9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Jan 29, 2017 18:58

Beginnetje gemaakt met een stukje layout voor de meeting in Lelystad.
AfbeeldingMaking progress in creating a small layout for our next club meeting. #legotrain #lego #legomoc #lowlug by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Het oogt al snel groot merk ik, en dan is dit nog maar de helft :lol:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
Berichten

10979

Geregistreerd

Wo Dec 26, 2007 21:58

Woonplaats

nabij Leiden

Re: MILS, Trains and Arduino

door WvdP » Zo Jan 29, 2017 22:14

Lekker bezig aawsum! :duim:
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, dat ga ik in Lelystad eens op mijn gemak uitgebreid bekijken!
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Feb 06, 2017 16:21

Je moet er op klikken voor het filmpje, maar dit is een gedeelte (50%) dat ik meeneem zondag.
Qua layout is het een beetje saai, maar het gaat mij even om de combi van layout, 9V en Arduino om alles "zonder handen" te bedienen.
Ben nu nog bezig met kabeltjes leggen en moet dan nog een bocht en wissel maken. Plus wat rails schoonmaken want de geleiding is echt heel slecht na een tijdje bewaren in dozen.

AfbeeldingTesting the automatic switch. In the top left a light sensor is triggered. Every 4th pass is should switch the track. There is currently a small glitch in there that I have to code differently. When the train is on the side track it stops at the second li by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

715

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Di Feb 07, 2017 14:58

Ziet er goed uit :duim: Ik kan niet wachten op zondag
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Feb 07, 2017 18:46

Nou ik wel, ik heb ruzie met het andere gedeelte van de layout. Ik heb ergens kortsluiting en krijg nog niet gevonden waar het zit. Vanavond weer verder want ik moet nog een wissel en een bocht in elkaar zetten.
Ik hoop dat ik het zondag ook aan de praat krijg, want anders is het wel zonde van alle effort. :freaked:
Gebruikers-avatar
User

Moos

Rang

premium

premium
Berichten

111

Geregistreerd

Di Aug 07, 2007 6:45

Woonplaats

Wervershoof

Re: MILS, Trains and Arduino

door Moos » Di Feb 07, 2017 19:20

Mag mijn keerlus (voor de toeschouwer rechts) aan jou stukje?? :omg:
EVERYTHING IS AWESOME!
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Feb 07, 2017 19:56

Tuurlijk (maar dat wist je al)
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Vr Feb 10, 2017 20:54

Nou dit is ongeveer wat ik meeneem naar Lelystad, even op klikken voor het filmpje.
AfbeeldingYeah got it working. Train, crossing and switching the track is all arranged automatically via arduino #legotrain #lego #legomoc #arduino by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Ik heb nog steeds wat programmeer issues en ook gaan de bomen wat te laat naar beneden. Dat laatste kan ik nu even niet meer oplossen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Feb 13, 2017 16:18

Afbeelding
Overview of the layout today in the #lowlug meeting. #lego #legotrain by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Zo lag het er bij in Lelystad gisteren. Aan de achterkant een berg in wording van Moos.
Het had zo zijn positieve en negatieve kanten op de meeting, ik had de layout vrij snel in elkaar maar had helaas een storing op de slagbomen waardoor die wel naar beneden, maar niet meer naar boven gingen. Ik heb het nog een tijdje geprobeerd, maar helados.
Eén van de andere dingen die niet goed werken op een meeting zijn de lichtsensors. Ondanks dat ze met een podmeter instelbaar zijn, heb je in zo'n grote ruimte veel last van schaduw waardoor de sensoren niet optimaal functioneerden (zeg maar slecht).

