Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

Free-Willy's mini Mini-land

Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Zo Jan 03, 2010 13:46

Hardenberg

Free-Willy's mini Mini-land

door Free-Willy8 » Zo Aug 31, 2014 22:02

Zoals vorige week gezegd maak ik een eigen topic aan om in beeld te kunnen brengen wat ik met Lego aan het doen ben.

Mijn project: een scene bouwen van alle sets die ik heb/koop. De scene is een dorpje met een paar huizen en een boerderij aan de ene kant, en aan de andere kant een groot recreatiegebied. De uitdaging voor mij is om de sets van verschillende stijlen toch min of meer bij elkaar te laten komen. Ik heb zoal Ciry, Creator, Friends, Princess, LotR, PotC en er komt ook nog een Hobbitset.

Wat ik in het topic 'waar zijn we mee bezig' al had laten zien was dat ik probeer ruimte te besparen door meerdere sets bij elkaar op één plaatje te bouwen, zoals ik heb gedaan met Princess 41051 en 41054. Dat ziet er zo uit: Afbeelding

Met hetzelfde idee van ruimtebesparing heb ik de Winter Bakery 10216 en de Winter Toy Story 10199 op een plaatje minder gezet dan origineel. Dat scheelt natuurlijk in het aantal studs dat die sets dan in de breedte innemen.

Vandaag ben ik bezig geweest met de skipiste voor het recreatiegebied. Het wordt een indoor-skihal in kerstsfeer.
Hij is nog niet helemaal klaar, maar om een indruk te geven:

Afbeelding
Afbeelding

Onder de ski-piste wil ik een skatepark maken.
Mijn bouwthema's: Friends, Princess, Hobbit, PotC, LotR, City, PoP
Mijn topic: FreeWilly's mini Miniland
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Hardenberg

Re: Free-Willy's mini Mini-land

door Free-Willy8 » Zo Sep 07, 2014 21:52

Wat geknutseld met Brickleds. Nog niet zo mooi weggewerkt, maar dat valt ook erg tegen, de snoertjes zijn eigenlijk te dik. Maar het resultaat is op zichzelf al best leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet hier de verlichting van acht lampjes: een blauw en een groen onder de schaatsbaan, twee gele (of eigenlijk witte in doorzichtige gele buisjes) in de lantaarn, en twee rode en twee groene boven de schaatsbaan.

Verder is te zien dat aan de linkerkant van de piste een smal trappetje is bijgebouwd.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Zo Sep 07, 2014 22:23

Bedankt voor de foto's.

De draden goede wegwerken is mij ook nog niet gelukt.

Een dimmer is ook geen overbodige luxe, want de led zijn soms behoorlijk fel.

Ik ben een eigen gebouw aan het maken, met mogelijkheden, om de draden weg te werken.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Hardenberg

door Free-Willy8 » Do Sep 11, 2014 22:50

41033 uitgebreid met verschillende kleine dierensets. Zo is het een decor voor een dierenshow, waaraan, zoals je kunt zien, een zeeleeuw, beer, tijger, leeuw, aap en schildpad deel kunnen nemen :wink:
Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de fountain of youth ( 1492 ) gebouwd met het watervalletje in de poort er direct achter.
Je moet ervan houden, want er is nu veel te zien op een heel klein stukje, maar ik vind het wel leuk als je steeds nieuwe details kunt vinden.

Afbeelding

Ik zou de poort en de fontein nog iets op kunnen hogen zodat die er beter uitspringen, en de pilaren beide één stud naar buiten, maar dan zit ik wel met de ruimte voor de minifigs. Ik vind het zelf in ieder geval wel mooi compact.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Hardenberg

door Free-Willy8 » Zo Nov 30, 2014 22:25

Vanavond eerst maar eens begonnen met mijn tafel een beetje leegmaken. Daarna heb ik mijn huizen bij elkaar gezet om een dorpje te creëren met een zomerse een gezellige sfeer:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook al mijn PotC, LotR, Hobbit en PoP sets bij elkaar gezet: een toeristische attractie. Deze hele scene moet nog opgehoogd worden. Daardoor komt er weer ruimte vrij voor mijn Friends zwembad en café en zo :)

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn niet heel scherp doordat ze in het donker en bij kunstlicht genomen zijn, maar ze geven in ieder geval weer een indruk van waar ik mee bezig ben.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Hardenberg

door Free-Willy8 » Vr Dec 26, 2014 16:04

Legork heeft een berg voor mij gemaakt zodat ik sommige sets wat hoger kan zetten. Anders vallen ze weg. Hierdoor moet het nog te bouwen skatepark wel een andere plek krijgen dan eerst de bedoeling was, maar dat komt wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de berg is een tunnel gemaakt zodat er een autootje bij de huizen kan komen. We gaan nog watervallen erop maken.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Hardenberg

door Free-Willy8 » Ma Dec 29, 2014 16:22

Vanmiddag heb ik de Friends setjes met het thema 'paarden' samengevoegd op anderhalve baseplate. Ook het lammetje, het konijntje en de eekhoorn hebben er een plaats gekregen.

De paardenboxen hebben origineel de muur aan dezelfde kant, maar ik heb er één omgedraaid. Eén van de twee boxen staat iets verder naar voren: extra ruimte voor merrie en veulen. Op het veldje voor de boxen kunnen de paarden oefenen om over de horden te springen...
Overal staan voorwerpen die de vriendinnen gebruiken bij de verzorging van de paarden en van de andere diertjes: een gezellige 'rommel'. In het hooi in de schuur spelen twee poezebeesten.

Haha, ik voel me weer 6 jaar :lol:
De lol van het Lego bouwen zit em er voor mij ook in om zelfbedachte verhalen weer te geven met bestaande sets, vaak wat verbouwd naar eigen wens. Het hoeft geen realiteitsbeeld te zijn, in je hoofd kan zich immers van alles afspelen wat in het echt niet kan :)

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding