Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Do Jul 03, 2014 16:50

Zeist

Re: Appie's wappie MOCs

door AppieNL » Ma Jul 02, 2018 16:06

Na alle lof (nogmaals dank daarvoor) en blije gezichten gisteren op de meeting voor mijn "peanut butter jelly time" MOC moet ik hem natuurlijk ook nog even hier posten:

Afbeelding

Ben op het moment bezig hem wat te tweaken zodat die niet meer aan de wandel gaat en een aan/uit knop die wat makkelijker bereikbaar is (he Aangord? ;))
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2792

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Ma Jul 02, 2018 17:37

Die had ik dus wel gezien op de meeting, wilde er meer van weten en ben het vervolgens vergeten.

Wat een geinige moc ... hahahahaha.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9082

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Jul 02, 2018 17:41

Ik vind deze MOC ook wel grappig en heel goed uitgevoerd, zeker nu ik het origineel heb gezien op Youtube. :duim:
Ben echter nog steeds benieuwd naar de werking achter dit bouwsel, als technic-n00b.
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
748

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Ma Jul 02, 2018 17:49

:lol: :lol: Hij doet mij een beetje denken aan de dansende banaan van Hyves :miss:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Ma Jul 02, 2018 18:17

Boindil schreef::lol: :lol: Hij doet mij een beetje denken aan de dansende banaan van Hyves :miss:

Ik denk dat Hyves dat dan weer "gejat" heeft van de originele bedenkers :lol:

@Tafol, aangezien ik toch de binnenkant van de voet opnieuw ga maken, zal ik wel wat fotootjes maken om het te showen.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Ma Jul 02, 2018 18:55

Edit, foto's wordt even lastig, dus wellicht helpt dit om het basisprincipe uit te leggen:
link
maar dan ipv een asje op een Technic brick met tandwiel op het uiteinde van dat asje, zit die Technic brick vast aan een gearrack of tandwiel die de beweging verzorgt.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3057

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Ma Jul 02, 2018 21:39

:feest: :feest: peanut butter jelly time :feest: :feest:

De leukste kleine verrassing van de meeting in mijn ogen. :omg:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4375

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Jul 02, 2018 22:08

Leuke creatie! :duim:
De bananenwagen was ook al leuk. :duim:
Hoe ineens een bananentint in de bouwwerken?
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Ma Jul 02, 2018 22:39

sanderkoenen schreef:Leuke creatie! :duim:
De bananenwagen was ook al leuk. :duim:
Hoe ineens een bananentint in de bouwwerken?

:D Nou, ik was een beetje zoekende naar inspiratie voor de wedstrijd (had 0) en ik had al een banaan minifig (mijn favo minifig) als bestuurder voor over de finish en deze MOC. Zodoende kwam mijn bananenwagen tot stand eigenlijk.

waarom heb ik hem trouwens niet bij de wedstrijd als cheerleader neergezet?! Nog een gemiste kans (naast het boven op de bananentoren zetten)
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
932

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Jul 03, 2018 16:29

Zeer coole MOC! In Schiedam had ik em al vanaf een afstand zien bewegen en later nog van dichtbij kunnen bekijken (zonder beweging). Leuk om hem nu alsnog bewegend van dichtbij te zien :duim:
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Za Jul 28, 2018 13:18

Helaas Ideas gaat het niet worden, zit een "conflict of licensing" op dit idee oid. Maar aangezien ik toch al van plan was een LDD te maken voor de mensen die hun eigen dansende banaan willen: ik heb hem af: https://www.dropbox.com/s/qtqzszeo65g0p ... e.lxf?dl=0
Afbeelding
Wat tekst en uitleg bij de LDD in deze post op Eurobricks.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3057

door Aangord » Za Jul 28, 2018 14:23

:cheer:
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Vr Mei 31, 2019 17:16

