Slow Chat XVIII - Eindelijk tijd voor een volwassen gesprek

Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Re: Slow Chat XVIII - Eindelijk tijd voor een volwassen gesp

Berichtdoor Rusty » wo dec 12, 2012 9:48

Te gek voor woorden: http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... naar.dhtml

Eerst er een zootje van maken, de rekening via de politiek bij anderen neerleggen, en dan nog een trap na geven door extra geld uit je zak te willen vissen. Het is dat ik geen rekening bij de ING heb maar anders was die per direct opgezegd. Hier zakt je broek toch van op je enkels, en daarna nog lager, zelfs door de grond... :r
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Rusty

Thema: Classic Space

Berichtdoor LegoHenkie » wo dec 12, 2012 12:35

Helemaal met je eens Rusty.

Eerst maar es de bonussen in een noodfonds dat levert ook al een mooi bedrag op.

Aangezien het mijn bank wel is heb ik ze het volgende mailtje gestuurd:

Vanmorgen in de media het voorstel van de ING om alle huis-eigenaren 200 euro te laten storten in een "noodfonds".

Het zal U wel niet verbazen dat ik dat een idioot voorstel vind, omdat de banken en dus ook de ING wordt aangewezen als hoofdoorzaak van de financiele crisis. Ook al met name door het verstrekken van onverantwoorde hypotheken waardoor veel mensen in de problemen zitten en nu worden aangewezen om een noodfonds op te richten.

Dit moest ik effe kwijt en raad U aan zich uitsluitend met bankzaken te bemoeien en niet met mijn belasting aanslagen.
Er gaat niets boven Groningen.
LegoHenkie
premium
premium

Thema: Technic Modular

Berichtdoor dip » wo dec 12, 2012 14:15

Waarom moeten huurders niet lappen? Al die scheefwoners kunnen dat makkelijk missen, terwijl huiseigenaren al krom liggen voor een hypotheek die 10 keer zo hoog is als de waarde van hun woning.
dip
premium
premium

Thema: ¿Playmobil?

Berichtdoor WvdP » wo dec 12, 2012 14:30

Eerlijk gezegd heb ik totaal geen medelijden met iemand die kromligt voor een veel te hoge hypotheek die hij/zij zelf heeft afgesloten hoor :look:
En wie bedoel je met "al die scheefwoners"? De meeste huurders zijn helemaal geen scheefwoners namelijk.

Overigens vind ik dat mensen veel te snel worden neergezet als scheefwoners, dat is een label dat te pas en te onpas op huurders wordt geplakt. Met een inkomen van 36.000 euro mag je van "Europa" eigenlijk al niet meer in een corporatiewoning wonen. Dat is op het platteland van Groningen en Zeeland misschien een reële eis, maar met zo'n inkomen kun je een koopwoning in de Randstad dus wel op je buik schrijven en commercieel huren is daar helemaal onbetaalbaar. Een driekamerflatje vierhoog achter is dan bijna het hoogst haalbare, maar als je drie jonge kinderen hebt en eigenlijk wel graag een huis met tuin wilt (is dat een heel hoge eis?) heb je dus mooi pech :freaked:
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
WvdP
Site Admin
Site Admin

Thema: Creator+Modular

Berichtdoor dip » wo dec 12, 2012 14:44

WvdP schreef:Eerlijk gezegd heb ik totaal geen medelijden met iemand die kromligt voor een veel te hoge hypotheek die hij/zij zelf heeft afgesloten hoor :look:
En wie bedoel je met "al die scheefwoners"? De meeste huurders zijn helemaal geen scheefwoners namelijk.

Ah, de ironie lag er nog niet dik genoeg op. Sorry.
dip
premium
premium

Berichtdoor Rusty » wo dec 12, 2012 14:49

Van mij mag je prima met een dergelijk loon in een goedkope huurwoning zitten. Alleen is er al een tijd een tekort aan goedkope huurwoningen, en dan is het zuur als iemand die alleen maar een startershuurwoning kan betalen, niet terecht kan omdat iemand anders, met een beter inkomen, een woning bezet met een huur die flink ligt onder wat deze huurder zou kunnen betalen aan woonlasten, zonder in problemen te komen en veel leuke dingen te moeten laten. Overigens niet zonder meer de schuld van die huurder, maar laksheid van degenen die bepalen wat er waar gebouwd wordt, en die liever leegstaande kantoorpanden uit de grond wilden stampen, dan nuttige woningen, omdat die minder opleveren...

@LegoHenkie: Ik had al een stukje getypt om aan de ING te mailen, dat ze zich kapot moesten schamen, maar om ze een mailtje te mogen sturen willen ze nog net niet je pincode weten, maar verder zo'n beetje alles. Ik heb geen zin om bij een dergelijk denkende bank in de administratie te belanden, hoezeer ze ook beloven mijn gegevens met zorg te behandelen, dus heb ik de pagina toen maar afgesloten.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Rusty

Berichtdoor WvdP » wo dec 12, 2012 16:55

@ dip: of ik reageerde gewoon zonder iets beter te lezen en na te denken, dat kan ook ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
WvdP
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor eti » wo dec 12, 2012 22:50

Wat mij betreft is er op de huizenmarkt heel veel misgegaan. Zowel voor kopers als voor huurders.

Ten eerste de koopwoningen. Die zijn vanaf de jaren 90 onnatuurlijk snel gestegen. Een combinatie van riante aftrekregeling en goed lopende economie doet wonderen...

In de jaren 80 kon je met een modaal inkomen een modaal huis kopen, 20 jaar later kon dat alleen nog maar tegen een onverantwoord hoge hypotheek. Maar iedereen vond dat soort hypotheken normaal. Vandaar dat hele volksstammen nu inderdaad krom moeten liggen.

En dan de huurwoningen. Hiervan zijn de prijzen lange tijd op een redelijk peil gebleven (en dan heb ik het niet over particuliere huur natuurlijk), maar het aantal beschikbare woningen nam jaar na jaar af door uitgebreide sloop en verkoop. De teruggebouwde huizen waren vaak koop of een alleen in naam sociale huur. Een wachttijd van 15 jaar voor een eengezinswoning was heel noraal. Zelfs in de DDR had je nog sneller een Trabant.

Doordat de koopwoningen zo duur werden, leken de huurwoningen ondertussen wel heel erg goedkoop geworden. In werkelijkheid was de koopmarkt een enorme zeepbel en waren de huurprijzen normaal gestegen. Maar de politiek besliste toch dat je vanaf 33.000 euro bruto per jaar niet meer in een huurhuis mocht (alsof je met zo'n salaris iets kan kopen) en bovendien is er een enorme verkapte huurstijging door ieder huis dat opnieuw vrijkomt enorm op te hogen. Mijn krot van 400 euro in Utrecht gaat de nieuwe huurder ineens 570 euro kosten. Ik mag aannemen dat het er nog altijd binnenregent, en dat er enkel glas en geen isolatie is.

Ondertussen betalen dus zowel huurders als kopers fors te veel, mede doordat de regering huizenbezitters cadeautjes gaf, mede doordat de banken iedereen tophypotheken aansmeedde.

Samengevat: De ING moet echt heel erg zijn mond houden en zich in een hoekje diep, diep, diep gaan schamen. Verder zijn ze bank en geen regering en moeten ze sowieso geen voorstellen over extra heffingen (behalve voor hun eigen topmannen m/v) gaan doen.
eti
premium
premium

Thema: Cloudcuckooland

Berichtdoor Rusty » wo dec 12, 2012 23:41

Eti, niets aan toe te voegen. Helaas is dit de realiteit. Doet me denken aan het ov vs auto. Officieel is de boodschap dat men mensen uit de auto in de trein etc wil hebben, in de praktijk zijn beide alleen duurder geworden, maar is er niets gebeurd dat het aantrekkelijker maakt de ene manier van vervoer boven de andere te verkiezen.

Rusty

Berichtdoor Brickbuilder » do dec 13, 2012 0:19

Over dat openbaar vervoer kan ik ook nog wel een boekje open doen.
Hier is het busvervoer overgegaan van Connexxion naar Arriva.
Resultaat: een bus die in de spits 4x per uur volzat is terug gebracht tot 1x per uur
De NS heeft ook de dienstregeling gewijzigd. Resultaat voor de terug weg. De bus rijdt weg op het moment dat de trein aankomt op het station, dit betekend dat ik een kwartier eerder weg zou moeten. Helaas zegt de baas (begrijpelijk): jammer dan, maar je moet wel je uren maken.

