| Auteur |
Bericht |
|
Aliencat
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: do jan 03, 2013 10:32 |
|
Geregistreerd: di feb 05, 2008 9:57 Berichten: 3289 Woonplaats: Bristol, Engeland
Thema: Ben10
|
|
Ja, ik was voor de feestdagen in NL, vanaf 15 december. Overmorgen ben ik al weer weg, en de LEGO blijft nog even in NL. Verder dan dit ben ik nu niet gekomen, dus dat komt de volgende keer weer.
_________________ Tussen de invasies en het achterna zitten van bolletjes wol, bouw ik ook wel eens MOCs.
|
|
 |
|
 |
|
Barman
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: do jan 03, 2013 10:41 |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4607 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Thema: Technic
|
|
@aliencat, mooi dat je weer bij je verzameling kan. Ziet er weer super gaaf uit. Ik heb best je kunsten gemist en dit is weer een strakke binnenkomer.
Gisteren de laatste hand gelegd (grappige woordspeling) aan het filmpje van de Mindstorms robotic humanoid hand. Eindelijk bij de derde poging met filmen het goede resultaat gehaald. Gisteren alles geëdit en tegen 00:00 uur maar eens gekapt. Vandaag de laatste kleine wijzigingen verwerken, converteren naar HD film en dan uploaden. Weer een fimpje klaar, op naar het volgende. Doordat ik vorig jaar geen filmpjes heb geüpload heb ik nu een behoorlijke inhaalslag te maken. Daarbij komt ook nog het materiaal van Fanwelt, waar ik ook nog 3 filmpjes van wil maken.
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
|
|
 |
|
 |
|
Bricknook
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: za jan 05, 2013 1:03 |
|
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 18:56 Berichten: 2509 Woonplaats: Nuenen
Thema: Town & City
|
|
Ik heb al mijn eerdere plannen overboord gegooid en ben begonnen mijn gesloopte Modular Buildings weer op te bouwen. -10197 Fire Brigade, 10218 Pet Shop en 10224 Town Hall heb ik nooit gesloopt, dus die staan nog overeind. -ik ben vanavond begonnen met 10211 Gran Emporium. Die hoop ik dit weekend af te krijgen. -Dan volgen de komende dagen/weken nog 10182 Café Corner, 10185 Green Grocer en 10190 Market Street en heb ik volledige serie bij elkaar staan.
Daarna wil ik er zelf een aantal gebouwen bij bedenken. Maar eerst de Modular Building-sets in ere herstellen en dan zien we verder.
_________________ Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
|
|
 |
|
 |
|
BramAkkermans
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: za jan 05, 2013 22:47 |
|
Geregistreerd: do jan 29, 2009 20:37 Berichten: 2108 Woonplaats: Breda
Thema: Castle, Modules
|
Lekker met mijn vriendin aan het LEGO'en, jammer genoeg deze keer geen nieuwe set, maar oude sets uit elkaar halen en sorteren voor Bricklink. Ondertussen Röyksopp aan het luisteren 
_________________ Be As You Are Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
|
|
 |
|
 |
|
french83
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 0:59 |
|
Geregistreerd: zo jun 17, 2012 19:23 Berichten: 109 Woonplaats: Roosendaal
Thema: technics, trein
|
|
Na een paar uur vorm sorteren, en eigenlijk te weinig bakjes...grrr.... Nu de film Leon the professional met een goud gele Duvel erbij, languit op de bank
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 1:02 |
|
Geregistreerd: ma dec 25, 2006 15:27 Berichten: 6617 Woonplaats: Soesterberg
Thema: Zwembad
|
|
Aan een zwembad.
Iemand nog medium blauwe tegeltjes over?
|
|
 |
|
 |
|
BrickJohannes
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 1:39 |
|
Geregistreerd: vr jun 06, 2008 14:29 Berichten: 4179 Woonplaats: Burgum (friesland)
Thema: Trains
|
|
Nee niet echt sorry Eti,
Zojuist mijn wish list/bouwlijstje voor 2013 geschreven wat ik graag zo ie zo wil bouwen en af moet met datums er bij...eens kijken wat gaat lukken.
Als eerste van de week arriva maar eens mailen of langs gaan.
_________________ * Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
|
|
 |
|
 |
|
Erik Leppen
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 1:41 |
|
Geregistreerd: zo jul 18, 2004 13:17 Berichten: 3189 Woonplaats: Huizen
|
eti schreef: Aan een zwembad. Hmm. Daar ben ik wel benieuwd naar 
_________________ Carolien, Daniël, Ewout, Janine, Joep, Kees, Paulien, Tania, Tim of Zarayda?
|
|
 |
|
 |
|
TAFOL
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 1:55 |
|
Geregistreerd: zo sep 14, 2008 13:11 Berichten: 5391 Woonplaats: Papendrecht
Thema: Creator
|
Volgens mij heeft hij het over dit zwembad. 
_________________ Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 2:50 |
|
|
|
 |
|
 |
|
french83
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 12:36 |
|
Geregistreerd: zo jun 17, 2012 19:23 Berichten: 109 Woonplaats: Roosendaal
Thema: technics, trein
|
|
 |
|
 |
|
olaf1998
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 19:13 |
|
Geregistreerd: zo sep 30, 2012 18:28 Berichten: 78 Woonplaats: Assen
|
Ik ben bezig met het sorteren en verkopen van de lego city, zag dat ik nog heel veel lego technic in mijn lego city had. Dus ik ben weer helemaal 
|
|
 |
|
 |
|
Joepie1958
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 22:14 |
|
Geregistreerd: wo jul 20, 2011 19:56 Berichten: 91 Woonplaats: Nuth
|
Je kunt het zwembad ook groen maken, heb ik hier irl. ook, gewoon niet chloreren 
_________________ Lego, je bent er nooit te oud voor
|
|
 |
|
 |
|
alfred
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 06, 2013 23:07 |
|
|
|
 |
|
 |
|
mark1991t
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 07, 2013 0:11 |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 15:15 Berichten: 1330 Woonplaats: Ommen (Overijssel)
Thema: City/Modular
|
Die lijkt heel goed. Bij het eerste plaatje herkende ik hem al 
|
|
 |
|
 |
|
EwoudRoest
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 07, 2013 0:18 |
|
Thema: LotR/Castle
|
|
Erg herkenbaar gebouw inderdaad, ik ben benieuwd naar het lego resultaat.
Ik ben druk bezig LDraw onder de knie te krijgen. Ik ben namelijk niet tevreden met de schaal van Helms deep, de details zijn goed alleen moet alles hoger. En gezien ik nog niet zo ontzettend veel lego heb maak ik eerst een digitaal ontwerp. Ook handig dan kan ik in mijn (werk)appartement in belgie ook nog doorlegoen.
|
|
 |
|
 |
|
Rick2000nl
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 07, 2013 0:32 |
|
Geregistreerd: di dec 25, 2007 16:13 Berichten: 79 Woonplaats: Almere
Thema: Starwars/Castle
|
|
Met de feestdagen nog in de vingers (deathstar en de T1) nu proberen om de treinen weer te laten rijden op een leuk spoor... Ze rijden wel, maar ziet er niet echt leuk uit.... De oppervlakte is een L vorm (2,50m korte zijde bij 3,75m lange zijde) en ondertussen ook nog zo'n 2 grote curver bakken aan het uit sorteren....
Modulairs, winterdorp en LOTR en Creator huisjes maar even op de treinplank gezet, totdat ik tijd heb om te moccen ....
|
|
 |
|
 |
|
LegoHenkie
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 20, 2013 19:39 |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 23:05 Berichten: 3708 Woonplaats: Groningen
Thema: Technic Moduls
|
De afgelopen tijd bezig geweest om de graver 8043 van een grijper te voorzien. Dat lukte in eerste instantie niet zo goed, dus een extra 8043 in elkaar gezet en de ook de giek van de 42006. Zodoende de aanpassingen gemaakt met het volgende resultaat.  
_________________ Er gaat niets boven Groningen.
|
|
 |
|
 |
|
chris van den Berg
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 20, 2013 21:08 |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 14:59 Berichten: 1430 Woonplaats: Elst(Utr)
Thema: Technic, MT
|
|
Maar weer bezig met een PF voertuig. Oorspronkelijk wilde ik een VW T1 Van maken met een open bak aan de achterzijde, maar of dit het uiteindelijk nog gaat worden weet ik nog niet.(kijk wel waar de wagen strand)
_________________ ‘Failure is not determined by when you fall, it’s determined by how you rise after your fall’
|
|
 |
|
 |
|
Raised
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 20, 2013 23:33 |
|
Geregistreerd: ma jul 04, 2005 21:43 Berichten: 539 Woonplaats: Praha
Thema: vlaky
|
Na vier dark months waarin ik vooral bezig was met studeren en settelen in Praag, heb ik eindelijk weer wat tijd gevonden om -eindelijk- mn laatste project af te maken. Hopelijk is het weer morgen goed genoeg om foto's te maken. Tot die tijd een teasertje van iets langer geleden, zoals mn loc er tot vanmorgen uitzag (al tijdje oud, maar was gewoon vergeten 'm hier te posten). Vandaag trouwens ook aan het spelen geweest met bochten gemaakt uit rechte rails (ik heb eindelijk een kamer die daar groot genoeg voor is, plus parket in plaats van tapijt) en dat ziet er toch wel erg fraai uit! Teaser! by raised, on Flickr
|
|
 |
|
 |
|
dirk klijn
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: zo jan 20, 2013 23:41 |
|
Geregistreerd: do okt 28, 2010 15:17 Berichten: 689 Woonplaats: Woudrichem
|
Vandaag de mini unimog afgemaakt  . Morgen is wat foto's maken in goed licht.
_________________ Don't stop 'til you get enough.
|
|
 |
|
 |
|
Raised
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 21, 2013 0:32 |
|
|
Raised schreef: Vandaag trouwens ook aan het spelen geweest met bochten gemaakt uit rechte rails (ik heb eindelijk een kamer die daar groot genoeg voor is, plus parket in plaats van tapijt) en dat ziet er toch wel erg fraai uit! Toch maar even een foto gemaakt: Running in circles by raised, on Flickr (Loc is deze, bovenleidingmasten zijn deze.)
|
|
 |
|
 |
|
VFracingteam
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 21, 2013 0:56 |
|
Thema: technic
|
Raised schreef: Raised schreef: Vandaag trouwens ook aan het spelen geweest met bochten gemaakt uit rechte rails (ik heb eindelijk een kamer die daar groot genoeg voor is, plus parket in plaats van tapijt) en dat ziet er toch wel erg fraai uit! Was de vrouw des huize er ook zo blij mee  . Ziet er zeer fraai uit.
|
|
 |
|
 |
|
Raised
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 21, 2013 1:03 |
|
|
VFracingteam schreef: Was de vrouw des huize er ook zo blij mee  . Ziet er zeer fraai uit. Da's het voordeel van student zijn 
|
|
 |
|
 |
|
Barman
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 21, 2013 10:24 |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4607 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
mooie glooiende bocht. Eindelijk een Legospoor die in schaal is met de loc. Lijkt net echt zo. @dirk klijn, mooi man. Ik kijk uit naar de foto's Zelf ben ik bezig om Konajra te helpen om zijn laatste schip wat functioneler te maken. Dat was in het weekend gepland, maar dit planning is behoorlijk in de war geschopt en uiteindelijk geen Lego aangeraakt 
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
|
|
 |
|
 |
|
Raised
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: ma jan 21, 2013 23:18 |
|
|
Vandaag toch maar een tweede Lego-dagje gemaakt, hoewel zonder bricks; Graphics maken voor het electrische locomotiefje. Was nog meer werk dan gedacht: Pantone kleur voor TLC Geel vinden, het goede NS font zoeken, spatiëringen fiksen en dan het geheel nog op de juiste maten zien te krijgen. Gelukkig dat ik het stadswapen van Delft al eens eerder door illustrator heen had gehaald  Deze foto is dus geen lego maar papier, dus daarom maar even netjes tussen de spoilers gezet! - Spoiler: bekijken
 Glueing and cutting by raised, on Flickr
|
|
 |
|
 |
|
LegoSander
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 22, 2013 13:33 |
|
Thema: Creator / Trein
|
Voorzichtig begonnen met een eerste moc, een poging tot een (kleine) boerderij. Je moet ergens mee beginnen toch. Work in progress. Je kan het ook een vergrootte 5766 noemen, want daar is hij op geïnspireerd. Het dak zal ongeveer als het dak van 6754 worden. rechts (met dak) is de originele 5766, daaraan vast zit een ruimte die ongeveer twee keer zo groot is. Zal binnenkort duidelijkere foto's maken  Dus misschien geen moc maar beter goed gejat dan slecht verzonnen. 
|
|
 |
|
 |
|
Petturik
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 22, 2013 15:59 |
|
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 14:43 Berichten: 256 Woonplaats: Beilen
Thema: City/Castle
|
LegoSander schreef: Dus misschien geen moc maar beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Een moc is een eigen creatie, al dan niet geïnspireerd door creaties van anderen of van TLC zelf. Lego zelf heeft geen grotere versie van de 5766 uitgegeven, dus is het een moc Daarnaast moet je toch ergens beginnen met moccen 
_________________ ----> Flikr account<---- 1 steen is ook maar zo alleen, daarom dus dat ik er zoveel heb :)
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 22, 2013 19:06 |
|
|
|
Tja, ik zou het geen MOC noemen, wel een aangepaste/omgebouwde set. Waar helemaal niks mis mee is, natuurlijk.
Ik ben een zwembad aan het maken. Moet klaar zijn voor Bricktricks en dus ook voor de meeting.
|
|
 |
|
 |
|
Quarktaart
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 22, 2013 21:57 |
|
Geregistreerd: vr jun 10, 2011 12:25 Berichten: 242 Woonplaats: Vleuten
Thema: Castle
|
|
Net klaar met het maken van de Chicken Power 2000 en een tegenhanger waar ik nog een naam voor moet verzinnen. Iemand goede ideeen voor een naam van een speeder bestuurd door een duplo kip? Binnenkort wat foto's nemen en indienen op Eurobricks.
|
|
 |
|
 |
|
RV44
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 22, 2013 22:27 |
|
Geregistreerd: za apr 24, 2010 12:04 Berichten: 351 Woonplaats: Utrecht
Thema: Castle, Pirates
|
|
locomokipkachelfantje?
_________________ "If at first you don't succeed, use a bigger hammer."
|
|
 |
|
 |
|
Ernst1963
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: vr jan 25, 2013 2:25 |
|
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 13:46 Berichten: 181 Woonplaats: Amsterdam
Thema: Castle, LotR
|
Eindelijk tijd gevonden om te beginnen met Royal Knights Castle, lag al sinds juni 2011 te wachten. Toch wel een hele mooie om te bouwen, hoop hem morgenavond af te kunnen maken.
|
|
 |
|
 |
|
Luc2000
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: vr jan 25, 2013 19:01 |
|
Geregistreerd: ma jul 20, 2009 13:09 Berichten: 1165 Woonplaats: Zuid-Limburg
Thema: TECHNIC
|
Aaaargggh Ben ik een filmpje aan het uploaden op youtube, valt de computer na 3 uur uploaden uit 
|
|
 |
|
 |
|
JunkstyleGio
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: vr jan 25, 2013 22:34 |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 18:59 Berichten: 2805 Woonplaats: Breda
|
Wat krijg je als je gewoon met een paar liftarmpjes begint te klooien?  Een camera-standaard bijvoorbeeld.
_________________ "Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
|
|
 |
|
 |
|
LegoJan
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: za jan 26, 2013 13:35 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Trijntje
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 29, 2013 1:35 |
|
Thema: 4,5V + heleboel
|
Zit al een hele avond dementorcapejes te moccen Omdat die originele wel idioot duur zijn (en ik ze niet eens mooi vind) Nep schijnt uit den boze te zijn, dus noem ik het gewoon lekker "self made custom" 
|
|
 |
|
 |
|
aawsum
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 29, 2013 10:50 |
|
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 22:14 Berichten: 2289 Woonplaats: Groene hart
Thema: 10 jaar Lowlug!
|
|
Ondanks dat het waar raar klinkt, zit ik te wippen met een bouwwerk waar ik eerder ook al een schuifdeurconstructie van heb laten zien .... ik merk alleen wel dat ie veel groter wordt dan dat ik had verwacht
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 29, 2013 21:25 |
|
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 0:02 Berichten: 895 Woonplaats: Sliedrecht
Thema: Castle/Pirates
|
Ik heb me gewaagd aan sci-fi 
_________________ Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes MOCs
|
|
 |
|
 |
|
LegoJan
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 29, 2013 21:27 |
|
|
Dat ziet er heel goed uit! 
|
|
 |
|
 |
|
eti
|
Berichttitel: Re: Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? Deel 6 Geplaatst: di jan 29, 2013 21:37 |
|
|
|
 |
|
 |
|