Jurrien's roze supercars

Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Jurrien's roze supercars

Berichtdoor Jurrien » zo dec 30, 2012 23:36

Ik heb deze kesrtvakantie een paar grote stappen gezet: (1) veel technic studless en (2) veel roze lego op bricklink besteld, (3) een nieuwe wielophanging bedacht die hoogte regeling mogelijk maakt en (4) een eerste supercar gebouwd. Omdat ik denk dat ik de komende maanden nog veel verschillende modellen ga proberen te bouwen en ook af en toe de techniek zal verbeteren, leek het mij een goed idee om een apart draadje op te zetten. Bovendien kan ik jullie op en aanmerkingen goed gebruiken.

Om te beginnen maar een eerst eens een paar plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze auto is duidelijk nog niet af. Het is niet makkelijk om rondere vormen te maken.

Ik heb met verschillende wielen geexperimenteerd. Op dit moment is het dubbele fietswiel mijn favoriet. Ik wil ook met het licht nog verder experimenteren. Wat de techniek betreft is er nog een probleem met speling in de ophanging. Ik denk dat ik dat eenvoudig kan oplossen met 3x5 technic studless raamwerkjes. Die zal ik echter nog wel moeten bestellen.
Jurrien

Re: Jurrien's roze supercars

Berichtdoor legorigs » zo dec 30, 2012 23:51

Bad ass... :look:
Big rigs the American way.
legorigs

Berichtdoor chris van den Berg » ma dec 31, 2012 3:58

Een mooie vrouwelijke fig mist volgens mij nog.
En bij de wielkasten is het inderdaad wat hoekig,
verders lijkt het me een toppertje.
If it was meant to be Fast
it wouldn't be Brick shaped.
chris van den Berg
premium
premium

Thema: Technic, MT

Berichtdoor ThomasGraafland » ma dec 31, 2012 8:31

Ziet er leuk uit tot nu toe, alleen wat hoekig. En de technische funcies zijn ook niet verkeerd! Stelt het ook een echte auto voor?
ThomasGraafland

Berichtdoor Jurrien » ma dec 31, 2012 12:59

Voor het tonen van de technische functies zal ik een filmpje moeten maken. Afhankelijk van een mechanische schakelaar, kan de voor en achterkant onafhankelijk van elkaar op en neer bewegen, of kan de linker en de rechterkant onafhankelijk van elkaar op en neer. Voor meer ronde vormen, onder meer voor de wielkasten, ga ik experimenteren met het toevoegen van witte kleuren waar ik meer soorten steentjes van heb.
Jurrien

Berichtdoor thomassio » ma dec 31, 2012 13:16

Erg gaaf! de gril is goed gevonden.
Maar eigenlijk vind ik hem heel mannelijk, en vind ik de hoekige vorm wel goed passen. :look:
Nee man, je bedoelt Bie boe boe bap boe boe bop.
thomassio
premium
premium

Thema: Adventurers

Berichtdoor Jurrien » zo jan 06, 2013 3:01

De afgelopen dagen heb ik hard gewerkt aan een model dat een beetje op een echte Chevrolette lijkt. Helaas is de vakantie nu voorbij, dus het kan even duren voordat ik weer echte voortgang maak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op dit moment ontbreekt een van de koplampen, de verlichting en andere lampjes. Op de zijkanten wil ik witte strepen aanbrengen, maar de overgebleven witte lego is niet zo wit meer bij mij. Het chassis functioneert goed, maar ik moet echt op het gewicht letten. Voor off-road moet ik met een andere en veel lichtere carrosserie werken. Wanneer ik een interieur in deze wagen bouw kan ik om gewicht te besparen de XL-motoren (voor het dansen) eruit halen.

Een filmpje moet wel lukken ergens in de komende week.
Jurrien

Berichtdoor Rewind » zo jan 06, 2013 10:15

Deze vernieuwde carrosserie maakt me nog nieuwsgieriger naar het filmpje. Toen je over het gewicht begon, ben ik eens gaan tellen: lengte 65 noppen. Dat is 51 cm! (Langer dan de 9398 Rock Crawler)
Mooi om lekker veel "ouderwetse" noppen te zien met Power Functions van binnen.
Rewind
premium
premium

Thema: Castle

Berichtdoor Barman » zo jan 06, 2013 12:07

Geen TT, maar een foute 4x4x4 pump-my-ride high rider :lol:
De kleur is bijzonder te noemen, maar het staat prima. Deze body is heel netjes geworden en de geeft de oorspronkelijk bedoelde chassis voor TT een compleet ander wending. Ik ben ook beneiuwd naar de prestaties. De in hoogte verstelbare assen komen hier zeer goed tot z'n recht.
Echt leuk dat je de stusless kan een kans hebt gegeven. Tevens zo goed als over op de PF, wat een wereld van verschil is tov de oude 9V serie. Het totaal paket is een zeer mooie combinatie van oude en nieuwe bouwtechnieken. Helemaal :duim:
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Thema: Technic

Berichtdoor jeroend » zo jan 06, 2013 14:01

De vorm zit er goed in, heel herkenbaar.
Vind het knap dat het model helamaal uit plates hebt gemaakt :duim:
En de kleur... ja dat maakt het juist extra bijzonder/ leuk vind ik.
jeroend
premium
premium

Thema: City en Castle

Berichtdoor Jurrien » ma jan 07, 2013 0:47

Dank jullie wel voor de reacties. Ik begrijp dat ik op de goede weg ben.

Na een tijdje spelen begon ik me toch te ergeren aan de vering. Door het gewicht lijkt deze permanent een klein eindje ingezakt. Twee veren per wiel lijkt niet genoeg :-( , maar of dit echt erg is ? (nu weet ik zeker dat in de low-rider stand de wielen niet het chassis gaan raken, terwijl de vering in de andere uiterste stand maximaal werkt)

Een ander probleem betreft een uiterste stand van de wielen waarbij een cardanas-je iets raakt en vast kan lopen. (Het duurde heel lang voordat ik dit doorhad). Voor een echt goede oplossing zal de ophanging 2 studs breder worden.

Ik heb ook op het internet veel andere supercars bekeken. Het viel me op dat deze meestal heel licht zijn (studless), of anders geen motor-aandrijving hebben. Ook zijn ze vaak meer dan 24 nopjes breed, Ik heb het mezelf dus moeilijk gemaakt. En dat terwijl de caddilac waarschijnlijk beter lijkt als deze ietsje breder is.

Omdat ik met dit chassis nog veel verschillende modellen wil gaan bouwen, ga ik toch maar eerst de techniek verbeteren.
Jurrien

Berichtdoor LegoTrucker » ma jan 07, 2013 19:24

Ziet er leuk uit zeker dat roze :duim: ,alhoewel de techniek daarvoor niet helemaal klopt.
Lijkt hij in zijn hoogste stand op een zogenaamde gasser maar die zijn voor drag racing ontwikkeld.
Dus geen 4x4.
Afbeelding

Google maar eens "gasser"
Verstuurd vanaf ASUS smartPC met windows 7
LegoTrucker
premium
premium

Berichtdoor Jurrien » zo jan 13, 2013 16:03

En daar is-t-ie dan :

http://www.youtube.com/watch?v=dUczbGb8gG0&feature=youtu.be

Ik heb de knoop doorgehakt en de wielophanging toch maar weer aangepakt. De wielen staan nu wel 2 nopjes verder uit elkaar, maar de vastloopproblemen zijn allemaal opgelost. Door alle dubbele fietswielen te verwijderen, paste de carrosserie ook weer. Jullie krijgen bij deze de primeur van mijn allereerste youtube productie. Gemaakt met Windows Moviemaker.
Jurrien

Berichtdoor thomassio » zo jan 13, 2013 16:48

Wat gaaf! :omg:
De figuren die er naast staan zijn ook leuk bedacht.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Is het wel gezond voor de lego als de wielen zo scheef staan?
Nee man, je bedoelt Bie boe boe bap boe boe bop.
thomassio
premium
premium

Thema: Adventurers

Berichtdoor Jurrien » zo jan 13, 2013 17:10

Die figuren ernaast zijn uit een strip: "the fabulous freakbrothers". De kenners kunnen dan gaan raden wat ik nog meer aan roze voertuigen wil bouwen.