Totaal per dag bijna een uur meer reistijd. Je zou bijna een auto erbij nemen om op je werk te komen, maar helaas, bij het werk zijn geen (betaalbare) parkeerplaatsen te vinden.
LEGO is geen doel, maar een manier van leven
Brickfactory
Brickbuilder
premium
premium

Thema: MOC's

Berichtdoor eti » do dec 13, 2012 0:24

Ik heb geluk: A'foort - H'sum Noord is van 2x naar 4x per uur opgewaardeerd.
eti
premium
premium

Berichtdoor stuifzand » do dec 13, 2012 8:00

eti schreef:Samengevat: De ING moet echt heel erg zijn mond houden en zich in een hoekje diep, diep, diep gaan schamen.

Ik zie jou wel vertellen hoe het zo gekomen is, maar niet wat de oplossing zou kunnen zijn.

Ik vind eerlijk gezegd ieder voorstel om uit deze misère te komen de moeite. De woningmarkt zit afschuwelijk op slot, en daardoor staat alles stil, raken mensen hun banen kwijt etc.
Welke beweging dan ook, er moet beweging komen, anders kom je er nooit uit. Desnoods naar beneden. En als je met een investering van 200 euro pp de boel op gang kunt brengen lijkt me dat vele malen beter dan de helft van het land jaren werkloos...
Hè ja lekker, een maandagavondrel...
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Thema: Castle

Berichtdoor sparhawk » do dec 13, 2012 10:22

Als ze dan toch iets willen doen, waarom stort dan niet elke hypotheek verstrekker die 200 euro in het fonds ? Volgens de berichten is de rente hier in Nederland onnatuurlijk hoog in vergelijking met andere landen om ons heen en de rente op de kapitaal markt. Dus maakt elke hypotheek verstrekker redelijk veel winst op een hypotheek en zouden zij makkelijk die 200 euro kunnen betalen.
sparhawk
premium
premium

Thema: Technic/Castle

Berichtdoor eti » do dec 13, 2012 11:00

stuifzand schreef:Ik zie jou wel vertellen hoe het zo gekomen is, maar niet wat de oplossing zou kunnen zijn.

Nee, die heb ik ook niet! Ik vind het alleen vreemd dat een van de veroorzakers van de crisis nu als oplossing anderen wil laten betalen... maar als de crisis daarmee opgelost is, dan betaal ik die 200 euro graag, hoor.
eti
premium
premium

Berichtdoor Rusty » do dec 13, 2012 15:25

stuifzand schreef:
eti schreef:Samengevat: De ING moet echt heel erg zijn mond houden en zich in een hoekje diep, diep, diep gaan schamen.

Ik zie jou wel vertellen hoe het zo gekomen is, maar niet wat de oplossing zou kunnen zijn.

Ik vind eerlijk gezegd ieder voorstel om uit deze misère te komen de moeite. De woningmarkt zit afschuwelijk op slot, en daardoor staat alles stil, raken mensen hun banen kwijt etc.
Welke beweging dan ook, er moet beweging komen, anders kom je er nooit uit. Desnoods naar beneden. En als je met een investering van 200 euro pp de boel op gang kunt brengen lijkt me dat vele malen beter dan de helft van het land jaren werkloos...

Het probleem is dat men er collectief zo'n zootje van gemaakt heeft dat niemand elkaar meer vertrouwt. Banken lenen elkaar geen geld meer, consumenten houden de hand op de knip vanwege de doorlopend sombere berichten, etc. En verloren vertrouwen is lastig terug te winnen, en lukt meestal niet met geld.

Rusty

Berichtdoor stuifzand » do dec 13, 2012 16:14

Wat dan? De staat die alle huizen opkoopt en dat we dan van de staat gaan huren o.i.d.?
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Berichtdoor Aliencat » do dec 13, 2012 16:24

Rusty, het vertrouwen is zonder meer de belangrijkste factor, maar om het vertrouwen van de mensen terug te winnen, moet de economie toch echt eerst aantrekken: mensen moeten het zien gebeuren, om erin te geloven. En daarvoor zal toch een andere eerste stap nodig zijn, zij het het "iedereen een beetje" geld erin pompen. Het terugwinnen van het vertrouwen is niet de eerste stap, maar een gevolg.
Ach was ik maar een punt, dan was ik het einde.
Aliencat
premium
premium

Thema: Ben10

Berichtdoor WvdP » do dec 13, 2012 17:18

Laat de banken lekker zelf dat fonds op poten zetten door 200 euro per hypotheek in te leggen. Je gaat mij niet vertellen dat ze dat met de huidige hypotheekrente (vergelijk die eens met de rente op de kapitaalmarkt!) niet kunnen opbrengen.
WvdP
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor eti » do dec 13, 2012 17:36

stuifzand schreef:Wat dan? De staat die alle huizen opkoopt en dat we dan van de staat gaan huren o.i.d.?

Ben ik in theorie wel voor, eigenlijk. Maar dan zouden we een heel ander soort maatschappij moeten hebben.
De enige maatschappij waar het ongeveer zo geregeld was, had dan weer andere negatieve kanten. Stasi, en muren met mannen met mitrailleurs erop. Is ook niet ideaal, zeg maar.

Wel vind ik dat wonen een grondrecht is. Ik bedoel: zou moeten zijn. De overheid zou verplicht moeten zijn om iedereen aan een betaalbare woning te helpen. Wie dan een betere woning wil, kan er op de vrije markt een kopen, als hij dat kan betalen.
Maar we zitten met een 'sociale huur' van 650 euro per maand en een wachtlijst van 15 jaar, zodat sociale huur al een luxe is geworden.

Wij konden 15 jaar geleden in een flat gaan wonen en daarna naar wat groters doorstromen. Als we 15 jaar jonger waren en nu moesten beginnen, dan zouden we vermoedelijk nog jaren op een kamertje drie hoog achter zitten. Of onder een brug liggen.
eti
premium
premium

Berichtdoor stuifzand » do dec 13, 2012 18:09

En wie gaat die betaalbare woning financieren?
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Berichtdoor fenrir » do dec 13, 2012 19:24

eti schreef:
stuifzand schreef:Wat dan? De staat die alle huizen opkoopt en dat we dan van de staat gaan huren o.i.d.?

Ben ik in theorie wel voor, eigenlijk. Maar dan zouden we een heel ander soort maatschappij moeten hebben.
De enige maatschappij waar het ongeveer zo geregeld was, had dan weer andere negatieve kanten. Stasi, en muren met mannen met mitrailleurs erop. Is ook niet ideaal, zeg maar.

Wel vind ik dat wonen een grondrecht is. Ik bedoel: zou moeten zijn. De overheid zou verplicht moeten zijn om iedereen aan een betaalbare woning te helpen. Wie dan een betere woning wil, kan er op de vrije markt een kopen, als hij dat kan betalen.
Maar we zitten met een 'sociale huur' van 650 euro per maand en een wachtlijst van 15 jaar, zodat sociale huur al een luxe is geworden.

Wij konden 15 jaar geleden in een flat gaan wonen en daarna naar wat groters doorstromen. Als we 15 jaar jonger waren en nu moesten beginnen, dan zouden we vermoedelijk nog jaren op een kamertje drie hoog achter zitten. Of onder een brug liggen.

De tijd dat je in een flat begon en deze met winst verkocht en groter ging wonen is denk ik voorlopig voorbij. Wij hadden 2 jaar geleden op 23 jarige leeftijd meteen een eensgezinswoning gekocht. Dat kon ook omdat we gespaard hadden.

Het kan wel je moet alleen prioriteiten stellen. Wij hebben geen telefoon abbonement van 50 euro p.p. P.m.. Een spijkerbroek van 140 euro kopen we niet. Roken, de staatsloterij en andere vormen van vrijwillig belasting betalen doen we niet. Ik geef wel geld uit aan lego als dit financieel kan.
Zolang ik een baan houd gaat het prima. Het ligt dus naar mijn mening gedeeltelijk aan onszelf.

