Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

MOC's Cofresi

Gebruikers-avatar
User

Cofresi

Rang

Nieuw

Nieuw
13

Ma Mei 21, 2018 10:46

Nieuwegein

MOC's Cofresi

door Cofresi » Wo Sep 05, 2018 21:41

Afbeeldingblack-knight01 by Roberto Cofresi, on Flickr
Monty Phyton and the Holy Grail

Afbeelding10thDoctor06 by Roberto Cofresi, on Flickr
Doctor Who and the Face of Boe (Tardis volgt later, als ik weer eens tijd kan maken voor nieuwe foto's)

AfbeeldingLego Sensible World of Soccer keypad (iso) by Roberto Cofresi, on Flickr
Sensible World of Soccer - keypad voor een jaren '90 Amiga spel

AfbeeldingLego F1 Renault R.S. 19 - Daniel Ricciardo by Roberto Cofresi, on Flickr
Renault F1 - Halo ontwerp en beweegbare achtervleugel

Afbeelding01 Lego U.S.S. Discovery NCC-1031 by Roberto Cofresi, on Flickr
Star Trek Discovery ruimteschip

Afbeelding01 GB2 Manhattan Museum of Art by Roberto Cofresi, on Flickr
Manhattan Museum of Art from the movie Ghostbusters 2 (1/2)

Afbeelding04 GB2 One two three Blast by Roberto Cofresi, on Flickr
Manhattan Museum of Art from the movie Ghostbusters 2 (2/2)

Afbeelding01 Ghost Pet Academy - building by Roberto Cofresi, on Flickr
Ghost Pet Academy: Where ghost and human needs meet, a second life for ghosts - a Ghostbusters story (1/4)

Afbeelding02 Ghost Pet Academy - the tour by Roberto Cofresi, on Flickr
Ghost Pet Academy: Where ghost and human needs meet, a second life for ghosts - a Ghostbusters story (2/4)

Afbeelding03 Ghost Pet Academy - ghostbusters equipment storage unit by Roberto Cofresi, on Flickr
Ghost Pet Academy: Where ghost and human needs meet, a second life for ghosts - a Ghostbusters story (3/4)

Afbeelding12 Ghost Pet Academy - Egon blasts Cleo - open ghost trap outside by Roberto Cofresi, on Flickr
Ghost Pet Academy: Where ghost and human needs meet, a second life for ghosts - a Ghostbusters story (4/4)

Voor de Ghost Pet Academy heb ik ook een compleet verhaal, dat ook gebruik maakt van het eind van Ghostbusters 2. En daar zo nauw mogelijk op aansluit, vandaar dat ik mijn inspiratie heb gehaald uit een echt gebouw dat op Staten Island in New York staat voor het ontwerp.

Op het moment werk ik aan een X-men Sentinel robot, uit de cartoons in de jaren '80. Eentje die wat beter lijkt en dus ook steviger is dan het model dat Lego heeft uitgebracht. Ik ben nog bezig om te kijken of ik in de buurt kan komen met de digitale minifiguren in Lego Digital Designer. Vraag: Ik ben nog aan het nadenken wat mooi kan zijn qua setting / verhaal, wat is nu iets (met niet teveel blokjes) dat die kan aanvallen? In eerste instantie denk ik aan iets van een benefiet concert of iets dergelijks, alleen dan heb je weer veel minifigs nodig.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2731

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

Re: MOC's Cofresi

door thomassio » Do Sep 06, 2018 1:43

Dat ziet er leuk uit allemaal, maar waar zijn de kokosnoten?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3049

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Sep 06, 2018 7:13

Ik vind de kart auto en de Discovery wel leuk gemaakt.
De Ghostbusters bouwwerken zien er goed uit. :duim:
Wil je deze bouwwerken ook nog met echte stenen gaan maken?
Gebruikers-avatar
User

Cofresi

Rang

Nieuw

Nieuw
13

Nieuwegein

door Cofresi » Za Sep 08, 2018 10:23

Wat betreft het maken van de bouwwerken met echte stenen. Van de Lego Star Trek Discovery heb er eentje gebouwd voor m'n broer. Die stuurt binnenkort een foto ;-). Verder heb ik alleen van de Renault F1 auto een model (zonder bedrukking). Zodra ik wat tijd kan maken om weer goede foto's te maken met mijn mini fotostudio zet is ze erbij. Dan neem ik ook direct de Tardis mee en wat Doctor Who foto's.

Ik heb de wens om van de Ghostbusters bouwwerken alleen de Ghost Pet Academy te bouwen. Vooral omdat dit echt mijn originele idee is met een mooi verhaal erbij dat aansluit op Ghostbusters 2. Echter op het moment nog niet het budget ervoor beschikbaar. Denk dat ik deze in drie fases ga bouwen.

Echter heb ik de X-men Sentinel denk ik eerder, die ik nu ontwerp. Aangezien die in een lagere prijsklaase zit ;-).
Gebruikers-avatar
User

Cofresi

Rang

Nieuw

Nieuw
13

Nieuwegein

door Cofresi » Zo Sep 09, 2018 16:14

Hier is die dan de Lego X-Men Sentinel uit de animated series. De minifigs zijn hier vooral voor de show, om wat sfeer te geven aan het gevecht met de Sentinel. Sommigen zijn niet in het echt te maken. Welke ik zeker weet dat wel kunnen zijn Wolverine (deze heb ik al) en Professor X.

De Sentinel zelf wil ik wel graag met echte stenen gaan maken. Ik weet dat als ik goed zoek ik 'm op BrickOwl zeker kan kopen, dat heb ik er praktisch altijd ernaast open voor 't controleren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste een vergelijking met de Lego X-Men set 76022. Aangezien een review van deze set voor mij aanleiding was om een Sentinel te bouwen, meer op schaal me de animated series.