chess, castle-spaarpot, armbandje, batmobile, doors & windows, 50 jaar-boek, dat soort dingen...
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
431

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

75876 Porsche 919 Hybrid and 917K Pit Lane (2016)

door SamtheChemist » Di Mei 22, 2018 8:41

Afbeelding

75876 - Porsche 919 Hybrid and 917K Pit Lane (2016)
Deze set uit de Speed Champion serie is uitgegeven in 2016 en bevat 728 onderdelen en 5 minifigs. De S@H prijs waarmee de set initieel uitkwam was €79,99 en op dit moment ligt de prijs op €68 nieuw in doos en €50 voor een gebruikte set (Bron is Brickset).

TLDR
Voor hen die iets minder tijd hebben hier even een korte opsomming van de leuke en minder leuke zaken aan de set. Alle zaken komen ook voorbij in de uitgebreidere recensie.

- wat mij eigenlijk het meeste tegenstaat in de set is de mega hoeveelheid aan stickers, ook op momenten dat het niet had gehoeven.
+ een erg leuke build maar ik denk vooral ook een hoog speel gehalte.

Introductie
Bij de introductie van de Speed Champions moest ik persoonlijk eerst even wennen aan het nieuwe thema. Uiteindelijk ben ik er steeds meer fan van geworden en ben ik beetje bij beetje de "collectie" compleet aan het maken. Afgelopen weekend kwam deze set bij mij voorbij en besloot ik dat ik hem toch wel graag wilde hebben. Aangezien mijn handen jeukte en ik zin had in bouwen ben ik van het weekend ook meteen begonnen met bouwen.

De Recensie
De set is opgedeeld in 6 verschillende zakjes en bevat 2 boekjes om de sets mee in elkaar te zetten. Naast de zakjes en de boekjes zit er een sticker vel bij, met echt veel stickers erop. Het bouwen van de set gaat lekker soepel en wat je moet doen is heel duidelijk aangegeven. Ze maken geen gebruik van erg spannende bouw methodes maar ze hebben sommige zaken wel op een creatieve manier aangepakt.

In het eerste boekje bouw je de twee auto's die in de set zitten en de twee bij behorende coureurs komen tot leven. De auto's zijn behoorlijk goed nagebouwd van de "originele" auto's en zitten vol met leuke details die de auto een eigen karakter geven. Het plakken van de stickers bij het bouwen van de auto's gaat in mijn ogen niet altijd in de goede volgorde - eerst plaatje op een moeilijke plek plaatsen en dan pas sticker - waardoor het soms best een gepriegel kan zijn om de sticker er mooi op komt. Ik heb in verschillende gevallen dus vals gespeeld en het onderdeel er even weer af gehaald waardoor de stickers beter te plakken zijn.

Het tweede boekje laat je de garage bouwen en de huldigingstribune. Al met al niet echt spannende technieken maar ik vind het wel leuk hoe ze de verschillende werkplekken hebben ingedeeld. :duim: Wat betreft de speelbaarheid van deze set zit het wel goed. Je kan heel leuk de auto's op de brug zetten en er weer af halen. Genoeg te beleven lijkt me zo.

De Conclusie
Al met al is het een erg leuke set om te bouwen, te hebben en mee te spelen. Zoals al eerder aangegeven vind ik de hoeveelheid stickers erg hoog en komen ze soms erg moeilijk van het vel af. Dit zou voor een kind nog wel eens een probleem kunnen vormen.

Maar de set krijgt van mij een 7 over all voor speelbaarheid, bouwplezier en detail.