Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

VFracingteam MOC's

Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3181

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

Re: VFracingteam MOC's

door LegoRK » Do Apr 11, 2019 10:05

Dat ziet er professioneel uit.
Mooi om je model zo te zien.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Do Apr 11, 2019 13:18

Ziet er geweldig uit! :duim:
Jeetje 1500 uur :freaked: . Kan me goed voorstellen dat er zoveel tijd in gaat zitten, in je eentje doe je er makkelijk een jaar over, maar ik heb zo'n voorgevoel dat je van de klant maar een paar maanden de tijd kreeg?
Nog een vraagje: heb je al eens overwogen om LEGO certified professional te worden? In dat geval wordt het denk ik toch wat makkelijker om je onderdelen direct bij lego te kopen i.p.v. via allerlei Bricklink winkeltjes.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Do Apr 11, 2019 19:34

swandutchman schreef:Ziet er geweldig uit! :duim:
Jeetje 1500 uur :freaked: . Kan me goed voorstellen dat er zoveel tijd in gaat zitten, in je eentje doe je er makkelijk een jaar over, maar ik heb zo'n voorgevoel dat je van de klant maar een paar maanden de tijd kreeg?
Nog een vraagje: heb je al eens overwogen om LEGO certified professional te worden? In dat geval wordt het denk ik toch wat makkelijker om je onderdelen direct bij lego te kopen i.p.v. via allerlei Bricklink winkeltjes.

Het is nu een jaar en twee weken geleden, dat de opdrachtgever contact opnam over het bouwen van het grote model en de 100 sets. Dan ben je de eerste 2 maanden bezig, met gesprekken wat ze precies willen en kijken wat haalbaar is en tegen welk budget. Eerst een prototype voor de set gemaakt en ze wilde een paar kleine aanpassingen in extra opties toevoegen. Daarna kreeg het grote model voorrang, omdat er een deadline gehaald moest worden en binnen 2,5 maand gebouwd en geleverd moest zijn. Daarna pas de set verder uitgewerkt en meer dan de 350000 parts besteld en is nu pas klaar. Heb natuurlijk nog wat andere projecten gedaan om wel cashflow te houden. Heb 3 jaar geleden een gesprek gehad met TLG om Certified professional te worden, maar de regels waren toen al veel te streng en zijn indien alleen nog maar aangescherpt. Breng nu al 10x het maximale toegestane sets uit voor bedrijven en moeten de inkomsten hoofdzakelijk binnen komen met het maken van sculpturen met stalen binnenwerken die automatisch gegenereerd worden en ook het computersysteem leasen tegen een absurd bedrag. Ben veel liever compleet onafhankelijk van wie dan ook en betaal liever iets meer voor de parts, maar ook de creative vrijheid om iets mooi te maken voor mijn opdrachtgevers, dan alleen hoofdzakelijk grote 2x4 stenen en plates kan gebruiken. Tevens moet je ook gelijk met personeel gaan werken om de bouwwerken te laten bouwen, want je heb dan bijna alleen nog maar tijd om je product te verkopen en ontwerpen, maar heb je geen tijd meer om het zelf te bouwen en ik hou er niet van om alleen digitaal te ontwerpen. Er zijn voor beide voor en ook nadelen en heb er bewust voor gekozen om onafhankelijk te zijn en projecten aan te nemen die haalbaar zijn en leuk vind en zit dit jaar alweer vol geboekt, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. :)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3931

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Apr 12, 2019 7:39

Leuk om te lezen over de Certified Professional titel.
Dat zijn dingen waar je nooit bij stil staat.

Leuk dat je zo je geld kan verdienen.
Ik zou het niet kunnen. Ik ben veel te impulsief tijdens bouwen. :lol:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
860

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Vr Apr 12, 2019 19:06

Mooi om te lezen hoe je te werk gaat, knap hoor! :duim:
Tjongejonge, ik had er geen idee van dat een lego certified professional aan zoveel regeltjes moet voldoen... verklaart wel waarom het er maar 16 zijn. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
574

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Di Apr 16, 2019 7:35

Fijn dat de 100 modellen en bouwtekening nu ook klaar zijn! Supermooi geworden, mag je trots op zijn :duim:
Wel bizar dat je een MOC hebt van ruim 3200 parts en dat dit dan de kleine versie is... :lol:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Ma Apr 22, 2019 20:54

Een zeer leuk tussendoortje en mag twee cadeautjes maken voor een markant bekend persoon(mag alleen niet zeggen voor wie). Vandaag eraan begonnen en het wordt gebouwd in schaal 1 op 100 en wordt 50cm lang. De stuurhutten, backbones en standaards zijn nu klaar en kan ik aan de snot rompen beginnen. Omdat niemand de binnenkant van de backbone meer ziet is het een willekeur qua kleuren, die ik op voorraad had. Over drie weken moeten ze klaar zijn en gaan naar een ver buitenland.

AfbeeldingIMG_9890 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9888 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Di Mei 07, 2019 22:22

Voor een keertje ruim een week eerder klaar voor de deadline van de opdrachtgever en zijn gisteren afgeleverd voor cadeautjes tijdens de doping ceremonie over 3 weken in een ver buitenland. was een leuk tussendoortje voor de twee modellen, tussen alle sets in. Mijn opdrachtgever was zeer happy met de modellen en dat is voor mij altijd het belangrijkst. Nu hopen dat de ontvangers van de modellen er net zo over denken. De modelletjes zijn gebouwd in schaal 1 op 100 en zijn 52cm lang en 9 centimeter breed.
Eerst wat foto's van het echte schip op de werf in Vietnam en daarna mijn modelletjes.

AfbeeldingDJI_0002resized by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingDJI_0039resized by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9907 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9916 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9915 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9920 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
820

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Wo Mei 08, 2019 21:24

Ziet er weer erg goed uit.... Er zitten weer leuke details in, ondanks dat het zo'n grove schaal is.... Knap werk...
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Do Mei 16, 2019 18:05

Vandaag weer een project afgeleverd. Het was een dubbel project van een terugkerende klant en moest 400 setjes maken.
200 stuks waren er voor het moederbedrijf en 200 stuks voor een joint venture. De deadline was weer zeer krap en aankomende maandag staat het bedrijf op de grootste beurs voor hun en krijgen hun beste relaties zo'n setje. Morgen weer beginnen aan een nieuw project.

AfbeeldingIMG_9936 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9932 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9939 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3479

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Do Mei 16, 2019 19:01

Het was een lekker kort klusje...
:lol:
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Do Mei 16, 2019 19:17

JunkstyleGio schreef:Het was een lekker kort klusje...
:lol:

Hebben we weer samen goed gedaan makker. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2173

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Do Mei 16, 2019 21:27

Jullie helpen elkaar aan opdrachten gok ik zo :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Do Mei 16, 2019 22:15

Raven schreef:Jullie helpen elkaar aan opdrachten gok ik zo :duim:

We zijn samen een team en JunkstyleGio zet mijn creaties om in digitale meesterwerken, ook zet hij mijn bouwstappen om in geweldige digitale bouwinstructies en ook de artwork komt meestal van zijn hand.
Ik zorg dat de orderboek gevuld blijft, maak de ontwerpen en bouw ze eerst echt, foto stappen voor de bouwinstructies, bestel de stenen, part ze uit, drukwerk regelen, stickers laten maken en JunkstyleGio neemt het digitale werk voor zijn rekening voor mijn sets. We hebben geregeld uren lange discussies over hoe het eind product eruit moet komen te zien, die ook nog geheel in lijn moeten liggen met wat de klant wilt, wand dat laatste is het belangrijkst.
Ik ben wel de leidende factor, maar zijn met elk project elkaars gelijke en kunnen alles goed met elkaar bespreken al zijn we het soms echt niet met elkaar eens, maar dat maakt ons alleen maar beter en leren van onze fouten en hebben in de 6 jaar dat we samenwerken al een berg custom sets uitgebracht voor de mooiste multinationals, die zeer mooi staan in onze portofolio.
Het mooiste compliment vindt ik mijn opdrachtgevers bijna jaarlijks of om de twee jaar weer terug komen om weer een nieuw project te doen.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Vr Mei 17, 2019 6:54

Weer twee mooie setjes afgeleverd :duim: . Jullie werkrelatie lijkt ook erg goed te lopen. Toch leuk dat je via je gezamenlijke hobby collega`s kan worden.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3181

door LegoRK » Vr Mei 17, 2019 8:25

Erg gaaf om te zien/lezen dat je hier met plezier druk mee bent en erg professionele sets aflevert. Ook in bizar korte tijd. :duim:
Mooi dat je dit samen met JunkstyleGio kunt doen en elkaar slijpt. Zoals een spreekwoord zegt: zoals ijzer ijzer scherpt, zo scherpt de mens elkaar. (Ik weet de exacte worden niet meer)
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2466

door Edwin Korstanje » Zo Jun 09, 2019 0:06

Eindelijk na een lange tijd weer een project opgepakt, die ik uit frustratie tijdelijk opzij had gezet. Dit wordt poging 5 van de romp en is de Iskes Telstar een sleper die een open gewerkte machine kamer krijgt. Alle motoren zijn nu klaar en morgen begin ik met de romp en hoop dat ze nu niet in elkaar stort. :freaked:
De stuurhut en superstructure waren al een tijd geleden al klaar.

AfbeeldingIMG_9954 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9955 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9957 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_9956 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7561 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Servertijd

Rang

premium

premium
417

Vr Mrt 24, 2017 19:06

Eindhoven

door Servertijd » Zo Jun 09, 2019 8:58

Wauw! Volgens mij so far so good? Ik vind het er al erg mooi uitzien.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
591

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Zo Jun 09, 2019 11:01

Ik vind die motoren echt knap gemaakt. De rest ook trouwens :lol:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3931

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Zo Jun 09, 2019 11:07

Dat ziet er mooi uit, Edwin. :duim:
Daar zit weer veel bling bling in.
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
311

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Zo Jun 09, 2019 16:40

Mooie details in de motoren. Deze heb je ook als eens eerder gepost toch (als wip)?
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3181

door LegoRK » Wo Jun 12, 2019 10:31

Mooi gemaakt. Met al de details komt het heel realistisch over. Genieten.
De stuurhut e.d. met verlichting is ook weer goed gelukt. :duim:
Vorige