| Auteur |
Bericht |
|
victorb |
Berichttitel: Lego Truck trial
Geplaatst: zo jan 09, 2005 17:41 |
|
| Naar aanleiding van het 4x4 topic. Heb ik ebdacht met craneson om een truck trial op te zetten 1 op 13.
De bedoeling is een realistische trucks te maken die kunnen terrein rijden. Natuurlijk niet buiten in het zand maar op een hindernis baan.
Wie zou het leuk vinden ome r ook iets mee te gaan doen?
ik zat wel aan wat regeltjes te denken om het eerlijk en gelijk te houden.
Moet naar model van een bestaande truck zijn. en hij moet dichte cabine hebben.
er mag geen lego aangepast zijn op welke manier dan ook.
Laatst bijgewerkt door victorb op zo jan 09, 2005 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|
|
 |
|
Fedde |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 18:06 |
|
Ik vindt het een leuk idee, al kan ik niet meedoen omdat mijn Kraz te snal is en te kleine wielen heeft.
Misschien is het een optie om ook Jeeps e.d. toe te laten ? 
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 19:02 |
|
| Welke banden zijn 24x13 volgens mij ken ik die niet? En moet het echt een bestaand model zijn? Kan het niet ook een eigen ontwerp die echt zou kunnen bestaan zijn, zodat je niet precies een truck hoeft na te bouwen? Dus wel met cabine enzo en wat echt mogelijk zou zijn. En 4x4's lijkt me idd wel cool om mee te laten doen.
Ik zal zeker eens kijken wat ik zou kunnen bouwen, vind het heel leuk idee!
|
|
|
|
|
 |
|
Rusty |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 19:41 |
|
Thema: Classic Space |
| Ik denk dat het 24x43 banden moeten zijn...
|
|
|
|
|
 |
|
Duq |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 21:01 |
|
Thema: Treinen |
| Ik weet al welke truck ik wil bouwen. Nu nog de tijd.... Wanneer en waar zou eea moeten plaatsvinden?
Duq
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 21:06 |
|
Wordt dit wiel (deze velg met band erop dus) bedoeld???
Lijkt me niet echt handig om alleen deze te mogen gebruiken als deze bedoeld wordt, omdat dit een nogal oud wiel is waar ik er geen van heb. De jongere personen die geen/niet veel oude sets hebben vallen dan al af lijkt me. Ik heb eigenlijk alleen maar 'nieuwe stijl' wielen. Velgen van de RC Race Buggy, Supersonic RC, Silver Champion etc..
|
|
|
|
|
 |
|
legogek |
Berichttitel: wielen
Geplaatst: zo jan 09, 2005 21:42 |
|
hey victor bart,
leuk dat je je idee tog hebt doorgevoerd  ik ga als ik tijd heb zeker een poging doen, alhoewel ik geen ervaring heb met 4x4
defecto zei:
Citaat: Lijkt me niet echt handig om alleen deze te mogen gebruiken als deze bedoeld wordt, omdat dit een nogal oud wiel is waar ik er geen van heb. De jongere personen die geen/niet veel oude sets hebben vallen dan al af lijkt me. Ik heb eigenlijk alleen maar 'nieuwe stijl' wielen. Velgen van de RC Race Buggy, Supersonic RC, Silver Champion etc..
ik denk dat 20x30 wielen ook wel mogen, maar van die nieuwen ook toestaan dat zou niet egt eerlijk zijn, omdat je dan veel meer grip hebt.
Ik denk da rupsbanden ook niet zijn toegestaan of wel?
Groetjes René
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel: Re: wielen
Geplaatst: zo jan 09, 2005 21:47 |
|
legogek schreef: hey victor bart, leuk dat je je idee tog hebt doorgevoerd  ik ga als ik tijd heb zeker een poging doen, alhoewel ik geen ervaring heb met 4x4 defecto zei: Citaat: Lijkt me niet echt handig om alleen deze te mogen gebruiken als deze bedoeld wordt, omdat dit een nogal oud wiel is waar ik er geen van heb. De jongere personen die geen/niet veel oude sets hebben vallen dan al af lijkt me. Ik heb eigenlijk alleen maar 'nieuwe stijl' wielen. Velgen van de RC Race Buggy, Supersonic RC, Silver Champion etc.. ik denk dat 20x30 wielen ook wel mogen, maar van die nieuwen ook toestaan dat zou niet egt eerlijk zijn, omdat je dan veel meer grip hebt. Ik denk da rupsbanden ook niet zijn toegestaan of wel? Groetjes René
M'n oudste banden zijn die van de zwarte supercar. Ik heb dus geen banden van 'oud plastic' zegmaar. Lijkt me dat er toch wel een oplossing voor gevonden kan worden?
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 22:33 |
|
De reden voor deze wielen is dat eidereen zelfde grip heeft en hij er echt uitziet. Een rubber ballonband heeft veel beter grip maar is niet realistisch. En om het beetje eerlijk tehouden kan je beter zelfde banden gebruiken.
Citaat: Ik weet al welke truck ik wil bouwen. Nu nog de tijd.... Wanneer en waar zou eea moeten plaatsvinden?
Duq
Het is nog maar een idee maar ik denk dat Craneson en ik in Modelshow Eelde wel met eerste modellen staan. Maar is niets speciaal om dan klaar te hebben en dan niet meer. maar gewoon leuk voor op show te hebben.
Deze keuze van trucks is omdat er genoeg truckshows zijn.
Rupsen zijn niet toegestaan 
|
|
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: zo jan 09, 2005 22:59 |
|
In Nederland zijn er maar twee (complete) van dit soort wielen te koop en kosten ze 9,50 dollar per stuk!  Dat is een beetje teveel geld...
|
|
|
|
|
 |
|
Duq |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:20 |
|
| Modelshow Eelde??
Defecto, je kan er voor de gelegenheid wel 4 lenen, maar verkopen doe ik ze niet...
Victor, wat bedoel je met 'dichte cabine'? Is dat dicht zoals mijn NH12 dicht is, of is bijvoorbeeld de het alternatieve model van de Silver Champion ook een dichte cabine?
Duq
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:30 |
|
Duq schreef: Defecto, je kan er voor de gelegenheid wel 4 lenen, maar verkopen doe ik ze niet...
Dat zou wel handig zijn! De wielen zijn dus 2,4 cm breed en 4,3 cm diameter? Dan kan ik nu gewoon dummies gebruiken. Als ik dan ooit een keer mee zou doen met een trial wedstrijd of iets dergelijks zouden er dan echte wielen onder geplaatst kunnen worden.
Weten jullie misschien al iets over wat voor soort dingen de vrachtwagen moet kunnen rijden? (Max.) hoogteverschillen etc.? Dat zou wel handig zijn bij het maken van vering  En het gaat ook op snelheid neem ik aan? Dat je niet de motoren zo erg vertraagd dat hij overal overheen kan maar er een half uur over doet  En hoe worden de trucks bestuurd? Met de hand ook bijsturen en dergelijke? Dus aangedreven sturing? En dan gewoon met draadjes naar switches? Zal ook kijken of ik de rc unit erin kan verwerken, lijkt me erg bruut!
Edit: 2,4/4,3 zal wel de maat van de velg zijn. Die wielen zijn veel groter toch? 
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:44 |
|
Duq schreef: Modelshow Eelde??
Defecto, je kan er voor de gelegenheid wel 4 lenen, maar verkopen doe ik ze niet...
Victor, wat bedoel je met 'dichte cabine'? Is dat dicht zoals mijn NH12 dicht is, of is bijvoorbeeld de het alternatieve model van de Silver Champion ook een dichte cabine?
Duq
Ja het is niet meer in geldermalsen dit jaar maar bijna bij groningen.
Dichte cabine bedoel zoals je Volvo. heb je een plaatje van dat model wat je bedoelt?
Waarom ik vind datz e ook op truck moeten lijken is omdat het juist leuk is om op een beurs er mee te demonstreren.
Het gaat niet om snelheid  maar het gaat erom om leuke obstakels te overbruggen.
De obstakels zijn nog niet bekend maar denk aan schuimblokken een helling.
Dus de vering moet je erg extreem maken. lange veerweg hoge bodemvrijheid. en liefste alle wielen aangedreven.
Gewoon met draden aangedreven want RC heeft niet iedereen  en sturen ook gewoon met een motor 
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:51 |
|
2.4cm bij 8.1 cm
velg van 4.3cm
dus velg is 3 blokjes breed en de kruisbus is 2 breed en zit in midden 
|
|
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:51 |
|
victorb schreef: Duq schreef: Modelshow Eelde??
Duq Ja het is niet meer in geldermalsen dit jaar maar bijna bij groningen. Dichte cabine bedoel zoals je Volvo. heb je een plaatje van dat model wat je bedoelt? Waarom ik vind datz e ook op truck moeten lijken is omdat het juist leuk is om op een beurs er mee te demonstreren. Het gaat niet om snelheid  maar het gaat erom om leuke obstakels te overbruggen. De obstakels zijn nog niet bekend maar denk aan schuimblokken een helling. Dus de vering moet je erg extreem maken. lange veerweg hoge bodemvrijheid. en liefste alle wielen aangedreven. Gewoon met draden aangedreven want RC heeft niet iedereen  en sturen ook gewoon met een motor 
K, dat klinkt erg leuk. Gewoon voor de lol dus  En RC mag wel neem ik aan? Heb idee om een Dakar truck te maken. Zo een dus: http://www.dakar-derooy.com/2004/pictur ... tage5d.jpg Met zo'n typerende schuin aflopende achterkant. Dan kan ik daar de RC unit in plaatsen. Lijkt me erg cool!  Even kijken in hoevere dat mogelijk is. Heb nu wel erg veel plannen, trein, robot, vrachtwagen 
|
|
|
|
|
 |
|
Duq |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:57 |
|
victorb schreef: Ja het is niet meer in geldermalsen dit jaar maar bijna bij groningen. Hoef ik ook niet meer na te denken of ik ga.... victorb schreef: Dichte cabine bedoel zoals je Volvo.
Okay, da's duidelijk. Moet ik een boel van een paar kleuren gaan bijkopen...
@Defecto: wielen zijn 81mm doorsnee.
Duq
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 0:58 |
|
rc mag maar niet de RC motoren
http://www.trucktrial.nl/htm/fotos.htm
Kijk eens naar deze foto's zal morgen meer links opzoeken
een parijs dakar truck is wel anders hoor  maar als jij het wil maken ga je gang 
|
|
|
|
|
 |
|
Misha van Beek |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 12:08 |
|
| Hmm, zonder RC-motoren is het vrij saai, dan gaan al die dingen zo langzaam...
|
|
|
|
|
 |
|
legorigs |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 12:10 |
|
| Heb je weleens een truck trial gezien??? Is niet bepaald F1 qua snelheid. Gaat meer om foutloos een bepaald parcours af te leggen.
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 12:23 |
|
victorb schreef: rc mag maar niet de RC motoren http://www.trucktrial.nl/htm/fotos.htmKijk eens naar deze foto's zal morgen meer links opzoeken  een parijs dakar truck is wel anders hoor  maar als jij het wil maken ga je gang 
Het zijn inderdaad andere vrachtwagens, maar wil toch kijken of het mogelijk is. Kan ook chasis zoals op die plaatjes maken, met 6 wielen, en dan gewoon een zelfde cabine en een schuine achterkant erop om de rc unit te verbergen. Of is het dan geen bestaand model meer?[/i]
|
|
|
|
|
 |
|
HJR |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 15:42 |
|
| Lego Ambassador |
 |
Thema: Star Wars |
Leuk idee voor de volgende Lowlug meeting
Moeten de dames/heren truckbouwers wél even flink bezig elke avond 
|
|
|
 |
|
legomannetje |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 17:39 |
|
Die wielen heb ik wel, maar ik heb weer geen ervaring in het bouwen van aangedreven trucks... 
|
|
|
 |
|
Rusty |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 18:32 |
|
Wel zonde om met zulke zeldzame uit productie zijnde wielen te gaan racen. Misschien toch een idee om meer recente wielen toe te staan? Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten...
In ieder geval wens ik de deelnemers veel succes... 
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 19:57 |
|
defecto schreef: victorb schreef: rc mag maar niet de RC motoren http://www.trucktrial.nl/htm/fotos.htmKijk eens naar deze foto's zal morgen meer links opzoeken  een parijs dakar truck is wel anders hoor  maar als jij het wil maken ga je gang  Het zijn inderdaad andere vrachtwagens, maar wil toch kijken of het mogelijk is. Kan ook chasis zoals op die plaatjes maken, met 6 wielen, en dan gewoon een zelfde cabine en een schuine achterkant erop om de rc unit te verbergen. Of is het dan geen bestaand model meer?[/i]
Het mag zeker wel een special worden hoor
wat ik wel bedacht bij RC heb je wel meer gewicht van de batterijen in je model 
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 20:00 |
|
Rusty schreef: Wel zonde om met zulke zeldzame uit productie zijnde wielen te gaan racen. Misschien toch een idee om meer recente wielen toe te staan? Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten... In ieder geval wens ik de deelnemers veel succes... 
Ok kom maar met altarnatieven die ook op een truckband lijken 
|
|
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 20:19 |
|
victorb schreef: defecto schreef: victorb schreef: rc mag maar niet de RC motoren http://www.trucktrial.nl/htm/fotos.htmKijk eens naar deze foto's zal morgen meer links opzoeken  een parijs dakar truck is wel anders hoor  maar als jij het wil maken ga je gang  Het zijn inderdaad andere vrachtwagens, maar wil toch kijken of het mogelijk is. Kan ook chasis zoals op die plaatjes maken, met 6 wielen, en dan gewoon een zelfde cabine en een schuine achterkant erop om de rc unit te verbergen. Of is het dan geen bestaand model meer?[/i] Het mag zeker wel een special worden hoor  wat ik wel bedacht bij RC heb je wel meer gewicht van de batterijen in je model  Van het meer gewicht is wel waar jah. Ik zal eens kijken. Vind het persoonlijk wel cooler als hij op afstand bestuurbaar is, dat extra gewicht moet ie dan maar gewoon aan kunnen  victorb schreef: Rusty schreef: Wel zonde om met zulke zeldzame uit productie zijnde wielen te gaan racen. Misschien toch een idee om meer recente wielen toe te staan? Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten... In ieder geval wens ik de deelnemers veel succes...  Ok kom maar met altarnatieven die ook op een truckband lijken 
Die zijn er helaas niet  Maar als er gewoon voldoende wielen aanwezig zijn bij een demo of wedstrijd ofzo dan is het niet erg. Maar dan moet iedereen dus wel al z'n wielen van dit soort type mee (willen) nemen 
|
|
|
|
|
 |
|
Leqa |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 20:34 |
|
Waarom die beperking van de wielen? Dat maakt het toch spannender!
Door wielen uit te sluiten beperk je het deelnemersveld!
Alternatieve wielen zijn volgens mij de wielen van de Black Cat.
En als je refereert aan Truck Trial, daar rijden ze in diverse klassen, met aangepaste voertuigen, dus ballonbanden zou dan ook nog kunnen!?
... en wanneer was het ook al weer, ik zie hier een nieuwe uitdaging 
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:05 |
|
de reden voor de banden is om het eerlijk te houden en alle ballonbanden zijn te breed 
|
|
|
|
|
 |
|
craneson |
Berichttitel: wel ja!
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:11 |
|
Nou wordt die mooi, kaapt victor de hele scoop onder mijn idee vandaan
is die helemaal
en begint hij nog de regels te maken ook
Okay voor deze keer dan
ik heb er een beetje over nagedacht om een hindernis baan van piepschuim oid te maken voor mijn modellen met allwheeldrive, en dan een beetje trucktrial achtig , met een handycap , en klasse , en soort
punten telling , (moet niet echt) en een soort trekkertrek parcour.
het indelen gaat als volgt schaal, dus de grootte van je model
gelijkenis, is het een ergens op lijkende vrachtauto
aantal wielen, gewicht, plaats motor (moet wel een nep motor in )
soort vering , wielbasis.
dus je kunt winnen in je eigen klasse bij wijze van spreken
de besturing zou in theorie draadloos mogen , maar lijkt mij niet zo aan te raden , een snoer is wel zo sportief omdat niet iedereen en rc heeft
(ik wel maar die gebruik ik niet)
er komt een minimum gewicht NA een eerste test bijeenkomst,
(als ik een skeleton cart maak die ik truck noem is dat niet de bedoeling toch ), je kunt merken van vrachtwagens nabouwen of specials nabouwen (specials zijn van die parijs dakar dingen of trucktrial trucks)
je kunt ook met je eigen entry , opkomen maar als er geen competitie is in een bepaalde klasse win je alleen van jezelf , kan ook natuurlijk
de batterijen kunnen ook een handycap betekenen, als je aan een snoer een auto accu knoopt om te voeden , wordt je winnaar in die klasse, terwijl een ander voertuig op een of twee lego packs met ordinaire batterijen achter jou kan stranden en toch kan winnen.
als baan dacht ik dus aan een piepschuim parcour met een bochten optie en een rechtdoor optie , let op hij wordt naar gelang de lengte dus steeds erger, en ik heb ondekt dat een soort dambord van keien met een hoogte van twee centimeter al gauw te gek wordt, een paar dijkjes en nog wat grotere keien en hop daar sta je .
wiel afgevallen of te weinig kracht / te veel gewicht
de baan kan na diverse heats , helling gegeven worden (dus aan een kant opgetild) zodra de winnaar van all heats stopt , doen we een downhill trial , in de zelfde hoek als de laatste uphill.
voor deze eerste trail dag willen we stellen dat het 1:13 truck modellen moeten zijn met gestuurde voorwielen, de besturing aan een draad en ook de voeding aan de draad,
er hoeven dus geen batterijen meegesleept te worden, een rcx is dus ook niet te zwaar meteen
een testbaan zelf maken is wel zo makkelijk, die kan dan ook mee naar de trial dag , voor een lang ,,parcour de endurance,,
piepschuim, polystyreen, styropor zijn de materialen, baanvak afmeting 60 cm breed en 100 tot 120 cm lang
(standaard bouw markt afmeting) blokken met spelden op de baan prikken, tot je weet wat jou model kan ,.. dan vastplakken (pas op dat je de goede lijm gebruikt PU ) veel lijm lost de meeste schuimsoorten op
het leuke van je eigen testbaan is dat jij die baan kan hebben, een ander moet er ook over kunnen, Yes
Tot zo ver crictorb
|
|
|
 |
|
stuifzand |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:13 |
|
| Hoofdredactie |
 |
Thema: Castle |
Ik vind het een stoer idee 
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:19 |
|
| Ok ik denk dat we bij eerste keer beetje zelfde modellen kunnen houden. En erna gaan kijk wat er nog meer zou kunnen dus bijv meerdere klasses ofzo.
|
|
|
|
|
 |
|
Fedde |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:24 |
|
| Ik heb een idee. Als je nou gewoon eerst een keer zonder regels doet en wat probeerd. dan kan je daarna klassen gaan indelen.
|
|
|
 |
|
craneson |
Berichttitel: klasse is klasse
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:38 |
|
Ja eh... maar het moeten wel 1:13 trucks zijn , dus geen jeep´s
Maar een laadbak 30 of zo noppen en 24 breed maakt van een jeep ook een truck , dacht ik zo,
voor de duidelijkheid de truck moet wel ongeveer zo´n laadbak hebben ook al zet je hem helemaal vol , of maak je een parijs dakar tent achterop , en zet je daar de motor in is het meteen een special.
tot morgen !

|
|
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel: Re: wel ja!
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:43 |
|
craneson schreef: de besturing zou in theorie draadloos mogen , maar lijkt mij niet zo aan te raden , een snoer is wel zo sportief omdat niet iedereen en rc heeft (ik wel maar die gebruik ik niet)
...
voor deze eerste trail dag willen we stellen dat het 1:13 truck modellen moeten zijn met gestuurde voorwielen, de besturing aan een draad en ook de voeding aan de draad
Het eventuele nadeel van een lego draad weegt volgens mij niet op tegen het extra gewicht wat een rc unit meedraagt. Lijkt me dus niet echt een nadeel voor de tegenstanders als je een rc gebruikt maar eerder voor jezelf  Maar ik vind het gewoon cooler om zonder de draad te rijden, bijvoorbeeld door de ijsselhallen na sluitingstijd
1:13 is 28 studs breed? Achterwielen mogen dus niet gestuurd zijn neem ik aan? Ik zal eerst gewoon een chasis plus cabine bouwen. Kan later dan altijd nog een RC unit erin plaatsen als het dan wel mag.
|
|
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel: Re: wel ja!
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:51 |
|
1/13 is 24 breed  (2.5 meter)
|
|
|
|
|
 |
|
Fedde |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 21:57 |
|
Kan er niet even ene klasse geregeld worden voor 18 nopjes breed ? 
|
|
|
 |
|
victorb |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 22:01 |
|
Fedde schreef: Kan er niet even ene klasse geregeld worden voor 18 nopjes breed ? 
craneson en ik hebben idee opgevat voor 1/13 dus dat eerst gewoon 
|
|
|
|
|
 |
|
defecto |
Berichttitel:
Geplaatst: ma jan 10, 2005 23:41 |
|
victorb schreef: Fedde schreef: Kan er niet even ene klasse geregeld worden voor 18 nopjes breed ?  craneson en ik hebben idee opgevat voor 1/13 dus dat eerst gewoon 
Als je te weinig stenen hebt lijkt me dat je gewoon kan gaan bouwen in 18 noppen breed. Je zal misschien de eerste zijn, maar als dit echt populair wordt (wat ik niet betwijfel  ) zullen er wel meer mensen komen met 18 noppen.
Hoe lang zijn dat soort trucks eigenlijk? Trial trucks dus, die met 6 (of 8 ) wielen van die plaatjes? Wel minder als 10 meter toch?
Laatst bijgewerkt door defecto op di jan 11, 2005 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
|
|
 |
|
Rusty |
Berichttitel:
Geplaatst: di jan 11, 2005 16:31 |
|
| Met 18 noppen kun je misschien ook iets kleinere en meer gangbare wielen gebruiken. Misschien anders een Truck-klasse en een jeep klasse, die dan 18 nopjes is? Is iedereen tevreden...
|
|
|
|
|
 |
|
Fedde |
Berichttitel:
Geplaatst: di jan 11, 2005 16:56 |
|
| Jeeps zijn smaller dan trucks, dus als ik in (ongeveer) dezelfde schaal bouw, moeten mijn jeeps ongeveer 14 nopjes breed zijn.
Is het niet een optie een vrije klasse toe te voegen waarbij alles mag ?
|
|
|
 |
|