Teethgrinder's bouwwerken

Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Teethgrinder's bouwwerken

Berichtdoor Teethgrinder » do nov 29, 2012 22:36

Na twee en een half jaar Lowluglidmaatschap en twee keer meedoen met Lugbulk plaats ik vandaag mijn eigen bouwwerkenonderwerp op Lowlug. Foei, waarom nu pas!? Mijn vrouw en ik zijn sinds 2010, kort na mijn aanmelding bij Lowlug, ons huis eigenhandig aan het verbouwen. Daardoor heb ik helaas weinig tot geen tijd en ruimte gehad om met LEGO te bouwen, en heb ik mij moeten beperken tot het maken van plannen.

De verbouwing duurt nog een aantal jaar, maar een deel van de bovenverdieping is nu klaar, waaronder mijn LEGO-kamer :-)

Ik kan misschien nog niet spreken van een echt bouwwerk, maar het begin van mijn treinbaan is een feit. De fotokwaliteit krijgt later meer aandacht, maar ik wilde graag een eerste indruk geven.

Afbeelding
LEGO Train Layout #1 by Teethgrinder, on Flickr
Teethgrinder

Thema: Modular, Trains

Re: Teethgrinder's bouwwerken

Berichtdoor MOCkingBird » do nov 29, 2012 22:42

Nou het begin is er :lol: Ben benieuwd wat je er allemaal op gaat maken.
Zijn de blauwe baseplates water of is dat wat je toevallig had liggen?
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
MOCkingBird
premium
premium

Thema: Castle

Berichtdoor Teethgrinder » do nov 29, 2012 23:03

De meeste grondplaten worden bedekt met gebouwen, bomen, planten en dergelijke, maar de kleuren geven wel een beeld van mijn ideëen over de invulling. Daarbij is het blauw links en rechts inderdaad water. Het is beter te zien op het digitale ontwerp dat ik net elders geplaatst heb, dus ik voeg hem voor de volledigheid hier ook even toe:

Afbeelding
LEGO Train Layout Design #1 by Teethgrinder, on Flickr

De rails hebben inmiddels donkerbruine bielzen (drie hoeraatjes voor Lugbulk), en zullen allemaal verhoogd worden op ballast en in het water op palen. In het open grijze deel komt een station, en in het water aan de rechterkant een grote rots over de rails met daarop een kasteelachtig gebouw.

Dit is niet in een paar weken klaar (ik heet tenslotte geen konajra!), maar ik ben blij dat na een lange "echte" verbouwing het begin van de LEGO-opbouw er inderdaad is. Ik hoop dat er Lowluggers zijn die het leuk vinden om de ontwikkeling te volgen, in plaats van dat ik de hele layout kant en "klaar" over een paar jaar hier laat zien :-)
Teethgrinder

Berichtdoor aawsum » vr nov 30, 2012 7:27

Nou we zijn zeker benieuwd.
Teethgrinder schreef:Ik hoop dat er Lowluggers zijn die het leuk vinden om de ontwikkeling te volgen, in plaats van dat ik de hele layout kant en "klaar" over een paar jaar hier laat zien
Ik denk ook dat het jou zal motiveren om af en toe hier wat te plaatsen omzo onze feedback erop te krijgen en zodoende nog iets mooiers neer te zetten dan dat je al van plan bent. Dat doet het bij mij in ieder geval altijd wel.
Om maar even te beginnen, ondanks dat ik een echte treinenman ben, heb ik het idee dat je layout weinig ruimte geeft voor gebouwen of een wegennet. Ben je niet bang dat je daar tegenaan gaat lopen?
aawsum
premium
premium

Thema: 10 jaar Lowlug!