Gelukkig hebben we wel nog even in een lokaal wat ideeen doorgesproken, en borrelt er nu weer genoeg om vol aan de slag te gaan.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
Berichten

3094

Geregistreerd

Ma Aug 01, 2011 11:46

Woonplaats

Die Haghe

Re: MILS, Trains and Arduino

door Large » Ma Feb 13, 2017 16:22

aawsum schreef:Eén van de andere dingen die niet goed werken op een meeting zijn de lichtsensors. Ondanks dat ze met een podmeter instelbaar zijn, heb je in zo'n grote ruimte veel last van schaduw waardoor de sensoren niet optimaal functioneerden (zeg maar slecht).


Is dat niet op te lossen door een ledje boven het spoor te plaatsen waar de trein dan onderdoor rijdt. Hoewel dat esthetisch misschien niet zon mooie oplossing is...
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Feb 13, 2017 16:30

Zozo, het klinkt alsof je een led cursus hebt gehad :P
Maar serieus, er zijn een aantal mogelijkheden. De infrarood sensoren bijvoorbeeld werkten goed, en de lichtsensor die er voor zorgde dat de trein stopte op een zijspoor werkte ook goed. Alleen een lichtsensor die een telling moet bijhouden werkte niet heel goed en lag misschien wat te dicht op de rand van de layout vandaar dat er schaduw was. Ik heb echter nog wat andere ideeen, er is een heel scala aan sensoren te bedenken nl. Ik heb nog een paar maanden tot de volgende meeting :look:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
Berichten

3094

Geregistreerd

Ma Aug 01, 2011 11:46

Woonplaats

Die Haghe

Re: MILS, Trains and Arduino

door Large » Ma Feb 13, 2017 16:36

aawsum schreef:Zozo, het klinkt alsof je een led cursus hebt gehad :P


U=I x R :P
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Feb 19, 2017 9:03

Zo, beginnetje gemaakt met de layout voor de trein opstelplekken.
Fototje https://flic.kr/p/S4JXgR
Vanavond plak ik even de goede link, vanuit de app lukt dat niet.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Feb 19, 2017 19:11

Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
Berichten

10979

Geregistreerd

Wo Dec 26, 2007 21:58

Woonplaats

nabij Leiden

Re: MILS, Trains and Arduino

door WvdP » Zo Feb 19, 2017 22:29

Spoorbomenprobleem even terzijde gelegd, of is dat inmiddels opgelost?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Zo Feb 19, 2017 22:39

Die is nog even in de doos achtergebleven :look:
Ik ben er vrijwel zeker van dat het een slechte connectie is ergens, en dat is wel een harde les want er zullen straks heel wat draden weg te werken zijn dus ik moet zorgen dat ik overal goed contact heb
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
Berichten

3465

Geregistreerd

Do Mrt 06, 2003 15:37

Woonplaats

Braamt (Achterhoek)

Re: MILS, Trains and Arduino

door Rene.Kok » Ma Feb 20, 2017 8:37

...het een slechte connectie is ergens...


Advies:
Via Floris.cc kun je Polulu connectoren inclusief connectorblokjes (pitch=ARDUINO) en de bijbehorende krimptang bestellen zodat je zelf je kabels (op de goede lengte) kunt maken. Het goed krimpen vergt wat oefening, maar dan ben je tenminste van alle tussenliggende steekverbindingen af...

Aanrader... :duim:


René
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Feb 20, 2017 8:48

Hoi Rene, polulu kende ik niet, maar bedankt voor de tip.
Ik gebruik zelf Dupont connectoren, welke ik zelf krimp dus ik vrees dat ik zelf ergens een slechte connector heb gemaakt. Wat je zegt het vergt (behoorlijk) wat oefening.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
Berichten

3465

Geregistreerd

Do Mrt 06, 2003 15:37

Woonplaats

Braamt (Achterhoek)

Re: MILS, Trains and Arduino

door Rene.Kok » Ma Feb 20, 2017 13:40

Dan ben ik werkelijk benieuwd waar je die hebt besteld (Dupont).
Heb me werkelijk lam gezocht en niet kunnen vinden.

Toen maar op Polulu overgestapt...

René
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Ma Feb 20, 2017 14:01

De krimptang komt uit Japan. De Dupont connectoren koop ik bij martoparts.nl
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Jul 04, 2017 14:56

Dus afgelopen weekend in Schiedam bij de lowlug meeting een try out gedaan met het rangeerterrein. Helaas allerlei storingen, met name door kapotte reed sensoren. Beetje lullig dat ik de sensoren met de hand moest gaan bedienen :notimpressed:

Maar er is ook goed nieuws, want thuis heb ik de inbouw van de sensoren verstevigd en een test setup in elkaar gedraaid en dat leidt toch mooi tot een duurtest van 10 minuten die goed werkt.
Proof: (klikken voor een videotje)
AfbeeldingSo just ran a 10 minute test and this #legotrain setup is working fine. I made a safer housing for the #reed sensors and for now they work fine. Next step is to run a longer duration and extend the #lego #train track to 4 lanes. #happy that I got it worki by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
Berichten

3094

Geregistreerd

Ma Aug 01, 2011 11:46

Woonplaats

Die Haghe

Re: MILS, Trains and Arduino

door Large » Di Jul 04, 2017 15:41

Wat cool zeg 8-)

Kan je dat ook programmeren dat de trein twee rondjes rijdt voor hij stopt?
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Jul 04, 2017 15:50

Zeker kan dat. Ik heb ook nogal een wild idee dat er meerdere treinen tegelijk kunnen rijden, wat bv betekent dat (afhankelijk van de lengte van het rondje) na x seconden de volgende trein vertrekt.
Maar ik ga het eerst uitbreiden naar 4 sporen met alle 6 de wissels in gebruik en dan kan ik gaan spelen met de code.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
Berichten

1208

Geregistreerd

Vr Feb 04, 2011 16:22

Woonplaats

Arnhem

Re: MILS, Trains and Arduino

door alois » Di Jul 04, 2017 18:11

Mooi dat het je toch lijkt te lukken. Misschien kun je jezelf overbodig maken als exposant :)
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Jul 04, 2017 18:34

alois schreef:Mooi dat het je toch lijkt te lukken. Misschien kun je jezelf overbodig maken als exposant :)

:what:
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
Berichten

318

Geregistreerd

Zo Nov 22, 2015 10:59

Re: MILS, Trains and Arduino

door Peet » Di Jul 04, 2017 18:36

Ik heb ook met soortgelijke gedachten gepeeld maar kreeg het in mijn hoofd niet werkend voor een 9v systeem. Mede waarschijnlijk omdat ik gewoon uit puur gebrek aan praktijkervaring nooit gerealiseerd heb dat een wissel de stroom van een baan haalt. :oops:
Voor de PF treinen heb ik wel een idee die ik de komende maanden hoop te kunnen testen.
Ik volg dit topic dan ook met veel interesse, tenslotte was het 1 van jouw post maanden terug die me richting Arduino heeft geslingerd.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
Berichten

1208

Geregistreerd

Vr Feb 04, 2011 16:22

Woonplaats

Arnhem

Re: MILS, Trains and Arduino

door alois » Di Jul 04, 2017 18:36

Alleen qua bediening natuurlijk :wink: , niet qua toelichting en gezelligheid.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
Berichten

4401

Geregistreerd

Wo Nov 25, 2015 21:17

Woonplaats

Hoorn

Re: MILS, Trains and Arduino

door sanderkoenen » Di Jul 04, 2017 18:38

:lol:

Mooi systeem zo. :duim:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Di Jul 04, 2017 18:42

alois schreef:Alleen qua bediening natuurlijk :wink: , niet qua toelichting en gezelligheid.

pfew, dacht ik toch even dat je dat ook bedoelde :P
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
Berichten

715

Geregistreerd

Do Mei 02, 2013 7:19

Woonplaats

Zwolle

Re: MILS, Trains and Arduino

door UrbanErwin » Wo Jul 05, 2017 13:51

aawsum schreef:Zeker kan dat. Ik heb ook nogal een wild idee dat er meerdere treinen tegelijk kunnen rijden, wat bv betekent dat (afhankelijk van de lengte van het rondje) na x seconden de volgende trein vertrekt.
Maar ik ga het eerst uitbreiden naar 4 sporen met alle 6 de wissels in gebruik en dan kan ik gaan spelen met de code.

Om hier op te reageren, ik wou ook een aantal werkende seinpalen in mijn stuk verwerken met behulp van Arduino. We zouden een simpele communicatie neer kunnen leggen dat de volgende trein door rijdt als die een sectie spoor in mijn layout is gepasseerd.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

danman

Berichten

47

Geregistreerd

Ma Jun 13, 2005 16:20

Woonplaats

Vuren

Re: MILS, Trains and Arduino

door danman » Wo Jul 05, 2017 16:56

Mooi gestuurd zo.
Ben zelf ook hiermee bezig, maar dan niet met arduino.
Met bistabiele relais
Een dag niet gebouwd, is een dag niet geleefd!
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
Berichten

6

Geregistreerd

Wo Okt 11, 2017 16:47

Re: MILS, Trains and Arduino

door Herwin » Za Okt 28, 2017 7:54

ZO gaaf die modules! Helaas ben ik nog niet zo ver.. iets met de kosten er van..

Maar wel druk bezig met Arduino en zelfrijdende treinen!
Hier een filmpje van mijn test track:
https://www.youtube.com/watch?v=-0IqfFqMuo4&t=2s
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Okt 28, 2017 8:29

Kijk dat ziet er interessant uit. Daar ben ik wel wat meer in geïnteresseerd hoe je die baanvak detectie ed doet
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
no avatar
User

traibergen

Berichten

122

Geregistreerd

Vr Feb 12, 2016 7:48

Re: MILS, Trains and Arduino

door traibergen » Za Okt 28, 2017 8:33

Herwin schreef:Hier een filmpje van mijn test track:
https://www.youtube.com/watch?v=-0IqfFqMuo4&t=2s

Inderdaad interessant!
Abel
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
Berichten

6

Geregistreerd

Wo Okt 11, 2017 16:47

Re: MILS, Trains and Arduino

door Herwin » Za Okt 28, 2017 9:12

Mijn project is een ontwikkeling van bijna 2 jaar experimenteren, testen, opnieuw beginnen e.d.

Wat gebruik ik nu:

  • Eigen ontwikkelde applicatie in QT voor intelligentie, autonoom rijden, aansturen de Arduino, e.d.
  • Arduino Mega voor ontvangen van blokdetectie, aansturen van IR, wissels, lichten, slagbomen e.d. De arduino is verbonden met de QT applicatie dmv USB.
  • na lang testen en diverse opties geprobeerd te hebben, doe ik de detectie door Reed Sensoren en magneetjes in de treinen.
  • De QT applicatie gebruikt de baanopbouw bestanden van BlueBrick
  • De applicatie simuleert het wachten op stations, rijd de treinen achteruit op een doodlopend stuk baan, e.d. Er is ook een optie tot handmatig reiden, maar is minder leuk om naar te kijken!
  • De wissels worden aangestuurd door meerdere HW-95 Motor drivers, welke op hun beurt weer de PF motors aansturen in de aangepaste wissels (de klik is er uit gehaald, zodat ik kan werken met 5V ipv 9V)
De applicatie kan overweg met een onbeperkte hoeveelheid blokken, stations e.d., echter de Arduino Mega is de belerende factor, hiervoor ben ik aan het testen met andere oplossingen. Op dit moment is het getest met:
  • 20 blokken
  • 3 stations en/of rangerlocaties
  • 3 treinen tegelijk op de baan

Ik heb wat foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

De link met meerdere foto's:
https://www.smugmug.com/gallery/n-6rWnRz/
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
Berichten

2435

Geregistreerd

Ma Sep 30, 2013 21:18

Woonplaats

Zaandam

Re: MILS, Trains and Arduino

door Raven » Za Okt 28, 2017 9:54

Ik wil het volgende doen:

- lampjes laten flikkeren (kampvuur en fakkels)
- na bepaalde tijden een deel van de layout laten bewegen via PF.
- eventueel geluiden laten spelen

Kan dit via Arduino? Of is een andere optie aan te bevelen? Ik kan via Google en consorten niet veel vinden hierover. Vooral de eerste optie is wenselijk.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Okt 28, 2017 10:55

Herwin schreef:Mijn project is een ontwikkeling van bijna 2 jaar experimenteren, testen, opnieuw beginnen e.d.

Dat herken ik wel ja :lol:
Kun je me vertellen waar je de magneet in de trein hebt zitten, en welk soort magneet je gebruikt?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
Berichten

4072

Geregistreerd

Ma Jan 08, 2007 21:14

Woonplaats

Groene hart

Re: MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Za Okt 28, 2017 10:59

Raven schreef:- lampjes laten flikkeren (kampvuur en fakkels)
- na bepaalde tijden een deel van de layout laten bewegen via PF.
- eventueel geluiden laten spelen

Kan dit via Arduino? Of is een andere optie aan te bevelen? Ik kan via Google en consorten niet veel vinden hierover. Vooral de eerste optie is wenselijk.

Jazeker kan dit, aansturen van ledjes is geen probleem en kan met arduino.
Je layout laten bewegen met pf kan via de arduino, maar als je het gewoon iedere zoveel minuten of zo wil dan zou ik gewoon een tijdschakelaar adviseren, stukken makkelijker.
Geluid kan ook, er zijn speakertjes te krijgen die je via de arduino kan aansturen.
Ik heb het even niet bij de hand, maar er is een heel groot forum over arduino waar je eigenlijk alles kan vinden, plus dat je daar bv delen van je code kan zetten en om advies kan vragen als je er niet uitkomt.
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
Berichten

6

Geregistreerd

Wo Okt 11, 2017 16:47

Re: MILS, Trains and Arduino

door Herwin » Za Okt 28, 2017 11:02

aawsum schreef:
Herwin schreef:Mijn project is een ontwikkeling van bijna 2 jaar experimenteren, testen, opnieuw beginnen e.d.

Dat herken ik wel ja :lol:
Kun je me vertellen waar je de magneet in de trein hebt zitten, en welk soort magneet je gebruikt?



Ik gebruik (ook na diverse testen): https://www.banggood.com/10pcs-N50-20x10x4mm-4mm-Hole-Super-Strong-Block-Magnets-Rare-Earth-Neodymium-Magnets-p-995055.html?rmmds=myorder en lees ze uit met https://www.banggood.com/10pcs-Reed-Switch-MagSwitch-Normally-Open-Magnetic-Induction-Switch-p-940055.html?rmmds=myorder
no avatar
User

Herwin

Rang

Nieuw

Nieuw
Berichten

6

Geregistreerd

Wo Okt 11, 2017 16:47

Re: MILS, Trains and Arduino

door Herwin » Za Okt 28, 2017 11:05

Herwin schreef:
aawsum schreef:
Herwin schreef:Mijn project is een ontwikkeling van bijna 2 jaar experimenteren, testen, opnieuw beginnen e.d.

Dat herken ik wel ja :lol:
Kun je me vertellen waar je de magneet in de trein hebt zitten, en welk soort magneet je gebruikt?



Ik gebruik (ook na diverse testen): https://www.banggood.com/10pcs-N50-20x10x4mm-4mm-Hole-Super-Strong-Block-Magnets-Rare-Earth-Neodymium-Magnets-p-995055.html?rmmds=myorder en lees ze uit met https://www.banggood.com/10pcs-Reed-Switch-MagSwitch-Normally-Open-Magnetic-Induction-Switch-p-940055.html?rmmds=myorder


De locatie:
Afbeelding
VorigeVolgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

[*]