Knights Kingdom II Het Tweede Koninkrijk der Ridders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elderon
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:30 pm
Contacteer:

Afbeelding

Knights Kingdom II wordt bijna door iedereen binnen de AFOL wereld gehaat.
En terecht.
De sets werden ontworpen in een tijd waar The LEGO Group het idee had dat kinderen helemaal niet wilde bouwen met lego.
Torens die bestonden uit 3 panels en een beetje wilskracht.

Toen Aliencat, Frank, Rinse, Jalkow en ik een paar maanden geleden samen zaten kwam de vraag ter sprake waar we nog allemaal mee bezig waren. Ik zei dat ik al een tijdje het idee had om een universeel gehate set te revampen, zoals ze dat noemen. We hebben natuurlijk de Laat Zien Hoe Het Moet wedstrijden gehad op Lowlug, maar daar worden toch altijd wel thema's gekozen die de meeste mensen wel leuk vinden en waar ook goede sets uit voort zijn gekomen.
Dat is dus totaal niet wat ik wilde doen.
Mijn gedachte ging meteen naar Knights Kingdom II. De verschrikkelijke Jelly Bean ridders zoals ze genoemd werden zagen er verschrikkelijk uit en zie je tegenwoordig ook zelden in bouwwerken terug komen. Het leek me dus leuk om hier iets van te maken wat er gewoon heel tof uit zag en veel meer tot de verbeelding sprak dan de sets die destijds uit kwamen.
De rest vond dat ook een heel leuk idee en meteen waren we aan het overleggen wie welke set zou uitkiezen.

Afbeelding

Dit zijn de sets die we uiteindelijk gekozen hebben. Gelukkig kenden we iemand die het grootste gedeelte van de ze sets wonder boven wonder in zijn bezit had (onze eigen Sander namelijk!). Met deze sets als inspiratie konden we aan de slag en kun je hier onder zien wat we er allemaal van hebben kunnen maken.
We zijn er allemaal heel trots op en vonden het stiekem toch wel heel leuk om deze sets een eigen draai te kunnen geven.

 
Gebruikersavatar
Rinse
Premium
Berichten: 12
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 10:40 pm
Contacteer:

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8778 Border Ambush by Rinse Jan, on Flickr

“Ga terug! Op bevel van Koning Vladek!” Santis lachte toen hij dichter naar de touwbrug toe liep. De Schaduw Ridder leek erg zeker van zijn zaak, maar hij had dan ook nog nooit tegen Santis gevochten. “De enige koning die mij bevelen kan geven is Koning Mathias. Laat me er langs, schavuit.” De woede begon Santis in zijn greep te krijgen toen hij terugdacht aan hoe Vladek Koning Mathias behandelde. De omstandigheden in de kerker waren walgelijk en onmenselijk. Ze hadden de hoofdsleutel nodig. Als ze de Koning uit de kerker zouden kunnen halen, kon hij Vladek uitdagen in het Grote Toernooi. Als ze dan ook nog het Schild der Eeuwigheid in hun handen konden krijgen stonden ze nog sterker. Alhoewel… Zou het Schild daadwerkelijk sterk genoeg zijn om de duistere magie van Vladek te weerstaan? Hij schudde zijn hoofd. Te veel gedachten. Er stond een Schaduwridder voor hem waar hij mee af moest rekenen. Ik verzoek je dringend om terug te gaan. Koning Vladek duldt het niemand om deze brug over te steken. Ga terug!” De laatste woorden waren doordrongen van pure angst toen Santis de grote kei langzaam optilde en grijnsde naar de bange ridder. “Probeer me maar tegen te houden!” Riep hij toen hij de zware kei naar de ridder smeet.

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8778 Border Ambush by Rinse Jan, on Flickr

Mij werd set 8778 'Border Ambush' in de maag gesplitst. Een zielig setje met een nog zieliger boompje (ik bedoel, een simpelere boom met minder dan 2 onderdelen bestaat toch niet!?). In mijn revamp moest dus vooral en allereerst de "boom" eraan geloven. Deze is een stukje groter geworden. De voetafdruk, c.q. de afmetingen, van de set zijn echter wel grotendeels hetzelfde gebleven. Tevens heb ik de speelmogelijkheden van de set ook behouden en/of zelfs iets uitgebreid: Het ravijn met speren heb ik samen met het schorpioenen-gevang in het midden van de set gecombineerd. Hier komt het valluik nu op uit (de grootste uitdaging zat 'm er uiteindelijk in om het valluik zo te ontwerpen dat het rotsblok hier ook nog steeds doorheen paste) samen met een extra geheime doorgang bij de wortels van de boom zodat men weer bij de ladder kan komen. Ook heb ik het iconische mechaniekje met het rotsblok natuurlijk behouden. Deze staat nu ook op een draaischijf.

Nog 2 detail foto's:
8778-Border_Ambush_3_close_up_small.jpg
8778-Border_Ambush_3_close_up_small.jpg (124.78 KiB) 687 keer bekeken
8778-Border_Ambush_4_close_up_small.jpg
8778-Border_Ambush_4_close_up_small.jpg (100.65 KiB) 687 keer bekeken
 
Laatst gewijzigd door Rinse op ma apr 08, 2024 7:56 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Elderon
Berichten: 25
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:30 pm
Contacteer:

Afbeelding

“Nou, het lijkt erop dat hij maar één Shaduw Ridder deze plaats laat bewaken,” hoorde ze Santis zeggen. Ze greep haar zwaard steviger vast terwijl ze knikte en ze zag de zwarte helm glinsteren in het zonlicht van de vijand die de brug bewaakte. Bijna meteen zag ze twee andere figuren bovenop de citadel.
“Weten we zeker dat dit de juiste plaats is?” vroeg ze nerveus.
“Mathias was er zeker van. De Bewaarder, nou ja… Die bewaard het hier binnen. Ik neem de Schaduw Ridder voor m’n rekening, kijk jij of je een andere weg naar binnen kunt vinden.”
Ze slikte en knikte, en werd gestopt door Santis toen ze weg probeerde te lopen.
“Rascus, wees voorzichtig. Er gaan verhalen rond van een grote serpent die de grotten onder de citadel bewaakt. Blijf op je hoede.”
Ze knikte weer en begaf zich naar een stuk klimop dat langs de muur van de citadel groeide. Rascus voelde de angst haar bijna verlammen, maar ze schudde het van zich af en begon te klimmen. Het Hart van het Schild der Eeuwigheid was binnen handbereik. Ze konden Morcia daadwerkelijk redden.

Afbeelding
Ik had al snel dat ik deze set wilde gaan revampen. De slang en het gebouw op een rots is iets wat ik zelf altijd heel leuk vind om te maken. Maar het meeste plezier haalde ik toch wel uit het samenstellen van de figuurtjes. Ik wilde kleuren goed terug laten komen zonder dat ik de oude figuurtjes hoefde te gebruiken. Toch vind ik dat het goed te zien is welk figuurtje wie moet voorstellen.

Afbeelding

Afbeelding  Afbeelding



Afbeelding  Afbeelding


 
 
Laatst gewijzigd door Elderon op ma apr 08, 2024 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jalkow
Premium
Berichten: 120
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 11:58 am
Contacteer:

Afbeelding

“Kijk naar me Jayko! Ik ben oud. Het gevangenschap heeft mijn kracht afgepakt. Morcia heeft een sterke leider nodig. Dit is de enige kans.”
Jayko’s gezicht was er een van verbazing. De Koning, zijn Koning, sloeg wartaal uit leek het wel. Alle beproevingen die ze doorstaan hadden om hem te bevrijden. Om Koning Mathias terug op de troon te krijgen.
“Heer Koning, maar… Dat kan ik niet. Ik ben slechts een ridder!”
“Een ridder die voor zijn koninkrijk gevochten heeft. Die door het hele koninkrijk gereisd heeft en afschuwelijke gevaren heeft doorstaan en volhardde. Die vasthield aan zijn geloof. Wat kan Morcia nog meer verlangen van zijn Koning?”
Jayko was sprakeloos.
“Het Grote Toernooi is bindend. Zo ierf ik de troon van Orlan. Vladek weet dit. Als hij wint dan heeft hij een rechtvaardige claim op de troon. Dat kunnen we niet, luister naar me Jayko, dat kunnen we niet laten gebeuren. Je moet winnen en de troon van Morcia claimen.”
Jayko knikte en slikte nerveus terwijl de schildknaap het paard naar hem toe leidde. Hij klom in het zadel en greep zijn lans vast toen hij de hand van Koning Mathias op zijn been voelde.
“Heb vertrouwen in het schild Jayko. Als je wint, rijdt dan meteen naar de Bewaarder. Geef hem het schild terug en vertel niemand erover. Rijd nu en vecht. Je kunt dit, ik geloof in je!”

Afbeelding


Afbeelding    Afbeelding


Ik heb stiekem echt veel lol gehad bij het maken van deze moc: het is vooral leuk om zo nauwkeurig mogelijk de oorspronkelijke vorm van een gebouw te benaderen. Vooral bij het maken van de twee stallen heb ik goed gekeken naar de originele bouwwerken. De rare schuine 5x5 panels en de 3 x 3 slopes heb ik geprobeerd zo goed mogelijk in de stal te verwerken. De foto's doen niet geweldig recht aan de speelfunctie: je kunt met een flick aan weerszijden van het toernooiveld de paarden langs de boarding laten schieten (op de meeting heeft dat al tot spannende battles geleid!)
 
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Jalkow op ma apr 08, 2024 7:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr

“Kom op Kentis, laat zien wat je waard bent!” mompelde hij tegen zichzelf terwijl hij zich de trappen van de wachttoren af haaste. Het schip kwam steeds dichterbij terwijl hij de drakenvleugelzeilen het schip zag voortstuwen over de zee.
Dus Vladek had vogelvrije ridders gestuurd om vanaf de zee een aanval te plaatsen… Sluw van hem. Gelukkig had Koning Jayko hier rekening mee gehouden en was Kentis net op tijd bij de wachttoren aangekomen.
Hij zwaaide met de goedendag om gewend te raken aan het gewicht van het wapen. Hij glimlachte wetende dat deze vogelvrijen niet langs hem zouden komen.
Het zonlicht brak door de wolken en reflecteerde van de zwarte bepantsering van de vogelvrije ridder. Een plank kraakte onder zijn zware laarzen toen hij zich schrap zette, want het schip leek niet in vaart af te nemen.
“Ga terug waar je vandaan komt!” riep hij toen hij zijn goedendag zwaaide naar de eerste ridder die van het schip af sprong, “De Koning staat jullie geen doorgang toe!”
 
AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr

Wat een domme set (sorry sanderkoenen, bedankt dat ik 'm mocht lenen)!
Lelijk torentje op een rare rots met pilaren, check...
Een schip met een stormram voorop, OK, als het moet...
Drakenvleugels als zeilen, vooruit dan...
Ridders in hun onderbroek? Neehee, ze hebben gewoon gele broekspijpen.

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - 8821 Rogue Knight Battleship by Alien Cat, on Flickr
 
 
 
Laatst gewijzigd door Aliencat op ma apr 08, 2024 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Premium
Berichten: 65
Lid geworden op: do nov 12, 2020 6:35 pm
Contacteer:

AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - LEGO 8823 Mistlands Tower revamp 01 by Frank van Eenbergen, on Flickr 

“Waarom zijn we hier? Heer Vladek belegerd het Kasteel van Morcia! We moeten het verdedigen!” pleitte sir Adric bij Koning Jayko. Koning Jayko herinnerde zich de angstige dagen toen Vladek een greep deed naar de macht in Morcia. Onzekerheid en twijfel heerste toen hij en zijn mede ridder er alles aan deden om het koninkrijk terug te pakken van deze usurper. “Je was slechts een kind toen heer Vladek de troon van Koning Mathias had gestolen. Sterfelijke wapens werken niet tegen hem en zijn duistere magie. Je bevecht vuur met vuur en net zo bevecht je ook magie met magie.”De koning praatte met de jonge ridder terwijl hij de Mistland Toren binnen schreed. Hij kon zich nog toen hij het vond aan de grenzen van zijn koninkrijk. De perfecte plaats om de stukken van het Schild der Eeuwigheid te bewaren. Hij hield halt bij een raam en keek naar buiten. “Daarnaast lijkt het alsof heer Vladek ons hiernaartoe gevolgd is,” zei de koning en hij wees naar de schorpioen banier die aan de horizon verscheen. Sir Adric’s ogen werden wijd toen hij het grote leger zich zag begeven naar de toren.“Heer Koning, het is erg lang geleden, hoe kan ik u dienen?” vroeg een zware stem en zowel de Koning als de jonge ridder draaide zich om en zagen een kleine maar gespierde man. Zijn witte baard was net zo wild als het witte haar op zijn hoofd.“Het schild, waar is het?” vroeg de Koning ernstig.  


AfbeeldingThe Second Kingdom of Knights - LEGO 8823 Mistlands Tower revamp 02 by Frank van Eenbergen, on Flickr  

Ik heb gekozen voor LEGO set 8823 Mistlands Tower. Ik vond dat de vorm van de set zich goed zou lenen om te recreëren als een klein kasteel. Ik besefte toen nog niet hoe raar deze set eigenlijk is. Het is geen kasteel… noch een kerker of vesting… Mijn mond viel open van verbazing toen ik erachter kwam dat dit eigenlijk de blacksmith is uit het verhaal. Dit riep alleen maar meer vragen op! Wat is dat chromen dingetje op de toren? Zijn dat drakenkoppen? Waarom hangt er een skelet te bungelen? En wat is het nut van een aanvalsapparaat tegen een smederij? Het begon tot me door te dringen dat dit een raar bouwwerk zou worden. 

Gelukkig mocht de originele set lenen van sanderkoenen (waarvoor dank!), zodat ik deze kon bouwen en gebruiken als referentie. Gelukkig duurde het bouwen niet heel lang maar het was wel ontzettend handig om de formaten en verhoudingen ongeveer gelijk te houden aan de set. Ook wilde ik alle play features zoveel mogelijk laten terugkomen. Elke kamer is met elkaar verbonden door een deur of trap. Ik heb de aanvalswagen vervangen door een stormram en heb een extra spook toegevoegd. Het luik onder het skelet kan open, zodat een onverwachte minifiguur in de kerker kan vallen. 

Ik mag dan niet zo'n fan zijn van de sets, maar deze moc maken was erg leuk om te doen. Tot slot nog extra bedankje aan Barman voor het mogen lenen van de foto studio. Hieronder staan nog wat detail foto's. 


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding    Afbeelding
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Frank op ma apr 08, 2024 7:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2376
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

O, heel geweldig dit!
:duim:
  :klappen:
  :duim:
  :klappen:
  :D
 
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ow, wordt je even met je neus op de feiten gedrukt dat Lego hier wel wat kansen heeft laten liggen.
Echt super gemaakt allemaal.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 402
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Heel mooi gedaan allemaal! Iedere foto hierboven barst van de inspirerende technieken. En inderdaad een behoorlijke upgrade voor verschrikkelijke sets zeg! Was er tot nog toe niet zo bekend mee omdat het samenviel met mijn dark age.
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Ik heb deze bewerkingen (of in ieder geval 4 van de 5) vorig jaar op LowlugXL mogen bewonderen. Erg leuk gedaan. :duim:   :klappen:  Ik krijg spontaan zin om iets te proberen met mijn favoriet uit dit thema: https://brickset.com/sets/8877-1/Vladek-s-Dark-Fortress
Overigens vond ik de ridders zelf nog best gaaf. Alleen de zwaarden waren nogal... raar? Een goede vriend van mij vond ze erg sci-fi overkomen. En ja, de sets vertrouwden wel op grote onderdelen (muurpanelen, BURP's e.d.). En als je kijkt naar sets als Mistlands Tower, dan kun je je afvragen of het verhaal van LEGO zelf wel goed overkomt, getuige ook Frank's eigen toelichting. Maar wees blij, dat de ridders nooit de Jack Stone behandeling hebben gekregen, die de piraten wel hebben gehad. :P 
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 394
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Goeie herinterpretatie van een stel verschrikkelijke sets. Knap dat jullie van een foeilelijk thema toch nog zoiets moois hebben kunnen maken.  :duim:
 
 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1590
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dit is echt geweldig mooi gedaan en op foto gezet. Ik maak een diepe buiging voor jullie werk :klappen:
 
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 377
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Heel tof allemaal!!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Erg goed gedaan.
Het enige wat ik van KD II heb zijn de schilden van de grote figuren.
Gebruikersavatar
Jourianbax
Premium
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 12, 2020 6:58 pm
Contacteer:

Haha, ik heb gewoon enkele van deze sets nog uit mijn eigen jeugd. Het was inderdaad erg lelijk allemaal! Des te knapper dat jullie er zo iets moois van weten te maken! Chapeau!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuke MOC's van een bijzonder thema.  :klappen:
 
De sets zijn weer eens gebouwd.
Die hadden sinds 2009 het daglicht niet meer gezien.  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2345
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind vooral de foto's erg mooi geworden, zeker de detailfoto's met die zwarte achtergrond laten het mooi uitkomen.
Bij het kasteel zijn nog wel wat vouwen te zien maar een kniesoor die daar op let.
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Ps. Als er mensen zijn die interesse hebben in die grote schilden uit KK II. Ik heb een stapeltje dubbelen (gekregen als goedmaker), en kan ze wel meenemen naar Ulft.
 
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 26
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Super gaaf mannen. Jullie hebben erg je best gedaan en zijn ook goed los gegaan op de details. Ik vind het knap dat jullie van zulke lelijke sets iets moois hebben kunnen maken. Ze kunnen zo door naar Ideas om uitgebracht te worden als niets sets.
@Frank, graag gedaan. Ik had het spul liggen en dat maakt het voor jullie een stuk prettiger om de MOCs te fotograferen. De belichting is goed gelukt. De MOCs komen goed tot hun recht met het zwarte doek!!!
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 554
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

HoodedOne schreef: di apr 09, 2024 11:28 am Ps. Als er mensen zijn die interesse hebben in die grote schilden uit KK II. Ik heb een stapeltje dubbelen (gekregen als goedmaker), en kan ze wel meenemen naar Ulft.
 

 
Welke heb je dubbel?? Ik vind deze wel cool dus heb op zich wel interesse.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 554
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

On topic: heel erg gaaf gedaan deze revamps! Ik moet zeggen dat ik deze serie niet gehaat heb maar dat er wel wat ruimte is geweest voor een betere insteek.

Maar heel gaaf om dit zo te zien!
Gebruikersavatar
Quarktaart
Premium
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:27 am

Very nice indeed. Mooi gemaakt en leuk om dat thema in betere uitvoering te zien
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 638
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Berevette reduxes! Heel inspirerend om allemaal te zien en fraaie bouw- en architectuurtechnieken.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Heel erg gaaf!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

SamtheChemist schreef: di apr 09, 2024 12:23 pm
HoodedOne schreef: di apr 09, 2024 11:28 am Ps. Als er mensen zijn die interesse hebben in die grote schilden uit KK II. Ik heb een stapeltje dubbelen (gekregen als goedmaker), en kan ze wel meenemen naar Ulft.
 


 
Welke heb je dubbel?? Ik vind deze wel cool dus heb op zich wel interesse.

 
Ik zal vanavond even een foto maken.
 
Gebruikersavatar
Jalkow
Premium
Berichten: 120
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 11:58 am
Contacteer:

Dankjulliewel voor alle leuke reacties!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

SamtheChemist schreef: di apr 09, 2024 12:23 pm
HoodedOne schreef: di apr 09, 2024 11:28 am Ps. Als er mensen zijn die interesse hebben in die grote schilden uit KK II. Ik heb een stapeltje dubbelen (gekregen als goedmaker), en kan ze wel meenemen naar Ulft.
 



 
Welke heb je dubbel?? Ik vind deze wel cool dus heb op zich wel interesse.


 
Afbeelding

Van de niet doorgestreepte schilden heb ik minimaal 1 exemplaar dubbel. Van sommige heb ik meerdere.

Ps. Sorry voor het ‘kapen’ van dit topic
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4153
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Wat blijven ze lelijk  :X
 
 
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 284
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Hele gave revamps! Super gedaan!  :duim:  :klappen:
 
Ik denk dat het mooi zou zijn deze in een layout te verwerken  :)
 
 
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Dit is wel heel erg toevallig

Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 284
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Raven schreef: do apr 11, 2024 11:50 am Wat blijven ze lelijk  :X
 
 

 
Het minst interessante aan deze serie waren de brick-built figuren, naar mijn mening.
De sets vond ik als kind best gaaf. De meeste sets hadden leuke speelfuncties.


 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4153
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik bedoelde meer de schildjes
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

HoodedOne schreef: vr apr 12, 2024 5:38 pm Dit is wel heel erg toevallig



 
Laten ze nou geen van allen een set hebben gepakt van de tweede reeks.  :lol:
 
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 277
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

sanderkoenen schreef: ma apr 15, 2024 1:10 pm
HoodedOne schreef: vr apr 12, 2024 5:38 pm Dit is wel heel erg toevallig




 
Laten ze nou geen van allen een set hebben gepakt van de tweede reeks.  :lol:
 

 
Volgens Brickset horen ze wel bij KK II…. Dus ik weet het nu ook niet meer. 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ho, verwarring van mijn kant.

Knight Kingdom twee bestaat uit 3 reeksen.
De een speelt af in het koninkrijk Morica en omliggende gebieden. 
De set van Jalkow, Rinse en Elderon vallen in de eerste reeks.

De tweede reeks speelt af in Ankoria en dat is het gebied van Vladek.
Het filmpje van CheesyStudios gaat over deze reeks.

De derde (en de kleinste) reeks heeft Frank en Aliencat een set van gekozen.
 
Plaats reactie