3315 - Friends - Olivia's House

3315 - Friends - Olivia's House

Berichtdoor dip » zo nov 18, 2012 12:18

3315 - Olivia's House
Afbeelding

Stats: 2012, S@H € 74,99 *, 695 onderdelen, 3 friend-figs, 6-12 jaar

De doos zit vol! Je opent hem en tot de nok toe gevuld met zakjes! 8 Zakjes in totaal, 7 genummerde en 1 met grote platen. Dat is weer eens wat anders dan een half lege doos.

In zakje 1 zitten de 3 friend figs. Olivia, haar moeder en haar vader. De figuren moeten in het eerste zakje zitten zodat de meiden er een relatie mee kunnen krijgen. Wees niet verbaast als dochter een half uur lang tegen de poppetjes gaat kletsen, Lego is er na uitvoerig testen achter gekomen dat meiden zo spelen. Eerste bedenken wat de figuren doen, daarna pas gaan ze bouwen.

Afbeelding

Verder zit in het zakje alles om de zitkamer te bouwen.

Afbeelding

In zakje 2 zit de inhoud van de zitkamer, TV, stoel, bank en tafel. Mooi gemaakte meubels, echt leuk.

Dan de keuken, compleet met alles eigenlijk. Fornuis (met pan en bakblik), gootsteen, aanrecht, lades, blender (briljant gedaan) en koelkast met pak melk. Afgemaakt met allerlei accessoires; cupcakes, handmixer, borden, messen en vorken.

Afbeelding

Dan een verdieping hoger met zakje 5. De slaapkamer van... Geen idee eigenlijk, beetje smal bed voor 2 personen, dus de ouders slapen buiten ofzo? Nachtkastje, bed en dressoir maken het compleet.

De badkamer heeft een mooie tegelvloer, en douchecel. Verder een wasbak en kastje. En natuurlijk, iets waar lego tijdens het testen achter kwam, een huis heeft een WC nodig, dus deze is er ook. De douchecel is slim gebouwd uit 4 verticaal geplaatste garagedeuren.

Dan nog het dak terras en dak, niet veel speciaals.

Dan nog de voortuin. Groentetuintje (groeien wortels niet onder de grond?), postbus, tafel, BBQ en een schommel. Mooiste hier vind ik toch wel de zonnebloem.

Ik vind het een mooie set. Ja hij is wat pasteltintig maar niet te erg. Het zijn zachte kleuren ipv zoete kleuren. Verder zit het tjokvol details. Ook de nieuwe bloemen (rozen en nog 2 andere soorten bloemen), lieveheersbeestjes en vlinder zijn goed gedaan. Het bouwen gaat snel, en simpel maar is niet te makkelijk. Er zitten niet bijzondere bouwtechnieken in maar verveelt niet.

Afbeelding

En onthoudt dit is de enig friends set met een man erin! Toch handig om als vader wat tegenwicht te hebben tegen al die meiden aanwezigheid in de andere friends sets.
Spoiler:

Mijn advies: kopen als je een dochter hebt.
Het oordeel van mijn vrouw: Als ik 25 jaar jonger was geweest dan was ik dolblij geweest met deze set. Gave details, gewoon schattig.

*
Spoiler:
dip
premium
premium

Thema: ¿Playmobil?

Re: 3315 - Olivia's House - Lego Friends

Berichtdoor bereeend » zo nov 18, 2012 22:09

dip schreef:
Spoiler:

:lol:
Wat is er leuker dan de hele dag moc'en? Precies: Twee hele dagen moc'en!
bereeend

Thema: LOTR/HOBBIT

Keer terug naar Friends