Berichtdoor HJR-Holland » vr nov 30, 2012 8:06

3-D brilletje op, zak popcorn op schoot, kom maar op met de updates :duim:
HJR-Holland
premium
premium

Thema: Star Wars

Berichtdoor stuifzand » vr nov 30, 2012 9:02

HJR schreef:3-D brilletje op, zak popcorn op schoot, kom maar op met de updates :duim:

:lol:
QFT trouwens :)
Hè ja lekker, een maandagavondrel...
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Berichtdoor eti » vr nov 30, 2012 9:11

QFT? Eh... Quod fiat titillandum? Quod fuerat torturatus?
*googlet* Quantum Field Theory... *googlet verder* aha. Quoted for truth, oftewel: Wat ^ zegt.

Eh ja, op de hoogte houden is leuker dan in stilte bouwen en over een paar jaar laten zien. Niet dat ik ooit WIP foto's plaats, maar ik heb ook nog nooit zoiets grootst gemaakt dat ik er echt lang over doe.

Ik vraag me af wat je precies met dat water wilt. Het lijkt op een beetje random plekken te liggen. Op één verdiepte (lees: rest verhoogde) plek met bruggen eroverheen klinkt logischer, wil je de rails rechtstreeks op het water leggen of wordt het iets van een dijkje of zo?

Verder lijkt mij dat je wel erg veel spoor en erg weinig andere ruimte hebt. Ik zouu hier al geen station in weten te krijgen, laat staan overige gebouwen. Ik vermoed dat het je vooral om de treinen te doen is, maar het lijkt mij heel vol zo.
En wat moeten die doodlopende spoortjes in het midden en in het water rechts? Je moet wel heel korte treinen hebben wil je daar een trein op kwijt kunnen, volgens mij.
eti
premium
premium

Thema: Ronja

Berichtdoor Teethgrinder » vr nov 30, 2012 23:41

Bedankt voor jullie reacties. De feedback hier gebruiken ter motivatie en verbetering is zeker de bedoeling en wordt gewaardeerd :-)

aawsum/eti: De treinen zijn inderdaad het uitgangspunt, maar wellicht ben ik wat doorgeschoten in de hoeveelheid rails in de beschikbare ruimte. Het water aan de rechterkant wil ik behouden, vanwege het bouwwerk wat ik daarin/-op wil plaatsen, maar de indeling kan logischer. De doodlopende sporen zijn voor treinopslag, en voldoen alleen voor korte treinen. Meer ruimte zou beter zijn. Om voorgaande dingen te veranderen heb ik de wens voor twee gescheiden loops losgelaten.

Wat vinden jullie van dit nieuwe ontwerp?

De grondplaten zijn slechts een indicatie van het type landschap en zullen uiteindelijk voor het grootste deel bedekt worden en vloeiender in elkaar overgaan. De rails komen niet direct op het water, maar of het verdiept (de negen grondplaten rechts) of een dijk wordt weet ik nog niet. In het midden van de layout komt een station, en rechtsonder een treinloods.

Afbeelding
LEGO Train Layout Design #2 by Teethgrinder, on Flickr

Overigens heb ik ondertussen een klein begin gemaakt met de eerste MOC voor de layout, dus ik ben ook analoog bezig :-)
Teethgrinder

Berichtdoor eti » za dec 01, 2012 0:28

Dat lijkt mij veel mooier!

Zelf zou ik er denk ik dan toch eerder dit van maken, met twee bruggen:

Afbeelding

Dat komt op mij iets realistischer over dan een spoorlijn die een meer op gaat om een enorme bocht te maken en er weer af te gaan.
(maar ik heb geen recht van spreken hoor, heb nooit een treinenlayout gemaakt)
eti
premium
premium

Thema: Ronja

Berichtdoor Teethgrinder » za jul 20, 2013 1:26

Het eerste deel van mijn treinbaan, en daarmee mijn eerste eigen bouwwerk als AFOL.

Afbeelding
My First MOC by Teethgrinder, on Flickr

Afbeelding
My First MOC - Detail #1 by Teethgrinder, on Flickr
Teethgrinder

Berichtdoor MOCkingBird » za jul 20, 2013 9:03

Ziet er goed uit :duim: Maakt me nieuwschierig naar de rest van je treinbaan.
Het contrast tussen het 'woestijn' gedeelte en de 'oase' van groen rond de toren is mooi.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
MOCkingBird
premium
premium

Berichtdoor aawsum » za jul 20, 2013 9:31

Goeie start zeg, gelijk een mooie setting met allerlei leven. Gezien de grote tan vlakte in je treinlayout ben ik wel nieuwsgierig wat je daar voor de rest in gedachten hebt.

Een klein dingetje trouwens wat ik niet zo goed kan zien. Aan de achterkant van de treinbaan ga ik er even vanuit dat dat tegen een muur komt te staan. Hou daar altijd minimaal 4 studs aan tussen het eind van de baseplate en de treinrails, de meeste treinen hebben bij de bocht vaak wat overhang nodig namelijk. Als het niet aan de muur grenst heb je natuurlijk nergens last van.
aawsum
premium
premium

Berichtdoor LegoMathijs » za jul 20, 2013 11:08

Ziet er gaaf uit zeg :duim: Mooie details zoals de planten en de toren. Mooie bouwtechnieken gebruikt bij de toren. Ben benieuwd naar de rest van de layout :)
LegoMathijs
premium
premium

Thema: Allround

Berichtdoor Sonny » za jul 20, 2013 11:30

Ziet er erg leuk uit. Na je comment op flickr ´Six baseplates down, forty-eight to go.´ ben ik zeer benieuwd hoe dit gaat ontpoppen. :)
Sonny

Berichtdoor Teethgrinder » za jul 20, 2013 14:51

Bedankt voor jullie leuke reacties :-)

Het zal zeker niet wekelijks zijn, maar als er een nieuw onderdeel klaar is laat ik dat graag zien.

aawsum, bedankt voor de tip. Het is niet goed te zien op de foto, maar ik heb al rekening gehouden met de afstand die je noemt. De treinbaan komt circa twee centimeter van een muur, en ik heb vier studs afstand aangehouden. Ik heb hieronder een foto van de achterkant toegevoegd, waarop het beter te zien is.

Afbeelding
My First MOC - Detail #2 by Teethgrinder, on Flickr
Teethgrinder

Berichtdoor VFracingteam » za jul 20, 2013 16:40

Dat is pas een mooie binnenkomer als moccer :duim:
Ik ga je draadje volgen hoe je train layout groeit. :D
VFracingteam
premium
premium

Thema: technic

Berichtdoor aawsum » za jul 20, 2013 18:20

Teethgrinder schreef:aawsum, bedankt voor de tip.
No problem, ik ben er zelf ook ooit proefondervindelijk achtergekomen :brick2:
aawsum
premium
premium

Berichtdoor koersje » zo jul 21, 2013 1:41

dat ziet al behoorlijk gaaf uit kom maar met nieuwe updates leuk om te volgen.
koersje

Thema: Star Wars/Lotr

Berichtdoor jeroend » zo jul 21, 2013 7:41

Schitterende Moc, goed geslaagde toren en je landschap ziet er heel natuurlijk uit. Die boom is echt top gemaakt. :duim:

Ik kijk al uit naar de updates...
jeroend
premium
premium

Thema: City en Castle

Berichtdoor Edwin Westerhof » vr aug 23, 2013 2:40

Dit ziet er echt leuk uit, ik heb wel door dat ik nog heel wat meer Lego moet sparen, Ik heb redelijk wat blokken, maar om het zo leuk te maken heb ik echt meer groen nodig, ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden, ik ga dit zeker volgen. Ben zelf ook met een treinbaan bezig, maar kan nog niet aan dit niveau tippen.
"Imagination is more important than knowledge"
Albert Einstein
Edwin Westerhof

Thema: Treinen 12 volt

Berichtdoor Snoopy1975 » vr aug 23, 2013 11:14

Mijn complimenten, ziet er erg leuk uit, en ik kan niet wachten tot je volgende update.
Snoopy1975
premium
premium

Keer terug naar Bouwwerken en MOC's