Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

Vr Aug 22, 2014 16:28

[WIP] London Leicester LEGO Shop

door Berthil » Zo Feb 10, 2019 19:08

Begane grond van de London Leicester LEGO shop is digitaal klaar. Ik heb alleen beschikbare stenen genomen want ik ga hem sowieso bouwen. Elementen die ik er in heb kunnen krijgen die ook in de shop aanwezig zijn:
U-Tube fotomoment
Big Ben
Bricky the Dragon

De Minifigs die levensgroot in de shop aanwezig zijn heb ik bijna allemaal al thuis maar ik kan ze in Stud.io niet vinden/samenstellen dus zijn digitaal hier niet aanwezig dus die moet je er even bij denken :)
Shakespeare in de trein
Royal Guard in de trein
Conducteur bij de trein
Rechter bij de Big Ben
Constable bij de Big Ben
Detective bij de Big Ben
Lester bij de ingang (Minifig alleen te krijgen in de shop)
Verder wat klanten en LEGO shop medewerkers (bestaande Minifigs)
Diverse stickers zullen nog toegevoegd worden waaronder de bekende grote LEGO sticker achter de kassa, op de uithangborden buiten en thema stickers boven aan het schap (Technic en City). Of ik stickers op de dozen ga maken weet ik nog niet. LEGO doet het zelf wel in de 40145 Brand Store en nieuwe 40359 Store Fotolijstje, mogelijk dat ik iets soortgelijks ga maken maar dan voor groter dan 1 x 2.

Plannen 1e verdieping zijn wat meer relief aan de voorkant in te brengen. De echte winkel is hier ook met BAP muur, bouwtafel, meer schappen en misschien Minifig bouwen. 1e verdieping is half open zodat je naar de Big Ben en de draak kan kijken. Zolder verdieping als dak moet grotendeels doorzichtig worden en zal opslag zijn om de verdieping wat lager te houden ander word denk ik het gebouw te hoog.

Lego Store Leister voor.png
Voorkant

Lego Store Leister achter.png
Achterkant

Lego Store Leister boven.png
Boven

Aan de buitenkant is het misschien wat saai maar het gebouw in het echt is dat ook. De ramen heb ik er daarom opzettelijk 'verkeerd om' in zitten om wat meer relief aan te brengen. Het uithangbord lijkt misschien wat groot maar ik denk dat als het hele gebouw af is het minder groot lijkt. Anders probeer ik een 3 x 3 versie te maken, 2 x 2 vind ik te klein. Verder jammer dat er geen plaats is voor het 'Underground' bord bij de ingang, is trouwens ook moeilijk (klein) te maken. Metro wagon heb ik ook terug moeten brengen naar 2/3 grootte waardoor de koningin er helaas niet meer bij past.

Brickcount is nu al 1380 maar ik zou graag onder de 3000 blijven voor LEGO Ideas, vandaar ook het dak als kleinere verdieping. Gaat het toch over de 3000 dan moet ik er nog even over nadenken of ik b.v. de tegelvloeren ga verwijderen om onder de 3000 te komen of gewoon de bouwbeschrijving gratis publiceren zonder LEGO Ideas poging. Ik heb alleen op LowLug gepost dus graag even binnen de club houden, dank je.

Ik hoor erg graag wat jullie er van vinden! Zeker als je er al eens geweest bent (ik niet). Ook kritiek is welkom.
Laatst gewijzigd door Berthil op Zo Feb 10, 2019 19:22, in totaal 3 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
342

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

Re: [WIP] London Leicester LEGO Shop

door Barthezz Brick » Zo Feb 10, 2019 19:17

Netjes :duim: dat de eerste verdieping er niet uitspringt is niet erg. Je kunt vooral de andere verdiepingen/dakrand meer details geven.

Van wat ik kan zien zijn de elementen in de winkel goed gelijk aan wat er werkelijk in de winkel staat.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3057

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Feb 10, 2019 19:38

Die instore elementen zijn al goed gelukt! Heel herkenbaar.

Misschien is die metrokaart met een sticker te doen. Mocht het dan een Ideas set worden krijgen we een mooie bedrukte tile :wink:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Feb 10, 2019 23:31

83 keer bekeken en twee reacties (die ik zeer waardeer).
Laat alsjeblieft je mening horen zodat ik er wat mee kan doen.
Als je wacht op de 1e verdieping (of grotere renders) ook prima.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2561

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Ma Feb 11, 2019 0:28

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je bouwt, maar nog nooit in Londen geweest, laat staan de Legoshop daar.

De binnenkant lijkt mooi gelukt, gegeven de beperkingen.

De buitenkant, die je zelf 'misschien wat saai' noemt, vind ik in één opzicht vreemd. In jouw moc hebben beide gevels eenzelfde aanzien, maar op foto's op internet verschilt de raamhoogte aanzienlijk tussen de twee gevels. Ook mis ik het ronde element boven de ingang.

De tweede etage zal inderdaad wat meer visuele afwisseling brengen met die zuiltjes.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Ma Feb 11, 2019 0:50

koffiemoc schreef:Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je bouwt, maar nog nooit in Londen geweest, laat staan de Legoshop daar.

De binnenkant lijkt mooi gelukt, gegeven de beperkingen.

De buitenkant, die je zelf 'misschien wat saai' noemt, vind ik in één opzicht vreemd. In jouw moc hebben beide gevels eenzelfde aanzien, maar op foto's op internet verschilt de raamhoogte aanzienlijk tussen de twee gevels. Ook mis ik het ronde element boven de ingang.

De tweede etage zal inderdaad wat meer visuele afwisseling brengen met die zuiltjes.

Dank je voor de feedback! Ik ben wel in London geweest maar niet daar (dark age). Er zijn wel wat MoC LEGO shops waarvan er een LEGO Ideas heeft gehaald maar wil graag mijn eigen shop bouwen voor mijn straat want ik vind onderhand dat een fatsoenlijk LEGO shop modular er wel tussen hoort.

Ik had eerlijk gezegd wat problemen met de ongelijke raamhoogte aan beide kanten, deze zijn denk ik geen vrije keuze maar meer om de het originele gebouw intact te houden vanuit 'monumenten zorg'. Binnen de gegeven bouwhoogte trouwens ook moeilijk om te realiseren, dat verschil in raamhoogte. Tevens ben ik een symmetrie freak :)
De cirkel boven de ingang komt op de 1st verdieping net als de andere hogere elementen maar daar moet ik ook weer een goede balans tussen detail en ruimte vinden. Wat je de ingang noemt is trouwens niet de ingang, niet in het echt en ook niet in mijn MoC. Geeft al een beetje aan dat dit gebouw wat vreemd in elkaar steekt en de uitdaging om er een goed uitziende modular van te maken.

Voor die niet weet waar we het over hebben hier de buitenkant van de echte shop die ik van Google Earth heb gehaald en wat details die ik via research heb verzameld:

2.jpg
London Leicester Shop

3.jpg
Metro foto moment met Shakespeare en Guard

4.jpg
Constable, judge en detective rond de Big Ben

5.jpg
Bricky Dragon

6.jpg
Lester

Ik heb dit hele ding al in mijn hoofd zitten dus misschien ben ik wat te ongeduldig voor feedback :)
Daarom ga ik hem ook in het echt bouwen want ik denk dat het dan meer 'spreekt'.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2775

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Ma Feb 11, 2019 8:56

Hey, moet het 32x32 blijven? Voornaamste feedback die ik heb is dat ik mij het pand en de winkel herinner als langgerekt en niet vierkant.

Dus eerder 32x48, zo zou je beneden nog wat ruimte krijgen voor planken en kasten met legodozen en de hekjes wachtrij voor de kassa.

In diverse legosets met kleine Lego winkeltjes
zitten stickers van legosets, en in Lego feest minifig serie zit in jongen met 1x1 gele tile met minifig serie zakje print die zou je nog kunnen toevoegen aan interieur.

De pan muur zit op de verdieping. :P

Voor de rest, lekker bezig.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Feb 11, 2019 9:06

Ik wacht gewoon af wat je er van gaat maken. Je hebt het interieur al vol met herkenbare details, denk ik. Het uithangbord is met 4x4 wat te groot waarschijnlijk.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Ma Feb 11, 2019 10:44

Aangord schreef:Hey, moet het 32x32 blijven? Voornaamste feedback die ik heb is dat ik mij het pand en de winkel herinner als langgerekt en niet vierkant.
Dus eerder 32x48, zo zou je beneden nog wat ruimte krijgen voor planken en kasten met legodozen en de hekjes wachtrij voor de kassa.

Ik had op foto's gezien dat de winkel inderdaad behoorlijk diep is. Een modular is tot nu toe steeds 32 diep, zo heb ik er al 22 staan en wil graag dat deze in het rijtje past als het gaat.

Aangord schreef:In diverse legosets met kleine Lego winkeltjes
zitten stickers van legosets, en in Lego feest minifig serie zit in jongen met 1x1 gele tile met minifig serie zakje print die zou je nog kunnen toevoegen aan interieur.
De pan muur zit op de verdieping. :P

Bedankt voor de tip!

MOCkingBird schreef:Ik wacht gewoon af wat je er van gaat maken. Je hebt het interieur al vol met herkenbare details, denk ik. Het uithangbord is met 4x4 wat te groot waarschijnlijk.

Ik was er al bang voor maar vind hem zo mooi gelukt in 4x4 met 4 stuks 1 x 1 met 4 studs :)
Ik wacht ook even af totdat ik de 1st verdieping klaar heb voordat ik hem er af trek.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2775

door Aangord » Ma Feb 11, 2019 11:50

Je kunt hem gewoon 32 diep houden als je 48 lang/breed maakt.

Net als assembly square of the city Hall :P
Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
432

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Ma Feb 11, 2019 12:22

Ik heb 0,0 verstand van modulars, maar als ik die rode bordjes zie dan zijn ze in je bouwwerk denk ik inderdaad te groot. Op de fotos zijn ze wat kleiner.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Feb 17, 2019 1:58

1e verdieping is ook zo goed als klaar. Deze heeft de telefooncel, speeltafel (moet nog gevuld worden), wat meer dozen en een PAB muurtje. Vanaf de balustrade kun je naar Brickley de draak en de Big Ben kijken. De traphal ga ik in het echt aankleden met LEGO posters. Uithangborden zijn nu 3 stenen groot.

Dit zijn al 2580 blokjes dus voor het dak is niet heel veel meer over want meer dan 3000 mag niet op LEGO Ideas. Ik heb wel wat ideeën maar het zal om die reden geen volwaardige verdieping zijn met bv een restaurant of zoiets.

Voor de render zitten er een paar blokjes in die niet in die kleur te krijgen zijn zoals de halve 2x2 tan tegels. Deze zijn wel te vervangen door vierkante. Als het dak klaar is ga ik bestellen en de modular bouwen en waar nodig nog aanpassen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Lego Store Leister 2 verd.png
1e verdieping er op

Lego Store Leister 2 verd_2.png
Balustrade/vide

Lego Store Leister 2 verd_3.png
Telefooncel en PAB

Lego Store Leister 2 verd_4.png
Bovenaanzicht
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2775

door Aangord » Zo Feb 17, 2019 9:17

Ik vind dat 32x32 toch helemaal niks. De winkel is in echt een rechthoek en nu is het interieur veels te veel op elkaar gepropt.

Er kan geen minifig rondlopen laat staan Lego kopen. Ik denk echt dat het pand beter werkt door het 16 noppen te verbreden en er een rechthoek van te maken. Zo krijg je iets meer vrije vloer en schap ruimte en plek voor minifiguur om daadwerkelijk te winkelen.

Ook komen de vier karakteristieke bouwsels dan meer tot hun recht omdat er meer ruimte voor is. En het ook wat meer op de werkelijkheid lijkt.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3057

Die Haghe

door Large » Zo Feb 17, 2019 9:31

Maar dan vliegt hij helemaal snel over de 3000 onderdelen heen...

Als set interpretatie vind ik het tot zo ver zeer geslaagd.

Misschien kan je grote panels in die achterwand gebruiken om parts te besparen.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Feb 17, 2019 13:09

Aangord schreef:Er kan geen minifig rondlopen laat staan Lego kopen.

Daar ben ik het niet helemaal eens want ik heb er overal op gelet dat er 3 studs breedte is en in de meest gevallen zelfs 4 studs. Dat dicht op elkaar bouwen is in modulars trouwens vrij normaal en geaccepteerd. Er zijn genoeg voorbeelden waar LEGO zelf het ook zo krap maakt. Bijvoorbeeld appartement Parisian restaurant, daar moet de schilder over bed en stoel springen om erlangs te komen:

Afbeelding

Al had ik graag aan de buitenkant wat meer ruimte gehad om de hoekconstructie wat mooier te maken maar met 46 breed gaat het inderdaad zeker over de 3000 bricks heen.

Het ziet er nu wat krap uit omdat alles als van boven in een doos kijken gerendeerd is. Als ik winkel echt ga bouwen wil ik tijdens het bouwen eerst 'vignettes' maken van de verschillende karakteristieke elementen aangekleed met Minifigs om ze beter te kunnen fotograferen en tot hun recht te laten komen.

Large schreef:Misschien kan je grote panels in die achterwand gebruiken om parts te besparen.

Dat is een goed idee, mocht ik met het dak boven de 3000 komen ga ik dat doen. Echter na de foto's ga ik dan toch echte bricks gebruiken voor mijn eigen versie :)
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3203

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Zo Feb 17, 2019 16:41

Ik vind het wel netjes gedaan met de ruimte. Alles past mooi in een modulair setting/standaard.
Die film van de opening heb ik gezien ( Legoshop in London) en ik herken veel in je model daaruit. :duim:

-dat bed in Parijs restaurant is daarom ook een opklapbed, dus geen gespring nodig :P -
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Feb 17, 2019 16:59

LegoRK schreef:Ik vind het wel netjes gedaan met de ruimte. Alles past mooi in een modulair setting/standaard.
Die film van de opening heb ik gezien ( Legoshop in London) en ik herken veel in je model daaruit. :duim:

-dat bed in Parijs restaurant is daarom ook een opklapbed, dus geen gespring nodig :P -

Thanks! Je hebt gelijk, slecht voorbeeld, was even vergeten dat het bed opklapbaar is :)

Deze dan, zolder van de detective office, met 1 stud breed beetje moeilijk om langs de trapleuning het dak op te komen :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Di Feb 19, 2019 11:24

Het dak is ook klaar. Zoals gezegd geen verdieping maar alleen een dak die er overigens simpeler uit ziet dan die was om te ontwerpen. Het dak si overal mooi dicht. De klok zal overigens de Roman Clock worden maar die was niet voorhanden in stud.io

Met nog wat wijzigingen en overal zo lang mogelijke bricks gebruiken zit het ontwerp net onder de 3000 stenen. De hoogte is 31 bricks en is daarmee even hoog als Parisian Restaurant, de Fire brigade en Grand Emporium.

Lego Store Leister Complete 1.png
Vooraanzicht

Lego Store Leister Complete 2.png
Bovenaanzicht

Ik ben zo tevreden met de modular dus ik ga het digitale ontwerp omzetten naar een BrickLink wanted list en er een echt bouwwerk van maken en aankleden met Minifigs en stickers tenzij jullie iets zien wat echt niet kan :)
Ontwerp graag even binnen de club houden totdat ik deze op LEGO Ideas heb gezet.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6395

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Feb 19, 2019 11:39

Je hebt er lekker het tempo in :)

Vind het een geslaagd model geworden, herkenbaar naar het origineel en eigenlijk alles wat er in het echt aan de binnenkant zit, zit hier ook in. Daarbij denk ik inderdaad dat wat Aangord zegt, dat als de restricties van de afmetingen en aantal onderdelen niet mee zouden wegen er nog meer details in zouden passen en het nog meer als de LEGO Store op Leicester Square eruit zou zien. Maar ik vind het ook wel weer erg leuk (en knap) hoe je dit model juist binnen die restricties hebt opgebouwd.

Tof dat je hem ook in het echt gaat bouwen. Er zijn verschillende LEGO tegels met het LEGO logo, die misschien kunnen helpen de borden te maken. Maar gezien de prijs zijn stickers een goed alternatief? :slygrin:
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Di Feb 19, 2019 11:51

Dank je! Inderdaad, ik had bijvoorbeeld van het dak graag een volwaardige verdieping gemaakt met koffieshopje en terras maar dat is binnen de 3000 bricks niet mogelijk, zelf bv niet na weghalen van alle vloertegels.

Dank je voor de tip. Ik heb diverse tegels met LEGO print al binnen maar die zijn wit en wil graag buiten een rode tegel. De witte gebruik ik misschien wel binnen. Ik heb de originele stickers van 40305, 40145 en 40359 en ga die zo veel mogelijk gebruiken en de rest zelf printen. De Minifigs uit deze sets heb ik ook.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4064

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Feb 19, 2019 18:25

Ziet er goed uit :duim: qua schaal is het goed gevangen gezien de maatrestricties die je hebt.
Wat ik alleen wel echt zou doen is proberen die ongelijkheid in raamhoogten aan beide kanten erin te bouwen, dat hoort wel echt bij het gebouw.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Di Feb 19, 2019 18:31

Dank je! Hoort misschien wel bij het echte gebouw maar mooi is het niet toch? Ook moeilijk te realiseren omdat het hoge raam dan gespleten moet worden over twee verdiepingen om het gebouw modulair te houden. Ik heb wel een tryout gedaan maar vond het niet mooi en/of kwam niet langs mijn symmetrie tik :)
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4064

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Feb 19, 2019 18:35

Ik vind zelf het vangen van het echte gebouw in bricks belangrijker dan een symmetrie tik :wink:
Het is vast wel te doen gesplitst over de verdiepingen, maar het is jouw MOC dus als jij het niet ziet zitten dan gewoon niet doen.
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
465

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Di Feb 19, 2019 18:46

Berthil schreef:(...) kwam niet langs mijn symmetrie tik :)

Gelukkig, ik ben niet de enige die daar last van heeft.
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Vr Feb 22, 2019 12:20

Ik ben begonnen met bouwen en de eerste bestellingen komen binnen maar toch nog een wijziging gedaan aan het dak. Om onder de 3000 te blijven ook meer panels toegevoegd maar ook omdat aan de binnenkant van de gele panels stickers komen.

Trouwens ook het idee opgevat om als het op LEGO Ideas niets gaat worden van de rode telefooncel een lift te maken tot op het dak en dan van de bovenste verdieping een rooftop restaurantje te maken.

Zijn de studs op de rooftop een leuke toevoeging of is het 'over the top'? :)

Lego Store Leister Back.png
Noppen op het dak
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3057

Die Haghe

door Large » Vr Feb 22, 2019 13:36

Dat is best grappig gedaan :lol:

Leuke gimmick die het mss wel goed doet op Ideas :duim:
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4089

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Feb 22, 2019 13:37

Ik had dit topic al gezien, maar nog niet op gereageerd.

Je bent vrij snel gevorderd met het gebouw. :duim:
Ik ben niet bekend met deze shop, maar het ziet er goed uit.
Hopelijk gaat het lukken op Lego Ideas.

Ik vind de noppen wel een leuk idee.
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
465

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Vr Feb 22, 2019 13:55

Die noppen op het dak zijn leuk!
Ik dacht even dat je om parts te besparen een deksel van één of andere verzamelton op het dak had gelegd. :)
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Vr Feb 22, 2019 14:34

Thanks allen! Noppen blijven dus :)
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Ma Feb 25, 2019 16:11

Het schiet lekker op maar nu even wachten op bestellingen uit het buitenland.

Zelf printen en plakken van het grotere LEGO logo is goed gelukt, de kleinere is origineel TLG.

3.jpg
Ingang

Het trapgat krijgt een historie aan LEGO logo's zoals vaak te zien is in LEGO winkels.
Dat was veel werk want ik heb zo goed als alle logo's geheel opnieuw getekend want de kwaliteit van de afbeeldingen op internet is soms bar slecht.

2.jpg
Logo historie
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Za Mrt 02, 2019 16:13

Primeurtje voor Lowlug, de shop in echte stenen is klaar. Ik denk dat ik vanavond en morgen nog wel nodig heb om alle foto's te maken maar morgen hopelijk alles klaar. Dat er binnen in de winkel veel licht is door de grote ramen en lichtkoepel bovenop is goed te zien op de foto.

2.jpg
Gebouwd
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
647

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Mrt 02, 2019 18:57

Ziet er weer mooi uit! Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2730

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Za Mrt 02, 2019 19:34

Wow, me like a lot...

Maar mijn autistische ik gaat toch ff zeuren. Die zwarte "uitsteeksels" net onder de 1ste verdiepingsramen (lampen??) zijn niet netjes uitgelijnt ... ;-)
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
227

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Za Mrt 02, 2019 21:53

En wat is het eerste wat je doet als je na enige tijd weer op Lowlug komt? Juist... Het nieuwe topic van Berthil doorlezen. :lol: Wederom een prachtig gebouw Berthil. Die studs op het dag zijn een leuke toevoeging. Benieuwd naar de "vignettes" waar je het over had, om je LEGO Ideas aanmelding compleet te maken.
"A wise man once said nothing"
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Mrt 03, 2019 1:31

Dank je! Vignettes zijn toch wat minder in aantal geworden als ik dacht, ik heb alleen het gebouw uit elkaar gehaald om de Train Tube goed op de foto te kunnen zetten. De andere details heb ik denk ik goed in beeld kunnen brengen zonder te moeten slopen. Nu afwachten ...

Schermafbeelding 2019-03-03 om 01.46.59.png
Wachten op approval

Schermafbeelding 2019-03-03 om 01.27.15.png
Wachten op approval
Laatst gewijzigd door Berthil op Zo Mrt 03, 2019 1:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Mrt 03, 2019 1:35

legopapa schreef:Wow, me like a lot...

Maar mijn autistische ik gaat toch ff zeuren. Die zwarte "uitsteeksels" net onder de 1ste verdiepingsramen (lampen??) zijn niet netjes uitgelijnt ... ;-)

Thanks. Die uitsteeksels zijn de vogels op het originele gebouw met steeds een andere vleugelslag en moeten dus niet uitgelijnd zijn :)
Er zit een voortschrijdende slagbeweging van de vleugel in maar ik kan goed begrijpen dat die beweging alleen in mijn hoofd zit :)
Maar toch heeft iemand anders dat bedacht en op het Leicester Square geplaatst en wel het hele gebouw rond.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2730

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Zo Mrt 03, 2019 8:08

Mijn zoon lachde mij al uit omdat hij hetzelfde opmerkte over die vogels ... ik ben er in juni 2018 nog geweest zelfs ... hahahaha
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

door Berthil » Zo Mrt 03, 2019 14:10

En hij is goedgekeurd, ben benieuwd wat die gaat doen:

https://ideas.lego.com/projects/e015f9c8-3faf-4308-b8ed-b5e09c6ebcef
no avatar
User

Okke

283

Do Jul 23, 2009 18:24

door Okke » Zo Mrt 03, 2019 14:34

erg tof! ga proberen mijn ideas account weer opnieuw leven in te blazen om je project te supporten.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2271

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Mrt 03, 2019 18:25

Ik heb hem gesupport