5000202 Elrond

voor alle sets rond Lord of the Rings en The Hobbit

5000202 Elrond

Berichtdoor Virani » do nov 22, 2012 16:58

Info.
Set: 5000202
Thema: Lord of the Rings
Jaar: 2012
Onderdelen: 6
Minifigs: 1
Prijs: Officieel niet los verkrijgbaar. Gratis bij een pre-order van de game Lego Lord of the Rings

Verpakking.
Zoals gebruikelijk is bij de pre-order minifigs, komt deze in een polybag. Echter is dit zakje van een ander materiaal dan eerdere poly's. Dit keer een niet-doorschijnend wit zakje.
Op de voorkant staat naast de gebruikelijke informatie een speciale code die te gebruiken is binnen het spel Lego Lord of the Rings. Hoogstwaarschijnlijk unlock je hiermee het exclusieve personage Elrond.
Afbeelding

Minifigs.
Elrond. Van de laatste alliantie, die samen met zijn troepen onder leiding van Gil-Galad en de mensen vocht tegen de kwade heerser Sauron.
De details van deze fig zijn subliem, beide kanten van het hoofd hebben een verschillende uitdrukking en ook de achterkant van het figuurtje is goed gedetailleerd, hoewel deze bijna geheel wordt bedekt door de cape.
Daar hebben we dan ook meteen het enige minpuntje van deze set mee bereikt, de cape. Hoewel op de afbeelding van de verpakking dit figuurtje met een donkerblauwe lange cape afgebeeld staat, heeft deze slechts een korte cape. Eentje in Hobbit-formaat, wat naar mijn mening niet zo goed staat. Daarentegen heeft Elrond wel een voorlopig exclusief wapen, een lang gouden zwaard.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vergelijking.
Tot nu toe zijn er slechts 3 elven uit de LOTR serie beschikbaar; Legolas, Haldir en Elrond.
Hieronder een afbeelding van de drie elven naast elkaar. Vooral in vergelijking met Haldir valt het op hoe misplaatst de korte cape van Elrond is.
Afbeelding

Conclusie.
Hoewel ik het marketingtechnisch op zich wel begrijp, blijf ik het jammer vinden dat dit soort setjes voor de meeste verzamelaars en vooral kinderen haast onbereikbaar is.
De minifig is naar mijn mening erg mooi en past goed bij de rest van het thema. Dus als je interesse hebt in de Lord of the Rings en Hobbit sets, zou ik zeker proberen deze te bemachtigen.
Enige minpunt blijf ik de cape vinden, die ik echt te klein vind. Daarom heb ik deze zelf inmiddels vervangen door de donkergroene cape uit set 9471. Als laatste dus nog een paar foto's van Elrond met een langere cape.
Afbeelding Afbeelding

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Spoiler:
Virani

Re: 5000202 Elrond

Berichtdoor bereeend » do nov 22, 2012 20:30

een lange cape was inderdaad mooier geweest en op de voorkant van het zakje staat volgens mijn ook gewoon een lange cape. :notimpressed:

Ik ga in elk geval wel proberen deze minifig ergens te bemachtigen.
Wat is er leuker dan de hele dag moc'en? Precies: Twee hele dagen moc'en!
bereeend

Thema: LOTR/HOBBIT

Berichtdoor DaanTjuhh^ » za dec 01, 2012 11:24

je had het over gratis bij een pre-order van de game, maar kan dat nu nog steeds? en welke site? gewoon de officiele lego site?
Spelen met Lego is niet kinderachtig, maar goed voor je Fantasie:D
DaanTjuhh^

Thema: Castle

Berichtdoor Lego_pieter » za dec 01, 2012 11:32

Iemand op eurobricks heeft via TLG een vervangende lange cape mogen krijgen.
http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... try1445877

Iemand hier dat al geprobeerd?
Lego_pieter
premium
premium

Berichtdoor Virani » za dec 01, 2012 18:02

Lego_pieter schreef:Iemand op eurobricks heeft via TLG een vervangende lange cape mogen krijgen.
http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... try1445877

Iemand hier dat al geprobeerd?

Na het lezen van die site wel een berichtje gestuurd, maar helaas nog geen reactie van TLG gehad. Maar het is blijkbaar ook een andere cape dan het huidige lange model (kijk maar naar de schouders).
Virani

Keer terug naar LOTR / The Hobbit