Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Het grote voorsteltopic

no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2129

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Het grote voorsteltopic

door Aangord » Zo Sep 02, 2018 20:08

Hoi Twan, gezellig en welkom. :duim:

Meer Star Wars fans zijn ook welkom, :D en niet Star Wars fans ook :fluiten:

Kijk en lees gerust in het rond, vraag en veel bouwplezier. Legoworld in Utrecht tijdens de herfstvakantie is idd het grote evenement binnenkort. Let op ook veel springkussens. :lol:
Dus neem eventueel oordopjes mee :wink:
no avatar
User

Twan

Rang

Nieuw

Nieuw
4

Zo Sep 02, 2018 19:21

door Twan » Zo Sep 02, 2018 22:37

Ook hallo Aawsum en Aangord :)

Ja, zodra ik iets toonbaars heb zal ik het wel een topic posten!

Ik weet nog niet of ik naar legoworld ga, vind de entree best wel duur en inderdaad, je betaald eigenlijk voor de springkussens. In het verleden was ik vaak exposant, maar had niet genoeg tijd om aan een layout te werken voor dit jaar. misschien volgend jaar.

Weten jullie of er ook iets mogelijk is om als vrijwilliger ofzo aan de slag te gaan daar?
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
216

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Ma Sep 03, 2018 12:41

Twan schreef:Ook hallo Aawsum en Aangord :)

Ja, zodra ik iets toonbaars heb zal ik het wel een topic posten!

Ik weet nog niet of ik naar legoworld ga, vind de entree best wel duur en inderdaad, je betaald eigenlijk voor de springkussens. In het verleden was ik vaak exposant, maar had niet genoeg tijd om aan een layout te werken voor dit jaar. misschien volgend jaar.

Weten jullie of er ook iets mogelijk is om als vrijwilliger ofzo aan de slag te gaan daar?

Nee, wat vroeger door vrijwilligers werd gedaan, is nu allemaal door stagiaires overgenomen. Het makkelijkste om aanwezig te zijn is toch inschrijven met een moc :lol:
no avatar
User

Twan

Rang

Nieuw

Nieuw
4

Zo Sep 02, 2018 19:21

door Twan » Ma Sep 03, 2018 15:17

Symbolic schreef:[

Nee, wat vroeger door vrijwilligers werd gedaan, is nu allemaal door stagiaires overgenomen. Het makkelijkste om aanwezig te zijn is toch inschrijven met een moc :lol:

Ja, helaas. Ik had er nog wel over nagedacht, maar ik heb niet genoeg tijd in 3 maanden om een MOC dat net zo groot is als 6 modulars samen te stellen... ik studeer ergens anders, en kan alleen bouwen in die paar keer per maand dat ik naar mn ouders ga...
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
444

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Vr Sep 07, 2018 7:10

Welkom Twan!
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2129

door Aangord » Vr Sep 07, 2018 12:10

Twan schreef:Ja, helaas. Ik had er nog wel over nagedacht, maar ik heb niet genoeg tijd in 3 maanden om een MOC dat net zo groot is als 6 modulars samen te stellen... ik studeer ergens anders, en kan alleen bouwen in die paar keer per maand dat ik naar mn ouders ga...

Vast nu beginnen met bouwen voor legoworld 2019 :duim: :lol:
no avatar
User

smink45

Rang

Nieuw

Nieuw
4

Do Okt 05, 2017 20:36

Deurne (NL)

door smink45 » Ma Sep 10, 2018 21:29

vertmaori schreef:hoi Jeroen, gewoon eind augustus naar Oss komen! Vlakbij voor jou en je leert veel mensen kennen.

Moest helaas werken en had een hele drukke dienst met storingen in Wes Brabant. was het in de buurt van Oss geweest was ik toch nog ff binnen gewandeld. Denk dat de komende meeting in Overloon wordt (Dutchbricks Bricktopia)
Gebruikers-avatar
User

GHDpro

191

Ma Okt 19, 2009 13:39

Leerdam

door GHDpro » Ma Sep 24, 2018 15:11

Hallo, het lijkt misschien een beetje vreemd om hier te posten gezien ik me niet bepaald vandaag of gisteren heb geregistreerd, maar omdat ik een paar jaar in een "mini dark-age" (of gewoon een "dipje") heb gezeten, hopelijk niet ongepast (en als ik mijn forum geschiedenis bekijk heb ik me ook niet eerder voorgesteld).

