Wat is waar en wanneer te doen?

Skaerbaek 2018

Gebruikers-avatar
User

rob

2122

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

Skaerbaek 2018

door rob » Zo Apr 01, 2018 16:44

De registratie voor Skaerbaek 2018 is weer geopend.

http://www.fanweekend.dk
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Re: Skaerbaek 2018

door sanderkoenen » Di Apr 03, 2018 7:33

Ik heb mij geregistreerd. :D
Ik zal twee Space Bouwwerken meenemen naar Skaerbaek.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
621

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Zo Apr 08, 2018 9:42

Ah, komt dat mooi uit. Juist die week heb ik een afspraak in Billund, dus dan kom ik mooi als bezoeker op het evenement langs :D
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1178

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Zo Apr 08, 2018 10:02

swandutchman schreef:Juist die week heb ik een afspraak in Billund

Ga je officieel voor TLG werken?
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
621

door swandutchman » Zo Apr 08, 2018 10:32

Quarktaart schreef:
swandutchman schreef:Juist die week heb ik een afspraak in Billund

Ga je officieel voor TLG werken?

Nou dat zou leuk zijn! Maar daar is nog geen sprake van hoor. Ik ga naar de Lego House om er een aantal MOCs neer te zetten voor een jaar. De procedure zit nu in de beginfase, maar ik heb toegezegd te komen op de aangewezen datum. Later hoor ik meer. Lijkt me een heel leuke ervaring! En ik wil al sinds de opening de Lego House bezoeken, dus dat komt mooi uit. En nu kan ik het ook nog combineren met het evenement, helemaal cool!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Apr 08, 2018 20:04

Wellicht is er een plek over in de lowlughuisjes. Geïnteresseerden kunnen zich melden.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Jul 20, 2018 7:20

Ik heb mijn inschrijving aangepast.
Mijn Space bouwwerken staan nu in de vitrine bij Kelcha en ik neem mijn Imperial Armada stukje mee en mijn versie van de Whirling Time Machine.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
621

door swandutchman » Vr Jul 20, 2018 21:53

Klinkt goed Sander!

Aangezien ik die periode ook in Denemarken ben wil ik langskomen als bezoeker. Weet iemand of je daarvoor kaartjes van tevoren moet kopen of kan dat ook ter plekke aan de kassa?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Jul 20, 2018 22:04

Lijkt mij dat je kaartjes aan de kassa kan kopen, maar een ervaren Skaerbaek ganger weet dit beter.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2641

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Vr Jul 20, 2018 22:18

In 2014 kon je gewoon aan de ingang een kaartje kopen.
no avatar
User

jonkbfc

25

Ma Sep 06, 2010 8:01

Noordwijk

door jonkbfc » Za Jul 21, 2018 7:01

Alle voorgaande jaren kon je dat gewoon aan de deur doen. Dus ik verwacht dat dit jaar ook zo is!
Gebruikers-avatar
User

rob

2122

Velden

door rob » Za Jul 21, 2018 7:49

Gewoon een de deur bij de kassa en je kaartje is gelijk een lotje voor een leuke verloting.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
621

door swandutchman » Za Jul 21, 2018 11:01

Bedankt allemaal voor de reacties!
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
145

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Vr Sep 28, 2018 17:54

Veel plezier voor iedereen die gaat :duim:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2162

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Sep 28, 2018 21:09

Foto's maken plaatsen en delen door degene die gaan voor degenen die niet gaan. :P

Oh en veel plezier! :duim: :lol:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8499

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Sep 29, 2018 15:14

Iedereen veel plezier gewenst. :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Za Sep 29, 2018 15:39

Hier is een teaser.
5309563C-2FAF-4DB4-940E-2FF17ACEDA20.jpeg
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Ma Okt 01, 2018 21:18

IMG-20180927-WA0009.jpg
Ik zit nu in de auto terug naar huis . Druk weekend gehad, maar wat blijft het toch een leuk evenement. We hadden twee huisjes aangevraagd en ook gekregen, zodat we niet zoals vorig jaar mijlenver weg hoeft te zitten. Zekervleuk omdat het tot diep in de nacht feest is in het befaamde huisje 1, of - iets rustiger - afols uit verschillende landen bij elkaar gaan buurten. Gisteravond zat ik in een Nederlands-Duits-Pools-Amerikaans gezelschap. En met onze lowluggroep hebben we plannen gesmeed voor Bricks am Meer volgend jaar.

O ja, Lego is er ook nog... twee hallen vol fantastische mocs, maar geen tijd om die te bekijken want je kon je inschrijven voor allerlei lezingen en workshoos. Zo heb ik bij de mensen van New Elementary een NPU-workshop gevolgd, met mensen van Lego gehersenwaaid over mogelijke nieuwe producten en samen met een Hongaar een treintje gebouwd - waarbij jurylid Jamie Berard ons zowaar (uit vijf deelnemers) tot winnaar uitriep.

En dan hadden we dit jaar nog iets leuks: vorig jaar deelden de chinese dames zelfgemaakte minimocjes uit. Steeds meer afols of lugs hebben zulke weggevertjes, vaak ook minifigs. Mevrouw Koffiemoc had bedacht dat wij dat ook moesten doen en zo zijn we op onze roodwitblauwe molentjes gekomen. We hebben er 200 in elkaar Ik had ze nog niet op de eventfacebook gezet of daar kwamen al buren aan om een molentje....

Al met al een heel leuk evenement, hopelijk volgend jaar weer!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Ma Okt 01, 2018 21:19

.
P_20180928_170027_1.jpg
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Ma Okt 01, 2018 21:38

Iowlug was overigens goed vertegenwoordigd, met 9 ledennin onze huisjes en nog minimaal acht in verschillende andere clubjes of huisjes.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2460

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Okt 02, 2018 0:53

Ha, dit lange weekend was bijna té leuk. Ik zit nog na te stuiteren. Hoewel dat ook van de terugrit kan komen. :P
(Als doorgewinterd koffiemoccer hechtte ik nooit veel geloof aan nicknames als toomuchcaffeine, maar vanavond zeg ik: ja, Het Bestaat!) Meer verslag als ik uitgepoingd ben en weer in stasis verkeer.
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2162

door Aangord » Di Okt 02, 2018 7:52

koffiemoc schreef:Ik zit nog na te stuiteren

En iedereen maar zeuren dat ik druk ben..
En ik dacht dat ik het alleen recht op stuiteren had..

:lol:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25854

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Okt 02, 2018 13:44

Wij zijn nog een uurtje of twee van huis verwijderd (kraanvogeltusse stop gemaakt).
Het was de eerste keer voor mij en ik vond het heel erg leuk!
Inspirerend in ieder geval want ik denk dat ik vanavond m’n spulletjes al voor de dag haal om te gaan bouwen :D
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Di Okt 02, 2018 14:45

Ik denk niet dat ik precies weet wat een kraanvogeltussenstop is.
no avatar
User

Silvio

Rang

premium

premium
415

Vr Mrt 26, 2010 10:07

rotterdam

door Silvio » Di Okt 02, 2018 14:54

Ik heb me ook heel goed vermaakt een aantal molentjes weggegeven aan vrienden.

De feestavond was ook leuk met alle lowluggers bij elkaar.

Helaas moest ik de zondag verstek laten gaan door een buikgriep komen we ook wel overheen.

zijn wel veilig thuisgekomen nu op naar LW 2018
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25854

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Okt 02, 2018 15:54

eti schreef:Ik denk niet dat ik precies weet wat een kraanvogeltussenstop is.

Kraanvogels kijken in Diepholz (mooi halverwege huis).
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Soesterberg

door eti » Di Okt 02, 2018 16:05

Ah, op die manier. Wij hadden al een rare Kraanvogel achter het stuur zitten, zeg maar. Padoem pats.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1178

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Di Okt 02, 2018 17:59

:lol:
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3346

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Okt 03, 2018 8:50

Dat was Skaerbaek. Ik had al vele verhalen gehoord, maar nooit het evenement meegemaakt. Het was geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.

Vorige week woensdag had ik Thomassio opgepikt in een klein plaatsje in Drenthe. De tank volgooien en op naar Denemarken. Via Meppen namen we een paar N-wegen tot de A1. Het reed door, maar we hadden redelijk wat vrachtwagens voor ons. Op de A1 konden we lekker doorrijden tot Bremen. Daar hebben we ruim een half uur vertraging opgelopen. Na een korte pauze snel doorgereden naar Hamburg om de spits voor te zijn. Helaas hadden we de afslag gemist en reden we op de A255 i.p.v. A261 en reden we doodleuk Hamburg in (en ik had geen Umweltzone sticker). Gelukkig zag ik op de borden welke kant ik op moest en hebben we een toeristische route gereden door Hamburg. Vlak boven Hamburg nog een pauze gehouden en blijkbaar hadden we zoveel vertraging opgelopen, dat Symbolic en Raven niet ver achter ons reden. Raven heeft het laatste stukje gereden. Toen we aankwamen hebben we de sleutel opgehaald, een auto uitgeladen en boodschappen gedaan.

Donderdag moesten we vroeg op voor de Lego House. We gingen op tijd weg, maar af en toe iets harder gereden om toch ruim op tijd te zijn. Er stond aardige rij voor de Lego House. Bij binnenkomst de kaarten gescand en rond gekeken in de aankomsthal. Hier stonden een aantal vitrines met bouwwerken van Ideas (die ook de 10.000 stemmen hebben gehaald). We kwamen Swandutchman tegen. Hij was uitgenodigd om bouwwerken in de Lego House neer te zetten. De personen die van Leicester Square naar Billund zijn gefietst kwamen om half 10 binnen en er was een speech van Kjeld Kirk Kristiansen en Huw (dacht ik). Om 10 uur konden we de Lego House in en we hebben ons ogen uitgekeken bij de Tree of Creativity, Masterpiece Gallery en in de Green Zone. In de Blue Zone hebben we gelachen met het bouwen van auto’s en het houden van races. We hebben ons ook gewaagd aan Microscale bouwwerken voor het bouwen van een stad. In de Lego House kwamen we nog andere bekenden tegen, waaronder de organisator van Bricks am Meer. Ik, Symbolic en Thomassio hebben nog een Oscarwaardige film gemaakt (die ik later zal delen).