Het project van de Rolls Royce Phantom is inmiddels aardig gevorderd.
De halve koets van de meeting in Schiedam is inmiddels een koets met 4 wielen:
Afbeelding
Technische werkt nu elke functie die er in zit en het bouwwerk is nu structureel al behoorlijk stevig. Aangename verrassing aangezien ik dacht dat mijn plan voor een dubbele vloer (om PF snoertjes tussen te stoppen) hiervoor wel noodzakelijk zou zijn, maar dat mag dus nog extra stevigheid geven.
Afbeelding
De functies zijn de standaard "1:8 supercar" dingetjes als gearbox, vering en sturen, maar ook elektrische ramen (trans-clear 6x5 en 2x5 bricks, elk afzonderlijk te bedienen), airco (nou ja, bewegende ventilatortjes op de 6 standaard plekken in de auto die met dank aan Mahjqa binnenkort besteld gaan worden als die set uitkomt) en verlichting. Een feature die ik nog niet heb gebouwd maar er hoogstwaarschijnlijk wel komt, is de verlichte "sterrenhemel" binnenkant van het dak zoals dat kan bij de echte Rolls Royce Phantom. Het is de bedoeling dat het dak kan openklappen (waarschijnlijk naar 1 zijkant) zodat dit te zien is en je ook makkelijker bij de functies in de auto kan (hij krijgt namelijk nul HOGs). De vooruit/neutraal/achteruit hendel zoals die zit in de Porsche en Chiron heb ik verhuisd naar het gas en rem pedaal.

Dusver is de auto nagenoeg compleet in schaal, maar ik heb vanaf het begin eigenlijk al de auto 2 studs breder gemaakt dan eigenlijk hoort (27 studs ipv 25 studs) dit puur door de belachelijk brede banden van de Chiron, waardoor ik het van voren gewoon geen gezicht vond als die 2 studs dichter bij elkaar stonden.

Er zijn helaas ook al wat functies gesneuveld puur door ruimtegebrek. Bij de echte Phantom hebben ze een feature dat de hoogte van de vering zich automatisch aanpast aan de lading in de auto. Dit wilde ik nabootsen door het te linken aan de stoelen die je dan kon indrukken en die vervolgens de rijhoogte zou verhogen en dan iets als de handremhendel te gebruiken om het te resetten, aangezien je die meestal gebruikt als je de auto verlaat. Maar goed, het concept hiervoor gebruikt 2 diffjes en dat kreeg ik niet meer passend met een gearbox onder de achterbank en de ruimte onder het dashboard is inmiddels ook compleet gebruikt.

De andere feature was een stuurwiel dat automatisch richting het dashboard schuift als de bestuurder instapt. De twee conceptjes die ik hiervoor had, brachten niet de gewenste afstand (kreeg maar een halve stud). Het mechanisme groter maken deed afbreuk aan de uiteindelijke look van het dashboard en dan had ik ook nog het probleem dat ik moest kiezen tussen die functie of de lichthendel op de juiste plek naast het stuur.

Nu moet ik eigenlijk vooral nog wat meer mockups maken om te zien welke onderdelen ik moet bestellen in donkerblauw (de uiteindelijke kleur van het model), vooral voor de nog compleet ontbrekende neus en kont :) Uiteindelijk zal zo'n 95-99% van de techniek in de auto niet meer te zien zijn, maar ik wil wel proberen wat gebieden makkelijk zichtbaar te maken zoals bijv. de achterbank makkelijk te kunnen verwijderen.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
547

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Zo Jun 02, 2019 11:51

Kolere dat ziet er al gaaf uit zeg! Ben benieuwd hoe die er helemaal klaar uit gaat zien!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4375

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Jun 03, 2019 8:01

Dat wordt al een aardige bak. :duim:
Leuke kleuren, dat is wel iets voor Mahjqa. :P
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Di Jun 18, 2019 18:25

Dank jullie wel :)

Weer eens tijd voor een update. Weer in vrolijke kleurtjes en met nagebootste onderdelen (wheelarches voor :D) De body is op het dak en het raampje bij de achterdeur na wel af. Daarna nog het interieur, maar weet nu wat ik zo beetje aan donkerblauw moet bestellen (en metallic/flat silver voor de raamkozijnen en gril) dus dat gister gedaan.
Afbeelding
De motorkap tiles nog niet helemaal tevreden over (ligt nu al weer anders, niet over de hele lengte van de kap zeg maar), maar de neus ben ik best blij mee. Flow van de zijkant kan nog wat beter, mis nog een lijn in de bovenkant van de deuren, maar daar ga ik wel mee spelen als ik het donkerblauw binnen heb.
Afbeelding
Trouwens sinds mijn vorige post nog eens Sariel's scale tool gebruikt en de auto is blijkbaar maar 1 stud te breed ipv 2. Dusver heb ik dat een beetje opzichtig opgelost door het stuk tussen een koplamp en de gril 1 stud te maken ipv een halve. De gril breder maken vond ik geen gezicht (te dominant aanwezig) en de koplampen breder vond ik het ook net niet, maar heb wel een ideetje om het gedeelte ertussen wat schuiner te laten zijn ipv dit.

Technisch nog wat dingen getweaked, zoals geen PF switches in de middenconsole op de achterbank en de switches in het dashboard moest ik opnieuw indelen, want die konden niet meer schakelen als er een stekkertje op zat (dit scheelde een halve plate of het kon wel :notimpressed:). En de achteruit was geen achteruit :lol: dus dat ook even gefixed. Geen idee of een gearratio tussen de 2de en 3de versnelling echt realistisch is, maar had geen andere keuze meer in dat gebied van de wagen.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Za Aug 03, 2019 11:35

Weer even een WIP update:

Aardig gevorderd met het body work
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het is niet overal zoals ik ideaal zou willen: voorruit, hoogte van de zijramen, 1 lijn boven de achterste wheelarches die helemaal niet bestaat bij de echte Rolls, maar kan niks verzinnen om dat beter te krijgen. Vooral bij de vooruit is het probleem dat de A-pillars onderdeel zijn van de constructie om stevigheid te geven aan het model en ik daar liever niet aan kom, omdat ik niet weet hoe ik anders die stevigheid ga geven aan het model. Dus ik heb het voor mezelf al een beetje afgeschreven als een "Lego-compromis".

Ik heb overwogen een two-tone Rolls te doen zoals Rolls doet, want dit is misschien nogal "1 blok blauw", maar de enige optie die daarvoor een beetje werkt in combinatie met donkerblauw is wit m.b.t. beschikbare parts. Vond ik niet de meest geschikte kleur, vooral omdat ik het interieur al wit wilde maken en ik daar eigenlijk niet van wil afwijken.

To do list:
- Dashboard en middenconsole
- Stoelen voor
- Dak (waarschijnlijk geen verlichting op de steentjes, want dat gaf met PF lampjes niet echt het gewenste resultaat, waardoor ik meer naar de less=more aanpak neig.)
- Zijspiegels
- De onderste 2 studs van het model, dit is het verstevigen van de vloer en snoeren netjes wegwerken en de onderkant van de gril voor en onder de deuren
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5564

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Za Aug 03, 2019 11:54

Ziet er al erg smakelijk uit, goed herkenbaar.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Happysmurf

78

Di Dec 18, 2018 13:31

door Happysmurf » Za Aug 03, 2019 23:05

Ik heb niet veel verstand van autos maar dit ziet er strak uit!
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3057

door Aangord » Zo Aug 04, 2019 8:22

Is zwart geen optie voor verhoogde motorkap gedeelte, dak en verhoogde gedeelte achterklep?
Dan zou je toch nog two tone rolls hebben en staat mooi bij donkerblauw. :what:

Maar ik ga dr eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd/ dan wel wel overwogen hebt afgeschreven.. :P

Zier er verder al strak uit. Ben benieuwd hoe het glinster plafond er straks uitziet :D
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
859

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Zo Aug 04, 2019 8:50

Ziet er erg goed uit...
Mischien is zwart inderdaad een goede optie...
Ik zou deze graag in het echt willen zien...
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Zo Aug 04, 2019 17:54

Bedankt allemaal!