Alles wordt wel ieder jaar duurder, ook als daarvoor geen duidelijke reden is. De overheid werkt ook niet mee om het vertrouwen terug te winnen. En de lidmaatschap in de eu zal nl. Ook veel kosten de komende jaren verwacht ik. Dat betekent dat de nl. Burger minder te besteden zal hebben.

Maar goed, ik ben gezond, heb een dak boven me hoofd en vandaag weer heerlijk gegeten
Volgens mij gaat het bijzonder goed met ons.
fenrir

Berichtdoor Rusty » do dec 13, 2012 21:55

Aliencat schreef:Rusty, het vertrouwen is zonder meer de belangrijkste factor, maar om het vertrouwen van de mensen terug te winnen, moet de economie toch echt eerst aantrekken: mensen moeten het zien gebeuren, om erin te geloven. En daarvoor zal toch een andere eerste stap nodig zijn, zij het het "iedereen een beetje" geld erin pompen. Het terugwinnen van het vertrouwen is niet de eerste stap, maar een gevolg.

Klopt, het verlies aan vertrouwen is een gevolg van het ontdekken van het collectieve financiële geknoei. Maar tegelijk nu een oorzaak, zolang het vertrouwen er niet is, zal de economie niet aantrekken. Deze economie is gebaseerd op consumeren, elk jaar meer. En om dan te verwachten dat, als er overal wordt gesneden in uitgaven, waarbij de overheid het voortouw neemt, en daarbij ook met extra belasting zorgt dat je minder te besteden hebt, is het een utopie te verwachten dat mensen weer meer gaan besteden. Als met 1 miljoen in een fonds de woningmarkt weer vlot te trekken is, zoals ING blijkbaar denkt, laat ze dan of zelf maar met dat miljoen over de brug komen, die investering verdienen ze dan dubbel en dwars terug doordat al hun onroerend goed meer waard wordt. Of laat de overheid dat doen, als er miljarden naar Griekenland kunnen, wat is dan een miljoen voor de eigen economie? Ook zij zullen profiteren van een aantrekkende huizenmarkt. De vervuiler betaalt is toch zo'n mooie slogan die vaak van stal wordt gehaald? Dan lijkt me die hier zeker van toepassing. Maar het enige wat de meeste banken graag doen is proberen onder de bonus-beperkende maatregelen uit te komen, en de rekening aan iemand anders te presenteren, maar wel de hand ophouden als het slecht gaat...

Rusty

Berichtdoor eti » vr dec 14, 2012 0:20

Da's nou juist het probleem. Dat kan niet meer. Huizen zijn zo duur geworden dat ze niet meer te betalen zijn, dus als je toch huizen tegen een normale prijs wilt aanbieden, moet het geld ergens vandaan komen.

We hebben dus met zijn allen iets gruwelijk mis gedaan, want eigenlijk moet het natuurlijk wel kunnen. Kijk naar wat een huis in 1990 kostte, en hoeveel de huur toen was, en zet dat af tegen de salarissen in die tijd. Toen was wonen nog wel te betalen. We zouden het dus weer net zo moeten doen als toen. Maar je kunt moeilijk zeggen: Vanaf nu zijn per wet alle woningen nog maar eenderde waard van wat ze waard waren, want de waarde is nu eenmaal 'wat de gek ervoor geeft'.

Aan de andere kant: Het wil er bij mij niet in dat gemeenten geen eenvoudige huurwoningen kunnen bouwen die niet meer dan, zeg, 400 per maand hoeven te kosten en waar je met een gezin in kunt wonen. Als het nog de gemeenten waren die daarover gingen, zeg maar.
eti
premium
premium

Berichtdoor eti » vr dec 14, 2012 0:34

Maar nou even wat anders: Zitten we het scrabble spel te spelen dat we van de Sint hebben gekregen, zit daar geen IJ meer in! Dag Hollandsch glorie, het lijkt wel een Engels spel zo! We hebben snel met behulp van een stickertje en een stift een E in een IJ veranderd...

