| Auteur |
Bericht |
|
WvdP
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: di apr 10, 2012 23:06 |
|
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 22:58 Berichten: 7596 Woonplaats: nabij Leiden
Thema: Creator+Modular
|
|
Jongens, kunnen jullie die discussie elders voeren svp? Het gaat al een tijdje niet meer over MC's MOC's, en daar was dit topic wel voor bedoeld....
_________________ If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through. (Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: za apr 28, 2012 15:56 |
|
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 0:02 Berichten: 904 Woonplaats: Sliedrecht
Thema: Castle/Pirates
|
WvdP schreef: Jongens, kunnen jullie die discussie elders voeren svp? Het gaat al een tijdje niet meer over MC's MOC's, en daar was dit topic wel voor bedoeld.... Dus om maar on-topic te blijven  De volgende creatie:  Voor meer foto's en het verhaal erbij, wel in het Engels: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=69067
_________________ Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes MOCs
|
|
 |
|
 |
|
Petturik
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: za apr 28, 2012 16:23 |
|
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 14:43 Berichten: 258 Woonplaats: Beilen
Thema: City/Castle
|
|
Toffe MOC, en het verhaal is ook echt goed bedacht en uitgewerkt.
_________________ ----> Flikr account<---- 1 steen is ook maar zo alleen, daarom dus dat ik er zoveel heb :)
|
|
 |
|
 |
|
thehaarie
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 18:09 |
|
Geregistreerd: ma jan 31, 2011 20:01 Berichten: 289 Woonplaats: Sevenum
|
sjiek man 
|
|
 |
|
 |
|
thomassio
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 20:49 |
|
Geregistreerd: za dec 20, 2008 16:30 Berichten: 1748 Woonplaats: Dalen
Thema: Adventurers
|
Dit vind ik toch wel je mooiste bouwwerk tot nu toe. Het standbeeld is echt zeer mooi gemaakt. Het verhaal is leuk bedacht, en oude plaatsen uit vergeten tijden spreken mij altijd heel erg aan. 
_________________ Erik, iedereen weet inmiddels wel dat het Kees was.
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 22:54 |
|
|
Bedankt allen! thomassio schreef: Dit vind ik toch wel je mooiste bouwwerk tot nu toe. Het standbeeld is echt zeer mooi gemaakt. Het verhaal is leuk bedacht, en oude plaatsen uit vergeten tijden spreken mij altijd heel erg aan.  Leuk om te horen, ben zelf ook best te vrede met het standbeeld. Met de rest was ik zelf wat minder tevreden omdat de "grond/basis" nogal snel in mekaar was geflatst! Valt dus weer mee 
_________________ Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes MOCs
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 23:01 |
|
Geregistreerd: za jan 24, 2009 19:54 Berichten: 1181 Woonplaats: Opmeer
|
|
Ik had hem op flickr ook al gezien. Het standbeeld is echt goed. Vooral de mond komt erg mooi uit. Op flickr staat er ook een waar een oog mist. Die vind ik als, zeg maar vervallen beeld, ook erg goed gelukt.
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman- Al mijn Mocs : FlickrMijn website: www.konajra.com
|
|
 |
|
 |
|
Sjakie
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 23:07 |
|
Thema: City voertuigen
|
|
 |
|
 |
|
mark1991t
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo apr 29, 2012 23:33 |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 15:15 Berichten: 1342 Woonplaats: Ommen (Overijssel)
Thema: City/Modular
|
Wat dom van mij dat ik dit topic over het hoofd had gezien, maar nu zie ik dat mooie bouwwerk alsnog. Alle details zijn tot in de puntjes uitgewerkt. Dit is gewoon echt top. Geen woorden voor 
|
|
 |
|
 |
|
Barman
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: di mei 01, 2012 9:44 |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 23:30 Berichten: 4652 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Thema: Technic
|
Mijn complimenten, echt gaaf om te zien. Het standbeeld is erg goed geluk. Ook de aankleding is prima in orde 
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
|
|
 |
|
 |
|
pj_bosman
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo mei 02, 2012 19:45 |
|
Geregistreerd: zo okt 17, 2004 22:48 Berichten: 2534 Woonplaats: Noorden
|
Heel gaaf standbeeld! Het enige wat ik wellicht anders gedaan zou hebben is de steel van de speer, ik vind de onderzijde van de Inverted slopes ietwat storend. Voor het overige; zeer origineel en fraai uitgewerkt, mijn complimenten! 
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 16:37 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Jeroen_K
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 16:44 |
|
Geregistreerd: wo dec 07, 2011 12:48 Berichten: 1118 Woonplaats: Helmond
Thema: Star Wars
|
|
Ziet er heel mooi uit, vooral het gebruik van de verschillende bogen is erg goed gelukt vind ik.
_________________ Jeroen_K's foto's op Flickr.
|
|
 |
|
 |
|
MOCkingBird
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 17:49 |
|
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 16:01 Berichten: 3095 Woonplaats: Oss
Thema: Castle
|
Ziet er mooi uit hoor  Wordt dit een onderdeel van een groter kasteel?
_________________ Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
|
|
 |
|
 |
|
jeroend
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 20:18 |
|
Geregistreerd: ma sep 10, 2007 7:48 Berichten: 770 Woonplaats: Zierikzee, Zeeland
Thema: City en Castle
|
Ziet er echt gaaf uit zeg! Mooi statisch met toch allemaal mooie details, ik vind vooral je houten "trainings" poppen goed gevonden, je kantelen zien er ook echt top uit en je loopruimte tussen de muren met een grijze vloer, binnenplaats bruin en gras donker groen In het kort het is gewoon schitterend allemaal. Hier zou ik wel een heel kasteel van willen zien...
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 20:52 |
|
|
Mooie toren met fraaie details in de muren. Een ding vind ik jammer (en dat is geneuzel  )maar doordat alles LBG is lijkt het net een splinternieuw of pas gerestaureerde toren. Mischien her en der wat oud licht grijs er door.
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman- Al mijn Mocs : FlickrMijn website: www.konajra.com
|
|
 |
|
 |
|
L-space
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do mei 31, 2012 22:34 |
|
Geregistreerd: vr apr 17, 2009 23:58 Berichten: 324 Woonplaats: de Meierij
Thema: Schijfwereld
|
|
Ziet er mooi uit met lekker veel variatie in de opbouw.
En weer een flickr-contact erbij om bij te blijven.
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 06, 2012 20:45 |
|
|
Bedankt voor de lovende reacties allen! MOCkingBird schreef: Ziet er mooi uit hoor  Wordt dit een onderdeel van een groter kasteel? Ja dit word onder andere onderdeel van de legoworld lay-out! konajra schreef: Mooie toren met fraaie details in de muren. Een ding vind ik jammer (en dat is geneuzel  )maar doordat alles LBG is lijkt het net een splinternieuw of pas gerestaureerde toren. Mischien her en der wat oud licht grijs er door. Nou idd geneuzel hoor  Nee het zou idd wat authentieker zijn, echter is het voor die "tijd" natuurlijk splinternieuw 
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 20, 2012 19:03 |
|
|
|
 |
|
 |
|
bord4kop
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 20, 2012 19:51 |
|
Geregistreerd: ma okt 11, 2010 15:59 Berichten: 445 Woonplaats: Groenlo
Thema: technix
|
Oeh wat mooi!!  En een erg fraai tafereel om naar te kijken
|
|
 |
|
 |
|
jeroend
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 20, 2012 21:31 |
|
Geregistreerd: ma sep 10, 2007 7:48 Berichten: 770 Woonplaats: Zierikzee, Zeeland
Thema: City en Castle
|
Zo dat ziet er goed uit zeg, echt schitterend Mooie details, ik vind vooral je rechter toren toren met hout geweldig!
|
|
 |
|
 |
|
aawsum
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 20, 2012 21:41 |
|
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 22:14 Berichten: 2320 Woonplaats: Groene hart
Thema: 10 jaar Lowlug!
|
|
Na het bekijken van de detailfoto's kan ik er alleen maar enthousiaster van worden. Mooie details zoals in de houten opbouw op de toren, en aandacht voor de accessoires (posities van figs etc), alles bij elkaar lijkt het in beweging te zijn.