Aangord schreef:Is zwart geen optie voor verhoogde motorkap gedeelte, dak en verhoogde gedeelte achterklep?
Dan zou je toch nog two tone rolls hebben en staat mooi bij donkerblauw. :what:

Maar ik ga dr eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd/ dan wel wel overwogen hebt afgeschreven.. :P

Zier er verder al strak uit. Ben benieuwd hoe het glinster plafond er straks uitziet :D

Hmm nee, eigenlijk zwart niet overwogen. Gaan we testen, bedankt :)

edit: Verkeerde Rolls, maar dit dus zeg maar:
Afbeeldingblueandblack by Appie NL, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Zo Aug 04, 2019 19:48

Wat vinden jullie van deze snelle mockup voor blauw met zwart?
AfbeeldingBlueAndBlackMaybe by Appie NL, on Flickr
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, maar puur donkerblauw vond ik ook wel wat, dus kan niet echt kiezen. Ik neig atm naar blauw met zwart.
Gebruikers-avatar
User

jovel

1649

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Zo Aug 04, 2019 22:32

Ziet er al goed uit.

Persoonlijk vind ik dat de raamstijl net achter de zijramen niet helemaal lekker uit de verf komt.
Ik zou denk ik proberen dat grote technic panel te vervangen door een volledig brick build oplossing.
Dat is denk ook mooier omdat vrijwel het gehele model brick build is.

Het model twee kleurig maken is op zich mooi.
Vooral met zwart heb je het voordeel dat er heel veel onderdelen in die kleur bestaan dus dat maak het wel makkelijker.
Probleem - lijkt mij - dat bij dit model de achterkant een klein beetje rond afloopt. Die vorm is erg lastig te maken en bij twee kleurig valt dat alleen maar meer op.
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Zo Aug 04, 2019 22:56

Ja, bij de achterkant merk je met two-tone wel dat ik heb gesmokkeld op de kofferbak :P De motorkap zal ook wat aanpassing nodig hebben bij two-tone met de tile rand onder de zilveren softaxle.

De 3 Technic panels die er nu op zitten aan elke kant, waren gekozen omdat ze het beste de vorm benaderde van de echte Phantom. Na het bouwen van de neus kwam ik er achter dat nu vol Technic (panels) gaan eigenlijk een stijlbreuk zou zijn, maar gezien de feedback (niet alleen van jou) zijn die 3 paneeltjes dat blijkbaar nog steeds. Het wheelarch paneel is naast de looks ook gekozen als "beste" oplossing voor het scharnierpunt van de deur, maar probeer daar nog wat voor te verzinnen. Dat raampje achter de deuren ben ik met je eens, komt er niet helemaal lekker uit, de voornaamste reden daarvoor is dat het op het scharnierpunt van de deur zit, maar zal daar ook nog eens naar kijken. Bedankt voor de feedback.
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
859

Coevorden

door sparhawk » Ma Aug 05, 2019 21:40

Het donkerblauw en zwart past goed bij elkaar. Ik hoop dat je de kleur overgangen overal mooi sluitend kunt krijgen....
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Do Aug 08, 2019 18:09

Ik denk dat ik het blauw/zwart model even in de wacht zet anders komt dit ding denk ik niet af voor Lowlug XL als ik dat ook nog eens ga doen :lol:

Ik heb inmiddels wat dingen aangepast, benieuwd wat jullie er van vinden:

De wheelarch achter in brickvorm:
Afbeelding20190808_184503 by Appie NL, on Flickr
Ben er persoonlijk wel content mee.

Heb ook het raampje onder handen genomen achter de achterdeur, lijkt nu minder "boxed in" voor mijn gevoel. Ik wil dit onderdeel nog gebruiken op het laatste metallic silver stijltje van het raampje om wat curve toe te voegen. Maar added bonus van deze raam aanpassing (en ook doordat het Technic paneel erachter hierdoor 1 stud naar binnen kon verhuizen), lijkt hij nu van achter ook wat slanker in dat stuk zoals de echte. Ik ben benieuwd wat Jovel er van vindt. Het paneel erachter heb ik ook nog naar gekeken om weg te halen, maar weet niet voor wat. Curved slopes trapsgewijs vond ik niks en tiles+plates is het voor mijn gevoel ook net niet.

Afbeelding20190808_184527 by Appie NL, on Flickr

Enige wat me nu nog een beetje stoort persoonlijk is de plotselinge 1 stud drop achter de deur naar de wheelarch, dit hoort in een vloeiende lijn naar de achterlichten te lopen, misschien dat ik voor een gedeelte daar wel wat plates/tiles op leg als ik dat een beetje leuk vast krijg bovenop de wheelarch.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Za Aug 17, 2019 10:05

Even wat anders tussendoor, deze MOC is al (weer) een tijdje af, maar miste nog een 2de sbrick om hem aan te sturen.

Wall-E 2.0
Afbeelding20190817_103040 by Appie NL, on Flickr

Ik heb het binnenwerk van de vorige versie voor 90% verwijderd en vervangen. Deze versie komt naar Lowlug XL en op Lego World en moest dus wat beter bestand zijn tegen dagen lang gebruik. Wall-E kan zich zelf nu niet meer optillen, want dat ging al op de grens van de M-motors en het mechaniek dat ik er voor gebruikte, had ik erg slecht ingebouwd, wat slippende tandwielen tot gevolg had.

De vrij gekomen ruimte is wel benut om andere functies beter te maken en 1 toe te voegen die ik niet voor elkaar kreeg in het origineel. Hij kan nu naast het rijden:

- Hoofd omhoog/omlaag (wat het origineel alleen deed bij de lift)
- Ogen bewegen (had origineel niet)
- Armen die nu omhoog of omlaag gaan (origineel had dit is als 1 doordraaiende beweging)

Afbeelding20190817_103228 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190817_103442 by Appie NL, on Flickr

Voor de puristen (deze Sbrick setup is eigenlijk mijn eerste uitstapje), hij kan ook nog steeds op IR recievers, daarvoor moet ik alleen de grote BB vervangen door een AAA versie zodat er een 3de IR reciever naast kan. Sbrick is gekozen omdat ik hier de minste problemen mee verwacht op Lowlug XL en Lego World qua ontvangst.

Een video maken is op het moment lastig, want waar ik normaal filmpjes mee maak (mijn S7) is ook waar ik de Sbricks mee aanstuur. Ik wil nog een bluetooth controller aanschaffen en dan de brickcontroller 2 app gebruiken, maar ben er nog niet uit wat een degelijke controller is, maar dan moet dat filmpje ook wel te doen zijn.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4375

Hoorn

door sanderkoenen » Za Aug 17, 2019 10:32

Ik ben wel benieuwd naar deze Wall-E. Volgende week zie ik het wel in actie. :duim:
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1747

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Za Aug 17, 2019 12:06

Echt een hele gave MOC.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Di Aug 27, 2019 15:15

Dank je wel, inmiddels beschouw ik de MOC 98% af (zijn nog wat kleine dingen die jeuken, maar heb even geen oplossingen). Dus een filmpje van de ramen en airco en nog wat foto's:

Afbeelding20190827_134133 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_134604 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_135244 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_134945 by Appie NL, on Flickr
Het gas- en rempedaal hebben als functie de F/N/R van de gearbox.

Afbeelding20190827_134741 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_135042 by Appie NL, on Flickr
De witte hendeltjes zijn voor de raampjes en de zwarte op het dashboard voor de airco. De hendel onder het stuur is voor de lampen.

Afbeelding20190827_153707 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_135520 by Appie NL, on Flickr
Een poging een Phantom "sterrenhemel" na te maken in Lego. Geen PF lampjes hier, want effect vond ik matig en third party wilde ik niet.

Afbeelding20190827_134306 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_134407 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_135313 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_140703 by Appie NL, on Flickr
Koplampen lijken hier wat feller dan ze eigenlijk zijn. Zitten maar 2 snoertjes in.

Afbeelding20190827_140547 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190827_140944 by Appie NL, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6427

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Aug 27, 2019 16:43

Zeer fraai :duim:
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4375

Hoorn

door sanderkoenen » Di Aug 27, 2019 16:44

Dit zit echt geniaal in elkaar. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3057

door Aangord » Di Aug 27, 2019 17:04

In Meijel maar de helft van de functies gezien. Op legoworld nog maar eens aandachtiger bekijken. :P
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
491

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Di Aug 27, 2019 20:34

Wow! Indrukwekkend! Gaaf!
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
859

Coevorden

door sparhawk » Wo Aug 28, 2019 14:20

Deze ziet er heel goed uit en hij is ook goed gevult met allerlei functies, die allemaal erg netjes weggewerkt zijn...
Dikke :duim:
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2939

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Wo Aug 28, 2019 14:51

Ziet er echt retegaaf uit!
Goed om te zien dat hier de ramen het wel doen.
Ik zie echt niet wat er nog aan jeukt maar ik hoop voor je dat je dat nog weet op te lossen.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
374

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Wo Aug 28, 2019 15:23

Die zit heel gelikt in elkaar, heel mooi. Ook die werkende ramen zijn briljant :duim:
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Wo Aug 28, 2019 18:56

Bedankt allemaal!

thomassio schreef:Goed om te zien dat hier de ramen het wel doen.

:lol: :look:

Ik zie echt niet wat er nog aan jeukt maar ik hoop voor je dat je dat nog weet op te lossen.

Oh in dat geval: niks :)

Maar voornamelijk het Technic panel boven de achterwielen op raamhoogte. Mijn poging tot "kunst" (zo verkoopt Rolls het in de PR praatjes) in het dashboard ben ik ook nog niet zo zeker van dat ik het mooi vind (de structuur vind ik wel leuk en het is eens wat anders). Misschien zag je het al maar het zijn 4 op elkaar gestapelde trans-light blue bloemetjes en dat dan met een rijtje of 15.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
392

Zeist

door AppieNL » Za Sep 21, 2019 13:40

De F1 auto in Red Bull kleuren is nagenoeg klaar (wacht nog op 4 tile onderdeeltjes voor de "boomerang" op de barge boards en het huidige onderdeel in flat silver voor de uitlaat ipv LBG). Dus "final" pics:
Afbeelding20190921_135837 by Appie NL, on Flickr
Functies: 8-speed gearbox (weer de revisie van Didumos en JB70 op Eurobricks voor de Chiron) met V6, vering (pushrod voor, pullrod achter), sturen met HOG via de "T-cam" bovenop de auto (en bewegend stuurwiel).

Afbeelding20190921_135940 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190921_140038 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190921_140228 by Appie NL, on Flickr
Poging gedaan om een soort van diffuser te bouwen in de beperkte ruimte. Zo leek het nog ergens op recht van achteren, maar zo schuin van boven achter niet natuurlijk XD

Afbeelding20190921_140301 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190921_140342 by Appie NL, on Flickr

Mocht je nu denken: aww kan niks zien van onderen! Got you covered (pun intended :D)
Afbeelding20190921_140422 by Appie NL, on Flickr
Zo'n soort vloer wilde ik eerste eigenlijk ook bij de Rolls doen, maar aangezien ik dat ding niet zo vaak ga omdraaien, laat staan om een "functie" te showen, heb ik dat toen laten zitten.

Close-up van mijn poging pullrod een beetje te imiteren bij de achterophanging en mijn "geweldige" :look: DRS systeem. Waarom is die zo prut dat je eigenlijk gewoon aan de achtervleugel zit? Ik wilde eigenlijk een bediening doortrekken naar de cockpit, maar aangezien er een diff, ophanging, V6 en gearbox tussen zit, werden mijn opties nagenoeg nul om dat te routen.
Afbeelding20190921_140610 by Appie NL, on Flickr

Afbeelding20190921_140645 by Appie NL, on Flickr
Beetje scheve foto, maar de T-cam is dus de HOG, stuur draait mee, stoel is opgeofferd voor het schakelsysteempje, de gele knob gear in de hoofdsteun verzorgt het schakelen.

Afbeelding20190921_140956 by Appie NL, on Flickr
De rake/stance van de auto als de vering ingedrukt is geweest. Het is een klein hoekje, maar klopt wel aardig geloof ik.

Voor de mensen die het zich afvragen: de auto weegt 1.7kg.
VorigeVolgende