Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

VFracingteam MOC's

Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

Za Jan 21, 2012 16:54

Re: VFracingteam MOC's

door Edwin Korstanje » Do Aug 23, 2018 20:36

konajra schreef:Die RIB is goed gelukt. ik zal hem nabouwen als ik er ook een nodig heb :lol:

Dank je makker en binnen een uurtje heb je hem nagebouwd :P :lol: :wink: , kreeg net alle andere speelgoed door en die zijn helaas niet 1,2,3 na tebouwen. Eerst maar eens het schip afkrijgen en dan zien we wel of er nog tijd over is om de rest ook te kunnen vullen. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Ma Aug 27, 2018 21:26

De boeg van mijn laatste projectje krijgt nu vorm en wordt uit eindelijk nog zo'n 9 studs hoger, dus ben nog niet op de totale hoogte. Je kan nu ook zien dat het grote model een stuk groter wordt dan de set van het zelfde schip

AfbeeldingIMG_7951 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7952 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Aug 30, 2018 15:26

Dat ziet er weer strak uit, Edwin. :duim:
Bling Bling is een mooie toevoeging. 8-)
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Ma Sep 10, 2018 20:26

Voor mijn laatste project ben ik een stuk verder met het grote model en hoop jullie snel weer een update te kunnen geven met foto's. Tevens ben ik ook een stuk verder van het zelfde schip met de constructie set met de instructies die ik samen doe met @JunckstyleGio en zijn we ruim over de helft en krijgt al goed vorm. Ook zijn bijna alle parts al bijna voor gepakt voor de set. Hier alvast een teaser van de set tot nu toe.

Afbeeldingtest gamechanger so far september 9th by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3900

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Sep 10, 2018 21:59

Jemig deze is al zo groot. Dit zal een behoorlijke partslist worden zeg.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Hoorn

door sanderkoenen » Di Sep 11, 2018 7:07

Wat Aawsum zegt. :duim:
no avatar
User

traibergen

Rang

premium

premium
122

Vr Feb 12, 2016 7:48

door traibergen » Di Sep 11, 2018 8:47

Wat sanderkoenen zegt wat Aawsum zegt.
Spoiler:

Met een prachtig design.
Abel
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Di Sep 11, 2018 19:23

Dank mannen en het wordt inderdaad mijn grootste set tot nu toe ooit die ik heb moeten leveren en ontwerpen. Had gehoopt dat ik ergens rond de 3200 stenen nodig te hebben, maar komt eerder uit op een 3500 stenen. Het model is 70cm lang en 11 cm breed en is gebouwd in de schaal 1 op 100. Omdat na de eerste prototype de opdrachtgever wat extra opties wilde voor de set zijn alle extra toegevoegde stenen gelukkig betaald.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Vr Sep 14, 2018 23:38

De laatste 2 weken waren een ramp voor mij en was alleen maar aan het wachten op onderdelen die k had besteld op BL en kwamen maar niet binnen. Heb er een paar mailtjes tegen aangegooid naar een Poolse en een Duitse handelaar. en met een hoop excuus hebben ze alsnog de spullen afgestuurd. :freaked: Omdat voor mijn laatste project de deadline zo strak is kon ik niet meer wachten en heb toch delen van de nodig te gebruiken stenen bij andere besteld die gelukkig wel binnen 2 dagen binnen waren, waarvoor dank Vicky Kwaaitaal en Michaël Pattiruhu en ook Janet Schaafsma met J Bricks voor de snelle levering om toch wat verder te kunnen gaan en het grote model krijgt de romp nu ook redelijk vorm. Al met al blijft het grote model een brick etend monster met zijn 1,75 meter lang en 28 cm breed en 70 cm hoog.
Omdat dit model dadelijk op export moet naar een ver oosters continent moet het ook heel stevig zijn en helemaal uit één geheel bestaan, dus heb ik de romp zo stevig gemaakt, dat de backbone van het schip meer dan 250 kg kan verdragen zonder een krimp te geven. Het kost inderdaad wat meer stenen, maar de opdrachtgever wilde perse dat er niks verlijmd wordt. Hoop begin volgende week zover te zijn dat het complete achterdek erin zit, dat ik de superstructure kan toevoegen. hier de update.

AfbeeldingIMG_8248 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8253 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Sep 15, 2018 8:08

Stress om materiaal wat niet geleverd wordt is altijd beroerd. Mooi dat je toch weer verder kunt.
Met de minifigs ernaast zie je pas goed hoe groot hij is. Wat een bakbeest :D .
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3073

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Za Sep 15, 2018 8:35

Wow! Wat een monsterlijk groot schip weer! Is je tafeltje wel groot genoeg? :lol:
Hopelijk gaat de rest van de bouw soepeler, wat aflevering van stenen betreft.
Wil de opdrachtgever het schip ooit uit elkaar halen en wat anders bouwen? :wink:
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Wo Sep 19, 2018 20:09

LegoRK schreef:Wil de opdrachtgever het schip ooit uit elkaar halen en wat anders bouwen? :wink:

Misschien wel en heb er geen idee van, maar de opdrachtgever is waarschijnlijk een fan van het product en wat ik van zijn belanghebbers heb gehoord moet het wel Lego blijven, dus niet verlijmd. :wink:

Eindelijk kwamen gistermiddag de ontbrekende stenen binnen na meer dan 3 weken wachten en die cruciaal waren om weer verder te kunnen gaan. zo ik heb gisteravond en vandaag veel progressie gemaakt aan het grote model. Ook de set van het zelfde schip schiet ook op. Het grote model dat 1,75 meter lang wordt is wel een brick etend monster en de romp weegt nu al bijna 23 kg.

AfbeeldingIMG_8261 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1171

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Wo Sep 19, 2018 22:26

Wat een beest, zeg!
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Hoorn

door sanderkoenen » Do Sep 20, 2018 7:00

Wat Quarktaart zegt en mooi strak afgewerkt. :duim:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
605

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Do Sep 20, 2018 15:39

Tjonge, wat een werk. Knap hoor! :duim:
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
703

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Do Sep 20, 2018 18:46

Dat ziet er weer puik uit. Mocht je nog inspiratie zoeken voor een nieuw scheepje. Er liggen in de haven van Delfzijl momenteel heel wat schepen van jouw formaat. 1 varend werkschip, 1 zeesleper en 2 kabelleggers. (waarschijnlijk allemaal werkzaam bij de windparken boven de eilanden.
[img][img]https://farm2.staticflickr.com/1879/44087423894_931341900e_c.jpg[/img]20180920_125038[/img]
Helaas is de foto wat onscherp geworden.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Do Sep 20, 2018 22:41

Bedankt allen voor de leuke reacties en wordt inderdaad een groot en zwaar onhandelbaar monster. :lol:

iook schreef:Dat ziet er weer puik uit. Mocht je nog inspiratie zoeken voor een nieuw scheepje. Er liggen in de haven van Delfzijl momenteel heel wat schepen van jouw formaat. 1 varend werkschip, 1 zeesleper en 2 kabelleggers. (waarschijnlijk allemaal werkzaam bij de windparken boven de eilanden.
[img][img]https://farm2.staticflickr.com/1879/44087423894_931341900e_c.jpg[/img]20180920_125038[/img]
Helaas is de foto wat onscherp geworden.

Zit inderdaad in mijn straatje qua modellen, maar na dit project, niet alleen het grote model maar ook de set ervan, staan er nog tien andere modellen eerst nog opstapel in de wachtrij. Zo voorlopig hoef ik me nog niet te vervelen :P :duim: :wink:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Vr Sep 21, 2018 20:17

Vandaag weer lekker kunnen bouwen en heb eindelijk het dek tot de achtersteven kunnen maken, zo ik kon ook de opbouw passen en gelukkig alles goed uitgerekend. ook de propellers met aandrijfschaften gemaakt.

AfbeeldingIMG_8264 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8266 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3276

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Sep 21, 2018 20:27

Je bouwt aardig door zo! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
450

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Vr Sep 21, 2018 20:58

Dat gaat inderdaad mooi snel nu!
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Zo Sep 23, 2018 16:11

Eindelijk heeft de superstructure het huwelijk gesloten met het de romp en draait de verlichting nu op 220v in plaats van battery boxen. ook ben ik nu op hoogte met het bovenste dek en kon ik de stuurhut passen of ik alles goed had uit gerekend. Gelukkig past alles perfect en kan ik beginnen aan het dichtbouwen van alle missende stukken en de laatste details.

AfbeeldingIMG_8269 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8270 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8273 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8274 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3900

Groene hart

door aawsum » Zo Sep 23, 2018 17:54

En dan laat je ons precies de kant zien die niet af is :notimpressed:
Ik zie wel een aantal erg mooie details die ook herbruikbaar zijn bij andere mocs, zoals dat witte trapje aan de stuurhut.
Gaaf bouwwerk weer zo hoor.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Zo Sep 23, 2018 18:12

aawsum schreef:En dan laat je ons precies de kant zien die niet af is :notimpressed:
Ik zie wel een aantal erg mooie details die ook herbruikbaar zijn bij andere mocs, zoals dat witte trapje aan de stuurhut.
Gaaf bouwwerk weer zo hoor.

Beide kanten zijn in de zelfde fase, dus wees niet bang dat je dingen ziet die er niet zijn :lol: :P :wink: .
Gebruik wat je gebruiken kunt. gebruikt de techniek al jaren en zat ook al in mijn modellen vanaf 2013. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Wo Sep 26, 2018 22:37

Vandaag waren de zaakwaarnemer van de eigenaar met zijn assistent komen kijken naar het grote model om de vorderingen te zien en wat dingen doornemen voor de set. de set hadden ze al twee maanden geleden gezien maar het grote model niet, dan alleen wat foto's van de bouw en zijn waren extreem blij hoe alles eruit ziet en werkt. Ze waren zelfs zo blij dat mijn model in detail zelfs beter was dan het model die ze vorige week van de werf hadden gekregen, waar een paar grote fouten in zaten met alle veranderingen die het echte schip heeft gekregen. Ik blij, opdrachtgever nog blijer en ben weer wat verder een de stuurhut heeft nu ook het huwelijk gesloten met de romp en aangesloten op de netvoeding, ook de bullwark is voor het grootste deel klaar en ben aan het dichtbouwen begonnen. JaapTechnic heeft de geweldige stickers geleverd en zeker de chrome stickers zijn geweldig van zeer dikke kwaliteit, maar zijn weel zeer lastig te plakken.

AfbeeldingIMG_8283 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8292 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8297 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8291 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8299 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8288 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8296 by VFracingteam, on Flickr

En speciaal voor @aawsum, beide kanten zijn even ver. :lol: :wink:
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
473

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Sep 27, 2018 1:17

Indrukwekkend werk weer, het bouwplezier straalt er van af al is klantwaardering ook belangrijk :)
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Do Sep 27, 2018 2:23

Berthil schreef:Indrukwekkend werk weer, het bouwplezier straalt er van af al is klantwaardering ook belangrijk :)

Voor mij is de klantwaarding veel belangrijker, de set is meer in overleg gegaan met de ontwikkeling en dadelijk ook de eind fase en is de artwork gelukkig in mijn en @JunkstyleGio richting gegaan met de ideeën. Het grote model had ik in het contract afgedongen dat ik het ontwerp en bouw ervan geheel vertrouwd naar mijn visie kon bouwen en dan geeft een dag zoals vandaag wel voldoening dat ik ook exact hun verwachting kon waarmaken en zelfs nog iets boven hun verwachting. Moet wel toegeven dat ik nog nooit zo gespannen was van te voren met een project als deze om het al in het echt te laten zien voordat ze klaar is. Mag over een paar dagen meegaan met de proefvaarten op zee en de laatste wijzigingen zien om haar met een twee weekjes echt af te leveren. voor de box art en instructies hebben we ook afgesproken voor de set dat @JunkstyleGio alle renders moet maken en is voor hem denk ik ook een eer, wand ze vonden de renders mooier van hem, dan de foto studio foto's die ik had laten maken.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3469

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Do Sep 27, 2018 20:35

jaja... Hou nu maar op met die complimenten... :lol:
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
no avatar
User

westeind

24

Di Mrt 29, 2016 22:02

door westeind » Vr Sep 28, 2018 14:47

Ik sta telkens weer te kijken van je bouw kunsten,dit ook weer n mooi schip, ben benieuwd naar wat er nog op stapel staat :wink:

Ik heb een kleinigheidje, voor wat je het waard vind, de 2 schroeven draaien zoals je ze nu "gemonteerd" hebt allebei in dezelfde draairichting,
Afbeelding
bij dubbelschroevers heb je altijd een links en een rechts draaiende schroef, dus voor t echhie zou je er eentje kunnen omdraaien, dat is om de "wielwerking van de schroeven tegen te gaan, je zou dan om rechtuit te varen continue je roer scheef hebben liggen, en dat kost natuurlijk snelheid 8-)

grt Bram
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3073

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Sep 28, 2018 15:12

Gaaf zulke waardering door de klant. Terecht ook. Maar een heel project zeg, petje af.
Wat stop je in de flextubes voor de railing en hekwerk?
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3900

Groene hart

door aawsum » Vr Sep 28, 2018 15:45

LegoRK schreef:Wat stop je in de flextubes voor de railing en hekwerk?

Koperdraad, ofwel de binnenkant van solid elektradraad
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Vr Sep 28, 2018 15:50

westeind schreef:Ik sta telkens weer te kijken van je bouw kunsten,dit ook weer n mooi schip, ben benieuwd naar wat er nog op stapel staat :wink:

Ik heb een kleinigheidje, voor wat je het waard vind, de 2 schroeven draaien zoals je ze nu "gemonteerd" hebt allebei in dezelfde draairichting,

bij dubbelschroevers heb je altijd een links en een rechts draaiende schroef, dus voor t echhie zou je er eentje kunnen omdraaien, dat is om de "wielwerking van de schroeven tegen te gaan, je zou dan om rechtuit te varen continue je roer scheef hebben liggen, en dat kost natuurlijk snelheid 8-)

grt Bram

Dit schip heeft vier schroeven en op deze foto zie alleen de 2 buitenste schroeven aan stuurboord zijde :wink: :P
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Vr Sep 28, 2018 16:03

LegoRK schreef:Gaaf zulke waardering door de klant. Terecht ook. Maar een heel project zeg, petje af.
Wat stop je in de flextubes voor de railing en hekwerk?

Zoals Aawsum al schreef een hard koperen kern van gestripte electro draad.
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
949

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Vr Sep 28, 2018 17:48

Mooi bootje weer :duim: die verlichting maakt het echt af....
no avatar
User

westeind

24

Di Mrt 29, 2016 22:02

door westeind » Za Sep 29, 2018 8:35

Edwin Korstanje schreef:Dit schip heeft vier schroeven en op deze foto zie alleen de 2 buitenste schroeven aan stuurboord zijde :wink: :P

Aha, tja dan heb ik niks gezegd :wink:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Zo Sep 30, 2018 19:48

Het einde komt eindelijk in het zicht en moet nog zo'n 3 tot 4 dagen bouwen tot ze af is.

AfbeeldingIMG_8301 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
742

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Zo Sep 30, 2018 20:46

Dat ziet er erg goed uit... Het wordt steeds moeilijker om te zien dat dit met Lego gebouwd is !! Complimenten wederom !! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Zo Sep 30, 2018 20:50

sparhawk schreef:Dat ziet er erg goed uit... Het wordt steeds moeilijker om te zien dat dit met Lego gebouwd is !! Complimenten wederom !! :duim:

Dank je @sparhawk en als het voor jullie al steeds moeilijker te zien is dat het met Lego is gebouwd, heb ik mijn werk goed gedaan. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Di Okt 02, 2018 18:38

De boeg is nu ook compleet aan beide zijden helemaal klaar en moet nu nog de achtersteven dicht bouwen en wat details als railing, trap en stuur en bakboord licht maken. Van het weekend wil ik de transport kist maken en volgende week is de oplevering van het grote model. Ben met de set van het zelfde schip goed opweg, maar heeft nog wel even werk voordat deze geleverd wordt.

AfbeeldingIMG_8328 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8327 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_8326 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1178

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Di Okt 02, 2018 18:43

Erg mooi! Wat me opvalt is dat je rompbouwtechiek zoveel beter en gestroomlijnder is dan een paar jaar geleden.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2412

door Edwin Korstanje » Di Okt 02, 2018 21:39

alois schreef:Erg mooi! Wat me opvalt is dat je rompbouwtechiek zoveel beter en gestroomlijnder is dan een paar jaar geleden.

Je heb helemaal gelijk en wordt natuurlijk zelf ook steeds beter en dit schip is in stroomlijning wel weer een extreme ervan.
Zodoende moest ik mijn bouw wijze weer wat veranderen, maar dat geld voor elke opdracht. ik kan helaas niet bouwen in welke style ik wil, maar wat de klant wil. zodoende moet ik steeds het wiel voor mijzelf weer uitvinden. :lol:
VorigeVolgende