Vrijmarkt koopjes !?

Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Vrijmarkt koopjes !?

Berichtdoor VFracingteam » di apr 30, 2013 15:49

Beste Lowlugers,
Vandaag waren weer alle vrijmarkten in Nederland en heeft iemand nog leuke Lego op de koop getikt.
Bij mij in ons dorpje was ook een plaatselijk vrijmarkt van plus minus 20 kraampjes en 1 ervan had een jongetje van 10 zo'n 18 setjes Starwars van klein tot middel maat, had alleen net al zijn Starwars figuurtjes los verkocht 50 stuks voor een tientje en schrok toen ik vroeg wat hij voor al zijn Lego wou hebben en hij zei 25 euro( had nooit verwacht dat iemand alles in 1 keer wou hebben). Ik heb hem uiteindelijk 35 euro gegeven omdat het wat weinig was wat hij vroeg.
Nu heb ik zelf ook de ballen verstand van Starwars, maar het Lego zag er nog goed uit en niet verkleurd en ook geen gebruiks sporen, alleen sommige waren een klein beetje stoffig en hoeft alleen een was beurtje te krijgen.
De moeder van het jongetje is een bekende van mijn dochter en ging nog even thuis kijken of er nog doosjes en bouwbeschrijvingen waren en krijg ze later nog.
Ik denk dat het aan hoeveelheid lego best een leuk koopje was en ben benieuwd of iemand ook nog voor een prikkie Lego heeft bemachtigt vandaag.
Veel groetjes Edwin.

Afbeelding
VFracingteam
premium
premium

Thema: technic

Re: Vrijmarkt koopjes !?

Berichtdoor benbroek » di apr 30, 2013 16:09

Helaas heb ik niks kunnen vinden, er was wel wat lego, maar dat wat een bak vol bionicle (wat ik dus niet wil) en een bak(je) van +- 1 kg erg vies en kapot lego waar ze minimaal 70 euro voor wilden! :(
Greetzz Ben
benbroek

Thema: Technic

Berichtdoor Fvddungen » di apr 30, 2013 16:10

Kennis van me heeft een 7286 Lego City Gevangenentransport nieuw in de doos voor 50 ct op de kop getikt. Dan denk ik waarom heeft hij nou weer die mazzel?
Fvddungen

Thema: Treinen, Winter

Berichtdoor BramAkkermans » di apr 30, 2013 17:02

Ik heb een vrij leuke buit !

10 spellen (vaak maar 1x gespeeld) (uit de 38xx serie).
1 dicht jack stone doosje
1 dicht zakje met een gouden lego dobbelsteen
1 dicht doosje 4575 racer
1 pot met een creator huisje (5477)
1 doosje basic stenen (4212)
4 gebruikte setjes maar keurig in een zip-lock zakje met beschrijving (7242, 7891, 3179, 7890)
1 lego bordspel (ridderspel / knights kingdoms)
3061 en 3932 van friends
1 zakje met oude 4,5 volt rails en trein onderdelen
3 posters
nog een stuk of 10 sets zonder doosje / instructies
EN een hele hoop losse LEGO en bionicle.

Jammer genoeg niks groots / geen verzamelingen / netjes in doos.
(Ik was ook pas rond 10'en in het park, dus ach).

Wel een grote niet lego gerelateerde buit :
Spoiler:

Al bij al zeer geslaagd terwijl ik relatief weinig heb uitgegeven (1 grote lego doos was duurder geweest).
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
BramAkkermans
premium
premium

Thema: Castle, Modules

Berichtdoor TAFOL » di apr 30, 2013 18:32

Naast mijn LEGO-buit, ook nog een hoop DVD's gescoord:

1x The Green Mile
1x The Time Machine
1x Johnny English
1x The Fox And The Hound
1x Fantastic 4
1x E.T.: The Extra-Terrestrial
1x Troy
1x Æon Flux (die ik nu dus dubbel heb :fluiten: )
1x Sleeping Beauty (die ik dus ook dubbel heb :look: )
1x Een DVD die ik als verrassing voor een vriend wil houden, dus die houd ik nog even geheim. :wink:

Dit alles voor een schamele 15 euro. :omg:
Laatst bijgewerkt door TAFOL op di apr 30, 2013 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.
TAFOL
premium
premium

Thema: Creator

Berichtdoor VFracingteam » di apr 30, 2013 18:36

Mooie buit Tafol :duim:
VFracingteam
premium
premium

Thema: technic

Berichtdoor Rusty » di apr 30, 2013 19:21

VFracingteam schreef:Beste Lowlugers,
Vandaag waren weer alle vrijmarkten in Nederland en heeft iemand nog leuke Lego op de koop getikt.
Bij mij in ons dorpje was ook een plaatselijk vrijmarkt van plus minus 20 kraampjes en 1 ervan had een jongetje van 10 zo'n 18 setjes Starwars van klein tot middel maat, had alleen net al zijn Starwars figuurtjes los verkocht 50 stuks voor een tientje en schrok toen ik vroeg wat hij voor al zijn Lego wou hebben en hij zei 25 euro( had nooit verwacht dat iemand alles in 1 keer wou hebben). Ik heb hem uiteindelijk 35 euro gegeven omdat het wat weinig was wat hij vroeg.
Nu heb ik zelf ook de ballen verstand van Starwars, maar het Lego zag er nog goed uit en niet verkleurd en ook geen gebruiks sporen, alleen sommige waren een klein beetje stoffig en hoeft alleen een was beurtje te krijgen.
De moeder van het jongetje is een bekende van mijn dochter en ging nog even thuis kijken of er nog doosjes en bouwbeschrijvingen waren en krijg ze later nog.
Ik denk dat het aan hoeveelheid lego best een leuk koopje was en ben benieuwd of iemand ook nog voor een prikkie Lego heeft bemachtigt vandaag.
Veel groetjes Edwin.

Afbeelding

Nieuw kost bijna elk van die sets los al meer dan 35 euro. Da's meer dan een leuk koopje, is bijna te vergelijken met dat je een Black Cat voor dat bedrag zou hebben kunnen scoren. :D
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Rusty

Thema: Classic Space

Berichtdoor BrickJohannes » wo mei 01, 2013 8:16

Rusty schreef:Nieuw kost bijna elk van die sets los al meer dan 35 euro. Da's meer dan een leuk koopje, is bijna te vergelijken met dat je een Black Cat voor dat bedrag zou hebben kunnen scoren. :D

Ssst dat is mij gelukt. een Black Cat voor 35 euro. Al is dat wel een tijdje terug.

Hier onder andere complete brandweerkazerne voor 7,50 samen met nog 3 doosjes lego en nog een hoop losse onderdelen. Een politie kazerne, Blauwe technic towntruck 2x.
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
BrickJohannes
premium
premium

Thema: Trains

Berichtdoor legolijntje » wo mei 01, 2013 8:28

BrickJohannes schreef:
Rusty schreef:Nieuw kost bijna elk van die sets los al meer dan 35 euro. Da's meer dan een leuk koopje, is bijna te vergelijken met dat je een Black Cat voor dat bedrag zou hebben kunnen scoren. :D

[...]
Blauwe technic towntruck 2x.

Bedoel je 8435? Daar was ik laatst nog naar op zoek op marktplaats :P
Het is zo vervelend, iedereen heeft leuke koopjes op de markt en ik heb niets...
Ik ga mij gewoon afzonderen van Lowlug voor de komende dagen :P
Mijn...
...Brickset
...Flickr
legolijntje

Berichtdoor BrickJohannes » wo mei 01, 2013 8:44

ja die 84352x
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
BrickJohannes
premium
premium

Thema: Trains

Berichtdoor Evert-Jan » wo mei 01, 2013 9:44

Mijn vrijmarkt buit: 3860 voor 4 euro, nieuw in de folie.
best wel een koopje :)
Verder was de vrijmarkt in Houten denk ik al afgestroopt door mede lego hobbyisten. Ik verdenk Legolijntje. :wink:
Evert-Jan

Thema: architectuur

Berichtdoor WvdP » wo mei 01, 2013 10:16

Het viel mij op dat in Amsterdam-Zuid (o.a. Rijnstraat, Sarphatipark, Apollolaan) bijzonder weinig Lego werd verkocht. Playmobil trouwens ook nauwelijks. Ik heb af en toe een spel gezien en de onvermijdelijke Bionokkels, maar verder helemaal niets. Was ik om acht uur al te laat, of is ook jullie ervaring dat er minder Lego lag dan voorgaande jaren?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
WvdP
Site Admin
Site Admin

Thema: Creator+Modular

Berichtdoor Evert-Jan » wo mei 01, 2013 11:12

Mijn ervaring is al jaren dat er weinig lego te koop wordt aangeboden op de vrijmarkt. Maar toch struin ik elk jaar de markt weer af. :lol: Lego is denk ik te waardevol om via een vrijmarkt van eigenaar te verhuizen. Gister sprak ik iemand die voor 80 euro (veel te duur volgens mij) lego te koop had op de vrijmarkt. Afdingen had geen zin, want dan verkocht hij het wel via marktplaats.nl ...
Evert-Jan

Berichtdoor LegoMathijs » wo mei 01, 2013 11:45

Evert-Jan schreef:Mijn ervaring is al jaren dat er weinig lego te koop wordt aangeboden op de vrijmarkt. Maar toch struin ik elk jaar de markt weer af. :lol:

Misschien hebben ze Bricklink ontdekt :wink:
LegoMathijs
premium
premium

Thema: Allround

Berichtdoor Ernst1963 » wo mei 01, 2013 11:52

Ik woon in Amsterdam Nieuw West maar het was bedroevend, de vrijmarkt hier heeft weinig of niets meer te maken met de originele bedoeling. Het grootste deel handelaren (textiel enz.) die normaal in Beverwijk staan (De zwarte Markt) en hier en daar nog wat kinderen met eigenlijk niets zinnigs, dus niets gevonden.
Ernst1963
premium
premium

Thema: Castle, LotR

Berichtdoor luppo » wo mei 01, 2013 12:04

Hier in Almere begon de vrijmarkt maandag om 17.00 uur,en om 17.15 had ik mijn Lego-buit binnen :P
luppo

Thema: trucks

Berichtdoor legolijntje » wo mei 01, 2013 12:10

Evert-Jan schreef:Mijn vrijmarkt buit: 3860 voor 4 euro, nieuw in de folie.
best wel een koopje :)
Verder was de vrijmarkt in Houten denk ik al afgestroopt door mede lego hobbyisten. Ik verdenk Legolijntje. :wink:

Tjonge, nooit geweten dat er nog een mede Houtenaar op Lowlug aanwezig is :) (of komt er nu vaag iets bovendrijven van een kerk in Lego... :? )

Hoe dan ook, ik heb niets op de vrijmarkt gekocht, maar m'n broertje heeft wel een paar Lego bordspellen en bionicles gekocht.
Mijn...
...Brickset
...Flickr
legolijntje

Berichtdoor crazytaxi » wo mei 01, 2013 12:43

Lego wordt (denk ik) niet meer gezien als 'goedkoop' speelgoed en is het daarom moeilijker te vinden op vrijmarkten. En om dat verkoop van Lego net zo makkelijk is via marktplaats is het eigenlijk elke dag vrijmarkt. Zag dit jaar veel boeken. (niet over Lego).

Ik had deze 'creator game' nog nooit gezien, blijkt een oudere set te zijn (1999). Op brickset staat deze (volgens mij) niet wel op: bricklink

Was 4 euro. Weet nog niet of alle blokjes, kaartjes, etc erbij zitten.
crazytaxi

Thema: city

Berichtdoor Evert-Jan » wo mei 01, 2013 13:02

Ah, ja die kerk.
'k Moet nog foto's maken.
:oops:
Evert-Jan

Berichtdoor Dikkie » do mei 02, 2013 19:40

Ik heb van Daantjuhh een technic set overgekocht. Maarja, dat was van te voren via lowlug besproken, dus telt eigenlijk niet..

Op de vrijmarkt heb ik he-le-maal niets gekocht. Er was dit keer niks dat mijn interesse opwekte :(
"I personally love the internet. It's just too bad that many people seem to fake quotes."
- Abraham Lincoln, 1869
Dikkie

Keer terug naar Lego Lounge