Technic, Pneumatic, Robotics

Powered Up, FAQ/wensen

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25638

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Powered Up, FAQ/wensen

door stuifzand » Za Jun 16, 2018 6:21

Vanuit LEGO wil men graag de vragen en wensen die afols hebben over het nieuwe Powered Up systeem inventariseren én de vragen beantwoorden. Bijvoorbeeld over compatibiliteit etc.
Ik heb tot donderdag a.s. de tijd om die vragen/wensen door te geven.

Zet ze in dit topic en dan maak ik woensdagavond de balans op. :)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5184

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Re: Powered Up, FAQ/wensen

door MOCkingBird » Za Jun 16, 2018 7:44

Ik heb zelf geen powered up, maar dit past toch niet op de Power Functions, toch?

Dus een eerste vraag zou zijn, waarom niet? En komen er verloop kabeltjes of iets dergelijks.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5493

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Za Jun 16, 2018 8:05

1) Welke motoren komen er beschikbaar? Komt er een Servo, net zoals [url=https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=88004-1Power Functions nu heeft[/url]?

2) Het lijkt er op dat de vormfactor van de PU motoren erg gericht is op Lego met noppen. Komen er PU motoren die beter geschikt zijn voor studless?

3) Komen er meerdere controllers? De controller die nu bij de PU trein zit lijkt beperkt.

4) Is dit een complete vervanging van Power Functions, of blijven PU en PF naast elkaar bestaan?
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

jovel

1627

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Za Jun 16, 2018 8:57

Ik meen ergens gelezen/gezien te hebben dat de stekkertjes het zelfde zijn als die van LEGO Boost.
1a. Klopt dat en kunnen die motoren dus gebruikt worden?
1b. Kunnen de sensoren van Boost dan ook gebruikt worden? En dan bedoel ik niet alleen er op aansluiten maar ook echt gebruiken. ( [url=https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=9583-1#T=S&O={%22iconly%22:0}]De stekker van deze WeDo 1.0 sensor[/url] past op het oude PF systeem maar je kunt er vervolgens niets mee. )

2. Komt er ook een ontvanger waar meer ( dan twee ) stekkers op kunnen?
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

LucRichters

Rang

premium

premium
188

Vr Apr 12, 2013 17:14

Zwolle / Enschede

door LucRichters » Za Jun 16, 2018 9:19

Is het mogelijk om meerdere battery hubs aan te sturen met 1 telefoon/tablet? (dus niet dat je per trein/voertuig een nieuwe telefoon nodig hebt)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3795

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Za Jun 16, 2018 9:36

In aanvulling op onderstaande al goede vragen
- Komt de code om aan te sturen als open source beschikbaar om zelf mee te programmeren.
- Wat is de functie van de 2 extra draden (pf had 4 draden, deze heeft er 6)
- Komt er een mogelijkheid om via stroom ipv de batterijbox aan te sluiten
-
jovel schreef:2. Komt er ook een ontvanger waar meer ( dan twee ) stekkers op kunnen?
Of komt er een hub waarmee dit te realiseren is
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
416

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Za Jun 16, 2018 13:07

Graag een Lithium accu versie ipv AAA batterijen en een Aan/Uit afstandbediening zoals de PF1 met twee schakelaars. De Aan/Uit hendels mogen ook proportioneel zijn, dus hoe verder naar voren (of naar achteren) hoe harder de motor gaat).

Compatibiliteit met de PF1 motoren of kleinere PF2 motoren, de Boost motor is behoorlijk groot.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8317

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Jun 17, 2018 12:56

Mijn grote vraag: werkt het met elke bluetooth verbinding? Ik meen dat mijn smartphone bluetooth 4.0 heeft en dat powered up 4.1 verlangt.

En: werkt het ook gewoon met een bijgeleverde afstandsbediening , of moet je je telefoon gebruiken?
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25638

Meijel

door stuifzand » Wo Jun 20, 2018 8:56

Even de vragen inventariseren :)

MOCkingBird schreef:Ik heb zelf geen powered up, maar dit past toch niet op de Power Functions, toch?

Dus een eerste vraag zou zijn, waarom niet? En komen er verloop kabeltjes of iets dergelijks.

mahjqa schreef:1) Welke motoren komen er beschikbaar? Komt er een Servo, net zoals [url=https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=88004-1Power Functions nu heeft[/url]?

2) Het lijkt er op dat de vormfactor van de PU motoren erg gericht is op Lego met noppen. Komen er PU motoren die beter geschikt zijn voor studless?

3) Komen er meerdere controllers? De controller die nu bij de PU trein zit lijkt beperkt.

4) Is dit een complete vervanging van Power Functions, of blijven PU en PF naast elkaar bestaan?

jovel schreef:Ik meen ergens gelezen/gezien te hebben dat de stekkertjes het zelfde zijn als die van LEGO Boost.
1a. Klopt dat en kunnen die motoren dus gebruikt worden?
1b. Kunnen de sensoren van Boost dan ook gebruikt worden? En dan bedoel ik niet alleen er op aansluiten maar ook echt gebruiken. ( [url=https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=9583-1#T=S&O={%22iconly%22:0}]De stekker van deze WeDo 1.0 sensor[/url] past op het oude PF systeem maar je kunt er vervolgens niets mee. )

2. Komt er ook een ontvanger waar meer ( dan twee ) stekkers op kunnen?
LucRichters schreef:Is het mogelijk om meerdere battery hubs aan te sturen met 1 telefoon/tablet? (dus niet dat je per trein/voertuig een nieuwe telefoon nodig hebt)

aawsum schreef:In aanvulling op onderstaande al goede vragen
- Komt de code om aan te sturen als open source beschikbaar om zelf mee te programmeren.
- Wat is de functie van de 2 extra draden (pf had 4 draden, deze heeft er 6)
- Komt er een mogelijkheid om via stroom ipv de batterijbox aan te sluiten
-
jovel schreef:2. Komt er ook een ontvanger waar meer ( dan twee ) stekkers op kunnen?
Of komt er een hub waarmee dit te realiseren is

Berthil schreef:Graag een Lithium accu versie ipv AAA batterijen en een Aan/Uit afstandbediening zoals de PF1 met twee schakelaars. De Aan/Uit hendels mogen ook proportioneel zijn, dus hoe verder naar voren (of naar achteren) hoe harder de motor gaat).

Compatibiliteit met de PF1 motoren of kleinere PF2 motoren, de Boost motor is behoorlijk groot.

eti schreef:Mijn grote vraag: werkt het met elke bluetooth verbinding? Ik meen dat mijn smartphone bluetooth 4.0 heeft en dat powered up 4.1 verlangt.

En: werkt het ook gewoon met een bijgeleverde afstandsbediening , of moet je je telefoon gebruiken?
Gebruikers-avatar
User

Duq

8476

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Jun 20, 2018 22:33

Je kan bij dit nieuwe systeem de stekkers niet stapelen zoals dat wel mogelijk was bij 9V en PF. Komen er splitters om meer dan een motor per kanaal aan te kunnen sturen?
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25638

Meijel

door stuifzand » Do Jun 21, 2018 9:11

Volgens mij is er inmiddels een lijst van meer dan 150 verschillende vragen bij het team van LEGO aanbeland dus ik denk dat er meer duidelijkheid zal komen :)