En voor de volgende keer gaan we, geheel tegen alle officiële regels in, de Q vervangen door een QU-blokje. Het is namelijk helemaal niet leuk dat die zo zeldzame letter ook nog eens aan de U vastzit behalve voor 'qat'...
eti
premium
premium

Berichtdoor Trijntje » vr dec 14, 2012 0:48

Ik heb nog ooit een "IJ" in Scrabble gezien, alleen de "Y".
(die bij ons dan wel weer voor "IJ" mag doorgaan)
Trijntje
premium
premium

Thema: 4,5V + heleboel

Berichtdoor eti » vr dec 14, 2012 1:57

De IJ is op een gegeven moment ingevoerd maar daarna weer afgevoerd. Ik ben momenteel op zoek naar de letterverdeling uit de tijd dat de IJ er nog in zat, maar kan die online niet vinden.

I plus J vind ik stom, die moet je maar net allebei hebben. Maar Y voor IJ gebruiken werkt ook niet echt, behalve dat je dan geen yak, yen of yoga meer hoeft te leggen. Maar voor iets gewoons als de IJ heeft hij te veel punten.
eti
premium
premium

Berichtdoor aawsum » vr dec 14, 2012 7:22

Ik stel wel een briefje voor voor de sint dat ie volgende keer beter moet opletten bij het doen van inkopen.
aawsum
premium
premium

Thema: 10 jaar Lowlug!

Berichtdoor Rewind » vr dec 14, 2012 20:07

Waarom ik hier nou ineens aan begonnen ben weet ik ook niet: ik raakte geinspireerd door de locatielijst van Bricklinkleden.
Had ik ineens een overzicht waar de meeste Bricklinkers gehuisvest zijn:
Afbeelding

Mijn gevoel had me al eerder verteld dat er in ons kleine landje relatief veel Bricklinkleden wonen. Even wikipedia erbij gehaald en een paar rekensommetjes leerde me het volgende:
Afbeelding
In de laatste kolom het aantal inwoners per Bricklinkmember.
Dus in Nederland is 1 op de 1824 inwoners lid van Bricklink.

En natuurlijk heb ik van de politiek geleerd: vantevoren wist ik al dat ik Nederland bovenaan wilde. Daarom heb ik de Pitcairneilanden (1 lid voor alle 48 bewoners) weggelaten omdat dit "onder soevereiniteit van het Verenigd Koninkrijk" valt. Ook heb ik Vaticaanstad (1 lid voor de 836 inwoners) weggelaten omdat dit lid fake lijkt te zijn. Halverwege deze Top 10 horen eigenlijk nog Spitsbergen en de Falklandeilanden te staan: op die eilanden zit ook een member maar ook dat leek me statistisch minder interessant.

De Nederlandse verdeling per provincie staat ook op Bricklink. Heb ik ook even de inwoneraantallen bijgezocht:
Afbeelding
Flevoland heeft dus in verhouding de meeste leden op Bricklink: 1 op 1479. En in Limburg is 1 lid per 2153 inwoners te vinden.

Volgens deze statistiek zouden er in mijn eigen dorp nog 9 Bricklinkleden moeten zijn! Dat had ik eigenlijk niet verwacht. En ach, ik was toch gek bezig: een overzicht van de plaatsen (voor zover bekend) waar het meeste vandaan geforumd wordt:
Afbeelding
Hierboven dus het aantal leden van Bricklink als ze tenminste evenredig verdeeld zijn met het aantal inwoners.

Opmerking: alle gegevens zijn gewoon statistiek, er zijn geen demografische feiten in verwerkt.

Inwoneraantallen van wikipedia in 2012. Gegevens Bricklink van heden.
Nee, ik heb niet elk land gecheckt.
Nee, ik weet niet hoe lang ik er mee bezig ben geweest.
Ja, verder gaat alles goed met me.
Rewind
premium
premium

Berichtdoor dip » vr dec 14, 2012 20:50

Groningen: 111 :what:
dip
premium
premium

Berichtdoor WvdP » vr dec 14, 2012 20:56

Hee, dat zijn wel leuke statistieken. Hoe kun je op Bricklink de gegevens per plaats terugvinden? Ik kom niet verder dan de telling per provincie, en ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de enige BL-er op het dorp ben - statistisch gezien moet er nog een zijn :-)
WvdP
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rewind » vr dec 14, 2012 21:10

@dip: Oei, ik begon ineens te twijfelen na jou reactie. Blijk ik een formule niet verwijderd te hebben in Excel en wel iets gesorteerd. De 111 veronderstelde leden zijn er dus 99. Ik heb de tabel vervangen :(

