9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

MILS, Trains and Arduino

door aawsum » Wo Dec 30, 2015 7:20

Het virus heeft weer een graadje erger toegeslagen bij mij. Op Legoworld dit jaar was toch de belangrijkste finding dat we te weinig beweging op de layout hadden, dit ondanks een tweetal continue rijdende set aan treinen en een draaiende reclamezuil.

Al lang ben ik aan het orienteren op het iets meer automatiseren van de layout, maar dan eigenlijk wel met een pure benadering.

De afgelopen weken heb ik me goed ingelezen op de mogelijkheden en kwam ik een youtube filmpje tegen van iemand die puur lego had gebruikt in combinatie met Arduino. Enige modificatie die hij had was dat hij van het standaard lego 9V aansluitsnoer
Afbeelding
deze dus, de bricks had gebruikt maar er een andere draad op had aangesloten die vervolgens aan de arduino componenten hangt.
Nou had ik nog een kapot aansluitsnoer, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en viel er gisteren in de bus (met nog wat andere noodzakelijke componenten) een
Afbeelding

Dit is het begin ... van iets moois hoop ik. Het eerste ledlampje had ik gisteren al branden, maar er komt vast nog meer.
Doelen voor 2016 (in willekeurige volgorde):
- Gemotoriseerde wissel
- Gemotoriseerde spoorwegovergang (de bomen dus)
- Aansturing van de 9V treinen
- Locatiebenadering
- RC trein aansturing
- Bluetooth besturing
En zo kan ik nog wel even doorgaan :P

Ik ga eerst wat stoeien hiermee, later meer updates.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

337

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

Re: MILS, Trains and Arduino

door Snoopy1975 » Wo Dec 30, 2015 13:29

Ben zeer benieuwd naar je vorderingen.
Gebruikers-avatar
User

Moos

Rang

premium

premium
111

Di Aug 07, 2007 6:45

Wervershoof

door Moos » Wo Dec 30, 2015 14:30

Anders ik wel! :D
EVERYTHING IS AWESOME!
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2574

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Dec 30, 2015 14:40

Ik volg dit ook met interesse.

Op JFall (jaarlijks Java software developers congres) stond het bedrijf InfoSupport met een Lego treinbaantje. Zij hadden e.e.a. geautomatiseerd met o.a. een Raspberry Pi. Zie deze blogposts:

http://blogs.infosupport.com/internet-of-lego-trains/
http://blogs.infosupport.com/internet-of-lego-trains-part-2/
http://blogs.infosupport.com/internet-of-lego-trains-part-3/
http://blogs.infosupport.com/j-fall-stand-the-internet-of-lego-trains/
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Wo Dec 30, 2015 16:33

Ik ben al een jaar lang bezig met de Arduino Uno. Ook deze is er uitstekend geschikt voor, omdat je eigenlijk alleen maar twee draadjes nodig hebt voor de aansturing van de componenten. De aansluitingen A4(SDA) en A5(SCL) vormen samen de I2C interface.
Deze interface is in het begin van de jaren 80 door Philips ontworpen om de verschillende onderdelen in zijn video recorder aan te sturen.
Op de twee aansluitingen kunnen verschillende GPIO kaartjes worden aangesloten.zie hier. Op deze kaartjes kunnen de te schakelen onderdelen of motor aanstuurkaartjes worden aangesloten. Dit voorkomt een grote draden-spagettie op en ronde de Arduino.
Op de kaartjes is een IC met de naam PCA9555 gebruikt en hiervoor is een bibliotheek beschikbaar, met de naam Wire.
Een voorbeeld met een ander, maar gelijk kaartje is te vonden op deze site.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5536

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Wo Dec 30, 2015 20:21

Ik ben vooral geinteresseerd in hoe je die contactbricks open maakt (zonder schade) en er een nieuw snoer in doet. Ik heb verschillende kapotte snoeren waarvan de contactbricks er nog goed lijken uit te zien. Wat voor snoer kun je voor vervanging gebruiken?
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Wo Dec 30, 2015 21:12

Ik durf je niet te zeggen welk snoer je kan gebruiken. In mijn geval komt er een ander snoer in.
Openmaken is vrij eenvoudig. Stevig keukenmesje(bij voorkeur een botte en niet een scherpe) tussen het lipje en de zijkant van de rand tegenover de snoeringang steken en dan openbuigen. Heb in het verleden al meerdere draden gerepareerd en zo de contactbrick opengemaakt. Werkt zonder zichtbare schade.
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3465

Do Mrt 06, 2003 15:37

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Do Dec 31, 2015 4:16

LEGO-wise kan ik niet veel meer betekenen; met ARDUINO misschien des te meer:
https://youtu.be/BfECQwDAaQ4

Ben momenteel bezig met een lesmodel mechatronica.
Daarin zit een een ARDUINO Uno met een OneSheeld.
http://1sheeld.com/tutorials/getting-started/
:duim:

Er zit een klein beetje LEGO in beiden modellen verwerkt.
Indien daar interesse in is; ik kan beide modellen meenemen naar Lelystad?

