Je MOC is klaar, maar het wil maar niet lukken om het mooi te presenteren?
Hier alles over tips en trucs voor het maken van foto's en filmpjes.

Fotodoek

Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
417

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

Fotodoek

door Servertijd » Ma Okt 08, 2018 11:48

Beste mede MOCers, voor diegene die een vinyl doek gebruiken als achtergrond, welke raden jullie mij aan?

Dan heb ik het voornamelijk over de lengte en breedte van het doek. Ik heb er diverse gezien van 2x3m, dit lijkt mij wel groot genoeg. In de toekomst ben ik van plan om grotere werken te maken. Maar dan lijkt me een doek van 2x3 meer dan zat?

Nu photoshop ik nog witte achtergronden, maar daar wil ik eigenlijk vanaf stappen.

Bedankt alvast. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
595

Vr Aug 22, 2014 16:28

Re: Fotodoek

door Berthil » Ma Okt 08, 2018 18:01

ik heb ook 2 x 3 meter en is meestal groot genoeg. Veel groter raak ik ook niet kwijt in de 'studio' (woonkamer).
Hij zat opgerold met uiteinde gelijmd op een twee meter buis. Die heb ik los gesneden en heb een max. 3 meter breed ophangsysteem dus kan met het 2 x 3 meter vinyl of ik de breedte in wil gaan of de hoogte.

Maar 1 keer was het te klein wat te zien is in dit filmpje, al was dat met wat meer schuiven van MoC en hoek van de camera wellicht ook op wel op te lossen. Dit is dus op 3 meter breed en 2 hoog.

Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
417

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Di Okt 09, 2018 21:33

Thanks! :duim: Zal morgen het filmpje bekijken, mijn telefoon ondersteund het bestand niet.
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
309

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Vr Okt 12, 2018 21:18

Ik heb thuis 2*4m en dat is tot heden nog niet te klein geweest. Uiteraard kun je ook spelen met de afstand tot het doek/bouwwerk om te fotograferen (mocht je een groot bouwwerk hebben).