Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
no avatar
User

BJvanOmmeren

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Do Jul 19, 2018 14:22

[MOC] Het Oude Stadhuys Gouda (Townhall Gouda)

door BJvanOmmeren » Do Jul 19, 2018 14:35

Hallo allen,

Hier mijn laatste MOC van "Het Oude Stadhuys Gouda", deze week ook geplaatst op Lego Ideas onder de naam "Townhall Gouda".
De eerste keer dat ik hier wat plaats, ben benieuwd naar de reacties.

En uiteraard graag supporten op Lego Ideas via https://ideas.lego.com/projects/b87e54be-918f-4a67-889a-6dacbe4bb3aa

Bedankt allen, ik zie de reacties graag tegemoet !
Groet, Hans

IMG_0741_s.jpg

IMG_0739_s.jpg

Model_1.jpg

Model_2.jpg

stadhuys-1.jpg
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2913

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: [MOC] Het Oude Stadhuys Gouda (Townhall Gouda)

door sanderkoenen » Do Jul 19, 2018 14:39

Dat is een leuk bouwwerk. :duim:
Ook heel herkenbaar. Ik ben er 3 weken terug nog geweest.
Gebruikers-avatar
User

Jonathan1989

Rang

Nieuw

Nieuw
8

Di Jul 17, 2018 12:23

door Jonathan1989 » Do Jul 19, 2018 15:43

Erg mooi gedaan!

Vooral die luikjes zijn goed gevonden :)
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
150

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Do Jul 19, 2018 16:15

Ha, jij was laatst op de radio. Eergisteren denk ik? Zou niet meer weten welke zender :lol:

Mooi bouwwerk
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10482

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Jul 19, 2018 17:00

Leuk gedaan, knap hoe je op deze schaal nog zoveel detail hebt kunnen aanbrengen.

Ik vraag me alleen af waarom je het op Ideas hebt gezet. Niet lullig bedoeld, maar de kans dat je 10.000 stemmen gaat halen is bijna nul. Daarvoor zou je een gebouw moeten kiezen dat ook internationaal heel bekend is. Met Amsterdam Centraal Station of het Paleis op de Dam zou je wellicht een kansje maken, maar het stadhuis van Gouda is (met excuus aan de Gouwenaren) toch wat te obscuur...

Edit: die opmerking geldt beslist niet alleen voor jou hoor, ik zie wel vaker hier oproepen om een MOC op Ideas te steunen waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat het ook met steun van de Lowluggers geen kans maakt. Die opmerking had ik ook in een aantal andere topics kunnen maken en is dus niet louter voor jou persoonlijk bedoeld :wink:
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2529

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Jul 19, 2018 17:19

Ik dacht hetzelfde als mijn voorganger. Fraaie microscale moc met veel detail. Zeker een keer laten zien op een meeting.

Maar de beperkte herkenbaarheid en de moc op zich maakt 10.000 stemmen een utopie. Ik zou er niet op stemmen. Sorry.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1955

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Jul 19, 2018 19:29

Ik heb de moc al een paar keer bij playtoday gouda in de vitrine bewonderd erg mooi idd.

Maar waarom alles op ideas tegenwoordig?..
(Ander topic, en genoeg over gezegd verder)
no avatar
User

BJvanOmmeren

Rang

Nieuw

Nieuw
5

door BJvanOmmeren » Do Jul 19, 2018 20:31

Symbolic schreef:Ha, jij was laatst op de radio. Eergisteren denk ik? Zou niet meer weten welke zender :lol:

Mooi bouwwerk

Haha ja dat klopt. Project was opgepikt van Facebook via de wethouder van Gouda, toen door het AD Groene Hart Gouda en vervolgens door NPO 3FM, daar was ik idd op de radio bij Mark en Ramon.
Erg leuk om eens mee te maken en ook voor mij totaal onverwacht.
Voor de liefhebber : Terug te luisteren : https://www.npo3fm.nl/markplusramon/fra ... -ontworpen
Staat ook video-interview op de AD-website btw : https://www.ad.nl/gouda/na-de-eiffeltor ... ~a5fc82e5/

En dank voor je commentaar
no avatar
User

BJvanOmmeren

Rang

Nieuw

Nieuw
5

door BJvanOmmeren » Do Jul 19, 2018 20:35

WvdP schreef:Leuk gedaan, knap hoe je op deze schaal nog zoveel detail hebt kunnen aanbrengen.