René
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
711

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Do Dec 31, 2015 10:29

Dit concept bevalt me wel :D :P
Misschien kan Arjen van Eurobricks je helpen, hij is Nederlands en heeft ook veel gedaan met Arduino: http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... user=40405
Ik weet niet of hij(/zij?) een lowlug account heeft.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Do Dec 31, 2015 10:34

Ik ken de filmpjes van Arjen, echter die gaan al behoorlijk ver. Ik wil simpel beginnen en dat snappen. Ik ga zeker de mogelijkheid gebruiken om vragen te stellen.
@ René prima idee. Ik kan zelf helaas die dag niet in Lelystad maar wellicht is het voor andere interessant.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1207

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Za Jan 02, 2016 15:11

Ik ga dit natuurlijk met grote belangstelling volgen!
aawsum schreef:Op Legoworld dit jaar was toch de belangrijkste finding dat we te weinig beweging op de layout hadden, dit ondanks een tweetal continue rijdende set aan treinen en een draaiende reclamezuil.

En een rijdende tram natuurlijk :wink:
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Za Jan 02, 2016 16:07

En wat voor een tram was dat :) Het leuke van arduino is dat we die tram van jou heel simpel bij haltes kunnen laten stoppen, maakt het gelijk weer een stuk attractiever.

Even een korte update, mijn ambitie was:
aawsum schreef:- Gemotoriseerde wissel
- Gemotoriseerde spoorwegovergang (de bomen dus)
- Locatiebenadering
- RC trein aansturing
- Bluetooth besturing

Ik ben een stuk verder, nog even geen foto's maar heb wel het volgende geprobeerd en geleerd:
Eigenlijk appeltje eitje. Arduino koppelen een motor controller (L298N in mijn geval). Aansluitblokje modificeren dat een plus en min draad uitkomt ipv de standaard Lego draad. Klein stukje code et voila. Trein is met arduino te bewegen en te stoppen, versnellen en vertragen gaat soepeltjes.
Ik moet er bij zeggen dat op dag 1 dit niet werkte. Mijn motor controller werd loeiheet daarbij. Na wat zoekwerk bleek ik sluiting te hebben in het aansluitblokje, die is nogal gevoelig. Belangrijk als je dit doet dus is om met een multimeter dit vantevoren vast te stellen om zo schade aan elektronica te voorkomen.
- RC trein aansturing
Met wat speurwerk kwam ik een simpele library tegen waar de aansturing in beschreven stond. Ik heb zowel een rc trein als een xl-motor aangestuurd met de arduino en dit is goed te doen.
Moeilijkste vond ik om een circuit te maken met een infrarood led waar geen draden omheen stonden die sturing naar de RC ontvanger blokkeerden. Ik vond ook de afstand die de ir led overbrugt wat tegenvallen eigenlijk.
Met deze wel erg blij, want hiermee zijn er veel mogelijkheden om allerlei rc modules aan te sturen.
- Locatiebenadering
Ik heb 2 types geprobeerd, nl een ir detectiebeam en een licht sensor. De licht sensor was echt plug play en past heel mooi onder het spoor. De ir detectiebeam kost wat meer tijd maar eenmaal aangesloten vind ik deze beter werken dan de licht sensor. Beiden zijn mooi weg te werken in Lego wmb.

Wat ik nu nog wil doen is een test met een ultrasonic sensor. Hiermee kun je afstand meten, wat ideaal is om bv als eindbuffer te gebruiken. Daarna ga ik per onderdeel wat foto's maken om hier te delen en begint eigenlijk het moeilijkere wat mij betreft. Het schrijven van code om een aantal van deze onderdelen samen te laten werken.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Zo Jan 03, 2016 15:28

Stap 1 van de spoorweg overgang.
Doel is om naast op en neergaande spoorbomen ook 2 knipperende leds te laten zien.
Benodigd:
- 1 arduino
- een breadboard (in dit geval omdat het een testopstelling is, in real life komen de leds in Lego te zitten natuurlijk
- 2 rode leds
- 2 weerstanden
- 1 licht sensor
- wat spoor en een stapeltje kabels
AfbeeldingAfbeelding
by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Linkse foto is de sensor nog zichtbaar en knipperen de lichten niet, rechts zie je een trein :wink: staan en knipperen de leds. Als je goed kijkt zie je dat de linkse rode led is verlicht.
Eigenlijk heel simpel, hieronder het stukje code dat de leds laat knipperen.
Code: Alles selecteren
// Sketch to detect if light sensor is blocked yes or no and based on this lets 2 leds blink

//Pins
const int LED_PIN1 = 9;           //LED red 1
const int LED_PIN2 = 10;          //LED red 2
const int LDR_PIN = A0;           //Pin connecting to Light sensor

//Variables
int LDRValue=0;                   //LDR value used to write to serial monitor
unsigned long previousMillis=0;   //Save time to prevent object blocking the sensor
int LDRValNow;                    //Variable to save light sensor value

//Settings
const int lightSensitivity=500;         //Set switching point for light sensor (LDR)
const int interval=500;                 //Pause period
const int numberBlinks = 5;             //Minimum number of blinks

void setup() {
  Serial.begin(9600);             //Write to serial monitor
  pinMode(LED_PIN1, OUTPUT);      //Write to red led 1
  pinMode(LED_PIN2, OUTPUT);      //Write to red led 2
}

void loop() {
  LDRValNow = analogRead(LDR_PIN);  //Read LDR value and save in variable
  Serial.print("Lightsensitivity = ");
  Serial.println(LDRValNow);    //Print LDR value to serial monitor
  delay(50);                    //Speed to send to serial monitor

//When the train blocks the sensor, the lightsensitivity increases to above set sensitivity
  boolean isTrainBlockingLDR = LDRValNow > lightSensitivity;

if (isTrainBlockingLDR) {   
    Serial.println("Train is blocking LDR");

for (int i = 0; i < numberBlinks; i++) {
        // Blink first light
        digitalWrite(LED_PIN1, HIGH);
        digitalWrite(LED_PIN2, LOW);

delay(interval);

// Blink second light
        digitalWrite(LED_PIN1, LOW);
        digitalWrite(LED_PIN2, HIGH);     

delay(interval);         
    }
    Serial.println("Train has passed");

// Turn everything off
    digitalWrite(LED_PIN1, LOW);
    digitalWrite(LED_PIN2, LOW);
  }
  delay(200);                   //Wait small time to prevent train has not left yet
}
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5253

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Jan 03, 2016 15:33

Vraagje, ben je aan het LEGO bouwen of elektricien aan het worden :lol: :P
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Zo Jan 03, 2016 15:35

BrickJohannes schreef:Vraagje, ben je aan het LEGO bouwen of elektricien aan het worden :lol: :P

Ik ben er voor aan het zorgen dat jij komende LegoWorld nog meer kunt kwijlen bij onze layout :feest:
no avatar
User

RV44

521

Za Apr 24, 2010 11:04

tropen

door RV44 » Ma Jan 04, 2016 12:09

Ah, we hebben slabbetjes met LowLug Logo nodig! :lol:
(of van die plastic bakjes die je rond je nek kunt dragen)
"If at first you don't succeed, use a bigger hammer."
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Ma Jan 11, 2016 12:29

Even een kleine update op:
Stap 1 van de spoorweg overgang.

Ik ben een tijdje aan het knutselen geweest om meerder functies in 1 programma te krijgen. Onderstaand videotje laat zien dat als de trein een infrarood lus doorbreekt, er 2 rode leds gaan knipperen (linksboven). Leds blijven nog even knipperen als de trein weg is, dit is instelbaar qua tijd maar moet ik nog uitproberen als dit in een echte layout komt te zitten.
Rechtsonder ligt een sensor die de train laat stoppen, en deze rijdt na 5 seconden weer weg.
Afbeelding20160111_121330 by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Erg blij met het resultaat zover. Het lijkt misschien simpel, maar ik zie heel veel mogelijkheden in een mooie layout hiervoor. Erg cool dit spul en zoals gezegd, de enige lego modificatie is het stroomdraadje van een technic snoertje vervangen. (en wat non lego leds toevoegen natuurlijk.

