no avatar
User

traibergen

Rang

premium

premium
120

Vr Feb 12, 2016 7:48

60157 Jungle Starter Set (2017)

door traibergen » Ma Sep 10, 2018 7:38

Afbeelding
Jungle Starter Set
Jaar van uitgave: 2017
Prijs: €9,99
Aantal parts: 88
Prijs per part: 11,4 cent

De set zit in een standaard doosje, uit de tekst op het doosje blijkt dat het een starter set is. Het aantal onderdelen is beperkt en er zitten wel 3 minifigs in.

Het bouwen
Zoals we van lego gewend zijn zit er bij de set een duidelijk instructieboekje. Het bouwen geeft voor mij geen enkel probleem. De set zit in 3 aparte zakjes en die worden door elkaar gebruikt. Het bouwen zelf bestaat uit 4 delen. Eerst worden de minifigs in elkaar gezet, daarna de krokodil, daarna de boot en ten slotte het jungle gedeelte.

Afbeelding

De minifigs
Zoals je al kon lezen zitten er drie minifigs in de set.
Van links naar rechts:
Een vrouwelijke minifig met een stok om slangen mee weg te jagen.
Een mannelijke professor met een vergrootglas.
Een mannelijke minifig met een manchet.

Afbeelding

Afbeelding

De professor heeft een geschrokken gezicht als tweede gezicht.

Afbeelding

De boot
Bij de set zit een soort boot. Hierop passen, met een beetje proppen, alle drie de minfigs wat ik erg goed vind gedaan van lego. Op de achterkant is ruimte waar een krat op past. Hierin zit een fotocamera maar je kan er natuurlijk ook andere dingen in doen. Ik vind de boot erg goed uitgevoerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jungle gedeelte
Bij de set zit ook een beetje groen. Hierin zit een luik waarachter een schat zit. Dit gedeelte van de set vind ik minder goed geslaagd. Bij het luiken zitten kieren en de achterkant is erg kaal en vlak. Ook blijven de bladeren niet goed zitten. Deze vallen er makkelijk uit. Wel zijn de slang en de kikker erg mooie details.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Conclusie
Mijn mening over de set is erg verdeeld. Aan de ene kant vind ik het een erg leuke set met veel details, aan de andere kant is het groengedeelte aan de achterkant erg kaal en vlak. Daarom geef ik deze set een 7 van de 10.

Laatst omhooggehaald door traibergen op Ma Sep 10, 2018 7:38.
Abel