Wat is waar en wanneer te doen?

Bricks 4 Alpe d'Huzes, 21/22 april

Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Bricks 4 Alpe d'Huzes, 21/22 april

door eti » Di Apr 10, 2018 15:46

In Bad Zwischenahn werden wij aangesproken door twee dames van wie er een de Alpe d'Huez gaat beklimmen voor het Kankerfonds. De Alpe d'Huzes, dus. Ze organiseren op 21 en 22 april in Houten een Legobeurs voor het goede doel. Ze hebben nog bijna geen moc'ers, en die hadden ze wel graag gewild. En vrijwilligers zoeken ze ook nog. Dus bij dezen hun website http://www.bricks4alpedhuzes.nl/ en de flyer.
Bijlagen
POSTER_alpe d'huzes2.jpeg
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: Bricks 4 Alpe d'Huzes, 21/22 april

door sanderkoenen » Di Apr 10, 2018 16:22

Ze zijn voornamelijk op zoek naar landschappen en ze zijn behoorlijk kritisch. De piramide van Symbolic was goed, maar een Space layout van magenta was niet goed genoeg.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
271

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Di Apr 10, 2018 17:11

Ik denk dat "niet goed genoeg" niet de juiste bewoording is. Misschien niet realistisch genoeg..
Ik vindt beide bouwwerken in hun eigen gebied erg knap gemaakt.

Ze durven wel, met zo'n korte deadline zo kritisch zijn... Ik krijg nu bij het lezen al een gevoel dat het een verkoopfestijn is.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
217

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Di Apr 10, 2018 17:17

sanderkoenen schreef:Ze zijn voornamelijk op zoek naar landschappen en ze zijn behoorlijk kritisch. De piramide van Symbolic was goed, maar een Space layout van magenta was niet goed genoeg.

Dat was 2 maanden geleden, misschien dat nu alles mag
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2162

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Apr 10, 2018 17:32

sanderkoenen schreef:Ze zijn voornamelijk op zoek naar landschappen en ze zijn behoorlijk kritisch. De piramide van Symbolic was goed, maar een Space layout van magenta was niet goed genoeg.

:raiseone:
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2639

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Di Apr 10, 2018 18:53

Hmmm ... je leest dat verkoop als hoofdattraktie wordt aangeprezen. Oh ja ... er zijn ook bouwers die hun bouwwerken laten zien.

Maar als er bouwwerken worden afgewezen dan sta ik niet te springen om deel te nemen.

Maar het gaat om een liefdadigheids-doel. Dan is geld verdienen toch de hoofdmoot.

Ach. Ik kan toch niet.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Di Apr 10, 2018 21:09

Peet schreef:Ik denk dat "niet goed genoeg" niet de juiste bewoording is. Misschien niet realistisch genoeg..
Ik vindt beide bouwwerken in hun eigen gebied erg knap gemaakt.

Ze durven wel, met zo'n korte deadline zo kritisch zijn... Ik krijg nu bij het lezen al een gevoel dat het een verkoopfestijn is.

Dat weet ik ook wel, maar dat zeiden ze niet.
Symbolic vond ze maar raar overkomen. En ik sta nu ook niet te springen om weer naar een evenement te gaan.
Dan zou ik er 3 in een maand gehad hebben. :what: :look:
Daarnaast geeft het wel aan, dat zij geen flauw idee hebben/hadden hoe moeilijk het is om naar MOCcers te zoeken.

Ik ga volop bouwen voor Brickfest en LW. Voor de mensen die hier naartoe gaan, veel plezier. :duim:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25851

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Apr 11, 2018 9:11

Het gaat die mensen waarschijnlijk ook om geld op halen voor hun goede doel. Dat is hun goed recht maar misschien niet helemaal wat je als moccer in gedachten hebt.
Er zijn overigens plenty lugs die dit soort dingen doen.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2162

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Apr 11, 2018 9:38

Ja dat met event geld ophalen voor een goed doel is om zich het probleem niet, is best een leuk idee.

Het is meer hoe de twee dames overkomen en communiceren wat bij mij voor de opgetrokken wenkbrauw zorgt. :notimpressed:

En daardoor krijg ik wellicht onterecht ook andere ideeën. Want een waarom een stichting opgericht? Ter bescherming of voor andere doeleinden?

