Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Decisive Action 3

Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

Di Feb 05, 2008 8:57

Decisive Action 3

door Aliencat » Wo Apr 04, 2018 23:25

Ik zal hier de vorderingen van Decisive Action 3 bijhouden van mijn kant (zie aankondigingen wedstrijden voor meer info).
In het kort is Decisive Action een soort van risk-achtig wereldveroverend spelletje waar je door middel van MOCs land van anderen verovert totdat er maar één speler over is die de hele wereld beheerst.

De eerste opdracht om überhaupt mee te mogen doen, was het maken van een nationale vlag voor je factie, uiteraard volledig van LEGO. Dit is de mijne, mijn factie heet Imperium Obscurus:

Afbeelding

Dan komen de echte uitdagingen. Afgelopen dinsdagavond is de eerste challenge online gezet: het bouwen van een Armored Personnel Carrier die aan bepaalde voorwaarden moet voldoen:
- Het voertuig moet rupsbanden of wielen hebben, in het geval van wielen minstens 6 + een reservewiel.
- Er moet een draaibaar machinegeweer op het voertuig zitten.
- Er moeten een bestuurder, een schutter, en 6 soldaten met uitrusting in het voertuig passen.
De voorwaarden zijn er, om een beetje te zorgen dat mensen niet van tevoren al dingen kunnen bouwen en dan online zetten zodra een categorie aangekondigd wordt, want je weet van tevoren niet wat de voorwaarden zullen zijn.

De deadline: aanstaande vrijdag. Ja je hebt dus 3 dagen om zoiets in elkaar te zetten, anders mis je het eerste "Attack Window" dat aanstaande vrijdag geopend wordt. Als je geen Armored Personnel Carrier hebt met infanterie troepen, kun je aanstaande vrijdag niet aanvallen en geen eerste territorium op de wereldkaart claimen.

Ik ben daarom maar eens gauw aan het bouwen gegaan en deze "Rhino APC" gemaakt, met bestuurder, schutter en 6 commando's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bemanning en hun uitrusting (de linker 2 zijn de bestuurder en schutter, de andere 6 zijn commando's):

Afbeelding

Afbeelding

Hoe win je nou in het spelletje? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje dom opgezet, er is geen jury o.i.d. die over de MOCs beslist dus als 2 spelers het tegen elkaar opnemen, telt het aantal "likes" (die gele hoofdjes) dat hun MOC op MOCpages heeft, van geregistreerde MOCpages gebruikers. Degene met de meeste gele hoofdjes wint het gevecht.

De reden waarom ik dat een beetje een domme manier vindt is omdat vooral de jonge bouwers er een handje van hebben al hun vrienden te vragen hun ding te liken zodat ze meer punten in het spel hebben, men gaat dan vragen om likes in plaats van echt iets gaafs te bouwen, dat vind ik persoonlijk niet de beste manier om gevechten te beslissen maar goed het moet linksom of rechtsom op de een of andere manier besloten worden...

Ik wil daarom geheel schaamteloos vragen of er Lowluggers zijn met een MOCpages account en alleen als je het ook een leuk bouwwerk vindt een comment met like achter te laten op MOCpages, dan tel je als geregistreerde gebruiker die het liket...
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Wo Nov 25, 2015 21:17

Assen

Re: Decisive Action 3

door sanderkoenen » Do Apr 05, 2018 7:20

Dat is weer een prachtig bouwwerk, Aliencat. :duim:
Leuke vormen in de carrier en succes met de wedstrijd.

Hopelijk zijn er genoeg mensen met een account op MOCpages om je te helpen. :look:
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
178

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Do Apr 05, 2018 9:14

Wat een gaaf spelconcept! Prachtig bouwwerk ook en heel leuk gebruik van de Fabuland-hoofdjes. Jammer van het beoordelingssysteem, ik wil je wel veel succes wensen!
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Apr 05, 2018 9:23

Heel cool concept idd, coole wedsrtijd en mooie moc :duim:
jammer van het like systeem :look:
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2372

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Do Apr 05, 2018 17:43

Ik had al gereageerd op mocpages. Je hebt er iig 1 fan van je fabulous furry fury. Al zal ik geen like geven als ik het niet echt leuk vind.
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
921

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Vr Apr 06, 2018 16:36

Mooi hoor! Onmiskenbaar van jou hand :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Vr Apr 06, 2018 21:05

Dank jullie wel :duim:
Ik heb vanavond mijn eerste stukje land te pakken: C26
Zie hier voor de kaart.
Daar heb ik voldoende uitwijkmogelijkheden omdat C27, C30 enz nog vrij zijn, er zit alleen iemand anders in C23 dus dat zal op korte termijn tot een conflict leiden :D
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

door Aangord » Vr Apr 06, 2018 21:14

En in de comments lees ik dat de toekomstige vierde versie van deze wedstrijd via Flickr gedaan wordt. :)
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Vr Apr 06, 2018 21:26

Gelukkig wel, ik vind Flickr een veel fijner platform dan MOCpages.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2372

Zutphen

door koffiemoc » Vr Apr 06, 2018 23:35

Fijn dat je eerste Attack Window glansrijk hebt doorstaan. :duim:

Ik heb ff geprobeerd wat bij te lezen, maar wát een praatdraadjes zeg! O.a. die 'newsflashes' hakken er nogal in, maar die zijn gelukkig niet essentieel. Ben wel blij dat ik nu niet meedoe, een moc in drie dagen tijd lijkt me behoorlijk stressen. :look:

Begrijp ik het goed dat je zelf de ORBAT moet opstellen conform template en dan steeds moet editen als je moc is goedgekeurd?
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Za Apr 07, 2018 9:54

Ik zou echt niet alles gaan lezen als ik jou was, ik lees ook maar de helft daar.

koffiemoc schreef:Begrijp ik het goed dat je zelf de ORBAT moet opstellen conform template en dan steeds moet editen als je moc is goedgekeurd?

Ja dat is gewoon je eigen verantwoordelijkheid, als je er zelf niet al je MOCs in hebt staan, tellen die niet mee in je aanvallen of verdedigingen.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Assen

door sanderkoenen » Zo Apr 08, 2018 20:48

De eerste zet is gelukt. Mooi man. :duim:
Succes verder.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Ma Apr 09, 2018 20:46

Als volgende stap is er de "National Leadership" categorie. Waar de vorige categorie nog vereist was om militaire acties te verrichten in het spel, is deze categorie vereist om diplomatieke acties te verrichten.
Deze categorie heeft een aantal zeer specifieke eigen, die op het eerste gezicht wat willekeurig lijken, maar bedoeld zijn ervoor te zorgen dat men niet van tevoren al inzendingen kan bouwen voor elke categorie, voordat de categorieën aangekondigd zijn.
De vereisten:
De ruimte moet een vloer en 3 muren hebben, en de volgende 6 personages moeten binnen de muren passen:
- Supreme Leader
- Second in Command
- Bodyguard
- Minister of Propaganda
- Military Advisor
- Science Advisor

Daarnaast moet er een podium in de ruimte staan met tenminste 1 microfoon, en ergens moet een plant in een pot staan.

Hierbij mijn inzending:

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de leider en zijn rechterhand, Keizer Motmakanni en zijn hulpje Wilney. Die grote kerel is hun bodyguard Dundee, een dappere man met een irrationele angst voor pijlstaartroggen:
Afbeelding

En dit zijn de minister van propaganda Mevrouw Bootschap, militair adviseur Generaal Cupcake en wetenschappelijk adviseur Evidence:
Afbeelding

Helaas geldt ook hier weer dat het aantal "likes" je diplomatieke macht bepaalt. Vanavond opent de zogeheten "World Court", het diplomatieke speelveld.
Ik ga dus gewoon weer schaamteloos aan Lowluggers vragen om dit ding te liken op MOCpages als je een geregistreerd account hebt, en een commentaartje achter te laten, als je het iets vindt: http://www.moc-pages.com/moc.php/446511
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Assen

door sanderkoenen » Ma Apr 09, 2018 20:53

Dat is weer prachtig gemaakt. :duim:
Leuke kleuren combinatie van tan, dark tan en DBG.
De rand er omheen is ook heel leuk. :)

Succes deze ronde. :duim:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8161

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Apr 09, 2018 21:14

Dit ziet er fantastisch uit. Blijf vooral zo doorgaan. :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
108

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Di Apr 10, 2018 7:59

Erg mooi gedaan. :D
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Di Apr 10, 2018 22:38

Ik heb aankomende vrijdag in het Attack Window alle militaire macht nodig die ik krijgen kan, en aangezien ik aan een kust zit tellen schepen mee als ik een ander kustgebied aanval, dus dit is mijn snelle lichte torpedoboot, Torpedo Sally.
The vereisten voor de torpedoboot categorie zijn simpel:
- De boot moet minstens 30 studs lang zijn.
- De boot moet 4 torpedobuizen hebben, waarvan er één getoond wordt die een torpedo afvuurt.
- De boot moet een bemanning van 4 dragen.
- De boot moet afgebeeld worden op water.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze wil ik aankomende vrijdag dus meenemen in de aanval, samen met de eerste gemechaniseerde infanterie MOC, dus ik ga jullie toch weer vragen om, diegenen met een MOCpages account, de boot te "liken" en een commentaartje achter te laten, dan telt dat allemaal mee vrijdag: http://www.moc-pages.com/moc.php/446538
:duim:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
213

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Wo Apr 11, 2018 6:42

Ziet er weer leuk uit 8-) . Dat "speedmoccen" gaat je goed af :wink:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
617

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Wo Apr 11, 2018 10:37

Je maakt er echt iets leuks en aparts van !! Mooie MOCs en wat een bouw tempo zeg ! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Za Apr 14, 2018 18:30

Bedankt voor jullie reacties :D

Nu is het tijd om mee te vechten om het luchtruim. Deze categorie had wederom een paar specifieke eisen, om er voor te zorgen dat mensen niet kunnen beginnen met bouwen voor de categorie eisen gepubliceerd zijn:
- het vliegtuig moet 2 figuren bevatten, een piloot en een gunner.
- het vliegtuig moet 1 luchtinlaat hebben
- het vliegtuig moet 3 verschillende wapensystemen hebben
- het vliegtuig moet beweegbare vleugels hebben.

Gebaseerd op deze regels heb ik de "Bobcat" gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er moest gisteren een attack window plaatsvinden maar die is niet doorgegaan omdat MOCpages uit de lucht was...
Waarschijnlijk gaat dit maandag plaatsvinden.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

door Aangord » Zo Apr 15, 2018 10:33

Leuk weer gebouwd :P ,

enigszins gebaseerd op de F14?
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Zo Apr 15, 2018 19:48

Om doelen over het water aan te vallen, moet je een landingsvaartuig hebben. Het landingsvaartuig moet in staat zijn (aantoonbaar op de foto's van het vaartuig) om het voertuig dat je ermee het water over wilt voeren te transporteren. In dit geval heb ik dus een landingsvaartuig gemaakt dat de eerdere Rhino APC kan dragen.

Verder zijn er weer een paar specifieke eisen zoals de bemanning van 2 (bestuurder en schutter), er moet een nummer op de zijkant staan, en de ladklep moet in de boeg zitten. Er moet ook een close-up foto toegevoegd zijn van de bestuurder in de stuurhut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Assen

door sanderkoenen » Zo Apr 15, 2018 20:41

Cool. :omg:
Jouw vliegtuig heeft een leuke kleurencombinatie en ziet er strak uit.
Mooi dat je nog een transport voertuig heb weten te maken. :duim:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

door Aangord » Zo Apr 15, 2018 20:49

Strak ontwerp weer en mooie kleuren combinatie :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Di Apr 17, 2018 18:32

Thanks! :duim:

Na het 2e attack window ziet de kaart er zo uit:

https://www.flickr.com/photos/61671941@ ... ed-public/

Ik ben de zwarte natie in C26 en C27, rechts op de kaart.
Mijn plan was mijn buurman in C23 uit te schakelen voordat hij C25 kon pakken (toen was C23 zijn enige sector dus dan was hij uitgeschakeld), maar dit is niet gelukt omdat hij veel meer vriendjes op MOCpages heeft (meer likes per MOC, en zijn MOCs lijken me eerlijk gezegd een beetje gauw in elkaar geflansd).

Nu heeft hij, net als ik, 2 territoria, en is hij niet meer in 1 aanval uit te schakelen tenzij onze buurman aan de ándere kant hem tegelijk zou aanvallen.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2372

Zutphen

door koffiemoc » Wo Apr 18, 2018 1:03

Had je niet beter eerst C25 en dan pas C27 kunnen aanvallen?

Gelukkig worden niet al zijn mocs beter gewaardeerd dan de jouwe.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Wo Apr 18, 2018 7:00

Aan het begin van het attack window had hij 67 likes op militaire MOCs en ik 63 dus het zou sowieso niet lukken. Hij hád zelfs, als hij snel was geweest, mij uit kunnen schakelen als hij mij direct aangevallen had.
Daarom heb ik maar op safe gespeeld en heel veilig meteen C27 gepakt dan heb ik in ieder geval 2 territoria.

Ik wil op C27 namelijk mijn capitoolgebouw plaatsen: een capitoolgebouw verdubbelt je diplomatieke punten, maar als de provincie waarin je capitool staat veroverd wordt door een vijand, wordt het gebouw vernietigd en moet je een compleet nieuwe bouwen als je die in een andere provincie wilt plaatsen.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2564

Assen

door sanderkoenen » Wo Apr 18, 2018 7:13

Grappig om het opzet van het spel te zien.
Ik ben benieuwd naar jouw volgende creatie. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
108

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Wo Apr 18, 2018 7:53

Aliencat schreef:Thanks! :duim:

Na het 2e attack window ziet de kaart er zo uit:

https://www.flickr.com/photos/61671941@ ... ed-public/

Ik ben de zwarte natie in C26 en C27, rechts op de kaart.
Mijn plan was mijn buurman in C23 uit te schakelen voordat hij C25 kon pakken (toen was C23 zijn enige sector dus dan was hij uitgeschakeld), maar dit is niet gelukt omdat hij veel meer vriendjes op MOCpages heeft (meer likes per MOC, en zijn MOCs lijken me eerlijk gezegd een beetje gauw in elkaar geflansd).

Nu heeft hij, net als ik, 2 territoria, en is hij niet meer in 1 aanval uit te schakelen tenzij onze buurman aan de ándere kant hem tegelijk zou aanvallen.

Dat van jou is inderdaad een stuk mooier ja :duim:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

door Aangord » Wo Apr 18, 2018 10:50

Wordt vervolgd.

En met spanning gevolgd :D
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
351

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Do Apr 19, 2018 7:17

Ik kan me niet voorstellen hoe die met dat bouwsel van je heeft kunnen winnen......vind het idee achter het hele spel wel erg cool moet ik zeggen!
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1683

door Aangord » Do Apr 19, 2018 7:38

Tjsa een gebrek aan onpartijdige jury :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Zo Apr 22, 2018 20:00

Het moment is ook een beetje uit het spel... er zou afgelopen vrijdag een Attack Window zijn, toen was MOCpages uit de lucht, zaterdag deed het het weer even en zou er gisteravond een Attack Window zijn, maar MOCpages was weer uit de lucht. Nu is er nog onduidelijkheid of er vanavond iets gaat gebeuren en doordat het de halve tijd niet werkt en de andere helft van de tijd niet duidelijk is wat er gaat gebeuren, check ik de groep ook niet zo vaak als ik zou moeten...
Er zijn momenteel geen verdere militaire MOCs te bouwen, en met die 4 die mogelijk zijn heeft mijn buurman een hogere militaire macht dan ik, dus veel meer dan een lege provincie proberen te pakken kan ik momenteel ook niet doen. :(
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3892

door Aliencat » Za Apr 28, 2018 10:36

Er wordt vandaag veel gevochten op het continent waar ik zit:

AfbeeldingTurn 3 Map by Keith Goldman, on Flickr

Ik ben dus de zwarte factie in het oosten op C26, C27 en C30.

De lichtgrijze factie op het eilandje daarnaast (F15, F16, F17) heeft een succesvolle landing ingezet en ik ben daardoor C27 kwijtgeraakt.
De blauwe gast links van mij (C23, C25 en C29) heeft C30 van mij gewonnen, maar vervolgens is hij zelf C23 kwijtgeraakt door de donkerblauwe ten noorden van hem en C29 door de gele naast hem.
Hierdoor heb ik C25 van hem kunnen pakken: hij heeft veel meer likes dan ik (op bouwwerken als de eerder getoonde), maar moet die deze beurt, door de 3 aanvallen op zijn factie, verdelen over 3 verdedigingen.

Ik denk echter, dat ik er na deze beurt ook uit ga liggen, omdat ik gewoon lang niet genoeg likes heb om tegen geel, donkerblauw en lichtgrijs op te kunnen.