De wielen hebben assen die over een lengte van twee studs verbonden (gelagerd) zijn met de ophanging. Deze afstand is eigenlijk nog te kort. De auto moet dan ook niet meer zwaarder worden gemaakt.
Jurrien

Berichtdoor Rewind » zo jan 13, 2013 20:39

Ziet er gaaf uit, zo'n dansende auto! Raken je vingers niet in de knoop bij het bedienen (rijden en dansen tegelijk)?
Ik tel vier functies op de afstandsbediening:
  • Rijden
  • Sturen
  • Voor of links dansen
  • Rechts of achter dansen
De assen naar de wielen krijgen inderdaad aardig wat te verduren, maar wel een mooie draaicirkel.
En ik heb gelijk weer een leuk deuntje in m'n hoofd :)
Rewind
premium
premium

Thema: Castle

Berichtdoor Jurrien » zo jan 13, 2013 22:10

Ik heb nooit echt over de bediening nagedacht. Ik heb twee verschillende zenders, de kleine met de twee schakelaars en de grote met de twee trap-regelingen. De grote is handig voor de dansbeweging omdat je die kan loslaten. Met de kleine kan ik dan rijden en sturen. Voor serieus op de muziek dansen zal ik toch wel iets beters moeten verzinnen , denk ik.
Jurrien

Berichtdoor TAFOL » zo jan 13, 2013 23:39

Ik zou echt voor mijn leven vrezen als ik met zo'n dansende auto de weg op zou gaan. :freaked:
Maar verder wel een allergaafst MOC'je. Vooral de combinatie studded/studless vind ik erg leuk gevonden. :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.
TAFOL
premium
premium

Thema: Creator

Berichtdoor Jurrien » ma mei 06, 2013 20:40

Ik heb de Chevrolette en het filmpje nu op heel veel punten aangepast.
1. De grijze schokbrekers zijn vervangen door de stuggere gele schokbrekers
2. Tandwielen kunnen niet meer schuiven
3. Er is een lijnen toegevoegd. Voor de kleuren wit moet je indenken dat het chroom is.
3. Er is een vrouwelijk figuurtje bij gekomen in de film
2. De film is nu net zo lang als de muziek.

De wagen is topzwaar en ik heb geëxperimenteerd met verschillende tandwiel-verhoudingen. Ik heb ook een paar keer de M-motoren en de XL-motoren verwisseld. Uiteindelijk heb ik toch weer gekozen voor de XL-motoren in de aandrijving voor het dansen. Eigenlijk zijn er 4 XL-motoren nodig voor dit gevaarte. Een zwak punt is nu dat er nog net genoeg speling is in de aandrijflijn in elke wielophanging (met twee cardan-asjes) dat deze ook los kunnen schuiven. Ik denk dat dit ook oplosbaar is, en dat er dan weer iets anders stuk blijkt te kunnen gaan. De wagen is nu eenmaal topzwaar. Het leuke van dit chassis is wel dat je lekker kan spelen met motoren en tandwielverhoudingen. De differentiëlen voor en achter werken ook erg goed. De wielen kunnen makkelijk gestuurd worden en de draaicirkel van deze auto is lekker klein.

Wordt vervolgd.
Jurrien

Berichtdoor mahjqa » ma mei 06, 2013 21:08

Ik zit hier met een grote grijns te kijken- een grote, stuiterende roze wagen? Top! De lijntjes chroom geven lekker wat extra detail, en alle figuurtjes op legolandschaal maken het alleen maar leuker. Topwerk!
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
mahjqa

Berichtdoor Barman » di mei 07, 2013 8:06

Heel erg gaaf :duim: We hebben je wagen gezien vanaf de eerste versie tot nu. Ik moet zeggen dat je snel de handigheid hebt gekregen met het studless spul en de PF. Hier mag je echt trots op zijn, met zo'n gave MOC.
Jammer dat deze vooruit kruipt, maar dat kan ook niet anders met al dat gewicht. Het opdrukken met de wielen gaat juist dan weer heel mooi soepel ondanks het gewicht.
Echt iets bijzonders en ook leuk aangekleed met de 'Lego Sport' achtige figuren :D
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor Rig-Builder » di mei 07, 2013 15:25

je chevy ziet er erg vet uit :duim: alleen de wielen vind ik niks misschien een idee voor wat bredere en kleinere formaat wielen (heb je ook minder last van de camber op de wielen).
Het idee van de air-suspension vind ik erg stoer 8-)
EFFER The power of performance,Cranes of the people
mijn MOC-page
Mijn Facebook Community page
Rig-Builder

Thema: technic

Berichtdoor LiftingBricks » di mei 07, 2013 20:48

Echt een geinig ding!! :) En het werkt nog aardig ook!! :duim:
LiftingBricks

Thema: Kraantjes...

Berichtdoor NXTchris » wo mei 08, 2013 0:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
GEniaal bedacht :duim: :duim:
En helemaal in die "foute" kleur. :D
Alles is moeilijk, Totdat het simpel is.
Mijn youtube kanaal
Mijn Website
NXTchris
premium
premium

Thema: MindstormsNXT's

Berichtdoor Bricksonwheels » wo mei 08, 2013 6:10

Leuk filmpje, en de bewegingen zijn inderdaad soepel. Het deed me denken aan de 'Hob' van Orion Pax, die is welliswaar wat aangekleder, maar beweegt dan weer wat minder mooi.

Afbeelding

Goed werk!
"Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once you grow up."
Bricksonwheels
premium
premium

Thema: Crossover :-)

Berichtdoor LegoTrucker » wo mei 08, 2013 16:00

gaaf filmpje :duim: ,en inderdaad de wielen zijn wat smal.
Verstuurd vanaf ASUS smartPC met windows 7
LegoTrucker
premium
premium

Berichtdoor Jurrien » zo jan 26, 2014 23:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een jaar bijna niets gedaan te hebben (met Lego) ben ik in de Kerstvakantie weer hard aan de slag gegaan. De mechanica in de dansende auto is compleet veranderd en nu sterk verbeterd. De onafhankelijk geveerde assen zijn nu vervangen door starre assen die op hun plaats worden gehouden door zogenaamde Watson stangenverbindingen. Alleen de voorwielen sturen en alleen de achterwielen zijn aangedreven. Soms is simpeler toch heel veel beter. Voor een nieuw filmpje vond ik dat er wat nieuws bij moest komen: een caravan. Ik heb weer heel veel pogingen moeten doen om een vorm te krijgen waar ik mee verder wil gaan. Lekker puzzelen met de beperkingen in mijn aantallen plates en bricks. Deze caravan kan met de dansende auto mee veren en schudden. Ik hoop binnen een paar weken een webpagina met uitleg klaar te hebben en een nieuw filmpje.
Jurrien

Berichtdoor Barman » ma jan 27, 2014 9:00

Dit is zoooo fout dat het goed wordt :lol:
Leuk dat je de draad weer hebt opgepakt en zo te lezen een mooi ureka moment te hebben gehad door dingen niet overbodig complex te maken. Een sinpele basis is vaak het beste om mee te testen en daarna door te ontwikkelen. Jij hebt het nu andersom gedaan, met een geinige conclussie, dat deze versie sterker een beter werkt :wink:
De sleurhut is goed van vorm. Dat heb je mooi weten op te lossen met je beperkte onderdelen. De kleuren zijn helemaal geweldig. De Friends dames zullen er jaloers op zijn :lol:

Ik kijk uit naar je filmpje met tekst en uitleg.
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor Jurrien » zo maart 16, 2014 23:44

Jurrien

Berichtdoor Barman » di maart 18, 2014 12:40

Leuk filmpje geworden, beetje lang, maar alles is goed te zien.
Zoals ik al tegen je zei op de meeting heb je een mooie vooruitgang geboekt in je bouwtechnieken. Je hebt veel geleerd en wordt steeds een beetje beter. Zoals besproken is de achteras aan een update toe. Kijk maar of een studless versie de verbetering geeft.
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Keer terug naar Bouwwerken en MOC's