Ik vraag me alleen af waarom je het op Ideas hebt gezet. Niet lullig bedoeld, maar de kans dat je 10.000 stemmen gaat halen is bijna nul. Daarvoor zou je een gebouw moeten kiezen dat ook internationaal heel bekend is. Met Amsterdam Centraal Station of het Paleis op de Dam zou je wellicht een kansje maken, maar het stadhuis van Gouda is (met excuus aan de Gouwenaren) toch wat te obscuur...

Edit: die opmerking geldt beslist niet alleen voor jou hoor, ik zie wel vaker hier oproepen om een MOC op Ideas te steunen waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat het ook met steun van de Lowluggers geen kans maakt. Die opmerking had ik ook in een aantal andere topics kunnen maken en is dus niet louter voor jou persoonlijk bedoeld :wink:

Nou om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met je (en degene na je) eens. Ik acht de kans ook ongeveer nul.
Dit model heb ik gemaakt op verzoek van de Lego-winkel in Gouda en staat er al ruim een half jaar. Ik heb het toen niet bij Lego Ideas gezet omdat ik er hetzelfde over denk.
De reden dat ik het nu toch gedaan heb is omdat de Lego-winkel me dat verzocht heeft, en de wethouder ook. En aangezien het geen kwaad kan uiteindeiljk toch maar gedaan.
Ps. Niet persoonlijk opgevat hoor. Goed punt en volledig terecht.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2529

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Jul 19, 2018 20:50

Sportief opgepakt ...
no avatar
User

BJvanOmmeren

Rang

Nieuw

Nieuw
5

door BJvanOmmeren » Do Jul 19, 2018 22:15

legopapa schreef:Sportief opgepakt ...

Ach ik ben zelf ook wel realistisch hoor.
Al zou ik wel willen opmerken dat in de Architecture lijn er naar mijn mening wel meer gebouwen zijn die niet zo heel beroemd zijn wereldwijd, al ben ik de eerste om toe te geven dat ik geen deskundige ben.
Maar ik had voorheen eigenlijk nooit gehoord van bijv. het Robie House, Falling Water, Villa Savoye, Sungnyemun etc. :)
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
352

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Do Jul 19, 2018 22:28

BJvanOmmeren schreef:

Al zou ik wel willen opmerken dat in de Architecture lijn er naar mijn mening wel meer gebouwen zijn die niet zo heel beroemd zijn wereldwijd, al ben ik de eerste om toe te geven dat ik geen deskundige ben.
Maar ik had voorheen eigenlijk nooit gehoord van bijv. het Robie House, Falling Water, Villa Savoye, Sungnyemun etc. :)

Bij architectuurgeschiedenis en architectuurlessen op de bouwkunde opleiding komen deze allemaal wel een keer langs hoor. En dan heb ik niet eens echt goed opgelet bij deze lessen :lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
no avatar
User

BJvanOmmeren

Rang

Nieuw

Nieuw
5

door BJvanOmmeren » Vr Jul 20, 2018 8:20

Boindil schreef:
BJvanOmmeren schreef:

Bij architectuurgeschiedenis en architectuurlessen op de bouwkunde opleiding komen deze allemaal wel een keer langs hoor. En dan heb ik niet eens echt goed opgelet bij deze lessen :lol:

Haha ongetwijfeld, maar dan praat je over een specifieke bouwkundige opleiding, architectenopleiding oid. Denk dat het hier gaat om de algemene bekendheid van de gebouwen bij de 'gemiddelde' persoon. Ik heb iig geen Bouwkunde gestudeerd, ik kende ze niet.
Overigens wel Vliegtuigbouwkunde dus da's ook iets van bouwkunde maar daar kwamen ze niet voorbij geloof ik :lol:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
352

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Vr Jul 20, 2018 11:55

Ja klopt HBO Bouwkunde :wink: .
Helemaal vergeten te zeggen, maar leuk bouwwerk en erg goed lijkend vind ik :duim:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.