Hallo allen.. hierbij onze nieuwste creatie op het gebied van Lego achtbanen. Enjoy!
Wow wat is dat mooi! Ook goede technieken gebruikt! Dit is nou een top MOC!
VFracingteam
Berichttitel: Re: Achtbaan met 7 karretjes door schuine bochten en looping
Geplaatst: do nov 22, 2012 9:27
Thema: technic
Het is weer een mooie baan geworden Gijserman en de 7 wagentjes lopen zeer mooi door de looping en bochten. wel een hoopt werk voor een rondje van 5 seconden
LegoHenkie
Geplaatst: do nov 22, 2012 10:08
Geregistreerd: di aug 07, 2007 23:05 Berichten: 3708 Woonplaats: Groningen
Thema: Technic Moduls
Verbazingwekkend,dat het allemaal zo perfect rijdt. Blijven de wagentjes puur door de snelheid op de rails, of zit er ook nog een beveiliging op? Want dat kan ik namelijk niet goed zien.
_________________ Er gaat niets boven Groningen.
darksider
Geplaatst: do nov 22, 2012 12:26
Geregistreerd: zo jun 14, 2009 21:21 Berichten: 775 Woonplaats: Leiden
Thema: Star Wars
Geweldig!!! En ook mooi gefilmd, zo vanuit het voorste karretje. Herkenbaar uit de echte achtbaan, behalve de snelheid, gelukkig. Ik wil nu eigenlijk wel uitrekenen wat de snelheid van deze achtbaan op werkelijke schaal zou zijn...
_________________ This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Rig-Builder
_________________ "Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
BramAkkermans
Geplaatst: do nov 22, 2012 16:09
Geregistreerd: do jan 29, 2009 20:37 Berichten: 2108 Woonplaats: Breda
Thema: Castle, Modules
Zouden jullie misschien wat detail foto's kunnen maken van het systeem ? Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben ! (O.a. het omhoogtakel systeem).
_________________ Be As You Are Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
erka
Geplaatst: do nov 22, 2012 18:08
Thema: Modulars, LotR
Zo, die is goed zeg. Echt mooi gedaan en het werkt perfect zo te zien. Ik vroeg me af, ga je hem nog perfectioneren? Misschien (net als op echte achtbanen) hier en daar wat snelheidsremmers maken?
gijserman
Geplaatst: do nov 22, 2012 23:16
LegoHenkie schreef:
Verbazingwekkend,dat het allemaal zo perfect rijdt. Blijven de wagentjes puur door de snelheid op de rails, of zit er ook nog een beveiliging op? Want dat kan ik namelijk niet goed zien.
De karretjes blijven puur door de middelpuntzoekende kracht en zwaartekracht op de baan ja. Een hoop fine-tuning dus
gijserman
Geplaatst: do nov 22, 2012 23:18
erka schreef:
Zo, die is goed zeg. Echt mooi gedaan en het werkt perfect zo te zien. Ik vroeg me af, ga je hem nog perfectioneren? Misschien (net als op echte achtbanen) hier en daar wat snelheidsremmers maken?
Een station waar de minifigs kunnen instappen zou wel leuk zijn. Probleem is: de lego (althans de kleuren die we gebruikten) was op.
BramAkkermans schreef:
Zouden jullie misschien wat detail foto's kunnen maken van het systeem ? Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben ! (O.a. het omhoogtakel systeem).
Ik zal kijken of die er tussen zitten. De baan is helaas alweer afgebroken (neemt teveel ruimte in)
Large
Geplaatst: vr nov 23, 2012 10:07
Moderator
Geregistreerd: ma aug 01, 2011 12:46 Berichten: 670 Woonplaats: Oud-Beijerland
Thema: LOTR
Echt gaaf gemaakt
Ik zou zeggen probeer het als een echte rollercoaster aan te kleden.
Mits je daar genoeg steentjes voor hebt natuurlijk
_________________ “Don't cry because it's over, smile because it happened.” ― Dr. Seuss
gijserman
Geplaatst: za nov 24, 2012 1:42
Large schreef:
Echt gaaf gemaakt
Ik zou zeggen probeer het als een echte rollercoaster aan te kleden. Mits je daar genoeg steentjes voor hebt natuurlijk
Dankje! Hmmmmmmm we hebben het over een ding van ongeveer 5x1x1 meter... Als jij de geldkraan even open zet, pak ik mijn emmertje!
ThomasGraafland
Geplaatst: za nov 24, 2012 12:18
Geregistreerd: ma apr 30, 2012 17:48 Berichten: 54 Woonplaats: Zuid-Holland
Ziet er heel mooi uit. Hij rijd ook lekker snel en soepel. Heel erg leuk gedaan!
Deze ziet der wel heel smooth uit. Inderdaad aankleding is leuk maar de werking is het belangrijkste en dat doet tie zo te zien prima GA VOORAL ZO DOOR!!!! legocoasters blijven altijd gaaf!!!!
