Power Miners, Atlantis, etc.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1178

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

Review van Ninjago City Chase 70607

door Quarktaart » Za Mei 19, 2018 9:21

Afbeelding

Set: 70607
Naam: Ninjago City Chase
Aantal onderdelen: 213
Aantal minifigs: 5
Jaar: 2017
Prijs: EUR 19.99

Normaliter ben ik niet zo heel erg fan van de actiethema's van Lego. Chima deed me niks, Nexo Knights was me te gewelddadig en ook Ninjago liet ik grotendeels links liggen. De nadruk op wapens, strijd en gevechten in elke set stoot mij tegen de borst. TLG weet met Ninjago wel een duidelijke doelgroep aan te spreken; de serie gaat toch al een tijdje mee. En m'n oudste zoon zit nu wel redelijk in die doelgroep.
Dus toen de Ninjago film uitkwam, hebben we hem samen in de bioscoop gezien. En hoewel ik halverwege de film een beetje in slaap was gevallen, kijk je toch anders naar de bijbehorende sets. De groene draak vond ik nog wel mooi. Vooral vanwege de kleuren. De rest vond ik wel wat te lomp/groot/duur. Behalve dan de Ninjago City Chase set.

Deze set is lekker kleurig, ziet er mooi uit en heeft niet zo de nadruk op geweld. Een achtervolging met een politiedriewieler staat vast garant voor koddigheid. Ik kan me niet zoiets uit de film herinneren, maar misschien heb ik het gemist.

De set bestaat uit twee zakjes. Met de eerste maak je de politiedriewieler. De bouw is niet heel spannend en er zitten geen interessante technieken of onderdelen in. Een beetje mwaw. Op zich is het resultaat wel aardig, maar de bouw gaf niet heel veel plezier. Op naar het volgende zakje. Daarmee bouw je de verkoopkraam en de straatlantaarns plus versiering. Ook hierbij gaat de bouw redelijk vlot, hooguit vertraagd door het plakken van stickers op de reclame borden. Het resultaat is een goed uitziende marktkraam, met wat kratten vol verkoopwaar. Waarom een groenteman vis verkoopt is mij een raadsel, maar het zal wel logisch zijn. De toonbank zelf vond ik dan weer een beetje leeg overkomen, dat had nog wel iets mooier gekund.
De straatverlichting met lantaarnslinger ziet er goed uit. De lampions hebben een mooi oosters uiterlijk en de reclame voegt wat leuke kleurtjes toe.

Wat me opvalt bij deze Ninjago set is het complete gebrek aan play-features. Geen studshooter, missilelaunchers of overbodige katapulten. Voor mij is dat zeker welkom, een kindje verwacht wellicht iets meer. De minifigs zien er wel leuk uit, vooral de marktkoopman zal zeker gebruikt worden in toekomstige MOCs. Waarom overigens de slechterik met een hamer in een vis loopt, ontgaat mij compleet.

Conclusie
De doos ziet er leuk uit en dat is het ook. De bouwwerkjes zijn goed, maar er is geen speel actie ingebouwd. Mijn zoontjes waren ook redelijk snel klaar met de achtervolging. De prijs is iets aan de hoge kant, maar als je de minifigs tof vindt, wordt dat redelijk gecompenseerd.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr