Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

Do Okt 05, 2017 17:30

Re: Waar zijn we nou helemaal mee bezig? (2019)

door Boindil » Di Apr 16, 2019 8:34

Ah ok ja die boom ken ik wel. Dat ik daar zelf niet aan gedacht had :fluiten:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Apr 16, 2019 10:44

Ik doe mee aan de LEGO Ideas 'Tower Game' wedstrijd waarbij je een verdieping moet bouwen voor een nieuw spel van LEGO. Alleen digitale inzendingen zijn toegestaan. Nou, dat is een mooie gelegenheid om meer te leren over BrickLink's Studio 2.0 software! Je kan daar mooie foto-realistische afbeeldingen mee maken. Mijn inzending staat hier:
https://ideas.lego.com/challenges/93c5ead0-fab8-462a-9945-b87023a12b2b/application/331decdc-f79a-4bfb-b3ad-f96946a93638#idea-tabs
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Apr 16, 2019 16:11

Is dat een render? Allemachig wat mooi zeg :D
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

door swandutchman » Wo Apr 17, 2019 12:40

stuifzand schreef:Is dat een render? Allemachig wat mooi zeg :D

Yep, ik moet zeggen dat Bricklink's Studio best wel gebruiksvriendelijk is. Het vraagt alleen wel wat 'power' van je computer. Ik heb de afbeelding ingesteld op hoge kwaliteit en 1600 pixels breed en dat duurt bij mij maar liefst een half uur voor de afbeelding klaar is. Maar ja, mijn PC is al weer 8 jaar oud. Ik vraag me af hoelang het zou duren als ik extra hoge kwaliteit zou kiezen en 2400 pixels breed... :lol:
Op Lego Ideas zie je het nu steeds meer voor komen dat bouwers vooral digitale bouwwerken inzenden en daar een goed renderingsprogramma voor gebruiken. Voordeel is dan natuurlijk dat je voor wedstrijden geen onderdeeltjes in alle haast hoeft te bestellen en dat je onderdelen in kleuren kan gebruiken die in het echt niet bestaan. Toch mist het dan ook charme van het bouwwwerk in het echt bouwen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3964

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Apr 17, 2019 20:41

Dat renderen is heel mooi hoor, en het geeft vaak mooiere plaatjes dan met Lego zelf. Je hebt namelijk geen kleurverschil, alles past perfect, niks zit scheef en er zit geen krasje op. De render heeft daarnaast een perfecte belichtingshoek en dat is ook nog eens zonder van alle instellingen gebruik te maken.
Toch is het IRL bouwen het enige echte. Het irritante gefreubel om iets pas te krijgen geeft me (hoe raar het ook klinkt) onwijs veel rust.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Wo Apr 17, 2019 21:26

aawsum schreef:Dat renderen is heel mooi hoor, en het geeft vaak mooiere plaatjes dan met Lego zelf. Je hebt namelijk geen kleurverschil, alles past perfect, niks zit scheef en er zit geen krasje op. De render heeft daarnaast een perfecte belichtingshoek en dat is ook nog eens zonder van alle instellingen gebruik te maken.
Toch is het IRL bouwen het enige echte. Het irritante gefreubel om iets pas te krijgen geeft me (hoe raar het ook klinkt) onwijs veel rust.

Ben het 100% met je eens. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
379

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Vr Apr 19, 2019 8:07

Ik bouw ook altijd from scratch, alleen kom daardoor wel in de knoop waardoor ik weer ene hoop moet afbreken. Maar toch geeft me.dat wel het meeste voldoening. Ik ben van plan een wat groter SW diorama te maken, wellicht dat ik deze wel eerst digitaal ga bouwen, om te voorkomen dat ik tig keer tussendoor moet wachten op BL bestellingen
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2173

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Apr 19, 2019 12:25

Vandaag sorteerdag en laatste dingen verzamelen voor BaM. Nog een weekje en dan gaan we die kant op. Heb er veel zin in.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Vr Apr 19, 2019 20:46

Laatste 2 dagen begonnen aan het design van mijn Venice Italy kerk. Redelijk basic nu nog, maar de basis is voor 90% klaar. Ben nu nog met een kleine dome bezig voor in het midden van de kerk en dan haal ik alles uit elkaar en begin ik aan het finale design.