Later meer.
Gebruikers-avatar
User

Michel

669

Di Okt 21, 2003 16:03

Arnhem

door Michel » Di Feb 09, 2016 22:38

Erg gaaf en erg interessant! Misschien mezelf ook eens gaan verdiepen hierin :) Mja, eerst maar eens een groter huis zien te regelen :notimpressed: :slygrin:
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
711

Zwolle

door UrbanErwin » Wo Feb 10, 2016 12:31

Dit ziet er zeer interessant uit. Heb je toevallig wat linkjes naar waar men dat eventueel zou kunnen kopen? Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd om wat te gaan proberen.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Wo Feb 10, 2016 14:02

Ik heb tot nu toe bij DealExtreme in China 40 orders geplaats met dit soort elektronica. Alle onderdelen waren minder dan 10 euro en zijn belastingvrij ontvangen.

Ik heb van al die onderdelen maat 1 kapotte ontvangen en het duurde gemiddeld 12 dagen dat ik de zending ontving.

Dus ik ben er zeer positief over.

Maar je dient natuurlijk wel het nodige van de Arduino te weten en de te gebruiken componenten, maar daar is op het internet onnoemlijk veel te vinden. En zo moeilijk is het ook weer niet.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Wo Feb 10, 2016 17:15

@ UrbanErwin het is belangrijker om een lijstje te maken van wat je nodig hebt (kan ik je wel mee helpen trouwens). Op basis daarvan kun je gaan shoppen. Ik heb gewoon alles in Nederland gekocht bij 3 verschillende webwinkels.
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3465

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Do Feb 11, 2016 11:12

Ben toentertijd begonnen met een starterskitje:
https://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoStarterKit
samen met de (project-)informatie die op de officiële site (arduino.cc) te vinden is, heb je dan al snel een goede basis. Het meeste is helaas wel in het Engels. Er is op de site echter ook een (beperkt) forum in het Nederlands

Bij CONRAD kun je deze kits ook in vele uitvoeringen kopen, die van ARDUINO zelf vond ik prijstechnisch (rond de €80,-) en documentatie technisch toch de betere. Andere merken starterkits: Sainsmart, Adafruit.

Wat reeds aangehaald, op het internet is zo ontzettend veel te vinden; met een beetje zelfstudie kom je een heel eind!

René
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Do Feb 11, 2016 11:33

Het positieve aan de starterkit is dat je veel verschillende delen krijgt waar je mee kan spelen. Nadeel is dat er ook veel in zit waar je uiteindelijk niks mee doet.
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3465

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Do Feb 11, 2016 11:46

Klopt!

Als je wilt wat je er uiteindelijk mee wilt doen; informeer, koop de spulletjes, zoek informatie over het gebruik in die bepaalde toepassing, klaar!

Starterkitje behandelt de meeste mogelijkheden van de ARDUINO. Als je weet wat er allemaal mogelijk/niet mogelijk is kun je (denk ik) uiteindelijk misschien wat creatiever zijn. Inderdaad krijg je dan ook info, waar je misschien nooit meer iets mee doet. Je kunt natuurlijk ook alleen de projectjes ertussen uit pikken, die het meeste aansluiten bij je doelstellingen.

Het is een keuze...

René
Gebruikers-avatar
User

Electro

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Do Feb 11, 2016 10:19

door Electro » Do Feb 11, 2016 12:50

Het combineren van Lego en een electronica geeft zeker een wereld van mogelijkheden.

Het leuke van de Arduino is dat het zeer laagdrempelig is en dat je met weinig kosten en inspanning al leuke dingen kunt doen.

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met het toevoegen van verlichting aan Lego modellen, begonnen met een City brandweerauto. Die kun je met een afstandsbediening aan en uit zetten, waarbij alle electronica aan boord zit!
Ook mijn Volvo shovel is recentelijk voorzien van verlichting.

Het combineren van Arduino en treinen is dan ook zeker een mooie uitdaging!
Hmm... misschien eens wat proberen binnenkort...
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Ma Jan 02, 2017 9:32

Nou even afstoffen dit topic. Dus ik heb een start gemaakt met verwerken van de arduino spulletjes in lego. Dit om een eerste versie te kunnen laten zien in lelystad.

Op mijn telefoon gaat het mooi linken naar flickr niet echt lukken, maar dat fix ik later vandaag wel.
Hierbij vast 2 linkjes van de voortgang.
https://flic.kr/p/Qz24af
https://flic.kr/p/QABJTj

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door workfromtheheart op Ma Jan 02, 2017 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Foto's geplaatst
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
711

Zwolle

door UrbanErwin » Ma Jan 02, 2017 10:04

Dit ziet er erg interessant uit, ik zou in Lelystad graag wat meer uitleg willen hebben hierover.
Gebruikers-avatar
User

Chibs

163

Zo Mei 03, 2015 9:00

door Chibs » Ma Jan 02, 2017 10:51

Je kunt ook kleinere AtMega chips programmeren met de Arduino, die kun je dan in z'n geheel met een lipo batterijtje kwijt in een lego blok. :)
no avatar
User

evdberg

632

Zo Aug 10, 2003 16:24

door evdberg » Ma Jan 02, 2017 13:42

@aawsum,
Is dat een I2C lichtsensor? Is op zich lekker klein en goed weg te werken.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Ma Jan 02, 2017 13:59

Bedankt workfromtheheart voor het plaatsen van de foto's!! Blijft jammer dat dat vanaf de telefoon niet goed lukt.
evdberg schreef:Is dat een I2C lichtsensor? Is op zich lekker klein en goed weg te werken.
Het is een Lichtsensor LDR module met LM393 chip
UrbanErwin schreef:Dit ziet er erg interessant uit, ik zou in Lelystad graag wat meer uitleg willen hebben hierover.
Nou dat gaat zeker lukken :)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Za Jan 07, 2017 19:11

Ihkv slechte foto's even een snelle update van de lichten die ik aan het monteren ben voor de spoorweg overgang. Ik weet hoe het moet zitten, truc is nu alleen om de kabels een beetje netjes weg te werken. Ik zaag/snij nl niet in Lego dus dit is best een uitdaging kan ik je zeggen.
AfbeeldingNext step in the arduino project, this is the progress for the railway crossing lights. Will show more when the cables are connected nicely. by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Za Jan 07, 2017 21:05

Nou hup dan, ik heb de draadjes ook weggewerkt, hierbij een fototje van de voor en achterzijde. Ben erg blij met het eindresultaat, met name dat er weinig draad zichtbaar is..
AfbeeldingAnd it works, end state of a working Lego rail crossing light. by Aawsum MOCs Lego, on Flickr
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2574

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Zo Jan 08, 2017 12:42

Ziet er erg gaaf uit. :duim: Ik kan niet wachten tot 12 feb...
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Wo Jan 18, 2017 8:49

Nou na veel zwoegen en lots of help van het forum hier heb ik dan mijn lego railcrossing af. Ik moet nog wat programmeren, maar eea beweegt zoals ik het wil hebben dus ik kan eindelijk verder.
AfbeeldingSo endstate for now for the rail crossing. It has functioning led lights and 2 beams going up and down. Next is to attach the cables and program the beams to move up and down based on a train passing. #legotrain #legomoc #lego #arduino #lowlug by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Op flickr staat ook een filmpje om het te bewijzen, dus voor de liefhebber even klikken.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6426

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Jan 18, 2017 9:46

Ziet er goed uit en het tempo van omhoog/omlaag gaan is ook fijn.
Vaak zie je dat spoorbomen op een layout als een duveltje uit een doosje omhoog en omlaag springen.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
411

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Wo Jan 18, 2017 16:30

Ik vind het erg gaaf geworden, thumbs up voor je doorzettingsvermogen :duim:
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
990

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Wo Jan 18, 2017 20:13

Netjes! Werkt perfect :duim:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart

door aawsum » Za Jan 21, 2017 21:28

Nog een extra filmpje, vanavond de programmacode gemaakt en alle draden omgehangen naar een arduino nano.
Na wat gepuzzel werkt het goed, al gaan de spoorbomen ietsje te snel op en neer. Voorlopig laat ik het zo, komende dagen ga ik de kabels wegwerken en dan wil ik nog aan een extra stukje beginnen met een geautomatiseerde wissel.

Afbeelding20170121_201933 by Aawsum MOCs Lego, on Flickr

Oh en je moet er op klikken om het filmpje op flickr te bekijken zie ik.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Westerhof

209

Di Aug 20, 2013 22:56

Eastermar

door Edwin Westerhof » Di Jan 24, 2017 12:17

Erg leuk geworden, denk dat ik toch maar naar Lelystad moet komen.
"Imagination is more important than knowledge"
Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4058

Groene hart