75001: Republic Troopers vs. Sith Troopers

75001: Republic Troopers vs. Sith Troopers

Berichtdoor Brickviller » di jan 01, 2013 13:14

Om te beginnen wil ik iedereen een heel gelukkig, leuk, gezellig, gezond en Lego-rijk 2013 wensen :duim:

Afbeelding
M'n eerste review van dit jaar zal zijn van set 75001, oftewel Republic Troopers vs. Sith Troopers Battlepack. Net als de vorige battlepacks krijgen we niet langer vier figuurtjes van dezelfde factie, maar 2 van de twee facties die tegen elkaar strijden in een melkweg hier ver, ver vandaan. Om eerlijk te zijn was ik eerst nogal skeptisch, want dit betekend voor de army builders dat ze (ongewild) figuren van twee facties kopen, terwijl daar misschien geen behoefte aan is. Aan de andere kant krijgt men nu wel een ´conflict´ in een pakket, i.p.v. je hebt 2 doosjes nodig voor een conflict. Tja, het ligt er maar aan wat je voorkeur is denk ik.

De doos
Afbeelding
Of eigenlijk doosje, want erg groot is ie niet. Ik zou bijna denken dat de doosjes kleiner zijn geworden (of misschien m´n handen gewoon groter). Het doosje is ook vierkant, en ik geloof dat ze voorheen rechthoekig waren. Het logo/opmaak van dit jaar is ook veranderd. We wisselen Darth Maul in voor Yoda met een groenige achtergrond. Naar mijn mening, een stuk beter, want ik heb een hekel aan Darth Maul (ja echt waar). Op de voorgrond zijn de dappere troepen van Sith en Republic elkaar aan het bevechten, met wat laserstralen en explosies tussendoor. Leuk vind ik de achtergrond (Alderaan), want dat is weer eens wat anders dan Geonosis of gewoon sterren. Onderin is ook nog het logo van de MMORPG the Old Republic te vinden, waar deze set op gebaseerd is.

Inhoud
Met een battlepack (waarbij de figuurtjes het belangrijkste aspect zijn) kan je verwachten dat er niet veel in zit. Het instructieboekje is redelijk groot, en er zit ook een stickersheet bij voor de 2 stickers in de set. De blokjes zijn verdeeld over 2 zakjes.

Bouwen
Het bouwen gaat snel, de figuurtjes zijn zo klaar, en eentje krijgt een redelijk grote brick-built blaster. De rest van de set bestaat uit een speeder, die ook redelijk simpel in elkaar zit.

De set
In totaal is de set heel geslaagd. De republic troopers zien er enorm goed uit, met gedetailleerde printjes op zowel torso als benen. De helmpjes zijn ook redelijk goed gelukt, alleen is de achterkant niet helemaal gesloten, waardoor je het hoofd van de minifig kan zien. Owja, voor ik het vergeet, er zitten 3 verschillende hoofdjes in deze set Zoals al gezegd heeft een Republic trooper een grote brick-built blaster, en de andere een langer geweer.

De sith troopers zijn het neusje van de zalm moet ik zeggen. De rode (ik denk een commander) is net als de rest gedetailleerd geprint en ziet er uitstekend uit. De zwarte sith trooper hebben we al eens gezien in 9500: Sith Fury Interceptor van vorig jaar. Het verschil is dat deze wel geprinte beentjes hebben, wat zeker een verbetering is.

De speeder is eigenlijk wat je kan verwachten van een battlepack. Niet bijzonder speciaal, of echt nuttig maar toch leuk om te hebben. Toch vind ik deze speeder niet mooi, vooral door het gebruik van de basiskleur rood waardoor het voor mij een stuk minder Star Wars doet aanvoelen. De minifigs kunnen er goed op staan, en er is plaats om het handwapen van de trooper erop te bevestigen zodat je deze niet al te snel kwijtraakt.

Conclusie
De prijs van de setjes is nog steeds hetzelfde, namelijk 15- (bij de ToysXL) al betaald men er vaak bij winkels 16- voor (Blokker, Intertoys, Bartsmit) wat er ook nog mee door kan gezien de setjes nu in Duitsland 17- schijnen te kosten. Afijn, ik ben blij dat de mijne 15- was, want dat heb ik er nog wel voor over.

De minifigs zijn de enigste reden om de set te kopen. Ze zien er geweldig uit, en zijn een welkome verandering tegenover alle Snowtroopers, stormtroopers, droids en regenboog-clones. De speeder vind ik niet veel voorstellen, en is misschien handig voor wat onderdelen.

Misschien denken anderen anders over de set, maar ik vind deze zeer geslaagd ondanks de speeder (wat ze i.p.v. deze hadden kunnen doen weer ik zelf eigenlijk ook niet :notimpressed: )
Brickviller

Thema: City

Re: 75001: Republic Troopers vs. Sith Troopers

Berichtdoor Night Creeper » di jan 01, 2013 15:37

Brickviller schreef: Owja, voor ik het vergeet, er zitten 3 verschillende hoofdjes in deze set

Ter aanvulling, er zitten vier verschillende hoofdjes in deze set:
1 with smirk (the most obvious to see).
1 with cheek lines and brown eyebrows.
1 with cheek lines and black eyebrows.
1 with cheek lines and black eyebrows with a brown scar between the eyebrows.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bronnen:
Review op Eurobricks
3 forumtopics op Bricklink:
bron 1
bron 2
bron 3
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Night Creeper