meest bekend van mij is mijn LandRover Defender 90 deze was een deelname aan de lego technic competition 2012-2013 met rond de 300 Votes was hij Nr 2 in meest gestemd echter heeft lego hem niet in de top 10 gezet... waarschijnlijk vanwege patent gedoe.
daarnaast heb ik ook nog een Scania 8x8 ik bouw meestal al mijn voertuigen met alle wielen aangedreven simpelweg om een domme reden dat ik op mijn bureau bouw en ik een baan heb om mijn bureau op te rijden. zonder alle wielen aangedreven komen ze er niet op
voor de scania 8x8 is een bouwinstructie voor de scania 8x8 tow-truck komt een bouwinstructie de afsleep unit is een simpel afneembaar deel dat op de scania 8x8 past
momenteel zijn de plannen voor 2013 het maken van een volkswagen California zal niet makkelijk worden met een hefdak, maar omdat de auto naast het huis staat moest het er een keer van komen
mocht iemand ideeën hebben over hoe een aangedreven geveerde vooras gemaakt kan worden met daaraan 62.4 bandjes... originele as: (weet ik niet zeker)
berekeningen voor de breedte van de as volgen nog
het betreft het nieuwe model t5 trouwens
hieronder volgt nog de bouw van de california
_________________ "Wees jezelf, er zijn genoeg andere" JaapTechnic Custom LEGO Parts, frezen, draaien, CNC
jaaptechnic
Berichttitel: Re: MOC's van Jaaptechnic
Geplaatst: wo jan 16, 2013 10:45
Geregistreerd: di jan 15, 2013 19:48 Berichten: 148 Woonplaats: zwolle
Thema: technic
verduidelijking van de california:
_________________ "Wees jezelf, er zijn genoeg andere" JaapTechnic Custom LEGO Parts, frezen, draaien, CNC
Mooie gelijkenis met de 'echte', zeer knap gedaan! Vraagje; De vrachtwagens op de filmpjes hebben geen vering of wel?
jaaptechnic
Geplaatst: wo jan 16, 2013 11:52
bord4kop schreef:
Dat ziet er allemaal erg goed uit hoor!
Mooie gelijkenis met de 'echte', zeer knap gedaan! Vraagje; De vrachtwagens op de filmpjes hebben geen vering of wel?
nope, die hebben geen vering
jaaptechnic
Geplaatst: wo jan 16, 2013 17:57
oke, ik heb de vooras even opgemeten,
als wielen gebruik ik 62,4 wieltjes ik wil graag de holle kant van de velg naar buiten zodat er nog een wieldop in kan dan kom ik uit op een breedte tussen de wielen van 15 studs
als iemand iets weet om dit geveerd en aangedreven te doen laat het mij weten!
ik loop denk ik al snel tegen het probleem aan dat de wielen de wielkast gaan raken.
jaaptechnic
Geplaatst: do jan 24, 2013 17:46
jaaptechnic
Geplaatst: ma maart 25, 2013 15:38
om maar gelijk effe door te knallen naar het volgende:
de volkswagen California staat zoals vroeger ook gebeurd is weer aan de kant...
dan maar een Mercedes-Benz Actros 4160 Mammoet
om te beginnen bij het chassis, voledig geveerd, eerste keer dat ik het maak en zeer goed gelukt de achterste 2 assen zijn aangedreven (nu nog zonder motor) en de voorste 2 assen zijn gestuurd (ook nog zonder motor)
de achterste 2 assen zijn geveerd maar kunnen met zware last niet inzakken daar is vast een naam voor maar weet niet hoe het heet...
dan het verhaaltje over de rest van de assen: simpel, netzo als in het eggie de voorste as heeft een soort van bladveer en de as erna is ook weer netzo geveerd maar dan zonder bladveer
kijk dit anders maar:
om nu maar eens te laten zien wat het tot nu toe geworden is wat foto's:
fototje van de onderkant hou ik nog effe geheim...
VFracingteam
Geplaatst: ma maart 25, 2013 15:52
Ziet er veel belovend uit
jaaptechnic
Geplaatst: ma maart 25, 2013 15:55
het vervelende is dat de inspiratie altijd komt in de tentamenweek...
haRtV70R
Geplaatst: ma maart 25, 2013 18:37
Geregistreerd: za nov 19, 2011 21:30 Berichten: 181 Woonplaats: Oostkapelle (Zld)
Thema: Kraantjes...
Heeeeeyy, die ga ik ook bouwen! maar dan met 'gewone' blokjes. Ziet er al goed uit! Ga je er nog wat achter hangen?
Thema: wielen
gaaf,. ben benieuwd naar je oplossing/foto's voor een aangedreven/geveerde/gestuurde vooras
jaaptechnic
Geplaatst: vr maart 29, 2013 17:17
Symo schreef:
gaaf,. ben benieuwd naar je oplossing/foto's voor een aangedreven/geveerde/gestuurde vooras
hij is 8x4 dus de geveerde - gestuurde voorassen zijn niet aangedreven... maar alsnog het werkt perfect!
binnenkort als hij af is komt er ook een plaatje van de onderkant op
jaaptechnic
Geplaatst: ma apr 01, 2013 18:09
het vordert gestaagd... nu zie ik wel eens sommige lego trucks van die luchtslangen hebben voor de trailer. iemand een idee waar ik die kan krijgen? zou het wel mooi afmaken en tegelijk de XL motor een beetje bedekken
yesss de steentjes zijn binnen morgen even het 1 en anders weer slopen en vervangen
nu eindelijk ook mooie wieldoppen achter
dan kan ik eindelijk verder met het dak
jaaptechnic
Geplaatst: zo apr 07, 2013 13:14
@haRt70R
ik las op het draadje van VFracingteam je gedachte om een heel mammoet convooi te maken van mammoet (wel +- zelfde schaal natuurlijk) dat lijkt me echt een geniaal plan. soort van overkill in rood-zwart
mijn Actros is ondertussen af ben nog aan het nadenken over de stickers, voorheen maakte ik ze altijd zelf, maar zag bij VFracingteam mooie achtergrondloze belettering maarja hoe kom ik er aan?
VFracingteam
Geplaatst: zo apr 07, 2013 14:34
Ik laat deze maken bij mijn beletterraar. Geef de maat en het lettertype op en een dag later heb ik ze in huis . De kosten zijn meestal maar een paar euro's en het maakt je moc wel af.
jaaptechnic
Geplaatst: zo apr 07, 2013 14:36
VFracingteam schreef:
Ik laat deze maken bij mijn beletterraar. Geef de maat en het lettertype op en een dag later heb ik ze in huis . De kosten zijn meestal maar een paar euro's en het maakt je moc wel af.
kan die dan ook zo'n mammoetje maken?
jaaptechnic
Geplaatst: zo apr 07, 2013 14:46
hierbij toon ik
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum