Quarktaart CCCX bouwseltjes

Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Quarktaart CCCX bouwseltjes

Berichtdoor Quarktaart » zo dec 30, 2012 21:07

Naar aanleiding van een opmerking in m'n Game of Thralls topic, ben ik eens gaan neuzen bij de CCCX. Tijdens de kerst werd ik er wel enthousiast voor en heb wat meer bouwwerkjes gemaakt en in een paar categorieen meegedaan.

Wintertime
In de wintercategorie een huisje, zoals ik het voor me zie. Redelijk verlaten in de bossen. Tevens m'n eerste poging om wat andere bomen te maken.
Afbeelding

Study of Columbus
Voor de Center of Learning categorie wilde ik graag een gekromde ruimte maken. De CMF acteur deed me altijd al aan Columbus denken, dus ik heb een werkkamer voor hem gemaakt. En droids doen het als standbeeld best ok.
Afbeelding

Radagast the Brown
Na het zien de The Hobbit, was ik eigenlijk van plan een poging te wagen om de achtervolging van Radagast met z'n konijnenslee door wat Wargs te maken. Maar ik heb geen Wargs en geen konijnen en kwam niet zo gauw op een brickbuild versie ervan. Na een korte blik op de prijs van een konijn op BL besloten een andere herkenbare (tenminste als je de film hebt gezien) scene met Radagast te maken.
Afbeelding

Neptunus
Een tweede inzending voor de fantasy minifigure categorie kwam in m'n hoofd na het zien van de dolfijntjes waarmee m'n zoontje altijd in bad speelt.
Afbeelding

Not such a good idea
Na het idee van Neptunus in het water, leek het me leuk om eenzelfde techniek ook toe te passen met een ander zeedier. Alleen zijn dit keer de minifigs er minder blij mee.
Afbeelding

Taxing the Road
De laatste inzending duurde veruit het langst om te maken. Ik wilde een beetje een remake maken van Castle Guard. Dat huisje heb ik op wel zes a zeven verschillende manieren gebouwd, maar steeds niet echt tevreden mee. Uiteindelijke resultaat kan er mee door, maar ik hoor het graag als iemand nog een goede tip heeft.
Afbeelding

Alle plaatjes zijn klikbaar. Omdat ik nooit te oud ben om te leren, hoor ik graag jullie opmerkingen, commentaar en tips.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Quarktaart
premium
premium

Thema: Castle

Re: Quarktaart CCCX bouwseltjes

Berichtdoor Elderon » zo dec 30, 2012 21:22

Ziet er erg goed uit zeg! Vooral die winterscene ziet er goed uit :) Alleen jammer dat jij nu net als eerste zo een kale boom laat zien... Gebruik al een geruime tijd die techniek voor gewone bomen en ik vind het er goed uit zien tot nog toe, vooral ook omdat ze niet zo snel uit elkaar vallen :D

De rest ziet er in ieder geval ook echt top uit! Ben nu nog de laatste hand aan het leggen van mijn eigen inzendingen, komen er nog twee aan in ieder geval :D

Ga zo door in ieder geval!
Fairy tales do not tell children the dragons exist. Children know that dragons exist. Fairy tales tell children the dragons can be killed. ~G.K. Chesterton
Elderon

Berichtdoor koffiemoc » zo dec 30, 2012 22:03

Ziet er inderdaad goed uit. Mijn favs zijn de winterscene, de studie en Neptunus. De winter vanwege de realistische sneeuw (ook de afwezigheid naast de schoorsteen), de takken en de rooktechniek die voor mij nieuw zijn, en de pose van de sneeuwruimer. De Columbuskamer vanwege de rust en geleerdheid die het uistraalt en Neptunus' waterski is gewoon hilarisch.

Omdat je erom vraagt: wat ik anders zou hebben gedaan. Het water bij de haai vind ik te grof. Tiles 1x1 werken hier beter denk ik, of een andere techniek. Bij de dolfijnen stoort het me niet, waarschijnlijk omdat het daar nergens op de voorgrond treedt. In de studeerkamer vind ik de naad van zwarte driehoekjes in de vloer storend. Ik zou of de tegels laten overlappen (en ieder vloerdeel dus steeds 1 plate hoger hebben liggen) of de ondergrond van de tiles ook in LBG doen.

In de laatste moc gaat het om een tolpunt begrijp ik uit de titel. Misschien kun je een slagboom of ketting over de weg toevoegen. Dat maakt de functie duidelijker en het was een gebruikelijke methode bij tolpunten. Het wachthokje is nu vrij onopvallend, terwijl juist dat de overeenkomst met set 6035 is. Misschien kun je het dak alsnog rood maken, maar met een techniek anno-nu. Cheeseslopes, tiles, round bricks 1x1, plate wedges, of 1/4 domes als je toevallig het Friends City Park Cafe hebt.

Veel succes bij de CCCX (Elderon ook) en ik hoop jullie mocs op een meeting te kunnen bekijken.
2e Wet van Hofstadter: het is altijd ingewikkelder dan je denkt, ook al hou je rekening met de 2e Wet van Hofstadter.
Mocs & koffiemocs.
koffiemoc
premium
premium

Thema: Kronkels

Berichtdoor Quarktaart » zo dec 30, 2012 22:15

Dank voor jullie reacties! Het bouwen was erg leuk en nodigde steeds uit voor meer.

koffiemoc schreef:In de studeerkamer vind ik de naad van zwarte driehoekjes in de vloer storend. Ik zou of de tegels laten overlappen (en ieder vloerdeel dus steeds 1 plate hoger hebben liggen) of de ondergrond van de tiles ook in LBG doen.

Ja, mee eens. Alleen heb ik de hoekstukken die onder de tiles zitten niet in genoeg aantallen in LBG. Dat was een mooiere kleuren combinatie geweest hier.

koffiemoc schreef:In de laatste moc gaat het om een tolpunt begrijp ik uit de titel. Misschien kun je een slagboom of ketting over de weg toevoegen. Dat maakt de functie duidelijker en het was een gebruikelijke methode bij tolpunten. Het wachthokje is nu vrij onopvallend, terwijl juist dat de overeenkomst met set 6035 is. Misschien kun je het dak alsnog rood maken, maar met een techniek anno-nu. Cheeseslopes, tiles, round bricks 1x1, plate wedges, of 1/4 domes als je toevallig het Friends City Park Cafe hebt.

Het draait nu inderdaad minder om het wachthokje zelf. Ik had in de eerste post erbij moeten zetten dat deze mee doet aan de "Trades and Tolls" categorie en niet de remake categorie.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Quarktaart
premium
premium

Berichtdoor thomassio » ma dec 31, 2012 0:36

:duim: Mooie bouwsels
De studeerkamer is ook mijn favoriet; Dat het rond loopt maakt het mooi.
Niet naar de set kijkend vind ik dat er niks mis is met het wachthuis.
Wat ik ook leuk vind, is dat je behalve dbg ook zand groen in de rotsen hebt gebruikt.
The inner machinations of my mind are an enigma.
thomassio
premium
premium

Thema: Adventurers

Berichtdoor don leopold » ma dec 31, 2012 8:28

Ik ben ook naar "the hobbit" geweest en moet zeggen dat ik "Radagast the browne" de opvallendste personage van de film vind. Ik vermoed dat Radagast met zijn konijnenslee nog wel eens in een officiele Lego set zal zitten. :D
Jouw versie van Radagast met de egeltjes is ook zeer herkenbaar, prima gedaan !!! :duim:

De "study of Columbus" vind ik ook geniaal gemaakt :bigsmile: , alleen snap ik het standbeeld van de droid niet helemaal. :?
onze stofzuiger verzamelt ook lego!!!

mijn flickr
don leopold

Thema: castle, hobbit

Keer terug naar Bouwwerken en MOC's