Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3052

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

60176 wild water achtervolging

door LegoRK » Za Mei 12, 2018 23:02

Afbeelding

Set: 60176
Jaar: 2018
Parts: 117
Minifigs: 2
Prijs: € 14,95 - gekocht voor € 10,-

De doos bevat 2 zakjes, een boot onderdeel en een stickervelletje.
Zakje 1 bevat de rubberboot (of wat het ook is), zakje 2 de speed-politie-boot.

Lekker simpel bouwen. Eigenlijk te simpel: vaak maar een onderdeel per bladzijde, wat weer wat jammer is van het papier

De twee minifiguren zijn leuk uitgevoerd. De boef heeft twee gezichten, zoals boeven wel vaker hebben, maar deze is dus voor als de bunzing zich laat ruiken. Verder lang haar in een staart (voor mij een nieuw onderdeel) en een bij de wildernis passende 'indianen'jas waaronder natuurlijk z'n gestreepte pyama zichtbaar is.
De politieagent is keurig gekleed in een nieuw uniform, die hoort bij dit sub-thema. Hij kijkt heel stoer met z'n zonnebril en coole cap. Over het uniform draagt hij, in tegenstelling tot de boef heel arbo-verantwoord, een zwemvest. Daarmee komt zijn hoofd wel een paar milimeter omhoog en blijft z'n nek zichtbaar, wat iets minder mooi oogt.
Dan heb je nog de bunzing natuurlijk. Leuk uitgevoerd. Zijn staart is hol en meer naar beneden gebogen dan ik had gedacht. Hij heeft de taak de boef lastig te vallen. Iets wat wel flauw is eigenlijk omdat hij al in het nadeel is door maar aan een kant te kunnen roeien waardoor hij alleen maar rondjes kan draaien. Maar misschien ben ik iets te realistisch. :wink:

Beide vaartuigen zijn mooi gemaakt. De rode rubberboot is mooi vorm gegeven, al lijkt ie niet helemaal af doordat op het tussenstuk de donkergrijze plate nog zichtbaar is, waar de ronde slopes eindigen. Hij ligt ook erg hoog op het water, waardoor het de boef nog moeilijker gemaakt wordt te ontsnappen. Maar sowieso vormt deze geen partij voor de grote snelle speedboot van de politie. Die is een keer zo lang, heeft een stuur, een grote motor en goede verlichting. Door het gebruik van dat grote grijze ronde slope onderdeel ziet de boot er helemaal super snel uit. Helaas sluit dat onderdeel niet goed aan op de rest van de bodem. Dat zie je vooral als je de witte rij stenen er op bouwt. Dat ziet er erg vreemd en goedkoop uit. Maar dat is handig opgelost door er nog een mooie blauwe plate overheen te zetten. Wat mij verder opviel is dat de witte onderdelen behoorlijk "doorzichtig" zijn, netzo als het nieuwe geel. En op de onderkant van de boot zitten maar liefst 7 bolle omgekeerde tiles, dus die glijd als de beste.

Een leuke speelset dus (vooral in de aanbieding) al hadden ze de boevenboot ook een motor moeten geven om het wat eerlijker te maken.

Al mijn review foto's: https://flic.kr/s/aHskxVjHUa
Bijlagen
1526161503099.jpg
minifigs
1526161993967.jpg
politieboot
1526162137860.jpg
boevenvlot
IMG_20180301_170553.jpg
verschil
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
431

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

Re: 60176 wild water achtervolging

door SamtheChemist » Di Mei 15, 2018 7:36

Leuke recensie! Is een setje die ik al een aantal keer voorbij heb zien komen bij de kruidvat maar steeds bij denk van na...misschien toch eens beter over nadenken