Wat is waar en wanneer te doen?

På Kloss Hold 2018 - Trondheim

Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6044

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

På Kloss Hold 2018 - Trondheim

door workfromtheheart » Wo Apr 25, 2018 15:53

Komend weekend is er een evenement in Trondheim, Noorwegen genaamd På Kloss Hold.
Tijdens LEGOWorld 2017 zijn een aantal mensen hiervoor uitgenodigd, waaronder ikzelf.
Samen met Barman en Tijgersan hebben we besloten deze uitnodiging aan te nemen en af te reizen naar Trondheim.

Omdat we met het vliegtuig gaan, hebben we besloten niet zo heel veel mee te nemen, alleen wat bestaande modellen.
Wel moesten we allemaal een treinwagen ontwerpen en meenemen. Dus hebben we besloten om de krachten te bundelen en een typisch Nederlands landschap te maken.
WhatsApp Image 2018-04-21 at 18.27.08.jpeg

(Persoonlijk vind ik de trein op de trein het leukst :lol: )

Dus mocht je dit weekend niks te doen hebben, kom gerust langs :wink:
Voor een ieder die het aan zich voorbij moet laten gaan, zullen we bij terugkomst een verslag doen van het evenement, wel nadat we nog een paar dagen door Noorwegen toeren er aan vast hebben geplakt natuurlijk.
Mijn website met de LEGO Vuurtoren.
루벤 ♥ 합기도 ▶ 정무관
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5126

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Re: På Kloss Hold 2018 - Trondheim

door MOCkingBird » Wo Apr 25, 2018 16:22

Grappig dat landschap op de wagons.
Veel plezier!
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Wo Nov 25, 2015 21:17

Assen

door sanderkoenen » Wo Apr 25, 2018 16:30

Leuk. :duim:
Veel plezier daarzo.

Gevraagd door Are?
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Apr 25, 2018 20:19

Mmm, ff last minute maar Noorwegen? met een 8 maanden zwangere vrouw thuis...

Ehm. Nee. Ik wacht wel ff op jullie verslag. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
480

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Do Apr 26, 2018 7:31

Tof landschap! :duim: Veel plezier daar!

Aangord schreef:Mmm, ff last minute maar Noorwegen?

Ik denk dat WftH wellicht een grapje maakte, Aangord... :fluiten: :wink:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Wo Nov 25, 2015 21:17

Assen

door sanderkoenen » Do Apr 26, 2018 7:47

Dat doen we toch even?
Vanuit mijn huis is het slechts 1612 km. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6044

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Ma Mei 07, 2018 9:52

Zoals beloofd, nog even een verslagje van het evenement.
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, daarvoor verwijs ik graag naar de Flickr pagina van Barman, die zal binnenkort erg mooie foto's plaatsen.

Samen met Tijger-San en Barman reisde ik op uitnodiging af naar Trondheim. Het vervoer was goed geregeld en met de vluchthavenshuttle werden we op 100 meter van het hotel afgezet. De organisatie had een goeie deal gemaakt met het hotel, waardoor we er allemaal relatief goedkoop konden verblijven en dat was 's morgens aan het ontbijt ook goed te zien, het was een ware AFOL-invasie.
Omdat we er een dag te vroeg waren hebben we ons 's morgens vermaakt met het bezichtigen van Trondheim, vooral het oude centrum is erg de moeite waard. Na een lunch in een ronddraaiende toren zijn we naar de locatie van het evenement gegaan om daar de boel te helpen opzetten. Er moesten flink wat tafels worden gesjouwd, kleden worden uitgerold en nog veel meer, dus rond 11 uur waren we daar eindelijk mee klaar.

Zaterdag konden we al om acht uur terecht op de locatie. Er waren eerst wat presentaties door leden van Brikkelauget, de Noorse LUG. Het hele evenement werd echter in het Engels gedaan, dus communicatie was geen enkel probleem. Ook gedurende de dag waren er verschillende workshops, overlegmomenten en presentaties. Zo hebben we bijvoorbeeld deelgenomen aan een workshop landschapmodules bouwen.

Van elf tot vier was het evenement open voor bezoekers. Die werden verwelkomd door de GBC van Maico. Beneden in de hal stond een gigantisch Frozen kasteel en dan kon je zo doorlopen naar de ruime gymzaal, waar de rest opgesteld stond. In de hal waren een aantal verkoopstandjes, één met recente sets, twee met exclusieve sets en onderdelen en een kraampje met juwelen waarin LEGO was verwerkt. De rest was allemaal gereserveerd voor MOC's.
De Noren hadden zelf een zeer geslaagde gezamenlijke City-layout gerealiseerd, dat was goed georganiseerd en zag er al met al erg goed uit. Een erg erg lange tafel in het midden liet zo'n beetje alle space-sets zien die LEGO ooit heeft uitgebracht. Het grootste LEGO reuzenrad ter wereld was ook aanwezig (misschien bekend van LEGOWorld afgelopen jaar) en ook het model met het London Eye, Big Ben en Westminster Abby was uit Amerika overgebracht. Ook waren er een paar Duitse jongens van RebelLUG die een fantastische LOTR-layout hadden meegebracht. Van de ongeveer 100 exposanten waren er bijna 30 van buiten Noorwegen gekomen, een goeie opkomst lijkt me zo.

