Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Leviathan

Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2763

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

Leviathan

door thomassio » Di Sep 04, 2018 15:17

Afbeelding
Leviathan by Thomas van Urk, on Flickr

Luchtpiraten weest gewaarschuwd, want er wordt op u gejaagt door het koninklijke leger.
Na een piratenluchtschip te hebben gebouwd moest ik uiteraard ook een gewaagde tegenstander maken, en die is nu af.

Afbeelding

Lord Gaylord is een machtig man en een van de adviseurs van de koning. Zijn politieke tegenstanders hebben het echter voor elkaar gekregen dat hij op pad wordt gestuurd om de piraterij te bestrijden. Gaylord heeft het nu gemund op de beruchte Lady McZep, maar heeft haar nog niet kunnen vinden.

Afbeelding
Lord Gaylord by Thomas van Urk, on Flickr

In tegenstelling tot de McZep ben ik dit keer vooral tevreden over de spiegel van het schip. De ramen komen uit een Studios set. Het ideetje heb ik van Eti geleend en ik was dolblij toen ik de stenen in de legowinkel in Coevorden vond.

Afbeelding

In Skaerbaek zal een episch gevecht plaatsvinden tussen de Leviathan en de Lady McZep. Als het dan nog niet is beslist, zullen zij de strijd voortzetten in Utrecht. Daarna ga ik ze niet meer exposeren omdat het veel te onhandige apparaten zijn.

Afbeelding

Ondanks dat ik nog genoeg ideeën heb voor meer luchtschepen neem ik nu even pauze. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst een kasteel heb gebouwd en mijn lichaam begint daar nu op te reageren.

Er staan nog een paar foto's op flickr.
Bedankt voor het kijken!
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3273

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: Leviathan

door sanderkoenen » Di Sep 04, 2018 15:21

Dat is weer een mega zeppelin. :duim: :duim:
Leuke onderdelen heb je er in gestopt, zoals de cockpit onderdeel, Bionicle onderdeel, rompdelen van de Armada Flagship.

Past dit wel bij mij in de auto? :lol:
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
489

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Di Sep 04, 2018 16:24

Team Gaylord goooo
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2126

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Sep 04, 2018 16:58

Was cool om op de open meeting in Oss van dichtbij te bekijken.

Maar idd niet makkelijk vervoeren. Het ging s'avonds bij mij in de auto :lol:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10559

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Di Sep 04, 2018 17:28

Thomassio, misschien is het vervoer niet zozeer het probleem, maar juist dat je dat per trein doet? :-P
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2456

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Sep 04, 2018 17:40

Wat ik ook bij deze het mooist vind zijn de gebogen lijnen die je met de dark tan tiles hebt vormgegeven. :duim:

Minpuntje vind ik de wielen. Op de meeting was duidelijk te zien dat hij onmogelijk kan rijden. Die arme bandjes bezwijken zowat onder het gewicht dat erop leunt. :P
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1170

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Di Sep 04, 2018 18:41

Ik vind het weer een geslaagde MOC. Zou je een tipje van de sluier kunnen lichten over hoe je die mooie kromming in het ondergedeelte hebt gemaakt? Ziet er erg strak uit, maar ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3918

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Sep 04, 2018 18:47

Vet man! :duim:
Vooral de scheepsromp en achtersteven zijn super mooi, en de zeppelin erbovenop maakt het geheel gelijk indrukwekkend.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
271

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Di Sep 04, 2018 19:50

Wat een prachtige zeppelin weer, die ga ik echt in oktober eens goed bekijken.

Daarna ga ik ze niet meer exposeren omdat het veel te onhandige apparaten zijn.

Als je het maar niet in je hoofd haalt om ze uit elkaar te halen.... daar zijn ze veel te gaaf voor.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Di Sep 04, 2018 21:44

Erg mooi gemaakt weer :duim: . De kromme lijnen springen er echt uit. Ik ben ook wel benieuwd naar dat tipje van de sluier :) . Zal in de trein wel een hoop bekijks trekken lijkt me :lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2763

Leiden

door thomassio » Wo Sep 05, 2018 1:51

Bedankt allemaal!

sanderkoenen schreef:Dat is weer een mega zeppelin. :duim: :duim:
Leuke onderdelen heb je er in gestopt, zoals de cockpit onderdeel, Bionicle onderdeel, rompdelen van de Armada Flagship.

Past dit wel bij mij in de auto? :lol:

Daar gaan we straks achterkomen. Hij is 130 centimeter.
Ik had nog geprobeerd bionicle onderdelen toe te voegen maar heb ze maar achterwege gelaten, dus ben ik wel benieuwd welk onderdeel je bedoelt.

WvdP schreef:Thomassio, misschien is het vervoer niet zozeer het probleem, maar juist dat je dat per trein doet? :-P

Dat ook.

koffiemoc schreef:Wat ik ook bij deze het mooist vind zijn de gebogen lijnen die je met de dark tan tiles hebt vormgegeven. :duim:

Minpuntje vind ik de wielen. Op de meeting was duidelijk te zien dat hij onmogelijk kan rijden. Die arme bandjes bezwijken zowat onder het gewicht dat erop leunt. :P

De wielen hoeven eigenlijk niks te dragen. Dat doet het helium/waterstof/vacuüm/donkere materie al, maar het was inderdaad mooier als er alleen wielen op de kiel zaten.