Was ook van plan om binnenkort aan een Coaster te gaan beginnen want nu legofanwelt is afgelopen heb ik 400 pilaren tot mijn beschikking en daarmee wil ik al tijden een coaster bouwen.
Erg leuk dit! Alleen is inderdaad het grootste probleem dat zoiets permanent veel ruimte in beslag neemt en er veel lucht in zit. Opbouwen en afbreken kost dan ook veel tijd. Zoiets pas echt goed op Fanwelt. Zal veel bekijks trekken! En inderdaad de boel een beetje aankleden en je hebt een ware eye catcher.
Geplaatst: ma nov 26, 2012 16:31
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4602 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Thema: Technic
Super gaaf Werkt echt heel mooi en ziet er goed uit. Dit is zeker leuk om op een meeting of beurs neer te zetten. Achtbanen hebben altijd veel bekijks.
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
gijserman
Geplaatst: di nov 27, 2012 2:08
Zou inderdaad wel leuk zijn om een keer op een beurs op te bouwen, maar daar hebben we voorlopig nog even geen tijd voor denk ik
De baan zelf moet voor zoiets ook nog wel het een en ander aan verbeteringen ondergaan wil het een hele dag probleemloos rijden. Het zou bijvoorbeeld ook leuker zijn met mini figs, maar daar was deze track nog niet tegen opgewassen:
gijserman
Geplaatst: di nov 27, 2012 2:11
NXTchris schreef:
Was ook van plan om binnenkort aan een Coaster te gaan beginnen want nu legofanwelt is afgelopen heb ik 400 pilaren tot mijn beschikking en daarmee wil ik al tijden een coaster bouwen.
Ik ben heel benieuwd! Mocht je willen weten hoe wij bepaalde dingen gedaan hebben, dan moet je dat vooral vragen!
NXTchris
nou looping en zo weet ik al hoe ik die stevig moet bouwen. Vraag me alleen af hoe je die schuine bocht hebt gemaakt want wil niet mijn lego moeten verbuigen oid. dus als je van het begin en de bocht zelf een foto van zou kennen maken zou ik wel tof vinden. al vind ik het ook heerlijk om zelf te klooien net zo lang tot het me lukt
Oei... Zo'n crash zou je toch niet willen meemaken...
Spannend filmpje trouwens!!!
_________________ "Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
eti
Geplaatst: di nov 27, 2012 18:07
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:27 Berichten: 6617 Woonplaats: Soesterberg
Thema: Zwembad
Ik wou deze net aan Chris sturen, maar ik zie dat je op Lowlug zit en dat Chris 'm allang gespot heeft... Formidabel, zeg. Ja, daar zou je echt een keer mee op een evenement moeten gaan staan. À la Lego Fanwelt, of welke dan ook. Je bent gegarandeerd een enorme publiekstrekker met zoiets.
Als je ooit er wel mee op een beurs/evenement wilt staan, maar je zit nog om aankleding verlegen, dan ben ik evt. wel bereid - als ik naar hetzelfde evenement ga tenminste - om wat aan je aankleding te doen. Een instapstation, bijvoorbeeld.
Geplaatst: wo nov 28, 2012 15:28
NXTchris schreef:
nou looping en zo weet ik al hoe ik die stevig moet bouwen. Vraag me alleen af hoe je die schuine bocht hebt gemaakt want wil niet mijn lego moeten verbuigen oid. dus als je van het begin en de bocht zelf een foto van zou kennen maken zou ik wel tof vinden. al vind ik het ook heerlijk om zelf te klooien net zo lang tot het me lukt
De bochten die wij maken zijn wel licht gebogen. De bochten staan altijd een beetje onder spanning, omdat die buitenbocht rails in de schuine bocht op deze manier eigenlijk altijd te krom (gladde bocht) of niet krom genoeg (geribbelde bocht) is. Onze buitenbocht bestaat uit zowel gladde als geribbelde rails om hem goed uit te laten komen.
Als je helemaal niet wil buigen dan heb ik geen oplossing! De baan is alweer afgebroken, dus ik kan geen foto voor je maken Ik kan wel kijken of ik iets heb waar je het onze oplossing een beetje uit kan afleiden.
NXTchris
Komt goed kerel ik verzin wel een oplossing Vind ik persoonlijk ook leuker om zelf een oplossing te vinden voor problemen ipv het antwoord te krijgen zonder eerst te proberen
Maar je ziet hem vanzelf wel verschijnen. weet nog niet of ik meteen aan de coaster begin of eerst aan een ander project wat ik graag wil doen
Geplaatst: ma dec 03, 2012 1:09
legotrucks schreef:
Zo te zien moeten de karretjes niet te zwaar zijn. Een complete roller coaster zou wel gaaf zijn, met alles er op en er aan
Het grootste probleem was nu dat ze topzwaar waren en dat ie veel te langzaam de bocht in kwam. Iets sneller en hij het gehaald, maar dan was het misschien weer TE snel voor onderin de bocht..
