Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10559

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

42020 Twin-rotor Helicopter (2014)

door WvdP » Do Mei 03, 2018 16:17

Afbeelding

42020 Twin-rotor Helicopter
Jaar: 2014
Parts: 145 (volgens Brickset)
Prijs: € 9,99

Eigenlijk ben ik niet zo van de Technic, maar op de vrijmarkt zag ik deze set nieuw in (flink beschadigde) doos liggen voor 2,50 en daarvoor kon ik hem niet laten liggen ;-)
De leeftijdsaanduiding is 7 tot 14 jaar. Die 7 jaar klopt wel, maar die 14 jaar vind ik wat overdreven: 11 of 12 lijkt me realistischer. Het setje is namelijk niet bijster uitdagend. Er zit één technische functie in: door aan de achterkant aan een Axle Extension te draaien, kun je de wieken van beide rotoren tegelijk laten draaien. Niet heel erg interessant dus. Daarnaast zijn de voorwielen draaibaar, maar ze staan eigenlijk te ver naar achteren. Daardoor gaat de helikopter al snel op z'n snufferd - beetje jammer.
Voor het hoofdmodel zijn 141 onderdelen nodig. Ik hield 11 onderdelen over, waarvan 2 nodig zijn voor het alternatieve model.

Afbeelding
Het alternatieve model is ook een helikopter, maar dan met één rotor. Die wordt aangedreven door aan de zijkant aan een Double Conical Wheel te draaien. Verder noch technisch, noch qua looks erg interessant. Er blijven 32 onderdelen over - min de 9 extra parts blijven er dus 23 ongebruikt en wordt ruim 80% van de onderdelen ook voor het alternatieve model gebruikt. Dat is niet slecht.

Heel bijzondere parts zitten er niet in de 42020, behalve wellicht de 3x5 panelen en de 11-lange blauwe beam (alledrie slechts in drie andere sets), die wieken (5 andere sets) en de twee Bionicle transparante ogen (10 andere sets).
Is deze set zijn geld waard? De vrijmarkt-prijs zeker wel, de originele prijs zeker niet. Maar voor op vakantie was het wel een leuk tussendoortje.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3273

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: 42020 Twin-rotor Helicopter (2014)

door sanderkoenen » Vr Mei 04, 2018 8:17

Bedankt voor de recensie, WvdP. :duim:
Ik zie nu dat in 87408 deze twee (32270 & 6589) wordt gebruikt.
Ik zat altijd te priegelen met 6589 en 32198. :look: :oops: