Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

VFracingteam MOC's

no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1955

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: VFracingteam MOC's

door Aangord » Vr Aug 03, 2018 8:40

Ik zie een mooi zwart wit plaatje :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2913

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Aug 03, 2018 8:47

Het is gewoon een mooie teaser. :duim:
Het laat niet te veel zien en het wekt interesse op.
Ik ben benieuwd. :D
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
352

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Vr Aug 03, 2018 9:00

Ik zie hem nu ook :duim: . Prima teaser zo hoor :wink: . En ik hoop dat je nieuwe oplossing gaat werken voor de op machinekamer.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2529

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Vr Aug 03, 2018 9:28

Ik denk dat ik al weet wat het gaat worden. Iets met LEGO en bootjes ....
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Vr Aug 03, 2018 17:31

legopapa schreef:Ik denk dat ik al weet wat het gaat worden. Iets met LEGO en bootjes ....

:lol: :lol: Je zit zeer warm en gaat bijna door voor de koelkast.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Di Aug 07, 2018 20:09

Ik denk dat jullie dit allemaal wel herkennen en dat je aan projecten begint zonder het van tevoren te weten of het allemaal wel goed gaat komen. Omdat ik de laatste 5 jaar nog alleen maar tijd heb voor betaalde opdrachten en helaas niets meer heb kunnen bouwen wat ik zelf echt leuk vindt, maar dat hoort bij professioneel bouwen voor je werk, soms opdrachten aanneemt, waar ik van te voren zelf niet weet of ze haalbaar zijn en toch neem ik ze aan. :lol:
De Iskes sleper is daar een goed voorbeeld van met de dubbele open machine kamer. Gelukkig heeft deze opdrachtgever geduld en wil het uiteindelijk het beste resultaat. Mijn nieuwste opdracht en de voorwaarden wat allemaal moet gaan werken en ook nog mijn grootste bouwwerk ooit in een éénmalig model, begon ook zo een paar weken geleden.
Ik wist echt niet waar ik moest beginnen, Ja een set van het zelfde schip was niet zo'n probleem om het ontwerp te maken voor een 70 cm model, maar om het in ware minifig schaal te maken en de planning ervan, met een zeer strakke deadline is toch wat anders.
Heb dadelijk tussen de 30K en 40K aan stenen nodig voor het grote model en de romp moet uit één geheel bestaan om haar goed te kunnen verplaatsen en export klaar te maken, dus moet ook extra sterk bouwen en het wordt niet verlijmd.
heb dus maar besloten om gewoon maar te beginnen met bouwen en omdat ik de tekening heb gekregen van de eigenaar direct in de juiste schaal dat het makkelijker is om er overheen te bouwen en eenmaal bezig volgt de inspiratie snel.
Ben dus eerst met de stuurhut begonnen en deze is helemaal klaar met alle verlichting werkend zoals de eerste teaser.
Deze week het ik nu het grootste deel van de superstructure gemaakt en hoop volgende week klaar daar mee te zijn.
Tot nu toe 140 led lampjes in verwerkt en werkt vlekkeloos.
Het is zo ideaal dat ik alle werktekeningen in schaal heb gekregen, dat ik tot nu toe bijna alles binnen de millimeter uitkom. :feest:
Moet helaas de foto's nog wat teaseren, maar er valt genoeg te zien. :wink:

AfbeeldingIMG_7862 (2) by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7869 (2) by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7790 (2) by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Do Aug 09, 2018 0:40

Het totaal plaatje van de superstructure en de stuurhut worden steeds beter zichtbaar.

AfbeeldingIMG_7878 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
352

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Do Aug 09, 2018 5:41

:what: wat een enorm bouwwerk! Wel mooi dat je er goede tekeningen bij hebt dat scheelt een hoop werk.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Vr Aug 10, 2018 23:27

Boindil schreef::what: wat een enorm bouwwerk! Wel mooi dat je er goede tekeningen bij hebt dat scheelt een hoop werk.

Dank je @Boindil, ze wordt maar 219 studs lang en de romp wordt straks gebouwd in één geheel om haar gemakkelijker te vervoeren en te verplaatsen voor de opdrachtgever, omdat ze dadelijk naar een ver buitenland moet. :wink:
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5220

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Za Aug 11, 2018 7:48

219 studs dat is zo'n 176 cm! En dat in 1 stuk, dat is toch niet meer te tillen!? Wel gaaf, dat je zo groot mag bouwen, want des te meer details natuurlijk.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Za Aug 11, 2018 9:08

MOCkingBird schreef:219 studs dat is zo'n 176 cm! En dat in 1 stuk, dat is toch niet meer te tillen!? Wel gaaf, dat je zo groot mag bouwen, want des te meer details natuurlijk.

Dank je MOCkingBird en je zit goed qua maat. Wordt dadelijk inderdaad niet meer in mijn eentje te tillen en zou ergens rond zo'n 40 kg lego inzitten, gelukkig kan ik rondom mijn tafel werken en ook de hoogte van mijn tafel veranderen, ze wordt niet alleen lang en breed, maar ook nog hoog. Het is inderdaad een gave opdracht en mijn grootste ooit tot nu toe, tevens komt er ook nog een set van het zelfde schip in de schaal 1:100 met meer dan 3000 stenen. Volgende maand moet het grote model klaar zijn. :freaked:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
504

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Aug 11, 2018 17:48

Ziet er al heel cool uit! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en hoe je dit in zo'n korte tijd voor elkaar gaat boksen. Heb je alle onderdelen al in huis of moet je deze ook nog bestellen?

En... je hebt nog 1 maand de tijd om aan bodybuilding te doen zodat je het schip kan optillen :lol:
Gewoon elke dag je schip optillen met wat je er die dag aan hebt gebouwd en je zou sterker moeten worden. :P
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
929

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Za Aug 11, 2018 20:14

Sjezus man, wat een bakbeest weer zeg. Ben benieuwd naar het eind resultaat :duim:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Za Aug 11, 2018 20:25

swandutchman schreef:Ziet er al heel cool uit! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en hoe je dit in zo'n korte tijd voor elkaar gaat boksen. Heb je alle onderdelen al in huis of moet je deze ook nog bestellen?

Dank voor je leuke reactie, helaas kan en mag ik alleen nog wat plaag plaatjes laten zien en ben zelf ook benieuwd naar het eind resultaat dadelijk. :lol: Heb gelukkig een redelijk grote werk voorraad, maar voor projecten als deze met meer dan in totaal 300K aan stenen, moet je alles goed plannen. Helaas kreeg ik de tekeningen een 1,5 maand te laat omdat de werf steeds de verkeerde stuurde en daar kon de opdrachtgever niks aan doen, maar zo doende werd de deadline steeds krapper. Omdat eerst het grote model af moet en iets later de complete set, blijf ik steeds bergen parts bestellen om door te kunnen gaan en als je zo'n 14 tot 18 uur per dag bouwt maak je wel elke dag flinke vorderingen, maar merk je ook aan je voorraad die steeds weer leeg raakt. Zo de aanvoer van nieuwe stenen moeten blijven komen om dit project op tijd te kunnen afronden, maar heb daar alle vertrouwen in en heb nog nooit een deadline niet gehaald. 30 september vaart het echte schip uit en dan moet ze aan boord zijn.
Gelukkig werken deadlines voor mij goed al zijn ze zoals nu weer heel krap, maar weet ik tenminste waar ik naartoe moet werken en heb gelukkig op het moment ook veel inspiratie om het voor elkaar te kunnen krijgen. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Ma Aug 13, 2018 22:06

Omdat de deadline zo strak is heb ik gelukkig de opdrachtgever een extra optie kunnen laten vervallen.
Eerst was de bedoeling dat een werkende helikopter lift voor de hangar aangestuurd samen met de verlichting op het hele schip werkend moest worden met een S-Brick en applicatie via een tablet. Deze is helaas niet stabiel genoeg om het jaren feilloos te laten werken. zo ik heb ze een andere optie aangeboden en de helideck te voorzien van verlichting wat wel vlekkeloos werkt voor jaren.
De optie is wel iets goedkoper, maar was toch een 25 uur extra werk maar gelukkig is me alles gelukt om alle bedrading weg te werken en met al meer dan 170 LED's en meer dan 30 meter kabel in het hele schip. Ik ben niet alleen content met de vorderingen, maar wat veel belangrijker is dat de opdrachtgever nog veel gelukkiger is met het resultaat tot nu toe.

AfbeeldingIMG_7885 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7884 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10482

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Ma Aug 13, 2018 22:31

Verlichting uiteindelijk 25 uur méér werk dan een werkende helikopterlift? Of bedoel je dat het aanpassen van het oorspronkelijke ontwerp uiteindelijk 25 uur extra werk heeft opgeleverd?
Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat de opdrachtgever hier gelukkig mee gaat zijn, het ziet er weer strak uit!
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3806

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Aug 13, 2018 23:21

Ik vind het grote geheel nog lastig te zien .. Maar de details zijn zover al erg mooi.
Vraag me wel af met al die uren die je er in steekt of je het wel leuk blijft vinden
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Wo Aug 15, 2018 20:04

WvdP schreef:Verlichting uiteindelijk 25 uur méér werk dan een werkende helikopterlift? Of bedoel je dat het aanpassen van het oorspronkelijke ontwerp uiteindelijk 25 uur extra werk heeft opgeleverd?
Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat de opdrachtgever hier gelukkig mee gaat zijn, het ziet er weer strak uit!

De schagt van de lift was al gemaakt en ook de lift zelf en werkte naar behoren, alleen de aplicatie was niet betrouwbaar genoeg.

Dus heb 25 uur meer werk moet leveren om het om te bouwen met alleen maar verlichting in het dek.

aawsum schreef:Ik vind het grote geheel nog lastig te zien .. Maar de details zijn zover al erg mooi.
Vraag me wel af met al die uren die je er in steekt of je het wel leuk blijft vinden

Ik beschpuw het Lego bouwen tegenwoordig wel meer als gewoon werk, gelukkig heb ik daar dan wel plezier in. Ook het ondernemen en steeds weer opdrachten binnenhalen vindt ik leuk om te doen.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Do Aug 16, 2018 17:31

Het maken van de details zijn altijd het leukste aan een bouwwerk.

AfbeeldingIMG_7892 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7894 by VFracingteam, on Flickr

AfbeeldingIMG_7895 by VFracingteam, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2529

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Aug 16, 2018 18:06

Hoe buig jij die tubes???
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2913

Hoorn

door sanderkoenen » Do Aug 16, 2018 18:30

Dat wordt een mega groot schip. :duim:
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Do Aug 16, 2018 18:52

legopapa schreef:Hoe buig jij die tubes???

Er zit een hard koperen kern in van gestripte elektra draad :wink:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1955

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Aug 16, 2018 18:55

Edwin Korstanje schreef:
legopapa schreef:Hoe buig jij die tubes???

Er zit een hard koperen kern in van gestripte elektra draad :wink:

:twitch: vals spelen..
Sorry, ik ben wat puristische ingesteld. :fluiten: Het levert wel mooi resultaat op, en noodzakelijk voor jouw modellen :look:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2913

Hoorn

door sanderkoenen » Do Aug 16, 2018 19:39

Zover ik lees Aangord, zijn het gewoon Lego flextubes met een metalen draad daarin. :wink: :P
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2334

door Edwin Korstanje » Do Aug 16, 2018 19:46

sanderkoenen schreef:Zover ik lees Aangord, zijn het gewoon Lego flextubes met een metalen draad daarin. :wink: :P

Klop helemaal @sanderkoenen, maar dat vindt Aangord al vals spelen :lol: :wink: , gelukkig weet hij niet dat voor de verlichting in het helikopter platform 28 gaatjes heb moet boren door de onderliggende plates om de verlichting mooi weg heb kunnen werken onder de tegels :D :P
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2913

Hoorn

door sanderkoenen » Do Aug 16, 2018 20:02

:laughcry: :lol:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3806

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Aug 16, 2018 20:11

...gelukkig weet hij niet dat voor de verlichting in het helikopter platform 28 gaatjes heb moet boren door de onderliggende plates om de verlichting mooi weg heb kunnen werken onder de tegels :D :P

:( Was dat niet anders op te lossen, bv met technic plates of iets dergelijks. Enne iedereen heeft zijn eigen grenzen hoor, dus hoe jij het aanpakt is jouw keuze maar zie het maar als interesse :wink:
Vorige