Een complete zou zeker gaaf zijn
NXTchris
Ik heb vorige week een proefje gedaan om een schuine bocht te krijgen zonder te moeten buigen en dat lukte aardig
Ben nu mijn lego nog aan het uitsorteren en dan ga ik aan een lompe achtbaan beginnen. maar zal niet de standaard achtbaan zijn die meestal word gebouwd (ketting helling looping einde)
Ik ben juist van plan om de trein te verzwaren met treingewichten onderin om het zwaartepunt naar beneden te krijgen en om meer enertie vast te houden na de looping
Ik zit met een leuk lanceer idee in mijn kop. Zoiets als superman the ride in walibi flevo Maar tegen die tijd zien jullie wel WIP fotos verschijnen
Ik ben juist van plan om de trein te verzwaren met treingewichten onderin om het zwaartepunt naar beneden te krijgen en om meer enertie vast te houden na de looping
ziet er leuk uit man . Ik zou even uitkijken dat er niet te veel in zitten anders kan je helling met de ketting het miss niet meer aan, dan ziet het net als dat ongelukje met die poppetjes er uit alleen dan kost het wat onderdelen. Suc6 in ieder geval .
Geplaatst: di dec 04, 2012 1:46
eti schreef:
Als je ooit er wel mee op een beurs/evenement wilt staan, maar je zit nog om aankleding verlegen, dan ben ik evt. wel bereid - als ik naar hetzelfde evenement ga tenminste - om wat aan je aankleding te doen. Een instapstation, bijvoorbeeld.
Cool, bedankt! We hebben een beurs nog niet in de planning staan, maar het zou wel leuk zijn!
Een station wordt trouwens nog een aardige klus, want we hebben nog niet zoiets als een remsysteem bedacht voor deze karretjes. Omdat ze helemaal los op de baan zitten is dat nog een redelijke uitdaging
eti
Geplaatst: di dec 04, 2012 13:26
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:27 Berichten: 6617 Woonplaats: Soesterberg
Thema: Zwembad
Ja ik zie het , hij gaat in rotvaart langs waar het station zou moeten komen... nou ja, dan kun je er evengoed wel een perron met wachtende poppetjes bij zetten. Alleen moeten ze dan nogal lang wachten...
Geplaatst: za dec 08, 2012 11:56
Ambassador/Admin
Geregistreerd: ma jan 27, 2003 20:04 Berichten: 20132 Woonplaats: Meijel
Thema: Castle
Ach dat weet de toeschouwer toch niet, voor het zelfde geld zijn het ritjes van 20 minuten En als die toeschouwer er echt 20 minuten wachten voor over heeft om daar achter te komen, dan kun je 'm het geheim ook wel verklappen
_________________ -piep-
gijserman
Geplaatst: di dec 11, 2012 1:11
eti schreef:
Ja ik zie het , hij gaat in rotvaart langs waar het station zou moeten komen... nou ja, dan kun je er evengoed wel een perron met wachtende poppetjes bij zetten. Alleen moeten ze dan nogal lang wachten...
stuifzand schreef:
Ach dat weet de toeschouwer toch niet, voor het zelfde geld zijn het ritjes van 20 minuten En als die toeschouwer er echt 20 minuten wachten voor over heeft om daar achter te komen, dan kun je 'm het geheim ook wel verklappen
Ik ga toch voor het remsysteem.. De lat moet wel hoog blijven liggen
gijserman
Geplaatst: di dec 11, 2012 1:33
Een deel van het optakelsysteem:
Aliencat
Geplaatst: di dec 11, 2012 16:56
Geregistreerd: di feb 05, 2008 9:57 Berichten: 3289 Woonplaats: Bristol, Engeland
Thema: Ben10
Wat gaaf, en zonder minifigjes loopt ie erg soepel Ziet er heel mooi uit, om zo'n lange trein door de looping en bochten de zien gaan.
_________________ Tussen de invasies en het achterna zitten van bolletjes wol, bouw ik ook wel eens MOCs.
gijserman
Geplaatst: za dec 22, 2012 14:01
thomassio
Geplaatst: za dec 22, 2012 14:04
Geregistreerd: za dec 20, 2008 16:30 Berichten: 1708 Woonplaats: Dalen
Thema: Adventurers
Ontzettend gaaf!
_________________ Euripides is een slechte schrijver.
Jalkow
Geplaatst: za dec 22, 2012 15:26
Geregistreerd: za aug 18, 2007 11:31 Berichten: 2147 Woonplaats: Nijmegen
Thema: Enkelvoud??
Jongens, jullie weten wel dat jullie bazen zijn, hè?
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum