Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3058

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: elex's MOCs

door sanderkoenen » Wo Sep 12, 2018 19:44

Dat ziet er goed uit Elex. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Elex

Rang

premium

premium
221

Ma Feb 02, 2009 12:39

Dordrecht

door Elex » Zo Sep 16, 2018 23:39

TinkerBell heeft geen gat meer in haar hoofd.
De onderdelen die ik nog nodig had om het haar af te maken zijn deze week via BrickLink binnengekomen en gelijk gebruikt.
Verder ben ik vooral bezig geweest om het onderlijf en de bovenbenen
Dit weekend had ik TinkerBell meegenomen naar een LEGO event in Spijkenisse, waar ze veel bekijks trok.
Diverse mensen vertelden me dat ze de updates van TinkerBell volgen op facebook. En dat ze TinkerBell in het echt er zelfs nog beter uit vonden zien dan op de foto's.
Op de beurs heb ik ook weer wat onderdelen te pakken kunnen krijgen. Nogmaals bedankt aan de mensen die me daarbij hebben geholpen.
Maar ik heb nog lang niet alles, dus dat wordt binnenkort weer bestellen.
Meer foto's op Flickr.
Afbeelding

Greetz, elex
Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
173

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Ma Sep 17, 2018 8:27

Wat een prachtig resultaat :duim: :duim:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8386

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Sep 17, 2018 20:14

Ik begin het steeds mooier en mooier te vinden. :duim:

Wel heb ik een paar vraagjes, zeker nadat ik het originele voorbeeld en jouw MOC naast elkaar heb gezet (zie foto hieronder):
  • De wimpers voegen echt wat toe aan de ogen. Echter wat ik nog mis, zijn de wenkbrauwen. Nu ziet het gezicht er gewoon nog zo kaal uit en het toevoegen van wenkbrauwen zou zeker een verbetering zijn. Ben je nog van plan deze toe te voegen? Of laat je ze weg?
  • In het originele voorbeeld heeft Tinker Bell haar rechterbeen gekruist zitten over haar linkerbeen. In jouw MOC lijkt dit juist andersom. Was dit puur om het been voor de foto bevestigd te krijgen en wijzig je dit later nog? Of blijft dit definitief zo?

Alex Tinker Bell MOC.png
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2561

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Ma Sep 17, 2018 21:35

Zonder het voorbeeld vind ik het een heel gaaf bouwwerk.

Met voorbeeld heb ik wat moeite met de ogen en de wat norse uitdrukking van het legomodel. Ik mis het "liefelijke" een beetje. Ook de mond lijkt ietjes te groot.

Maar ... je blijft een meester op dit gebied.
Gebruikers-avatar
User

Elex

Rang

premium

premium
221

Dordrecht

door Elex » Do Sep 20, 2018 11:42

@tafol:
Ssshh. Niet over die wenkbrouwen. Dat wou ik overslaan. Ik heb nog geen idee hoe ik daar 3mm gebogen reddish brown rigid hose vast zou moeten maken. Haar voorhoofd zit daar vol met slopes waar geen enkele houvast is voor hose.
Ahem.
Die benen worden natuurlijk nog netjes gekruist. Dat is waar ik deze week aan bezig ben. Het valt kennelijk niet op dat op deze foto's TinkerBell's (provisorische) linkerbeen in het midden zit en het rechterbeen aan de linkerkant is geplaatst.

@legopapa:
Die norse uitdrukking valt in de praktijk wel mee. Het lijkt veel norser door het lage perspectief bij de grote TinkerBell. Iets waar ik op moet letten bij de volgende foto's van TinkerBell.
Vergelijk maar met deze foto van afgelopen weekend tijdens Bouwsteentjes in Spijkenisse.
TinkerBells.jpg

Greetz, elex
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
539

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Do Sep 20, 2018 15:35

Ik vind Tinkerbell erg mooi! Ik heb haar in Spijkenisse kunnen bewonderen... in het echt komt ze mooier uit dan dat je op de foto kan vastleggen. Mijn complimenten!

Nog een vraagje. Vind je het goed als ik probeer een kleine versie van hetzelfde beeldje te maken? Lijkt me wel leuk om te doen.
Gebruikers-avatar
User

Elex

Rang

premium

premium
221

Dordrecht

door Elex » Do Sep 20, 2018 21:10

Hoi swandutchman,

Ik kan toch geen bezwaar hebben als jij toevallig ook een TinkerBell wil bouwen?
In tegendeel, ik ben benieuwd wat jij er van maakt.

Greetz, elex
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2362

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Do Sep 20, 2018 23:25

Persoonlijk ben ik niet echt geïnteresseerd in sculptures en sommige bouwwerken zie ik al jaren van je op elk evenement. Zoals Lucky en de Daltons, Miss Piggy en de Lego trein enz enz. Zeer fraaie bouwwerken, maar niet echt vernieuwend. :wink:
De laatste twee jaar ben je weer echt vernieuwend bezig en wat een creativiteit zie ik terug in je bouwwerken en kan niet anders zeggen dan wow 8-) . Eerst de oldtimers uit de Muppets en nu met TinkerBell. Zeer gave technieken en ja er zijn altijd verbeteringen nodig, en/of mogelijk en foto's doen soms afbreuk dan het echte model. Hopelijk krijg je haar af voor LW en vindt haar nu al een fantastisch bouwwerk. :duim:
Vorige