Indiana Jones, Toy Story, PotC, Super Heroes, etc.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1265

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

75931 [Jurassic World] Dilophosaurus Outpost Attack

door Quarktaart » Wo Jan 02, 2019 13:04

Afbeelding
- Dilophosaurus Outpost Attack (2018)
- Aantal parts: 289
- Drie minifigs, een Dilophosaurus en een baby dino
- S@H-prijs: €49.99

Bij het langs gaan van de lokale speelgoedwinkel opzoek naar aanbiedingen, viel mijn oog op de Jurassic World sets. Normaliter vind ik licentie-sets van Lego veel te duur vooral als ik de bijbehorende film niet heb gezien. Ik heb wel eens een Jurassic Park film gezien, maar denk niet dat ik Jurassic World ooit heb gezien. Voor de S@H-prijs had ik de set ook nooit aangeschaft.

De doos bevat voornamelijk lucht, twee genummerde zakjes, 1 zakje met dino-onderdelen, instructieboekje en een klein stickervel. Waarom de dino-onderdelen niet in een normaal zakje zitten ontgaat me. In het zakje bij de dino-onderdelen zitten ook wat dingen die nieuw waren voor mij:
Afbeelding
Bij de set horen er vier, je krijgt er nog 1 extra als reserve wat wel leuk is.

Met zakje 1 maak je een controletoren en de poort. Het bouwen is niet ingewikkeld en je bent er ook snel klaar mee. Controletoren vind ik er goed uit zien (weet niet of het lijkt op de film). De poort daar en tegen vind ik vreemd. Het is leuk dat de poort open gebeukt kan worden door een speelfeature, maar zolang je de poort niet open beukt, hangen er twee Technic asjes buiten de deur die te veel opvallen:

Afbeelding

Ook de controletoren heeft een speelfeature waarmee een stuk muur naar buiten valt. En ook daar valt het Technic asje te veel op als je geen gebruik maakt van de feature. Had volgens mij wel iets netter weggewerkt kunnen worden.

Met zakje twee maak je een stuk hek met een kraan er bovenop. Hierbij worden die lange dingen gebruikt als schok draad. Resultaat ziet er overtuigend uit. Met de kraan kan je een krat met de babydino verplaatsen. De babydino is wel erg cute:

Afbeelding

Conclusie: Als actie set kan je hier wel mee uit de voeten. Mama dino die haar baby komt redden, en tegelijkertijd de boel verbouwt, kan hier goed mee worden gespeeld. De drie minifigs zien er misschien niet heel origineel uit, maar zien er wel solide uit. De torso’s kunnen zo voor andere commando-achtige poppetje gebruikt worden. De dino is mooi en redelijk poseerbaar. En natuurlijk is de babydino super schattig. Voor de S@H prijs zou ik deze set niet aanbevelen, maar als je een leuke aanbieding vindt, is het nog wel ok.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2454

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: 75931 [Jurassic World] Dilophosaurus Outpost Attack

door Aangord » Wo Jan 02, 2019 13:08

Leuke review Quarktaart :duim:

Die baby dino's zijn idd super cute, ik heb twee bruine die bij zo'n Lego tijdschrift zaten deze zomer :P
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!