Skærbæk 2013

Wat is waar en wanneer te doen?

Skærbæk 2013

Berichtdoor eti » di nov 27, 2012 23:36

Goed, ik zit hier nogal wat evenementen te posten, maar ik ben voor mezelf een soort van jaarplanning aan het maken, vandaar.

Volgens mij gaat Skærbæk in 2013 ook weer door, en het is misschien wel het beste en leukste evenement van het jaar, met name voor AFOLs.

Ik meen zelfs ergens al een datum gezien te hebben, maar kan dit nergens vinden. Wie weet er meer?
eti
premium
premium

Thema: Ronja

Re: Skærbæk 2013

Berichtdoor rob » wo nov 28, 2012 10:10

Ook deze staat op mijn programma, zal straks thuis even kijken welke datum het is.
rob
premium
premium

Berichtdoor legotrucks » wo nov 28, 2012 20:24

Is wel even nuttig om te weten (mits de data nu al bekend zijn). Het is ongeveer gelijktijdig met de Mack & Speciaal Transport Dag. Daar word ik ieder jaar verwacht en als ik afzeg word ik afgeschoten :lol:
Skaerbaek staat hoog op het lijstje :duim:
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!
legotrucks
premium
premium

Thema: legotrucks

Berichtdoor rob » wo nov 28, 2012 20:32

27-28-29 september 2013
rob
premium
premium

Berichtdoor legotrucks » wo nov 28, 2012 21:46

Mackdag zal het eerste weekend van oktober zijn. Dat ga ik komend weekend nog even verifieren maar dat houdt dus in dat ik er bij kan zijn :)
legotrucks
premium
premium

Berichtdoor pj_bosman » do nov 29, 2012 22:02

legotrucks schreef:Skaerbaek staat hoog op het lijstje :duim:

Idem! :)
pj_bosman
premium
premium

Berichtdoor Silvio » do nov 29, 2012 22:50

pj_bosman schreef:
legotrucks schreef:Skaerbaek staat hoog op het lijstje :duim:

Idem! :)

Hier ook beviel prima
Silvio
premium
premium

Thema: modulair

Berichtdoor stuifzand » di apr 02, 2013 12:42

En de registratie is geopend :)

Jan Beyer schreef:[knip... zie reg-only]
Hè ja lekker, een maandagavondrel...
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Thema: Castle

Berichtdoor eti » di apr 02, 2013 13:21

Mijn voorstel is om dingen voor de inschrijving af te spreken in het topic in Reg Only.

Mods, als jullie het anders willen, ga je gang.
eti
premium
premium

Berichtdoor legotrucks » di apr 02, 2013 18:50

Ik ga me ook aanmelden :)
legotrucks
premium
premium

Berichtdoor NXTchris » wo apr 03, 2013 23:28

Tja zou dit denk ook wel leuk vinden maar of mijn moc die lange reis overleeft :look:
Niet dat ik al iets heb wat ik mee zou willen nemen maar die reis is altijd een stresstochtje haha
Alles is moeilijk, Totdat het simpel is.
Mijn youtube kanaal
Mijn Website
NXTchris
premium
premium

Thema: MindstormsNXT's

Berichtdoor legotrucks » di sep 24, 2013 21:39

Het is bijna zover en ik ben maar alvast aan het pakken geslagen zodat alles mooi op tijd klaar staat.

Ik neem niet zo veel mee als tijdens LEGO World in Kopenhagen aangezien dit evenement 'slechts' twee dagen duurt. In oktober gaat alles mee :omg:

Afbeelding

Tot vrijdag iedereen :duim:
legotrucks
premium
premium

Berichtdoor Barman » wo sep 25, 2013 8:07

Wel erg karig voor jou doen :lol: maar goed er moet nog een stukje Amsterdam in de auto passen.

Vanavond nog even flink doorbouwen. Morgen ben ik de hele dag vrij, dus dan kan ik ook nog wat doen. Eerst even pakken en de overgebleven tijd word ingevult door grote punten op de I te zetten.
Zucht..., baal er wel van dat ik niets af kan krijgen wegens tijdgebrek, dus op de Unimog na kom ik met WIPs, ook niet verkeerd, maar toch jammer. De tijd besteeld aan andere dingen was even een stukje belangrijker dan Lego.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Thema: Technic

Berichtdoor Large » wo sep 25, 2013 10:39

Zag het ook al op Facebook voorbij komen :duim: Gaan die losse plates in de middelste kist de rit wel doorstaan? :raiseone:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock
Large
Moderator
Moderator

Thema: LOTR

Berichtdoor konajra » wo sep 25, 2013 11:14

Hij heeft een bulldozer mee! Daar kan hij het wel weer mee bij elkaar schuiven :P
"Remember compliments you receive. Forget the insults.
If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman-

Al mijn Mocs : Flickr
Mijn website: www.konajra.com
konajra
premium
premium

Berichtdoor Silvio » wo sep 25, 2013 14:00

De laatste "Ezels" zijn hier klaar n kunnen de 2 nieuwe mosaieken op staan.
Zo de 3 Rotterdamse hersenhuizen in de kist en donderdag alles in de auto.
En dan op weg naar Skearbeak.
Silvio
premium
premium

Thema: modulair

Berichtdoor legotrucks » wo sep 25, 2013 17:36

Large schreef:Zag het ook al op Facebook voorbij komen :duim: Gaan die losse plates in de middelste kist de rit wel doorstaan? :raiseone:

Ik heb er ook wel eens 200 mee gereden. Dat blojft allemaal wel heel.

En ja Barman, het is een stuk minder en er zit veel lucht in de kisten. Maar ik hen op de spiegels na niets van de modellen af hoeven halen. Opbouwen moet zo gebeurd zijn en ik heb niet voor niets een iets grotere auto.

Ben erg benieuwd en zal weer vele bekenden ontmoeten. En gezelligheid is toch het allerbelangrijkste :)
legotrucks
premium
premium

Berichtdoor dj_lifestyle » wo sep 25, 2013 18:16

Hier nog druk aan de bouw, ook tijdsgebrek vanwege andere zaken die belangrijker waren, inclusief werk op de gekste tijden maarja.
Nog ff lekker bezig en vanavond verder inpakken om morgenochtend te vertrekken :D , met een tussenstop in Groningen (familiebezoekje, toch die kant op aan het gaan)
dj_lifestyle

Thema: City, Treinen

Berichtdoor eti » wo sep 25, 2013 20:06

Net een hele middag bezig geweest mijn bioscoop te fotograferen. Niet gelukt. Zolang het licht goed was, was ik aan het opbouwen. Hoop dat ie iets meer in hele stukken aankomt in Skaerbaek dankzij het bubbeltjesplastic...
Ik heb er dit keer wel aan gedacht om het geheel in kleinere aan elkaar klikbare stukken te bouwen, maar nog is het een drama. Overal zitten op rare plekken dingen veel te kwetsbaar in elkaar... zoals altijd.
Maar goed, ik krijg 'm wel in elkaar op Skaerbaek en Legoworld.
eti
premium
premium

Berichtdoor rob » wo sep 25, 2013 20:11

Hier staat alles al in de auto op een doosje van Sonny wat hij vergeten was.
Dat neemt hij morgenvroeg mee.

Hier begint de reis om 6.15u :D
rob
premium
premium

Berichtdoor Barman » wo sep 25, 2013 21:41

Dat is goed vroeg, maar ja, met een lay-out is het wel even werken met opbouwen. Ik kwak wat Technic spul in een half uurtje neer en dat was het. Morgen nog beginnen aan een nieuwe WIP, de Transformer heb ik vanavond afgerond zodat deze er nog een beetje toonbaar uitziet. Wat losse uitgewerkte ideeën voor de aankleding neem ik ook mee om te laten zien wat het eindresultaat ongeveer moet worden. Nu nog uitpuzzelen hoe die aangestuurd krijg tijdens de transformatie. Dat is weer voor na LFW.
Donderdagavond naar Konajra, daar nog even het robothoofd afmaken (lukten me niet meer om op tijd alle onderdelen te bestellen) en proberen om alles in de auto te krijgen. Konajra was zo vriendelijk om zijn kisten groter te maken, zodat mijn doosjes echt passen en meten wordt, maar het gaat goed komen :D We staan wel betijds op en rijden lekker rustig aan naar DK. We zullen ergens tegen 16:00 uur daar wel zijn.

Ik kijk uit naar het weer zien van bekende. Al via mail wat contact gehad met andere Technic-ers die ik vrijdag weer hoop tegen te komen. Ik heb er echt zin in :omg:
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor RoSan » wo sep 25, 2013 22:19

We wensen jullie veel succes in Denemarken.

We wachten wel leuke verhalen en vele fotos van jullie.
RoSan
RoSan

Thema: Trucks en trein

Berichtdoor Large » wo sep 25, 2013 22:20

Ik heb sommigen van jullie alleen kort op de laatste 2 meetings gesproken. Ik zie er naar uit om eens wat uitgebreider kennis te maken :duim: Omdat Eti met mij mee reist zal ik hem al 6 uur lang kunnen uithoren voordat we er zijn :wink:

Wij verwachten rond 9 uur uit Soesterberg te vertrekken, dus met een 1 of 2 stops tussen door verwacht ik daar ook zo rond 4 uur te zijn (heb de rit nog nooit gemaakt maar googlemaps denkt er zo over :raiseone: )
-Kapitein Haddock
Large
Moderator
Moderator

Berichtdoor stuifzand » do sep 26, 2013 9:30

Veel plezier mensen! :feest:
En, bij primeurs graag met de camera vooraan, dank u :duim:
Hè ja lekker, een maandagavondrel...
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Berichtdoor Barman » do sep 26, 2013 9:35

Als dat net zo gaat als vorig jaar dan heeft het weinig zin. Met veel moeite de foto van de TGV look-a-like op het forum gekregen, maar rond dezelfde tijd werden de setfoto's vrijgegeven op internet.
Camera heb ik altijd bij me :D
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor MOCkingBird » ma sep 30, 2013 11:40

Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
MOCkingBird
premium
premium

Berichtdoor legotrucks » ma sep 30, 2013 16:27

Zo, m'n eerste Fan weekend in Skaerbaek zit er weer op. Erg leuk evenement dat zeker aan m'n verwachtingen voldeed. Gewoon gezellig, veel mensen ontmoet en uitgebreid gesproken. Dit is toch wel de plek waar je moet zijn als AFOL. De kwaliteit van de MOCs lag hoog en verspreid stonden verschillende juweeltjes. Barman heeft weer uitgebreid gefotografeerd :lol:

Het was gezellig druk en de bezoekers heb je er niet eens voor nodig. Het liep lekker door elkaar heen. En ik vind de Denen echt fijn volk. Ze laten je lekker met rust, maar beantwoorden netjes als je iets vraagt en zijn ook oprecht belangstellend. En niemand die aan je spullen komt. Zelfs de bonenton werd met rust gelaten, die moet ik op LW niet op dezelfde plek neerzetten :raiseone:
Lekker rondgestruind, een aantal MOCs uitgebreid bestudeerd en de bouwers ervan gesproken (m'n vingers jeuken zelf ook een layout met treinen te gaan maken :omg: ). Het boek van Megan ging als warme broodjes over de 'toonbank' en volgens mij ging er geen Nederlander zonder boek naar huis. De signeersessie was ook geweldig. Een van de bouwers was ook de ontwerper van het allereerste kasteel met Minifigs uit 1978, erg leuk om ook die man ontmoet te hebben. Nu gaat het nog een sport worden om van de rest van de designers ook een krabbel in het boek te krijgen :wink:

Daarnaast de voorraad onderdelen weer leuk aan kunnen vullen (natuurlijk een veelvoud gevonden voor weinig van onderdelen die ik kort ervoor via BL gesteld heb … :notimpressed: ) maar goed, dat mag de pret niet drukken. De brickrace heb ik maar gelaten voor wat die was (wist niet eens wat dat was in het begin). En in de shop heb ik na afloop ook niks gekocht (vooral de Italianen hebben flink lopen graaien …). Die tijd heb ik gebruikt om alles weer op te ruimen en in te laden.

Bedankt weer voor de gezelligheid allen! 's Avonds ook even lekker gerelaxed en gelachen (hoe kan het ook anders :lol: ). Wat mij betreft voor herhaling vatbaar dus het laatste weekend van september 2014 wordt alweer geblokkeerd.
legotrucks
premium
premium

Berichtdoor Barman » ma sep 30, 2013 16:53

Ook ik ben weer thuis. Zeer genoten van een goed verzorgd event. Bekende MOCs van Flickr voorbij ziennkomen en nu het genoegen gehad de bouwers te spreken. Met meer dan 20 nationaliteiten was het een zeer bijzonder event. Van Braziliën tot mensen uit Hongkong. Bijna niet te bevatten hoeveel, qwa tijd en geld, mensen er voor over hebben om hier te staan.
legotrucks schreef:Barman heeft weer uitgebreid gefotografeerd :lol:

Een kleine 700 maar. Vanavond op mijn gemakkie uitzoeken en bewerken. Ik hoop onder de 400 te komen, want het moet wel leuk blijven.
Bij deze wil ik konajra bedanken voor de overnachting op donderdag en voor het heen en weer rijden. Alleen een beetje Jammer van het snurken op de zolder :lol: :P
Lowlug was goed vertegenwoordige. Met meer dan 20 landgenoten (correct me if I'm wrong) was het een echte Hollandse invassie... Een hoop gezelligheid, gelachen en goed gegeten. Zo hoort het te zijn.
Volgend jaar hun 10 jaar bestaan en ze willen ons er weer graag bij hebben. Dat zet ik net als Legotrucks en zeker en vast ook de andere in hun agenda.
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor eti » ma sep 30, 2013 18:41

Zit momenteel naast large in zijn auto op weg naar huis. Ik sluit me bij bovenstaande sprekers aan, event is perfect georganiseerd en heel erg gezellig. Veel oude bekenden uit m.n. Nederland belgië en duitsland weer gezien, meegeblerd n met dronken denen die pepernoten gingen gooien.
Wil toch we l volgend jaar met iets interactievrsrs komen dan nu, daar moet ik maar eens aan gaan werken.

Vandaag voor het eerst de employee store van binnen g
ezien . Had al tijden geen nw lego meergekocht dus de komende tijd had ik weer wat te doen.
eti
premium
premium

Berichtdoor konajra » ma sep 30, 2013 19:22

Barman schreef:.....Bij deze wil ik konajra bedanken voor de overnachting op donderdag en voor het heen en weer rijden. Alleen een beetje Jammer van het snurken op de zolder :lol: :P

Ik heb heerlijk geslapen. Vooral die ene nacht heb ik er lekker op los gesnurkt.... :lol: :lol: :lol:
Jij wou mijn tweede setje dopjes niet. :P
"Remember compliments you receive. Forget the insults.
If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman-

Al mijn Mocs : Flickr
Mijn website: www.konajra.com
konajra
premium
premium

Berichtdoor crazytaxi » ma sep 30, 2013 20:24

Inderdaad, sluit mij bij bovenstaande mensen aan. Was weer gezellig, het weekend is zooooo voorbij, de MOC's waren van hoge kwaliteit. (nu nog alleen nog 258 km rijden, en wij zijn weer thuis) ;-)
crazytaxi

Thema: city

Berichtdoor mahjqa » ma sep 30, 2013 20:51

Goed teruggereisd, erg naar m'n zin gehad.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
mahjqa

Berichtdoor dip » ma sep 30, 2013 20:59

Ook een leuk weekend gehad, maar heel anders met zo'n twee jarige om je heen te hollen. (Rent naar iets toe, steekt hand uit, stopt 5 cm er vanaf en zegt tegen zichzelf "niet aankomen" en doet een stapje achteruit.) Volgend jaar denk ik weer maar dan denk ik er over om tot maandag te blijven. We waren nu om 22:30 thuis gister. Dan moet je dus echt om 16.00 beginnen met afbreken en wegwezen zonder echt afscheid te nemen van mensen.
dip
premium
premium

Thema: ¿Playmobil?

Berichtdoor eti » ma sep 30, 2013 21:53

dip, ik geef het je te doen hoor ,met een tweejarige op zo'n evenement.
Ik moest je een beetje uitlachen toen je zo moe was omdat je gespringd had, maar later heb ik zelf nog gespringd met Peer. En daar voegde zich een kudde Duitsers bij. Wat was dat een onding zeg! Na drie keer springen heb je pijn in al je spieren. Ik had met je te doen.

Ik zit er zelf aan te denken mijn zoon mee te nemen naar Brickmania. Maar hij is zeven, da's toch anders...
eti
premium
premium

Berichtdoor Large » ma sep 30, 2013 22:32

Ik sluit mij overal bij aan :duim: het was geweldig.

Graag bedank ik alle aanwezige Lowluggers voor hun gezelligheid. Ik vond het erg leuk om velen van jullie uitgebreid gesproken te hebben. En ik kijk er naar uit dit vaker te doen.

Een speciaal bedankje richting Eti voor het vullen van mijn bijrijdersstoel met zeer veel gezelligheid en het aangeven van koekjes, nootjes, drinken, etc.. :D

Crazytaxi bedankt voor de mooie Lug poster :duim:

En excuus richting Jan Bayer omdat Eti en ik iets te laat waren bij de personeelswinkel vanochtend :lol:
-Kapitein Haddock
Large
Moderator
Moderator

Berichtdoor eti » ma sep 30, 2013 23:20

Ja, 'vanaf 9.30' betekende blijkbaar 'om 9.30'... Raar hoor, Deense tijd.
Het ontbijt was ook zoiets. Dat was van 8 tot 9.30, maar na negenen vulden ze niks maar bij omdat ze beweerden dat het tot 9.00 was...

En dan hadden we ook nog Italiaanse tijd. Bij Italianen betekent 'uitverkoop na vieren' dat je om drie uur pallets begint te laden!
eti
premium
premium

Berichtdoor crazytaxi » di okt 01, 2013 10:23

Large schreef:Crazytaxi bedankt voor de mooie Lug poster :duim:

Dank je en graag gedaan, :oops: Ik heb ook nog de andere LUG posters gefotografeerd, ik zal deze zsm op mijn brickshelf pagina zetten.
crazytaxi

Thema: city

Berichtdoor Barman » do okt 03, 2013 21:08

Het heeft even geduurd maar hier dan de foto's van de huisfotograaf.
Foto's event
Foto's AFOL-avond
Enjoy :D
Flickr en Youtube
Barman
premium
premium

Berichtdoor Large » do okt 03, 2013 22:20

:duim: leuk Barman!

Heb ik gelukkig ook nog wat fotos van hoge kwaliteit :wink:
-Kapitein Haddock
Large