Ik ben Gerard, 39 jaar en woon in Leerdam.

Eind ~2009 ben ik uit mijn dark-age en heb toen een tijdje lang veel geld aan Lego uitgegeven zonder er goed over na te denken over welke thema's ik nu echt leuk vindt (en wil sparen) en welke niet. Dat plus een paar andere zaken (o.a. begonnen met het spelen van Eve Online, daar gaat ook ongelooflijk veel tijd in zitten) heeft er voor gezorgd dat ik tussen ~2014 en ongeveer een maandje geleden niet veel met Lego heb gedaan.

Gewoon alles kopen wat mooi lijkt werkt voor Lego niet in mijn mening, tenzij je superrijk bent met een villa van een huis. En waar ik het hardst achter kwam is dat voordat je geld opraakt de ruimte eerst op is. Die UCS Millenium Falcon en Creator achtbaan zijn supertof maar ik zou niet weten waar ik ze kwijt zou laten :) Ik wil me daarom vanaf nu op slechts een paar thema's richten (Creator Expert treinen, Modular Buildings & Winter Village).

Ik ben in 2012 verhuisd en had om een of andere reden verzuimd om sets die ik al had weer netjes op te bouwen en neer te zetten. Ze lagen nog steeds in stukken opgeborgen. Daar vorige maand eerst maar eens mee begonnen:

Afbeelding

(De Market Street en Cafe Corner zijn als losse onderdelen via Bricklink gekocht in een tijd waar dit nog niet een fortuin kostte).

En inmiddels bezig met sets die ik al jaren MISB had eindelijk eens op te bouwen. Daar loop ik wel tegen een dilemma aan: sommige van die sets zijn aardig in waarde gestegen. Het openen er van lijkt een vorm van kapitaalvernietiging. Neem de Town Hall (10224): die is volgens Bricklink al iets van 3x meer waard dan dat ik er voor heb betaald in 2012. Desondanks toch geopend :fluiten: (zie o.a. achtergrond foto's hier beneden).

Voor eigen creaties (MOCs) wil ik me focussen op Japan, een land dat me fascineert en ik al meerdere keren heb bezocht.

Het is nog maar een WIP (en geen idee wanneer en of die ooit af komt) maar hier mijn take op de Kiha 100:
Afbeelding Afbeelding

Deze wat obscure Japanse trein die je alleen in afgelegen gebieden aantreft ziet er in het echt zo uit:
Afbeelding Afbeelding

Anyway, sorry voor het lange verhaal.
Mijn lego van nu (na 2000) - Mijn lego van vroeger (voor 2000)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5311

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Sep 24, 2018 15:18

Leuk dat je weer zelf wilt bouwen. Japan heeft genoeg mooie dingen om te maken.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Sep 24, 2018 15:21

Dat is toch al een mooie WIP. :duim:
Leuk dat je de hobby toch weer een beetje oppakt.
Gebruikers-avatar
User

Roger_R

38

Vr Okt 26, 2018 7:57

Den helder / Kampen

door Roger_R » Vr Nov 02, 2018 11:30

Hallo,

Ook ik zal mij even netjes voorstellen. Mijn naam is Roger ben 47 jaar jong ( Een AFOL dus... ).
In mijn jeugd heeel veel met LEGO gespeeld. Sinds een maand of 6 weer begonnen met verzamelen.
En de oude LEGO weer van zolder gehaald. Verzamel met name Star Wars, Technic en City treinen.
Zit graag tezamen met mijn dochter van net 11 wat te knutselen met LEGO.

Star Wars ; 75105, 75190, 75218, 75101 en nog talrijke andere kleinere sets.
LEGO City ( trein ); 60051, 60052, 60197, 7939
Technic ; 42065, 42063, 42079 en nog talrijke kleinere dozen.

Groet,
Roger
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Nov 02, 2018 11:39

Welkom Roger!
Star Wars is een mooi uitgebreid thema.
Dan kan je lekker mee aan de slag.
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
207

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Vr Nov 02, 2018 11:47

Welkom op het forum, Roger. Wat knutsel je zoal? In het sub-forum Bouwwerken en MOC’s kun je jouw MOC’s (My Own Creations) kwijt, mocht je ze willen delen.
"A wise man once said nothing"
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2129

door Aangord » Vr Nov 02, 2018 12:30

Welkom en veel bouwplezier :duim: