Nog bedankt voor de complimenten!
Uiteindelijk heb ik meer stemmen gekregen dan mijn tegenstander, oftewel, ik ben door naar ronde 5, de halve finale!
Voor deze ronde was de category de volgende:
Mage battle:
Mages are well-known and oft mysterious wielders of magical might. Sometimes, however, these wise benefactors of knowledge don’t get along so well. Show an all-out battle between two users of the mystic arts. The landscaping is up to you, but the more crazy and mystical the overall build looks the better!Aangezien de kwaliteit van de inzendingen steeds hoger wordt, ben ik deze ronde wat meer gaan bouwen in de stijl waar ik al meer in gebouwd heb, zodat ik een betere inzending kan neerzetten en dus ook meer kans maak op een finaleplek.
Meer in mijn stijl bouwen betekend uiteraard, voor degenen die mn bouwwerken een beetje volgen, rare hoeken in een sluitende moc laten passen en dat heb ik hier dan ook gedaan.
Ik heb besloten om voor een vuur-mage tegen ice-mage te gaan. Hierdoor is de kleurstelling mogelijk wat verwarrend aangezien het huis van de vuurmage is, maar voor een flink deel blauw is. De reden hiertoe was echter dat ik het landschap wel graag lichtblauw wilde hebben omdat dit prima bijdraagt aan een 'mystieke' omgeving, maar het er niet direkt 'raar' uit ziet. Uiteindelijk is het in mijn ogen wel duidelijk dat het huis van de vuurmage is, aangezien de icemage helemaal wit is, en niet blauw. Daarnaast zit het bouwwerk vol met oranje accenten, die het er toch wat meer vuur-achtig uit laat zien.
Hierbij de foto's:

En tot slot het bovenaanzicht. Dit geeft denk een goed beeld over de hoeken in mn bouwwerk:

Uiteindelijk ben ik best wel blij met het resultaat. Alhoewel er nog wet wat dingetjes zijn die ik zou aanpassen, als ik wat meer tijd zou hebben gehad om mn inzending af te kunnen krijgen voor de deadline...
Maar goed, dit is het dan voor nu. Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Jaap