Na het openen van de deuren werd ons al snel duidelijk dat het publiek niet erg spraakzaam was, maar dat onze modellen ook veilig stonden ondanks dat het lint waarmee het afgezet was steeds wat dichter bij de tafels terecht kwam. Dit gaf ons als AFOL's heel veel tijd om met elkaar te mengen, te kletsen en af en toe even lekker boven te zitten, waar de lunch voor ons neergezet was. Ook heb ik nog een paar uur bij Fairybricks gestaan, die met een tombola geld ophaalde voor het goede doel, hij heeft daar goeie zaken gedaan.

Op zaterdagavond was de AFOL avond, die was wel op een hele speciale plek, namelijk Munkholmen, een eilandje net uit de kust waar eerst een klooster heeft gestaan en later een fort is gebouwd. We kregen een rondleiding, vervolgens was er prima eten en tijd voor spelletjes en de traditionele veiling. We waren nog net op tijd voor de laatste boot terug, en zo liep de zaterdag ongemerkt over in de zondag.

Op zondag kozen we ervoor om wat later bij de hal te zijn, de korte nachten begonnen toch wel wat van ons te vragen. Maar precies op tijd voor het publiek en de dag verliep eigenlijk weer prima. Om vier uur werd het publiek vriendelijk naar buiten gewerkt (al was het toen al aardig rustig). Omdat iedereen nog aanwezig was, was het opruimen ook zo gebeurd. Na een uitgebreid pizza-buffet zijn we teruggegaan naar het hotel, waar we nog tot laat met de nog aanwezige AFOL's gekletst hebben.

Al met al een erg gezellig evenement, wat echt gericht is op de AFOL's, maar waar het publiek toegelaten wordt om de kosten te dekken. Mocht ik een komende editie weer uitgenodigd worden, dan zal ik zeker aanwezig proberen te zijn.
Mijn website met de LEGO Vuurtoren.
루벤 ♥ 합기도 ▶ 정무관
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5126

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Mei 07, 2018 10:11

Klinkt goed. Zoiets stel ik me ook voor bij een AFOL event. Behalve dat uitstapje dan, zoiets hoeft voor mij niet.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
108

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Ma Mei 07, 2018 10:57

MOCkingBird schreef:Klinkt goed. Zoiets stel ik me ook voor bij een AFOL event. Behalve dat uitstapje dan, zoiets hoeft voor mij niet.

waarom niet? Ik vind zoiets eigenlijk wel een leuke toevoeging aan een weekendje Lego
no avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
186

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Ma Mei 07, 2018 11:12

Dan moet je het wel goed doen.
Ik weet niet hoe het met jullie was maar ik heb bijvoorbeeld niks meegekregen van die rondvaart in Duitsland. Te druk bezig met gesprekken, eten en de veiling dat het varen me helemaal ontgaan is.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
108

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Ma Mei 07, 2018 11:54

Peet schreef:Dan moet je het wel goed doen.
Ik weet niet hoe het met jullie was maar ik heb bijvoorbeeld niks meegekregen van die rondvaart in Duitsland. Te druk bezig met gesprekken, eten en de veiling dat het varen me helemaal ontgaan is.

Dat kan positief of negatief zijn :lol: Maar een half uurtje waarbij we wat om ons heen konden kijken zou wel mooier geweest zijn, denk ik.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
351

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Ma Mei 07, 2018 13:28

Symbolic schreef:
Peet schreef:Dan moet je het wel goed doen.

Dat kan positief of negatief zijn :lol: Maar een half uurtje waarbij we wat om ons heen konden kijken zou wel mooier geweest zijn, denk ik.

Wat mij betreft iets positiefs, betekent dat we het gezellig genoeg hadden om niet rond te hoeven kijken :look:
no avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
186

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Ma Mei 07, 2018 14:55

Ik bedoelde het ook wel positief maar aangezien we waarschijnlijk die boottocht dubbel betaald hebben is het toch wel een beetje jammer dat we er niks van hebben meegekregen.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Ma Mei 07, 2018 15:07

Klinkt als een errug leuk en goed geregeld evenement workfromtheheart :duim:

Ik ben benieuwd naar de foto's van Barman. :P
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
617

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Ma Mei 07, 2018 20:01

Leuk verslag, het klinkt als een erg leuk evenement....