei 20, 2019 8:39

sanderkoenen schreef:Als je klant Sand Red wilt, dan zal ik als ik jou was meteen bij vermelden dat het een hele dure kleur is om aan te schaffen.

thanks zal het door geven in de prijs totaal voor de steentje. is niet goedkoop het hele gebouw :duim:
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Ma Mei 20, 2019 8:42

WvdP schreef:Als je moet kiezen tussen spuiten of bouwen in een niet helemaal perfecte kleur...
Ik denk dat een bedrijf dan idd liever de laatste optie heeft.

heb geen idee nog, als hij het in de sand red kleur wilt dan ga ik er voor. wordt zoeken en bestellen :)
ga er vandaag heen om zo wie zo foto's te maken van het eetcafe de generaal (restaurant naast het station) want dat hoort er bij en ga ook foto's maken van de juiste kleur stenen/hout werk. afhankelijk daarvan kan ik of kiezen voor sand red of de kleur die op het gebouw zit kwa bakstenen en kijken wat er in de buurt komt kwa orginele bouw steentjes kleur.
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Di Mei 21, 2019 12:56

john_brickmold schreef:
sanderkoenen schreef:Als je klant Sand Red wilt, dan zal ik als ik jou was meteen bij vermelden dat het een hele dure kleur is om aan te schaffen.

thanks zal het door geven in de prijs totaal voor de steentje. is niet goedkoop het hele gebouw :duim:

update ** Er is 5000 euro budget en als de steentjes niet verkrijgbaar zijn dan word het met een spuitbus, klant kwam gisteren ook met dat idee. we gaan het opbouwen en proberen de kleur zover te krijgen als het origineel (in het echt)
Leuk gesprek gehad was zelfs rtv-utrecht bij voor interview en zij gaan ook opnames maken zodar ik ga bouwen :duim: :duim:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1924760/?fb=true
van vrienden hoor ik ook dat het vanmorgen op radio 3fm was. nooit gedacht dat dit zo gaat lopen. :D :D :D :D
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3084

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Di Mei 21, 2019 13:36

Persoonlijk zou ik deze kleuren combo gebruiken voor dit station:
Afbeelding
666 Market Street 5 by Aliencat!, on Flickr

Afbeelding

Hoef je niet met een spuitbus aan de slag en is het echt 100% Lego :fluiten:

Los daarvan is het wel heel gaaf dat je werk zo veel waardering krijgt :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Di Mei 21, 2019 13:44

Large schreef:Persoonlijk zou ik deze kleuren combo gebruiken voor dit station:
Afbeelding
666 Market Street 5 by Aliencat!, on Flickr

Afbeelding

Hoef je niet met een spuitbus aan de slag en is het echt 100% Lego :fluiten:

Los daarvan is het wel heel gaaf dat je werk zo veel waardering krijgt :duim:

Thanks, idd jou kleuren combie is ook wel goed. Klant gaat toch voor zoveel mogenlijk huidige kleuren als op het echte gebouw.
Gebruikers-avatar
User

hannakatto

45

Do Mei 02, 2019 14:26

Amsterdam

door hannakatto » Di Mei 21, 2019 20:21

Large schreef:Persoonlijk zou ik deze kleuren combo gebruiken voor dit station:

Voor een van m'n MOC's heb ik een hele kleurenkaart gemaakt, maar rood zat daar niet bij, te rood, de meeste stenen zijn roodbruin, maar Reddish Brown is ook niet de goede kleur, het blijft lastig als je trouw wilt blijven aan de originele legokleuren. Tan is vaak wel een mooie tint, of Light Flesh.
Bijlagen
kleurtjes_2.png
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4288

Hoorn

door sanderkoenen » Di Mei 21, 2019 20:27

Light flesh blokken zijn volgens mij nog duurder dan Sand Red, maar het is inderdaad wel een mooie kleur.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Za Mei 25, 2019 22:09

Volgens mij is moccen ook een vorm van concessies maken. Met het huidige kleuren palet hoort de spuitbus volgens mij daar niet bij!!
Als 1 van mijn schepen qua kleur niet helemaal uitkomt dan kies ik voor de meest gelijkende. Nog nooit commentaar gehoord op de kleur.

Ik zou zeggen doe je je voordeel mee, maar spuiten No Way!
no avatar
User

john_brickmold

27

door john_brickmold » Zo Mei 26, 2019 9:49

jebbo32 schreef:Volgens mij is moccen ook een vorm van concessies maken. Met het huidige kleuren palet hoort de spuitbus volgens mij daar niet bij!!
Als 1 van mijn schepen qua kleur niet helemaal uitkomt dan kies ik voor de meest gelijkende. Nog nooit commentaar gehoord op de kleur.

Ik zou zeggen doe je je voordeel mee, maar spuiten No Way!

Ik probeer ik zo veel mogenlijk de orginele kleur aan te houden en te krijgen zoals het plaatje er uit ziet. Want iedereen is enthousiat er over. alleen de sand red wordt een probleempje. niet alle steentjes zijn er in die kleur net als pearl very light gray is ook lastig te krijgen als het in die kleur bestaat. Wil dus dichtbij het echte gebouw komen kwa bakstenen en houtkleur.
En de sponser kwam op het idee om het eventueel (alleen als het echt niet kan) de kleur er op aan brengen zoals het plaatje is.
Ik weet het is vloeken in de kerk, het is wat de klant wilt. Het is nog een puzzel allemaal om aan de juiste steentjes te komen.
Sommige zijn goedkoop maar de sand red bv is 1 euro. maar goed heb een budget dus dat gaat wel passen :)
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Kamerik

door jebbo32 » Zo Mei 26, 2019 9:59

Als ik een opdracht zou krijgen om een sleper of ander bouwwerk te maken en de opdrachtgever wil de stenen gespoten hebben, dan haak ik direct af.
Als ik jou was zou ik in dat geval de opdracht niet aannemen en lekker voor jezelf bouwen. By the way, je budget klinkt leuk, maar met dure stenen is je budget gauw op en hou je voor je zelf niks over. Dus ik zou eerst maar eens gaan kijken hoeveel parts er in je bouwwerk gaan zitten en welke kleuren je gaat kiezen. Uit mijn prille ervaring kan ik je vertellen dat een budget van 5000 euro echt niet super veel is. Maar het is jou project en je moet doen waar jezelf achter staat. Alleen mijn mening weet je al en ik vind persoonlijk dat het spuiten van Lego hier niet thuis hoort, daar hebben we andere kanalen voor.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2969

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Zo Mei 26, 2019 11:49

jebbo32 schreef: het spuiten van Lego hier niet thuis hoort, daar hebben we andere kanalen voor.

Nee precies, als je dat al overweegt en het perfecte plaatje wil nabouwen kun je beter gelijk triplex karton en hobbymes pakken en gewoon echt gaan modelbouwen.

Of accepteer de beperking van je bouwmedium het legosteentje. Naar mijn inziens helpt het niet dat in de computer bouw programma's er weinig rekening wordt gehouden met leverbaarheid van kleuren.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2470

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Zo Mei 26, 2019 12:15

Ben het volledig met de laatste sprekers eens.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6417

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Zo Mei 26, 2019 12:36

Ondanks dat ik zelf ook niet onderdelen zou gaan spuiten en een alternatief zou gaan zoeken, ken ik ook bouwers die aar wat minder moeite mee hebben en af en toe wel een onderdeel van kleur laten verschieten.

Uiteindelijk lijkt het me dat iedereen voor zichzelf die keuze mag maken, je mag tenslotte doen met je LEGO wat je zelf wilt.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2921

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Mei 26, 2019 12:47

Als ik foto's van het station bekijk dan lijkt mij medium dark flesh of dark orange dichter in de buurt komen van de kleur baksteen. Sand red is meer een roze steenkleur. Persoonlijk zou ik voor een mix van verschillende tinten oranje en bruine plates gaan. Door die juist af te stemmen kun je het geheel donkerder of lichter maken.