AfbeeldingWip church by Barthezz Brick, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3540

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Apr 19, 2019 20:57

Dit noem jij basic?! :-o Ziet er al goed uit.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2645

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Apr 19, 2019 21:50

Mooi ontwerp,

Ik denk dat er deels nog wat verandert gaat worden kwa ontwerp en deels onderdelen vervangen vanwege niet de juiste kleur. :P

Ik ben heel benieuwd ook naar het totaal plaatje straks. :D
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Za Apr 20, 2019 7:04

Thx heren :duim:

Maar inderdaad, ik mis nog heel wat onderdelen (die ik ondertussen heb besteld) en het design gaat nog wel wat veranderen. Ga voor een combinatie van texture en smooth. Eigenlijk voortbordurend op mijn laatste middle-earth Moc.

Komen wel een aantal mooie details in zonder het te overwerken en er gaan dus ook delen van Venice op de schop. Geen idee of ik dat ga halen voor legoworld, maar ik heb mijn Lond Daer Moc nog in elkaar staan en dan neem ik die mee.. helaas moet ik die beslissing al voor eind mei maken :look:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

door Boindil » Za Apr 20, 2019 7:31

Gewoon de nieuwe MOC`s inschrijven. Onder druk kun je het beste presteren :slygrin: . Ik wel tenminste 8-) . Het ontwerp ziet er in ieder geval veelbelovend uit! Doe je dit met al je bouwwerken? Eerst globaal bouwen en daarna pas definitief?
Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3181

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Za Apr 20, 2019 9:05

Dat ziet er al erg goed uit voor een basic bouw. Goed bezig Barthezz :duim:
Mooie herkenbare slanke en gedetaileerde kerk.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van deze basic. :)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Za Apr 20, 2019 10:13

@boindil; nou ik ben nog op de weg terug van een burnout, dus die factoren vanuit mijn werk wil ik privé niet nogmaals gaan meemaken :).Mocht het klaar zijn dan is het klaar, maar die inschatting kan ik in mei nog niet maken.

Venetië heb ik ruim 6maanden geleden zo achtergelaten en ben nu dus weer begonnen. Dacht laten we de kerk nu eerst maar eens fixen :wink: en daarna de andere gebouwen herbouwen/aanpassen. Ik laat denk ik de onderwaterwereld ook los en bouw vanaf de waterlijn alles opnieuw op.
Afbeelding(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

Ik ben eigenlijk sinds mijn laatste Moc zo gaan bouwen omdat ik vaak 6* opnieuw stenen moest bestellen.. dat liep een beetje in de papieren en nu je meer stenen hebt kun je op deze manier aan de slag.

@LegoRK; Thx, ik hoop het resultaat binnen een paar weken/misschien op de meeting in mei te laten zien :) ben nu bezig met de kleine Dome, dat is ook nog een behoorlijke puzzel :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

door swandutchman » Za Apr 20, 2019 11:22

Ziet er al geweldig uit! Met name de tan minifigs als standbeelden vind ik een leuk detail voor de kerk. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

door Boindil » Za Apr 20, 2019 13:26

Barthezz Brick schreef:@boindil; nou ik ben nog op de weg terug van een burnout, dus die factoren vanuit mijn werk wil ik privé niet nogmaals gaan meemaken :).

Ik ken het dat wil je inderdaad geen 2x meemaken.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4026

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Zo Apr 21, 2019 19:33

Ziet er super goed uit Barthezz!
Barthezz Brick schreef:nou ik ben nog op de weg terug van een burnout, dus die factoren vanuit mijn werk wil ik privé niet nogmaals gaan meemaken :).Mocht het klaar zijn dan is het klaar, maar die inschatting kan ik in mei nog niet maken.

Laat het bouwen dan lekker therapeutisch blijven, niks lekkerder dan na een drukke dag verstand op nul (of ja, een half of zo) en gewoon lekker freubelen met wat onderdelen tot je wat moois hebt.
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Ma Apr 22, 2019 6:45

Aliencat schreef:Ziet er super goed uit Barthezz!
Barthezz Brick schreef:nou ik ben nog op de weg terug van een burnout, dus die factoren vanuit mijn werk wil ik privé niet nogmaals gaan meemaken :).Mocht het klaar zijn dan is het klaar, maar die inschatting kan ik in mei nog niet maken.

Laat het bouwen dan lekker therapeutisch blijven, niks lekkerder dan na een drukke dag verstand op nul (of ja, een half of zo) en gewoon lekker freubelen met wat onderdelen tot je wat moois hebt.

Thx :duim:

Zeker, daar zit ik nu ook lekker in :) vandaar dat ik Lond Daer in elkaar heb laten staan en die mee wil nemen naar LegoWorld en Skaerback. Die druk heb ik dan niet :raiseone:
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Ma Apr 22, 2019 10:33

Nu de kerk met Dome. Ben er nog niet helemaal kapot van, kan aan de kleuren liggen of ik moet het gewoon helemaal weglaten.. wat vinden jullie?

