eti schreef:Dat Cinderella (Assepoester dus) in een kasteel thuishoort, is nieuw voor mij... naar mij idee is ze de dochter van een koopman, en is het bal in een paleis. Woont Assepoes bij Disney misschien in een kasteel?
En eh, Mickey, Minnie, Katrien, Donald en Tinkerbell??? Die horen toch niet bij Assepoester thuis? Daar moeten toch een stiefmoeder, stiefzusters, prins en petemoei bij?
-1: Aan het einde van de Disney-film (en ook het sprookje, zoals dat aan is verteld), trouw Assepoesje met de prins, dus; ja dan gaat ze in het kasteel wonen.
-2: Deze set heet Disney World Cinderella Castle. Deze is niet rechtstreeks gebaseerd op het kasteel in de film van Assepoester, maar op het kasteel in Walt Disney World Resort in Florida en Tokyo Disney Resort. Dat kasteel is natuurlijk wel gebaseerd op het kasteel uit de Assepoester-film, dus dat die connectie wordt gemaakt is zeer begrijpelijk. De minifiguren en de verwijzingen naar andere Disney-films (het spinnenwiel uit Doornroosje, de magische lamp en Kleedje uit Aladin, Lumiêre en de roos uit Belle & Het Beest, de magische spiegel en de vergiftigde appel uit Sneeuwwitje, de langboog en de schietschijf uit Brave en de 2 kikkers en de tiara uit De Prinses en de Kikker) moeten dit kasteel ook echt loshalen van de film Assepoester, denk ik.
Zo is het kasteel in Disneyland Parijs, Disneyland Park in Californië en Hong Kong Disneyland gebaseerd op het kasteel van Doornroosje.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)