Jouw oplossing is niet alleen maar extreem duur of controversieel, het is ook een stuk saaier en minder interessant dan sommige mogelijkheden die geopperd zijn. Dit zeg ik puur vanuit hoe ik naar het origineel kijk, en niet vanuit mijn overtuiging over modificeren, want moc's maken is ook gewoon modelbouw of een kunstvorm, en ik ben eigenlijk tegen het heilig verklaren van één merk. Het is de uitdaging en de puzzel die mij weerhouden van modificeren.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Kamerik

door jebbo32 » Zo Mei 26, 2019 13:24

Ik kan het alleen maar eens zijn met thomassio, gebruik je fantasie en laat je geest de vrije loop. Door concessies te maken komen meestal de mooiste bouwwerken uit je handen. Ik loop nu al wat jaartjes mee in deze mooie wereld van Lego en mocs, met het huidige kleuren palet waar Rembrandt en van Gogh jaloers zouden zijn, moet er vast wat moois uit kunnen komen.

Ik ben reuze benieuwd wat eruit komt en ga er mee aan de slag. Moccen is 2 stappen vooruit en er weer 1 terug. Leer van je mocs en deel je creaties en sta open voor kritiek.

Rest mij nog 1 ding te zeggen... Succes!!
Gebruikers-avatar
User

hannakatto

45

Amsterdam

door hannakatto » Zo Mei 26, 2019 15:06

workfromtheheart schreef:Ondanks dat ik zelf ook niet onderdelen zou gaan spuiten en een alternatief zou gaan zoeken, ken ik ook bouwers die aar wat minder moeite mee hebben en af en toe wel een onderdeel van kleur laten verschieten.

Uiteindelijk lijkt het me dat iedereen voor zichzelf die keuze mag maken, je mag tenslotte doen met je LEGO wat je zelf wilt.

Precies, laat lekker iedereen eigen regels bedenken en niet anderen bouwplezier ontnemen. De een wil alleen de jaren 70 blokken gebruiken, of duplo, terwijl anderen ook (zelfgemaakte) stickers gebruiken of misschien blokjes verzagen. Ik vind het persoonlijk leuk om digitaal te bouwen in niet bestaande kleuren, om de beperking van de stenen te hebben, maar toch dichtbij een origineel gebouw te komen. Dan nog is het puzzelen geblazen.

thomassio schreef:Als ik foto's van het station bekijk dan lijkt mij medium dark flesh of dark orange dichter in de buurt komen van de kleur baksteen. Sand red is meer een roze steenkleur. Persoonlijk zou ik voor een mix van verschillende tinten oranje en bruine plates gaan. Door die juist af te stemmen kun je het geheel donkerder of lichter maken.

Jouw oplossing is niet alleen maar extreem duur of controversieel, het is ook een stuk saaier en minder interessant dan sommige mogelijkheden die geopperd zijn. Dit zeg ik puur vanuit hoe ik naar het origineel kijk, en niet vanuit mijn overtuiging over modificeren, want moc's maken is ook gewoon modelbouw of een kunstvorm, en ik ben eigenlijk tegen het heilig verklaren van één merk. Het is de uitdaging en de puzzel die mij weerhouden van modificeren.

Verschillende kleuren maken het geheel wel rommelig, of je moet echt 1x1 stukjes van een andere kleur gaan gebruiken tussendoor. het gaat er ook om denk ik dat de hoofdkleuren goed bij elkaar passen. Een kleur is wel rustiger en laat het model goed uitkomen. Controversiële oplossingen horen overigens wel bij kunst, anders zou er nooit iets nieuws uitgevonden worden.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26257

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Zo Mei 26, 2019 15:29

hannakatto schreef:
Precies, laat lekker iedereen eigen regels bedenken en niet anderen bouwplezier ontnemen.

Nou, spuiten, zagen en lijmen zijn acties die niet terug te draaien zijn. Dat is niet waar LEGO voor bedoeld is en naar mijn idee heeft het niks met moccen te maken. Daar mag op dit LEGO-forum met als hoofd focus MOCcen best wat van gezegd worden.
Hetzelfde als dat we hier op dit forum in principe geen of weinig aandacht besteden aan kloonmerken.

