| Auteur |
Bericht |
|
Teethgrinder
|
Berichttitel: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: do nov 29, 2012 23:36 |
|
Thema: Modular, Trains
|
Na twee en een half jaar Lowluglidmaatschap en twee keer meedoen met Lugbulk plaats ik vandaag mijn eigen bouwwerkenonderwerp op Lowlug. Foei, waarom nu pas!? Mijn vrouw en ik zijn sinds 2010, kort na mijn aanmelding bij Lowlug, ons huis eigenhandig aan het verbouwen. Daardoor heb ik helaas weinig tot geen tijd en ruimte gehad om met LEGO te bouwen, en heb ik mij moeten beperken tot het maken van plannen. De verbouwing duurt nog een aantal jaar, maar een deel van de bovenverdieping is nu klaar, waaronder mijn LEGO-kamer  Ik kan misschien nog niet spreken van een echt bouwwerk, maar het begin van mijn treinbaan is een feit. De fotokwaliteit krijgt later meer aandacht, maar ik wilde graag een eerste indruk geven. LEGO Train Layout #1 by Teethgrinder, on Flickr
|
|
 |
|
 |
|
MOCkingBird
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: do nov 29, 2012 23:42 |
|
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 16:01 Berichten: 3053 Woonplaats: Oss
Thema: Castle
|
Nou het begin is er  Ben benieuwd wat je er allemaal op gaat maken. Zijn de blauwe baseplates water of is dat wat je toevallig had liggen?
_________________ Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
|
|
 |
|
 |
|
Teethgrinder
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: vr nov 30, 2012 0:03 |
|
|
De meeste grondplaten worden bedekt met gebouwen, bomen, planten en dergelijke, maar de kleuren geven wel een beeld van mijn ideëen over de invulling. Daarbij is het blauw links en rechts inderdaad water. Het is beter te zien op het digitale ontwerp dat ik net elders geplaatst heb, dus ik voeg hem voor de volledigheid hier ook even toe: LEGO Train Layout Design #1 by Teethgrinder, on Flickr De rails hebben inmiddels donkerbruine bielzen (drie hoeraatjes voor Lugbulk), en zullen allemaal verhoogd worden op ballast en in het water op palen. In het open grijze deel komt een station, en in het water aan de rechterkant een grote rots over de rails met daarop een kasteelachtig gebouw. Dit is niet in een paar weken klaar (ik heet tenslotte geen konajra!), maar ik ben blij dat na een lange "echte" verbouwing het begin van de LEGO-opbouw er inderdaad is. Ik hoop dat er Lowluggers zijn die het leuk vinden om de ontwikkeling te volgen, in plaats van dat ik de hele layout kant en "klaar" over een paar jaar hier laat zien 
|
|
 |
|
 |
|
aawsum
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: vr nov 30, 2012 8:27 |
|
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 22:14 Berichten: 2279 Woonplaats: Groene hart
Thema: 10 jaar Lowlug!
|
Nou we zijn zeker benieuwd. Teethgrinder schreef: Ik hoop dat er Lowluggers zijn die het leuk vinden om de ontwikkeling te volgen, in plaats van dat ik de hele layout kant en "klaar" over een paar jaar hier laat zien Ik denk ook dat het jou zal motiveren om af en toe hier wat te plaatsen omzo onze feedback erop te krijgen en zodoende nog iets mooiers neer te zetten dan dat je al van plan bent. Dat doet het bij mij in ieder geval altijd wel. Om maar even te beginnen, ondanks dat ik een echte treinenman ben, heb ik het idee dat je layout weinig ruimte geeft voor gebouwen of een wegennet. Ben je niet bang dat je daar tegenaan gaat lopen?
|
|
 |
|
 |
|
HJR
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: vr nov 30, 2012 9:06 |
|
Geregistreerd: do jul 17, 2003 20:00 Berichten: 3399 Woonplaats: Dordrecht
Thema: Star Wars
|
3-D brilletje op, zak popcorn op schoot, kom maar op met de updates 
_________________ Con los teroristas Ey Shake Ey Shake Ey, Ey, Ey, Ey Shake, Ta. Ta And do the Tina Karol Shake...
|
|
 |
|
 |
|
stuifzand
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: vr nov 30, 2012 10:02 |
|
| Ambassador/Admin |
 |
Geregistreerd: ma jan 27, 2003 20:04 Berichten: 20099 Woonplaats: Meijel
Thema: Castle
|
HJR schreef: 3-D brilletje op, zak popcorn op schoot, kom maar op met de updates  QFT trouwens 
_________________ -piep-
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: vr nov 30, 2012 10:11 |
|
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:27 Berichten: 6595 Woonplaats: Soesterberg
Thema: Zwembad
|
|
QFT? Eh... Quod fiat titillandum? Quod fuerat torturatus? *googlet* Quantum Field Theory... *googlet verder* aha. Quoted for truth, oftewel: Wat ^ zegt.
Eh ja, op de hoogte houden is leuker dan in stilte bouwen en over een paar jaar laten zien. Niet dat ik ooit WIP foto's plaats, maar ik heb ook nog nooit zoiets grootst gemaakt dat ik er echt lang over doe.
Ik vraag me af wat je precies met dat water wilt. Het lijkt op een beetje random plekken te liggen. Op één verdiepte (lees: rest verhoogde) plek met bruggen eroverheen klinkt logischer, wil je de rails rechtstreeks op het water leggen of wordt het iets van een dijkje of zo?
Verder lijkt mij dat je wel erg veel spoor en erg weinig andere ruimte hebt. Ik zouu hier al geen station in weten te krijgen, laat staan overige gebouwen. Ik vermoed dat het je vooral om de treinen te doen is, maar het lijkt mij heel vol zo. En wat moeten die doodlopende spoortjes in het midden en in het water rechts? Je moet wel heel korte treinen hebben wil je daar een trein op kwijt kunnen, volgens mij.
|
|
 |
|
 |
|
Teethgrinder
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: za dec 01, 2012 0:41 |
|
|
Bedankt voor jullie reacties. De feedback hier gebruiken ter motivatie en verbetering is zeker de bedoeling en wordt gewaardeerd  aawsum/eti: De treinen zijn inderdaad het uitgangspunt, maar wellicht ben ik wat doorgeschoten in de hoeveelheid rails in de beschikbare ruimte. Het water aan de rechterkant wil ik behouden, vanwege het bouwwerk wat ik daarin/-op wil plaatsen, maar de indeling kan logischer. De doodlopende sporen zijn voor treinopslag, en voldoen alleen voor korte treinen. Meer ruimte zou beter zijn. Om voorgaande dingen te veranderen heb ik de wens voor twee gescheiden loops losgelaten. Wat vinden jullie van dit nieuwe ontwerp? De grondplaten zijn slechts een indicatie van het type landschap en zullen uiteindelijk voor het grootste deel bedekt worden en vloeiender in elkaar overgaan. De rails komen niet direct op het water, maar of het verdiept (de negen grondplaten rechts) of een dijk wordt weet ik nog niet. In het midden van de layout komt een station, en rechtsonder een treinloods. LEGO Train Layout Design #2 by Teethgrinder, on Flickr Overigens heb ik ondertussen een klein begin gemaakt met de eerste MOC voor de layout, dus ik ben ook analoog bezig 
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Teethgrinder's bouwwerken Geplaatst: za dec 01, 2012 1:28 |
|
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:27 Berichten: 6595 Woonplaats: Soesterberg
Thema: Zwembad
|
Dat lijkt mij veel mooier! Zelf zou ik er denk ik dan toch eerder dit van maken, met twee bruggen:  Dat komt op mij iets realistischer over dan een spoorlijn die een meer op gaat om een enorme bocht te maken en er weer af te gaan. (maar ik heb geen recht van spreken hoor, heb nooit een treinenlayout gemaakt)
|
|
 |
|
 |
|