Quarktaart schreef:Ik vind het weer een geslaagde MOC. Zou je een tipje van de sluier kunnen lichten over hoe je die mooie kromming in het ondergedeelte hebt gemaakt? Ziet er erg strak uit, maar ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

De juiste manier om zoiets te doen is met scharnieren en gewrichten. Mijn manier is half aan noppen hangen aan de uiteinden. In het midden zit een groot blok van headlights en brackets zodat het steeds een halve plaat verspringt.

Peet schreef:Wat een prachtige zeppelin weer, die ga ik echt in oktober eens goed bekijken.

Daarna ga ik ze niet meer exposeren omdat het veel te onhandige apparaten zijn.

Als je het maar niet in je hoofd haalt om ze uit elkaar te halen.... daar zijn ze veel te gaaf voor.

Ik bewaar ze nog wel, maar ik moet nog een plek zoeken waar ze definitief kunnen staan.

Boindil schreef:Erg mooi gemaakt weer :duim: . De kromme lijnen springen er echt uit. Ik ben ook wel benieuwd naar dat tipje van de sluier :) . Zal in de trein wel een hoop bekijks trekken lijkt me :lol:

Zondag avond na Oss kreeg ik nog een kort gesprekje met een geïnteresseerde dame in de trein. Haar vriend keek er heel ongemakkelijk bij. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Wo Sep 05, 2018 6:20

thomassio schreef:Zondag avond na Oss kreeg ik nog een kort gesprekje met een geïnteresseerde dame in de trein. Haar vriend keek er heel ongemakkelijk bij. :lol:

:lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3273

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Sep 05, 2018 7:06

:lol:

thomassio schreef:Daar gaan we straks achterkomen. Hij is 130 centimeter.
Ik had nog geprobeerd bionicle onderdelen toe te voegen maar heb ze maar achterwege gelaten, dus ben ik wel benieuwd welk onderdeel je bedoelt.

Ik besef net, dat het een Knights Kingdom onderdeel is.
Een van die grote poppen, misschien uit set 8701?.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
444

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Vr Sep 07, 2018 7:15

Wat een vet ding zeg!! Super cool!
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1557

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Za Sep 08, 2018 18:51

Gave zeppelin met veel mooie details! :duim: En natuurlijk is het formaat ook indrukwekkend!
thomassio schreef:Zondag avond na Oss kreeg ik nog een kort gesprekje met een geïnteresseerde dame in de trein. Haar vriend keek er heel ongemakkelijk bij. :lol:

Haha :P Altijd leuk toch, een gesprek onderweg :)
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Kremmabricks

Rang

Nieuw

Nieuw
10

Vr Sep 07, 2018 12:39

Groningen

door Kremmabricks » Za Sep 08, 2018 20:22

Hey Leviathan!!!

Ik heb je gesproken bij de laatste beurs in Hardenberg!!! Ik nieuw op dit forum maar was de man die je toen wees op het koopje van de adventure zepplin in doos voor 35 euro, je liep toen mee en kocht hem direct!

Heb toen nog even met je gepraat over je zeppelins en dus in het echt kunnen beschouwen, geweldige builds en moest daarom praatje maken en wijzen op die zepplin. Te gek build nogmaals en leuk om te zien op het forum.

Volgende beurs waar ik heen ga is Zwolle weekend van 27/28 oktober!!! Misschien tot dan en ga zo door!!!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1816

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Za Sep 08, 2018 20:53

Mijn lichaam begint het te voelen :lol:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
323

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Za Sep 08, 2018 21:56

Supergave Zeppelin. De spiegel is erg mooi geworden inderdaad. Respect voor al die kloppende ronde vormen, :feest: daar heb ik altijd moeite mee.
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2763

Leiden

door thomassio » Zo Sep 09, 2018 19:39

Bedankt voor de leuke reacties!

sanderkoenen schreef::lol:

thomassio schreef:Daar gaan we straks achterkomen. Hij is 130 centimeter.

Ik besef net, dat het een Knights Kingdom onderdeel is.
Een van die grote poppen, misschien uit set 8701?.

Inderdaad. :duim:

Kremmabricks schreef:Hey Leviathan!!!

Ik heb je gesproken bij de laatste beurs in Hardenberg!!! Ik nieuw op dit forum maar was de man die je toen wees op het koopje van de adventure zepplin in doos voor 35 euro, je liep toen mee en kocht hem direct!

Heb toen nog even met je gepraat over je zeppelins en dus in het echt kunnen beschouwen, geweldige builds en moest daarom praatje maken en wijzen op die zepplin. Te gek build nogmaals en leuk om te zien op het forum.

Volgende beurs waar ik heen ga is Zwolle weekend van 27/28 oktober!!! Misschien tot dan en ga zo door!!!

Welkom op het forum! Nogmaals bedankt voor de tip. Ik was daar echt heel blij mee. Ik ga helaas niet naar Zwolle omdat het te dicht op Legoworld zit. In utrecht staan mijn bouwwerken er de hele week. De eerstvolgende beurs daarna voor mij is waarschijnlijk Hoogeveen in maart.
Kom ook vooral een keer kijken bij een Lowlug meeting: Altijd super gezellig.

Raven schreef:Mijn lichaam begint het te voelen :lol:

En hoe voelt dat?
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1816

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Sep 09, 2018 19:40

Ondanks dat ik nog genoeg ideeën heb voor meer luchtschepen neem ik nu even pauze. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst een kasteel heb gebouwd en mijn lichaam begint daar nu op te reageren.

Was een reactie op bovenstaande tekst van jou :slygrin:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2763

Leiden