Spuiten is wat mij beteft geen bouwplezier. Als je net begonnen bent met bouwen, dat bouwwerk dan met een hoop aandacht verkoopt aan iemand dan mag je jezelf best achter de oren krabben als je de spuitbus ter hand neemt.
Stickers en touw zijn geaccepteerd, zagen, lijmen en spuiten niet. Dat is nou eenmaal zo.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Kamerik

door jebbo32 » Zo Mei 26, 2019 15:31

Stuifzand, dat dus :duim:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2385

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Mei 26, 2019 18:37

Ik ben het volledig eens met Stuifzand en de anderen die de lijn trekken bij zagen, lijmen en spuiten. Voor mij is Moccen dus met de beperkingen van de steen buitengewone creaties neerzetten. Dat is dan ook de uitdaging.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

hannakatto

45

Amsterdam

door hannakatto » Zo Mei 26, 2019 19:22

In bepaalde afdelingen van de kunstwereld, in mijn geval de papierknipkunstwereld, zijn volgens bepaalde mensen ook bepaalde regels, zoals dat een knipwerk uit een vel papier moet zijn, dat je iets voor je plezier maakt en niet commercieel mag zijn, maar het is geen wet of dat er straffen op staan. Nu ben ik niet nieuw met lego, misschien 'speel' ik al bijna 40 jaar ermee, en ook toen waren er bijvoorbeeld (en zijn er nog steeds geen) kleertjes voor minifigs en die maakte ik zelf van stof. Stof komt overigens voor in officiële legosets (zoals de VW bus), maar ligt het binnen de grenzen en regels? Mijn Mocs voldoen ook vast niet aan de regels van dit (sub)forum, ik had gedacht dat we meer overeenkomsten hadden dat verschillen. Ik heb overigens een geschiedenis in gereedschap gebruiken waar het niet voor bedoeld is, ik heb ook altijd discussies met bouwvakkers en bouwmarktmedewerkers. Ik ben blij dat ik tegendraads ben en dat veel mensen dat zijn, anders liepen we allemaal nog steeds rond in berenvellen en woonden in grotten en maakten mocs van echte stenen.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Kamerik

door jebbo32 » Zo Mei 26, 2019 19:38

#hannakatto, ik heb het vermoeden dat je nu e.e.a. compleet uit het verband rukt. Definitie van een moc is na mijn inziens en voor velen hier een eigen creatie gemaakt uit Legostenen! Duidelijker dan dat is het volgens mij niet en houdt in dat daar eventueel een sticker of touw gedoogt is. Ik zelf probeer zo min mogelijk customstickers aan te brengen, maar een naam van een schip is in stenen helaas niet haalbaar.

Als je een beginnende moccer bent dan moet je nog velen dingen ontdekken en ook leren. Daar hoort ook bij dat je zo nu en dan eens op je bek gaat net als bij het leren van fietsen.

Wat wij hier met z'n allen proberen te vertellen heeft betrekking op de vrij éénvoudige keuze van het klakkeloos spuiten van je Legostenen. Ik persoonlijk vind dat een vrij inspiratieloze keuze en ik denk velen met mij.

Ook Lego zou hier bij eventuele expositie niet blij van worden, maar je mag uiteraard er je eigen inbreng over hebben. Gelukkig zijn we idd allemaal anders. Mijn mening is denk duidelijk en ik vind dat wanneer je gaat spuiten je echt 2x langer moet nadenken of je dat nou echt wilt.

En als je het vergelijkt met kunst zou het mooi zijn als je de verschillende kunstvormen ook vergelijkt met het basis materiaal wat je gebruikt. Een schilderij is geen Lego en andersom, maar beide kunnen wel heel mooi zijn. En dat geldt voor velen kunstvormen!
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2921

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Mei 26, 2019 21:01

hannakatto schreef:Verschillende kleuren maken het geheel wel rommelig,

Niet als je het goed doet. :P Ik geef toe dat dat heel lastig is. In mijn nieuwe moc gebruik ik iets van tien verschillende kleuren en ik blijf het maar opnieuw bouwen om de juiste afstemming te krijgen.
hannakatto schreef:Controversiële oplossingen horen overigens wel bij kunst, anders zou er nooit iets nieuws uitgevonden worden.

