Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3073

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

Re: MOC's Symbolic

door LegoRK » Di Jun 19, 2018 21:57

De vloer van de gang die naar de cafetaria leidt. Het doet mij denken aan een zwembad :lol:
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Di Jun 19, 2018 22:18

Nog bedankt heren op de vorige pagina :duim:

LegoRK schreef:De vloer van de gang die naar de cafetaria leidt. Het doet mij denken aan een zwembad :lol:

:lol:

Met dat witte en blauwe op de muren snap ik dat wel. :P

Ik zal dit trouwens ook meenemen naar de meeting in Schiedam. Bedoeling is ook dat het op een houten plaat komt te staan zodat ik gemakkelijk kan draaien. Er is namelijk vanaf 4 kanten wat te zien. :duim:
Gebruikers-avatar
User

LucRichters

Rang

premium

premium
188

Vr Apr 12, 2013 17:14

Zwolle / Enschede

door LucRichters » Wo Jun 20, 2018 9:31

Zal ik mijn draaischijf meenemen naar Schiedam? Dan kan je hem automatisch laten draaien.
Dan kan ik die gelijk testen met grotere modellen erop.

Zolang je layout geen 20 kilo weegt kan mijn draaischijf het als het goed is wel hebben.
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Wo Jun 20, 2018 11:32

LucRichters schreef:Zal ik mijn draaischijf meenemen naar Schiedam? Dan kan je hem automatisch laten draaien.
Dan kan ik die gelijk testen met grotere modellen erop.

Zolang je layout geen 20 kilo weegt kan mijn draaischijf het als het goed is wel hebben.

De verlichting zit aangesloten op een transformator dus ik ben bang dat ik niet veel aan een draaischijf ga hebben of ik moet de hele dag het snoer begeleiden ;( Ik durf ook niet te zeggen hoe zwaar het nu is.

Wel bedankt voor het aanbod :duim:
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Do Sep 06, 2018 13:48

Ondertussen zijn we weer een paar maandjes verder en heb ik een stukkie doorgebouwd. De 'onderkant' is nu zo goed als af, het is nu tijd voor een paar gebouwtjes bovenop de berg, wat voertuigen, en een brug over het ijsmeer. Deze gebouwen zullen meer in de oude ijsplanetstijl zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Hier twee foto's van voren en van boven genomen. De voorste 4 platen pasten niet op de salontafel, dus die komen later weer te voorschijn.

Afbeelding

Dit deel zit rechtsachter, een soort laboratorium waar ze voedsel kweken. Je moet natuurlijk wel wat te eten hebben op een ijsplaneet :fluiten:

Afbeelding
Dit deel zit linksachter en is soort opslagplaats en afvalverwerkingsplaats in één. Er ligt al een Jack Stone klaar om in de afvalcontainer gegooid te worden :miss:

Afbeelding

Dit stuk zit dus achteraan in het midden. In de ijsplanetserie had je bij elke voertuig een wel een soort raket/projectiel zitten, hier worden ze gemaakt, maar dan in een kleinere variant. Tevens is hier de weg naar buiten door de tunnel onderin, of de trap omhoog naar de nog te bouwen basis.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3277

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Sep 06, 2018 13:56

Dat ziet er goed uit en lekker strak aan de binnenkant. :duim:
Op Skaerbaek maar even goed bekijken.
Weer zo'n belachelijk groot bouwwerk. :miss:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Do Sep 06, 2018 14:14

Je hebt zeker lekker doorgebouwd :duim: . Ziet er mooi uit. Ik vind de raketfabriek leuk bedacht 8-)
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2763

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Do Sep 06, 2018 15:19

Zo dat is gigantisch.
Krijg je dat wel af voor Skaerbaek?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Do Sep 06, 2018 15:39

Boindil schreef:Je hebt zeker lekker doorgebouwd :duim: . Ziet er mooi uit. Ik vind de raketfabriek leuk bedacht 8-)
sanderkoenen schreef:Dat ziet er goed uit en lekker strak aan de binnenkant. :duim:
Op Skaerbaek maar even goed bekijken.
Weer zo'n belachelijk groot bouwwerk. :miss:

Bedankt :lol:
thomassio schreef:Zo dat is gigantisch.
Krijg je dat wel af voor Skaerbaek?

Ja hoor, moet makkelijk lukken. Aan de bovenkant kan ik het nu eigenlijk nog zo gek maken als ik zelf wil.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1171

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Do Sep 06, 2018 17:10

Ziet er mooi uit :duim:
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3073

door LegoRK » Vr Sep 07, 2018 15:30

Je hebt lekker door gebouwd. Wat een enorme ijsberg. Van binnen ziet het er goed uit. Ben benieuwd hoe de aankleding 'buiten' nog gaat worden.
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Vr Sep 07, 2018 17:29

Dank jullie wel :duim:
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
473

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Vr Sep 07, 2018 17:47

Flink bouwwerk met leuke details. Ben ook benieuwd hoe het oppervlak er uit gaan zien als het klaar is, groot genoeg om van alles mee te doen :)
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Za Sep 08, 2018 17:47

Berthil schreef:Flink bouwwerk met leuke details. Ben ook benieuwd hoe het oppervlak er uit gaan zien als het klaar is, groot genoeg om van alles mee te doen :)

Dank je wel :). Verwacht er niet te veel van hoor, Raven en zijn bouwwerk(en) moeten ook nog in de auto passen naar Skaerbaek :lol:

Op dat donkergrijze vlak komt een basis, ik schat tot maximaal 20 blokken hoog. Ik ben gisteren en vandaag daarmee begonnen, maar nu even blokken halen bij mijn broer. De brug heb ik vanochtend gebouwd, dus die is ook klaar. Alleen nog een soort lanceerplatform, een landingsplatform, wat voertuigen (ik heb ondertussen 3 exo-suits gemaakt in Ice Planet stijl) en nog 1 of 2 dingen die bewegen en interactief gaan worden. Vlak naast dat donkergrijze zie je een opening van 2 bij 4 studs, daar gaan de snoeren door naar de transformator. Ik vermoed dat op dit tempo alles volgend weekend af is. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1820

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Za Sep 08, 2018 18:17

Mijn bouwwerken passen in een bak van30x40x70 en dan nog een weekendtas kleding dus leef je uit.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1560

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Za Sep 08, 2018 18:54

Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar het ziet er al heel tof uit! :duim:
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Za Sep 08, 2018 19:47

Ik sluit mee helemaal aan met mijn vorige spreker, ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Gebruikers-avatar
User

Cofresi

Rang

Nieuw

Nieuw
15

Ma Mei 21, 2018 10:46

Nieuwegein

door Cofresi » Ma Sep 10, 2018 18:21

Wat een enorm bouwwerk, knap gedaan :duim:
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Vr Sep 21, 2018 18:15

Bedankt heren

Nu volgen in principe de laatste foto's. Ik zal nog proberen wat betere te maken, maar dat komt wel na Skaerbaek en LW2018.

Afbeelding

Dit is nu het vooraanzicht geworden, de voertuigen, basis en brug zijn klaar, er moeten alleen nog wat minifiguren bij (ook van de Blacktron en Space Police series van die tijd). Op de achtergrond zie je 2 schotels die rond kunnen draaien en voor het gebouw staat een podracer in Ice Planet stijl waarvan de motoren kunnen ronddraaien, dit kan met behulp van de afstandsbediening. Ik moet alleen nog even kijken of ik de snoertjes en infraroodsensor iets lekkerder weg kan werken dan dit. Op de voorgrond zie je ook nog een gat in het ijs, daar ga ik morgen mee verder, maar de onderdelen liggen bij mijn broer.

Afbeelding

Bovenaanzicht, de exosuits brengen de gefabriceerde raketten naar de landingsplatformen.

Afbeelding

1 van de drie exosuits.

Afbeelding

Binnenkant van de basis op het landschap. De raketten worden hier omhoog getakeld en naar buiten gebracht (katrol en touwtje moeten nog komen :lol:).

Al met al ben ik meer dan tevreden met mijn MOC, mij benieuwd wat het publiek hier van gaat vinden en hopelijk blijft hij tijdens het vervoer een beetje heel. Feedback is welkom uiteraard, maar grote kans dat ik het niet meer toe zal kunnen passen voor de evenementen. Ik laat het bouwwerk waarschijnlijk nog heel voor Bricks am Meer in Duitsland, dus dan zal ik altijd nog aanpassingen kunnen doen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1820

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Sep 21, 2018 20:19

Ik blijf het een leuk thema vinden :omg:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3277

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Sep 21, 2018 20:24

Dat zijn leuke toevoegingen. :duim:
Alleen de brug komt enigszins kaal over.
De voertuigen zijn heel leuk gedaan. :)
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
742

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Za Sep 22, 2018 7:31

Ziet er goed en gigantisch groot uit..
Ik ben het met Sander eens, de brug, maar eigenlijk het hele voorste stuk, is een beetje kaal. Maar dat zou beter kunnen worden als je nog meer minifigs gaat plaatsen... Ik ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2630

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Za Sep 22, 2018 7:32

Erg leuk gedaan. Origineel en goed uitgevoerd. Dat ijs is mooi gedaan .. daar blijf je aan voelen omdat het zo echt lijkt.

Puntjes van kritiek: de sneeuwlaag bovenop de gangen lijkt mij wat dun voor een sneeuw-/ijslandschap en de brug op die plek lijkt wat zinloos omdat je makkelijk om de krater heen kan lopen. Ik snap de toevoeging van de brug wel als extra feature maar daar hoort dan wel een goed verhaal bij.

Top moc ...
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Za Sep 22, 2018 10:23

Bedankt allemaal :duim:

@sander, sparhawk & legopapa: Jullie hebben gelijk over die brug, de bedoeling was eigenlijk om een iets bredere te maken met een soort takel/lift naar beneden toe waar het gat in het ijs nog zit. Ik zal kijken of ik nog iets in de komende dagen kan fabriceren.
Dat ijs/sneeuw op de daken lijkt ook inderdaad wat karig op de foto's. Ik zal kijken of het een beter effect geeft met wedgeplates, die heb ik nog wel over.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

door Boindil » Za Sep 22, 2018 11:21

Misschien kun je een mannetje aan een touw laten zakken vanaf de brug recht boven het gat? Onder het mom van: anders kunnen ze er niet komen want de wanden zijn nauwelijks te beklimmen en de randen van het gat zijn te gevaarlijk. Zo maar een idee hoor.
Verder erg mooie moc. Het thema is mooi doorgevoerd.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Cofresi

Rang

Nieuw

Nieuw
15

Ma Mei 21, 2018 10:46

Nieuwegein

door Cofresi » Za Sep 22, 2018 18:01

Prachtig gedaan. Het ijs ziet er fantastisch uit, mooi hoe de raakvlakken lijken op de scheuren in het ijs. Veel plezier en succes op de evenementen :feest:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3073

door LegoRK » Zo Sep 23, 2018 7:42

Al met al een mooi bouwwerk geworden, zeer geslaagd! En vooral met dit oude nostalgische thema geeft het wat extra dimensie.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
473

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Sep 27, 2018 23:33

Ik vind dat de 'ijsvlakte' met afgrond goed gelukt is, krijg het er gelijk koud van :)
Ik herken ook wel het oude LEGO space thema waar groen vervangen is door oranje, mooi gedaan.

Op ijs groeit niet veel maar misschien is het een idee om toch wat sneeuw planten/bomen toe te voegen om het wat meer aan te kleden?
Misschien van de brug een hangbrug maken, zoiets als de hanging bridges in Costa Rica. Zal echter niet makkelijk zijn maar wel mogelijk met 3mm tubes en touwen denk ik.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
581

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Vr Sep 28, 2018 9:40

Heel indrukwekkend, die wil ik graag zien op LW :duim:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

door Boindil » Di Okt 23, 2018 6:48

Ik zag op een foto van Aawsum op Flickr dat je iemand laat zakken vanaf de brug. Leuk gemaakt met die kooi. Het beest eronder is ook een leuke aanvulling :duim: .
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

door Symbolic » Di Okt 30, 2018 10:50

Nog bedankt voor de reacties :duim: Ondertussen terug van Lego World en ik heb leuke reacties erop gekregen. .

Boindil schreef:Ik zag op een foto van Aawsum op Flickr dat je iemand laat zakken vanaf de brug. Leuk gemaakt met die kooi. Het beest eronder is ook een leuke aanvulling :duim: .

Bedankt :lol:
Vorige