Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Light Stax

Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
497

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

Light Stax

door Brick Rebel » Do Feb 22, 2018 10:46

Ik zag dat er voor Light Stax nog geen topic was (behalve voor de prototypes 2 jaar geleden), dus maak ik er even een aan.
Zelf heb ik voor mijn laatste MOC wat Light Stax gebruikt, en die werken prima! :duim:

Ik lees nu net in een artikel op Promobricks dat Light Stax op de Spielwarenmesse in Nurnberg een paar nieuwe sets/kits uit gaat brengen dit jaar: een racewagen en een brandweerwagen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu vind ik de sets an sich niet interessant ("nepLego"! :freaked: :lol: ) maar de light functies natuurlijk wel! :duim:
Het huidige assortiment bestaat alleen uit 'standaard' 1x2, 2x2 en 2x4 bricks, en 1x1 round plates (en lantaarnpalen). In de nieuwe kits zitten zo te zien ook SNOT bricks waar je Light Stax op kunt zetten om ze te verlichten - zie de koplampen van de auto. Dat is wel een leuke toevoeging!
Volgens het artikel komen er in september in totaal 9 nieuwe sets, inclusief een aantal dieren.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
431

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

Re: Light Stax

door SamtheChemist » Vr Feb 23, 2018 9:20

Dat zijn inderdaad erg leuke licht effecten. Moet zeggen dat ik ze steeds wel heb zien staan op beurzen maar ben er eigenlijk nog niet toe gekomen om ze te gebruiken in een MOC
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
539

Do Feb 12, 2015 9:21

Re: Light Stax

door swandutchman » Ma Feb 26, 2018 17:49

De light stax heb ik gebruikt voor de lava van mijn barad-dur. Eventjes een foto:

Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien ziet het er best goed uit als lava.

Er is echter een probleem. Tijdens het bouwen merkte ik op dat de light stax goed aangedrukt moeten worden om onderling contact te maken en zodoende licht te geven. Toen het bouwwerk af was maakte de stax mooi contact en deed de verlichting het prima. De Barad-dur is gebouwd op een baseplate en zoals jullie weten heeft dat de neiging om na verloop van tijd een beetje krom te trekken. Het resultaat is dat de light stax niet meer goed contact maken. Het is bijna niet te doen om de ingebouwde light stax dan nog echt goed aan te drukken. Ben je van plan light stax te gebruiken houd hier dan rekening mee. Voor de rest is het een leuk product.