Maar goed ik kan dan dus ook niet. Te kort dag. En ik heb al moeite moeten doen om brickfest Zutphen er "door" te krijgen thuis.. :fluiten:
no avatar
User

Musicbuilder

888

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Wo Apr 11, 2018 12:59

Mijn vriendin en ik hebben ons al een hele tijd geleden opgegeven en hoorde toen helemaal niks, ik heb toen maar gebeld en gaven ze aan dat het allemaal toch meer tijd koste dan men dacht dus nog "even" wachten.

alleen dat even duurde weer zo lang dat ik de hal maar heb gebeld of zij mischien meer informatie wisten, nee dus maar ze zouden het wel door koppelen. .

Daarna werd na 2 weken gebeld door een mevrouw die aangaf dat door een sterf geval (?) het allemaal anders ging dan gepland maar ... ik zou nu toch echt een mailtje met aanvullende info krijgen ... niet dus want ik wacht daar al weer 2 weken op ...

ps1 en ja en zou daar willen gaan staan om te gaan verkopen
ps 2 er schijnen veel mensen die naar Gorinchem wilde gaan dat nu niet doen omdat deze beurs verplaatst is naar het weekeinde van de Bevrijdingsdag en dus nu naar Houten willen komen (als ze wat horen ...).
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Apr 11, 2018 13:28

Dat klinkt als een flinke tegenvaller.
De beurs in Gorinchem was inderdaad verschoven (ik snap eerlijk gezegd niet waarom).
Dat mensen dan op deze beurs willen staan, is dan wel begrijpelijk.
no avatar
User

Musicbuilder

888

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Ma Apr 16, 2018 10:11

Nou onder tussen heb ik de mevrouw en haar dochter die beide dit organiseren persoonlijk ontmoet en gesproken en na aanleiding daarvan vind ik de vorige mail hier boven van mij zelf een te onaardige ondertoon hebben :oops:
In de basis is alles met de beste bedoelingen gestart, een beurs met LEGO organiseren voor een goed doel, het kost alleen zoveel meer werk dan zij hadden gepland en niet alles zat mee.
Zoals een geschikte locatie vinden, de financiën, en de onverwachtse sterf geval en daarmee het leeg halen van een huis; maar goed de molen draait nog steeds en echt iedereen is welkom, het verhaal over strenge selecties ontkracht mevrouw ten zeerste.

Het is wel of niet iets mooi of goed vinden is immer toch subjectieve mening per individu dus bij deze namens haar is er nog plek voor iedereen die een stand wil voor de verkoop of en juist het heel graag wil tonen van modellen en / of MOC's.
En dan mag het inderdaad zo zijn dat het allemaal niet zo gaat als gewenst zou zijn maar juist daarom zoeken ze ook nog vrijwilligers met tijd over die vrijblijvend kunnen komen helpen wat nog altijd beter is dan aan de zijlijn dingen roepen toch :D
Ik zelf ben posters gaan ophangen in Woerden wat een half uurtje van de locatie ligt dus volgens mij een mooie doel groep qua publiek.
Ook schijnen de regionale omroep, het jeugdjournaal en hart van Nederland opnames te maken maar uiteraard is het aan hun
om te beslissen of het wel of niet de uitzending haalt.
Hier dus nog maar even voor de zekerheid alle gegevens :
Bricks4Alpe d'Huzes; zaterdag 21 & zondag 22 april; locatie : Expo Houten; Meidoornkade 24; 3992 AE te Houten.
Het is van 10 tm 17 uur en de entree tot en met 13 jaar is € 3,- euro per persoon en daarna is het € 6,- euro per persoon.
Hun website voor meer informatie om je bv aan te melden als vrijwilliger of als standhouder = www.bricks4alpedhuzes.nl
En nog maar eens : de gehele opbrengst van deze beurs met LEGO is dus voor het goede doel : KWF kanker bestrijding ;-).
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Apr 16, 2018 11:39

Musicbuilder schreef:knip., het verhaal over strenge selecties ontkracht mevrouw ten zeerste.

Dan had ze wel beter mogen communiceren tijdens het evenement in Goes. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
502

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Apr 16, 2018 11:44

Goed initiatief :duim: Qua locatie zou ik best willen gaan helpen (Expo Houten is op fietsafstand) maar helaas heb ik dit weekend geen tijd. :(