AfbeeldingWip church dome by Barthezz Brick, on Flickr

AfbeeldingWip church dome by Barthezz Brick, on Flickr

De kogel betreffende de rest van Venetië is ook door de kerk :lol: << . Ik ga alles herbouwen, de onderwaterwereld verdwijnt en ik bouw vanaf de waterlijn alles opnieuw op. Ik kreeg de water constructie niet dragend om er een boot of wat anders op te laten 'varen'. Idee in mijn hoofd was geweldig, maar het zou teveel tijd en geld kosten om het werkend te krijgen.. soms moet je je verlies maar nemen :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
417

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Ma Apr 22, 2019 11:39

De dome is supervet, ik denk dat het komt door de kleuren. Zeker een geslaagde toevoeging naar mijn mening.
Gebruikers-avatar
User

Rebla

366

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Ma Apr 22, 2019 11:54

Dat wordt wel weer heel mooi!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

door Boindil » Ma Apr 22, 2019 14:52

Ik denk dat je hem in de juiste kleurstelling echt wel mooi kan krijgen :duim:
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4026

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Ma Apr 22, 2019 18:57

Ik vind de dome goed :duim: ik zou het zeker niet weglaten, het voegt echt iets toe aan de kerk.
Welke kleur wil je de koepel zelf maken?
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
379

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Di Apr 23, 2019 9:38

Ik vind hem goed gelukt hoor, het voegt zeker wat toe, wellicht komt het door de kleuren dat het nu "raar" lijkt.
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2851

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Di Apr 23, 2019 14:27

Barthezz,
Over het geheel heb ik een punt van kritiek: Je hebt kleurrijke huizen gemaakt in verschillende kleuren, maar in ieder huis heb je als onderdeel van de verwering LBG plates gebruikt. Dat maakt het in mijn ogen net iets te druk en het geheel wordt een stuk rustiger als je die weglaat. Ik zou ipv LBG eerder kiezen voor een kleur dichter bij de hoofdkleur, dus stukjes olijfgroen in het zandgroene huis, flesh of donkeroranje in het MDF huis en tan of vergeeld wit in het gele huis.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Di Apr 23, 2019 16:55

Thx heren! De dome begint wat op mij in te werken en met evt. nog wat kleine aanpassingen is het een blijvertje :wink:

@Aliencat de dome wordt net als de andere daken dark red. Overgrote deel van de kerk 95% wordt tan. De ramen LBG/versieringen in de ramen worden LBG.

@Thomas Thx voor de feedback (die ik na 6maanden tegen dit bouwwerk aankijken ook zie :look:). Ik heb daarom besloten om alles af te breken en weer vanaf 0 te beginnen. De goede elementen neem ik mee en de rest wordt herwerkt om een betere balans te vinden.

Gisteren al start mee gemaakt door afmetingen te noteren, veel foto's te maken en de linkerkant naast de kerk bestaat al niet meer.

Alle huizen maak ik nu ook los alvorens ik ook maar aan de base ga beginnen. Legoworld2020 here I come :notimpressed: :feest:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

door swandutchman » Do Apr 25, 2019 14:07

Afgelopen week de ontwerpen van 2 bekende Disney figuren (min of meer op de schaal van mijn Mickey en Minnie) eindelijk een keer afgemaakt... ik heb er iets van een half jaar niet naar omgekeken en nu na het maken van de paashaas had ik er weer zin in om meer 'poppen' te bouwen. Alle missende onderdelen zijn besteld (dat waren er verrassend genoeg best wel veel) en nu is het wachten. :duim:
De onderdelen van het Micropolis projectje zijn allemaal binnen en daar kan ik dus mee aan de slag. :)
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
429

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Ma Apr 29, 2019 20:47

Vanavond een flink stuk vuurtoren gebouwd. Van tevoren had ik bedacht dat steeds kleinere zeshoeken gestapeld kunnen worden en in de praktijk werkt het nog ook. :)
Bijlagen
20190429_212626.jpg
Vuurtoren WIP
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

271

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Di Apr 30, 2019 8:24

Ziet er al goed uit, KlaasK. :)

Ik heb mijn Ecotransportschip voor mijn Terratron/Ecotron space-factie een poos terug in LDD gerealiseerd. Nu weet ik tenminste welke onderdelen ik precies moet hebben. Verder met andere Space-MOC's bezig; veel op en af bouwen, met als zonder LDD.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3181

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Mei 01, 2019 23:10

Aan het prutsen geweest in een kleine schaal.
Dat is helemaal nieuw voor mij. Ik probeer ons eigen huis na te maken.
Bijlagen
1556748550052.jpg
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

hannakatto

43

Do Mei 02, 2019 14:26

Amsterdam

door hannakatto » Do Mei 02, 2019 14:54

Dit jaar heb ik Studio 2.0 ontdekt en kan nu bouwwerken bouwen die in echt Lego honderden euro's zouden kosten en er heel realistisch uit zien. Op Facebook vroegen vrienden hoe mijn man en ik ineens aan zoveel Lego kwamen. De plannen voor de komende weken zijn lekker verder experimenteren en alvast anticiperen op de jaarlijkse selectie op Bricklink, proberen kan altijd. Ook heb ik een van mijn stripfiguren vertaald naar Lego en andere stripfiguren staan in de planning.
no avatar
User

Jaap_A

Rang

Nieuw

Nieuw
9

Vr Mei 03, 2019 15:20

door Jaap_A » Vr Mei 03, 2019 17:15

Net voorgesteld en gelijk maar naar het forumdeel waar ik al regelmatig meegekeken heb..
Leuk om hier de verschillende lopende projecten te zien.
@Barthezz Brick je project ziet er imposant uit ben benieuwd naar de voortgang.
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn; hoeveel uur gaat naar verwachting ongeveer in het herbouwen van Venetië zitten..?

Hierbij mijn hobby-projectje, misschien ben ik wel een cultuur-barbaar als ik de 7740 zo opbouw ... :lol:
maar vind het zelf wel leuk om op basis van mijn favoriete LEGO-trein-kleurstelling iets te maken met wat actuelere parts en een kleine knipoog naar de 60168 locomotief.

Overigens is er nog wel behoorlijk wat WIP (met name de twee huizen rechtsachter).
Als jullie wat feedback of tips hebben hoor ik het ook graag.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8525

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Vr Mei 03, 2019 18:18

Dat ziet er wel heel mooi uit Jaap. Al wel iets langer dan vandaag bezig vermoed ik?
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Tilburg

door Barthezz Brick » Vr Mei 03, 2019 18:35

@Jaap, mooie binnenkomst, ziet er goed uit :duim: Ga vooral zo door. Hoelang bouw je al?

Betreffende Venetië, ik reken meestal in maanden (denk er nog een 5tal nodig te hebben) gezien ik de uren sowieso niet bij houdt. Op dit moment is de gehele base afgebroken en gesorteerd. De meeste huizen zijn helaas ook gesneuveld, maar er zijn voldoende foto's gemaakt.

De kerk is ondertussen naar versie 2 gebracht. Ik was toch niet zo kapot van de koepel en de meeste onderdelen zijn ook binnen. Nu wachten op de laatste bestellingen om hem naar de finale versie te brengen. Ondertussen het meest linker huis opnieuw aan het bouwen, die hoop ik dit weekend een heel eind af te hebben.

De dome is nog wat slordig, maar straks in de juiste kleurstelling en met de correcte afstand tussen de stenen denk ik wel zeer geslaagd.

Alle daken worden Dark red.. over de 2 daken van de torens twijfel ik nog. Welk design was in jullie ogen beter?

AfbeeldingWip venice by Barthezz Brick, on Flickr

AfbeeldingWip venice by Barthezz Brick, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
417

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Vr Mei 03, 2019 19:01

Deze ziet er zeker wat netter/strakker uit Bart, ik persoonlijk zou deze laatste kiezen.
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
429

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Vr Mei 03, 2019 19:39

De dome vind ik zo erg mooi geworden!

Qua torens zou ik voor de eerste versie gaan. Die zijn iets spitser en dat vind ik persoonlijk mooier.

@Jaap: dat ziet er goed uit! Laat gerust meer zien!
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3931

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Mei 03, 2019 20:31

@ Jaap_A: Dat ziet er leuk uit. Ga vooral zo door!

@ Barthezz Brick: Dome is echt mooi geworden. Moet nog in Dark Red gemaakt worden? Ik sluit mij aan bij KlaasK betreft de torens.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5481

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Vr Mei 03, 2019 20:34

Mooie layout Jaap_A!

Bartezz, de dome ziet er al goed uit, lijkt mooi rond. Ik vind het dak op de kloktoren mooi (op je laatste foto).
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

door Boindil » Vr Mei 03, 2019 22:55

De dome lijkt zo nog strakker. Misschien kun je de plate with tooth nog vervangen voor 29120 of 29119. Dan ben je die stud kwijt. Maar ik weet niet af raar lijkt omdat het niet symmetrisch is dan.
Flickr
VorigeVolgende