Helemaal mee eens, ook met je laatste bericht. Mijn punt is dat ik zandrood ook afgezien van de beschikbaarheid niet de beste keuze vind. Wel of niet modificeren moet ieder voor zichzelf weten, maar in dit geval is het makkelijk anders op te lossen en vind ik het zonde van de moeite.
Maar als je toch wilt gaan spuiten, zou je ook verder dan alleen de 'legokleuren' kunnen kijken en naar echt de juiste kleur op zoek kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door thomassio op Zo Mei 26, 2019 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2470

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Zo Mei 26, 2019 21:01

Ik zou het al knap vinden als je dit gaat bouwen en dat nog binnen twee weken zoals je zei in het interview.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4288

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Mei 27, 2019 7:13

Edwin Korstanje schreef:Ik zou het al knap vinden als je dit gaat bouwen en dat nog binnen twee weken zoals je zei in het interview.

Als je geen baan hebt, zou het moeten kunnen.

Ik ben wel benieuwd hoe het NS logo gemaakt zal worden en het schuine net daaronder.
Volgens mij heeft iemand de zwaartekracht uitgezet met de render. :lol:
Gebruikers-avatar
User

hannakatto

45

Amsterdam

door hannakatto » Ma Mei 27, 2019 8:33

Dank voor de opheldering, sommige van mijn modellen zijn dus een MOC en andere alleen mijn eigen creatie met lego als inspiratie en basismateriaal. 'Onderuit gaan' gebeurt de hele tijd door het continue oplossingen vinden voor stenen die niet bestaan of die ik in het echt niet heb. Ik zou zelf niet snel stenen spuiten hoor, maar ik denk wel na over modificatie. Ik wel eens zelf lego gemaakt van kunsthars, niet dat het werkte, maar wel leuk om te experimenteren!

In de kunst is het juist de bedoeling om niet de regels te volgen, in schilderkunst zijn er technische regels (vet over mager), maar juist door dwarse mensen ontstaan er nieuwe kunststromingen. In knipkunst maken groepen veel regels, je mag geen mes gebruiken, of geen schaar, niet tekenen, het mag niet op een ets lijken, of niet op een houtgravure, dan is het niet eigen meer.

jebbo32 schreef:#hannakatto, ik heb het vermoeden dat je nu e.e.a. compleet uit het verband rukt. Definitie van een moc is na mijn inziens en voor velen hier een eigen creatie gemaakt uit Legostenen! Als je een beginnende moccer bent dan moet je nog velen dingen ontdekken en ook leren. Daar hoort ook bij dat je zo nu en dan eens op je bek gaat net als bij het leren van fietsen.

En als je het vergelijkt met kunst zou het mooi zijn als je de verschillende kunstvormen ook vergelijkt met het basis materiaal wat je gebruikt. Een schilderij is geen Lego en andersom, maar beide kunnen wel heel mooi zijn. En dat geldt voor velen kunstvormen!
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3219

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Ma Mei 27, 2019 8:44

Ik hoop dat je de reacties niet persoonlijk opvat john_brickmold (en Hannakatto). Iedereen reageert vanuit z'n eigen situatie en idee over deze hobby.

Het idee van met Lego bouwen is inderdaad dat je gebruikt wat er is en daar mee zo goed mogelijk probeert te bouwen wat je wilt bouwen.
Maar als je daarvan wilt afwijken kan en mag dat natuurlijk. Het is jouw hobby en jij moet er plezier in hebben. Als dit tegen het algemene idee over deze hobby ingaat is dat voor de pure Lego liefhebbers even lastig om mee om te gaan. (Ook voor mijzelf)

Je moet weten dat iedereen het goed bedoeld en graag wil helpen, daarvoor zijn we hier ook bij elkaar op het forum.
Maar ik heb geleerd dat we allemaal mensen zijn die vanuit hun eigen punt kijken en het lastig vinden om plotseling iets van een andere kant te bezien, ook al ben je het daar niet mee eens, maar wel om het van die kant te begrijpen.

Kort gezegd: laat je niet wegjagen bij deze mooie groep mensen, maar neem de adviezen mee in je overweging. Voor iedereen adviseer ik om eerst te proberen het idee van de ander te begrijpen en van daaruit te reageren.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Volgende