@wvdp: Ik heb de gegevens per plaats berekend op basis van het aantal inwoners per provincie. De echte gegevens zullen ongetwijfeld niet te vinden zijn op Bricklink.
Rewind
premium
premium

Berichtdoor legomannetje » vr dec 14, 2012 21:22

Ik heb in de Waalse Ardennen in een vakantiehuisje wel eens met een Franstalig Scrabblebord gespeeld. In het hele spel zat maar één K, maar die was dan wel 10 punten waard :lol:
Verder stikte het van de Q's.

eti schreef:I plus J vind ik stom, die moet je maar net allebei hebben.

De "IE", "EI", "AU", "OU", "EU" en "UI" zitten er ook niet in die in losse letters maken is net zo stom, en je moet die ook maar net allebei hebben....
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
legomannetje

Berichtdoor eti » vr dec 14, 2012 21:23

In mijn dorp moeten er statistisch nog 3 zijn...
eti
premium
premium

Berichtdoor Rewind » vr dec 14, 2012 21:38

Dat er statistisch meer mensen in de buurt wonen dan ik dacht, doet me ook denken aan de filmpjes die Virani had gepost. Daar verteld een AFOL dat hij de eerste 25 jaar dacht dat hij de enige was die zo met Lego bezig was.
Bleek dat er nog meer waren... :lol:

Overigens zitten er misschien ook mensen op Bricklink die nauwelijks iets actief met Lego doen. Bijvoorbeeld een moeder die één keer poging doet om een verdwenen onderdeeltje te kopen. Of iemand die dacht dat hij z'n dark ages was gekomen, zich registreerde en vervolgens weer verder ging met het dark ages-gebeuren. Ik neem aan dat als je eenmaal geregistreerd ben, dat je dat ook blijft.
Aan de andere kant komen er dageljks wel veel mensen bij. Er zijn nu alweer 105 leden meer op Bricklink dan vanmiddag.
Rewind
premium
premium

Berichtdoor eti » vr dec 14, 2012 22:01

Het zou mij niet verbazen als mijn 10-jarige buurjongen erbij zit. En/of zijn ouders.
eti
premium
premium

Berichtdoor Trijntje » vr dec 14, 2012 22:20

Rewind schreef:Dat er statistisch meer mensen in de buurt wonen dan ik dacht, doet me ook denken aan de filmpjes die Virani had gepost. Daar verteld een AFOL dat hij de eerste 25 jaar dacht dat hij de enige was die zo met Lego bezig was.
Bleek dat er nog meer waren... :lol: .....(knip)

Dat dacht ik ook heel lang hoor.
Waarschijnlijk toch nog een soort laatste taboe om doorbroken te worden?
Kom uit de/je (Lego)kast? :miss:
Trijntje
premium
premium

Thema: 4,5V + heleboel

Berichtdoor Duq » za dec 15, 2012 1:37

Het was me al wel eens opgevallen dat Nederland meer Bricklinkwinkels heeft dan Duitsland, terwijl Duitsland pakweg 5x het aantal inwoners heeft, en ook bekend staat als een land waar Lego erg populair is.
Overigens horen de Falkland eilanden officieel bij de overzeese gebiedsdelen van het verenigd koninkrijk.
Waarom mag hier nou geen klein plaatje staan?
Duq
premium
premium

Thema: Treinen

Berichtdoor stuifzand » za dec 15, 2012 8:47

Zitten er drie bricklinkers in Meijel? Wie dan :bigsmile: :what: ?

-edit: oh wacht... -
stuifzand
Ambassador/Admin
Ambassador/Admin

Berichtdoor aawsum » za dec 15, 2012 10:32

Jij, je partner en je .... ehhh hond ?
aawsum
premium
premium

Thema: 10 jaar Lowlug!

Berichtdoor eti » za dec 15, 2012 22:04

een overzicht van de plaatsen (voor zover bekend) waar het meeste vandaan geforumd wordt

Grappig lijstje. Er zitten nogal wat plaatsnamen bij die aan een bepaalde persoon te koppelen zijn...
eti
premium
premium

VorigeVolgende

Keer terug naar Lego Lounge