Het duurde even voordat we konden lunchen. Na een half uur/driekwartier konden we zitten en kregen we een uitleg. Je krijgt onderdelen in vier kleuren en elk onderdeel correspondeert met een gerecht. Van elke kleur mag je 1 onderdeel kiezen en deze in een laadje stoppen die jouw combinatie vertaalt naar het gerecht. Je krijgt dan een animatie film te zien, dat ze in de keuken aan de slag gaan en daarna kan je drankjes bestellen. Na een half uur kregen we weer een filmpje te zien, dat het eten klaar was en bovenin de lunchroom kwamen gesloten bakken tevoorschijn die over een lopende band naar beneden werden getransporteerd en een paar lijpe robots schoven de bakken naar voren, zodat je deze kon pakken. De presentatie was geweldig, maar het eten wat minder. Thomassio en Raven hebben genoten van de bloemkool, Symbolic en Thomassio hebben genoten van grijze noedels en ik heb genoten van salade met wasabi.

Na de teleurstellende lunch zijn we de shop in geweest en nodige specialiteiten en onderdelen gekocht. De spullen hebben we weggebracht naar de auto en vervolgens de Lego House weer ingegaan. Een speurtocht gedaan voor een ijsje en genoten van de oude sets in de kelder. Na een terugrit met delen van ervaringen hebben we goed gegeten in Skaerbaek. Eti, Koffimoc en zijn vrouw kwamen dezelfde avond aan en we hebben in het huisje gezeten en gedronken.

De volgende dag hebben we vroeg opgebouwd en al rond gekeken naar andere bouwwerken. In de middag hebben we visitekaartjes gemaakt in de vorm van molentjes. Al snel, na een bericht op Facebook, kwamen een aantal mensen een molentje halen. Silvio met vriendin kwamen in de middag en een paar anderen in de avond.

Zaterdagochtend was er een speech, waarin werd verteld dat er ruim 800 deelnemers waren. Na de speech een rondje gelopen en veel bouwwerken bewonderd. Op het evenement kwam ik Swandutchman nog tegen. De eerste lezing, die ik had ging over de Extended line. Dat gaat over alle promotiesets, polybags en dergelijke. Degene behandelde alle meest gestelde vragen die ze op het internet tegenkwam in posts bij reviews. Dat was wel lachen. Daarna had ik een lezing over iemand, die veel Super Heroes sets had ontworpen. Hij heeft ook 4611 ontworpen (leuk weetje). In het laatste uur van het evenement was er een brainstormsessie over de Extended Line. Daarna zijn we even naar het huisje geweest en in de avond hadden we een BBQ. Silvio en Stuifzand hadden plaatjes voor ons geregeld (Top!). Na veel voedsel en bier en een prijsje bij quiz, gingen we naar het huisje en we hebben niks meegekregen van de veiling. We hebben 2 uur over gedaan om set 75171 te verdelen. Daarna hebben Raven, Thomassio, Symbolic en ik nog een grote zak onderdelen onder elkaar verdeeld.

Zondag ging snel voorbij. Veel Belgen gesproken en veel gelachen met Geert. De workshop van New Elementary was heel leuk en de workshop daarna zijn we na een tijdje eruit gelopen. Aan het eind van de middag Stuifzand gesproken. Ze was foto’s aan het maken en ik zei dat ik een aantal bomen nog in Nederland lagen. Mijn landschap was wat kaler. Ik had gewacht met afbreken, omdat het vrij druk was. Thomassio had pech met de Leviathan. Deze was van tafel gevallen en moet nog gerapareerd worden.
Maandag deden we rustig aan en we stonden om half 11 in de rij voor de personeelswinkel. We konden pas om 12 uur naar binnen en stonden half 2 buiten. De eerste set die ik pakte wist ik de prijs niet van, dus ik wist niet hoeveel budget ik nog over had. Na alle dozen in de container hebben gedumpt, zijn we gaan rijden en langs de snelweg een hapje gegeten. Bij Hamburg en Bremen reed het best door en kwart over 8 was Thomassio thuis. Ik was pas na elven thuis.

Het is zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb veel gelachen en plezier gehad. Het enige minpuntje was het voedsel in de Lego house, maar daardoor was elke maaltijd zoveel lekkerder. Eti, hartelijk bedankt voor het regelen van de huisjes.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2641

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Wo Okt 03, 2018 16:20

Heerlijk verhaal om te lezen. Krijg er zomaar weer zin in (was er in 2014) voor 2019.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2460

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Okt 09, 2018 0:58

Nog geen tijd gehad om een verslag te schrijven, maar nu wel foto's van enkele mocs online gezet.
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
Gebruikers-avatar
User

rob

2122

Velden

door rob » Vr Nov 16, 2018 21:03

En Skaerbaek 2019 is ook een feit, net een bevestiging gekregen dat we een cabin hebben :bigsmile:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2162

door Aangord » Vr Nov 16, 2018 22:04

Wat nu al? :what:
Gebruikers-avatar