sanderkoenen schreef:Hey Rusty, tijd niet gezien.
Hoe gaat het?
Klopt, hele tijd weinig met Lego gedaan, behalve af en toe een set of een moc pakken, en die weer bewonderen, bij een Technic set de functies testen, om daarna weer terug in de kast of op de plank te zetten. Veel met andere hobby bezig geweest, RC modelbouw, en dan met name vliegen met quadcopters (ook wel "drones" genoemd). Vliegen is altijd een grote wens geweest, maar piloot worden bleef een jongensdroom. Totdat de techniek nu zo ver is gekomen dat zelfs kleine modellen kunnen worden voorzien van een camera systeem waardoor je live kan meekijken met wat de "drone" ziet, en dus als het ware in de cockpit zit. En dat komt qua beleving erg dicht bij echt vliegen.
En hoewel de techniek veel biedt in de vorm van stabilisatiehulp bij het vliegen, is het toch het gaafst om zoveel mogelijk van die hulpmiddelen uit te zetten, en dan vrij te vliegen, dus loopings te kunnen maken, rolls, en andere acrobatiek. En dat vraagt, net als bij echt vliegen, veel oefenen.
Ook een collega "aangestoken", in het verleden heeft hij met RC vliegtuigen gevlogen, maar dat kwam nu niet zo goed meer uit, en toen hij zag wat er met drones mogelijk was, wilde hij er ook eentje, en heb ik aangeboden om daarbij te helpen, zowel met de techniek, als met het leren vliegen, door dingen voor te doen, tips te geven, Waardoor hij nu zelfstandig kan vliegen, en van deze hobby kan genieten. En ook vliegen we geregeld nog samen.
Verder gaat het vrij goed, nog steeds vaste baan, dochter doet het goed op school, en behalve een onverwacht bezoek aan de tandarts vandaag, mag ik qua gezondheid ook niet echt klagen.
En natuurlijk blijft het qua Lego altijd wel kriebelen, ik krijg nog geregeld updates van Lego Ideas en Shop @ Home, en toen ik de nieuwe Mustang zag, ben ik gelijk hier gaan kijken of er meer info over was. En toen ook maar eens in wat andere topics gaan kijken, zoals deze.