Het puntje van aandacht lijkt me realisme. Het oogt allemaal net iets te mooi, alles is recht, niet stuk, vlaggetjes staan precies uitgelijnd. Er is geen enkel puntje waar je aan kunt zien dat er geleefd wordt (en dat er oorlogen zijn gevoerd). Als dat de bedoeling is, dan top, anders ... wellicht kun je er wat mee.g
|
|
 |
|
 |
|
L-space
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do jun 21, 2012 11:41 |
|
Geregistreerd: vr apr 17, 2009 23:58 Berichten: 324 Woonplaats: de Meierij
Thema: Schijfwereld
|
|
Dit ziet er weer geweldig uit; het verschil tussen de twee torens, de houten opbouw en de afwerking van de kantelen. Grote klasse!
|
|
 |
|
 |
|
Bricksonwheels
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do jun 21, 2012 13:18 |
|
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 10:19 Berichten: 1330 Woonplaats: Twente
Thema: Crossover :-)
|
|
 |
|
 |
|
vertmaori
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do jun 21, 2012 15:47 |
|
Geregistreerd: di okt 30, 2007 16:05 Berichten: 555 Woonplaats: Heveadorp (vlakbij Arnhem)
Thema: Modular+Technic
|
|
Mooie stijl van bouwen, wordt leuk om straks op LW te zien.
_________________ Another brick in the wall (Pink Floyd)
|
|
 |
|
 |
|
fonz
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do jun 21, 2012 18:48 |
|
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 9:03 Berichten: 550 Woonplaats: Brick-Enschot
Thema: SteamCastlepunk
|
|
Mooi bouwwerk! leuk die gouden vlaggetjes...
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: vr jun 22, 2012 23:30 |
|
|
Dank voor de reacties! aawsum schreef: Na het bekijken van de detailfoto's kan ik er alleen maar enthousiaster van worden. Mooie details zoals in de houten opbouw op de toren, en aandacht voor de accessoires (posities van figs etc), alles bij elkaar lijkt het in beweging te zijn.
Het puntje van aandacht lijkt me realisme. Het oogt allemaal net iets te mooi, alles is recht, niet stuk, vlaggetjes staan precies uitgelijnd. Er is geen enkel puntje waar je aan kunt zien dat er geleefd wordt (en dat er oorlogen zijn gevoerd). Als dat de bedoeling is, dan top, anders ... wellicht kun je er wat mee.g Niet op de foto, maar ik heb het hout al aangepast als op Elymas:  En er zijn nog geen oorlogen geweest.  Je moet ook niet vergeten dat kastelen 600 jaar geleden er meesterlijk moeten hebben uitgezien. 
Laatst bijgewerkt door mcdenbesten op za jun 23, 2012 0:37, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
aawsum
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: za jun 23, 2012 0:04 |
|
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 22:14 Berichten: 2320 Woonplaats: Groene hart
Thema: 10 jaar Lowlug!
|
mcdenbesten schreef: En er zijn nog geen oorlogen geweest.  Je moet ook niet vergeten dat kastelen 600 jaar geleden er meesterlijk moeten hebben uitgezien. 
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo jun 24, 2012 10:07 |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
bord4kop
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo jun 24, 2012 10:19 |
|
Geregistreerd: ma okt 11, 2010 15:59 Berichten: 445 Woonplaats: Groenlo
Thema: technix
|
|
in één woord:
SCHITTEREND!
|
|
 |
|
 |
|
TAFOL
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: zo jun 24, 2012 12:10 |
|
Geregistreerd: zo sep 14, 2008 13:11 Berichten: 5425 Woonplaats: Papendrecht
Thema: Creator
|
Ziet er fantastisch uit.  Zo te zien heb jij veelvuldig gebruik gemaakt van dit onderdeel in het DBG en LBG, die ook in de laatste Lugbulk-ronde zat. Toeval?  Zo te zien komen er 8 baseplates vol te staan met muur-/poortconnecties en eentje met een binnenplaats. Of komt er wellicht helemaal geen baseplate in het midden en laat je deze ruimte gewoon leeg? Het lijkt mij namelijk wel een leuk idee als er een paar huisjes binnenin de veilige muren van het kasteel komen te staan. 
_________________ Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.
|
|
 |
|
 |
|
Tijger-San
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jun 27, 2012 20:49 |
|
Geregistreerd: ma jul 10, 2006 23:31 Berichten: 131 Woonplaats: Nabij Utrecht
|
Ziet er erg mooi uit. Ben benieuwd hoe het er gekoppeld uitziet. Ben vooral gecharmeerd van de castle/sneeuw combo.  EDIT: gevonden! more WIP by 'Ecclesiastes, on Flickr
_________________ Ook voor een automatiseerder, gaat niets vanzelf.
|
|
 |
|
 |
|
stuifzand
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: vr jun 29, 2012 7:01 |
|
| Ambassador/Admin |
 |
Geregistreerd: ma jan 27, 2003 20:04 Berichten: 20284 Woonplaats: Meijel
|
Heel erg gaaf! Ik verheug me weer op de volgende foto's 
_________________ -piep-
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: vr jun 29, 2012 7:49 |
|
|
Het ziet er zeer goed uit. Dat wordt een mooie display op LFW  . Alleen heb ik een opmerking: Hebben de bewoners zo goed sneeuw geschoven dat er binnen de muren van het kasteel geen vlokje meer te zien is? O  f valt er daar gewoon geen sneeuw. Mij lijkt het dat hoe goed je ook veegt of schuift er altijd wel sneeuw achterblijft. Misschen binnen de muren her en der wat wit aanbrengen? Het is maar een idee.
|
|
 |
|
 |
|
stuifzand
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: vr jun 29, 2012 7:52 |
|
| Ambassador/Admin |
 |
Geregistreerd: ma jan 27, 2003 20:04 Berichten: 20284 Woonplaats: Meijel
|
Dat is natuurlijk één grote bruine muk geworden daar met al die paarden en karren en mensen en vooral niet te vergeten uitwerpselen in allerlei varianten... 
_________________ -piep-
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: vr jun 29, 2012 9:35 |
|
|
Ach, natuurlijk. Dat ik daar niet aan gedacht heb. 
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: wo jul 04, 2012 17:54 |
|
|
konajra schreef: Het ziet er zeer goed uit. Dat wordt een mooie display op LFW  . Alleen heb ik een opmerking: Hebben de bewoners zo goed sneeuw geschoven dat er binnen de muren van het kasteel geen vlokje meer te zien is? O  f valt er daar gewoon geen sneeuw. Mij lijkt het dat hoe goed je ook veegt of schuift er altijd wel sneeuw achterblijft. Misschen binnen de muren her en der wat wit aanbrengen? Het is maar een idee. stuifzand schreef: Dat is natuurlijk één grote bruine muk geworden daar met al die paarden en karren en mensen en vooral niet te vergeten uitwerpselen in allerlei varianten...  Idd, dat is een van de redenen  Maar er is wel wat sneeuw te zien binnen vanuit wat andere hoeken. Tevens is het wel een goeie reflectie, zal bij andere delen wat meer sneeuw proberen toe te voegen.  (overigens wel de moc na de Druide Toren, maar voor Fanwelt komt dat helemaal goed  ) stuifzand schreef: Heel erg gaaf! Ik verheug me weer op de volgende foto's  Bij deze dan De toren van de Druïde 
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: za jul 07, 2012 17:09 |
|
|
|
 |
|
 |
|
MOCkingBird
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: za jul 07, 2012 18:15 |
|
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 16:01 Berichten: 3095 Woonplaats: Oss
|
zo dat gaat snel. Mooi hoor. Ik vind het altijd knap als iemand in zo'n kleine ruimte toch een inrichting en leven weet te maken Bouw je dit zo uit de losse pols of heb je vantevoren een gedetailleerd bouwplan gemaakt?
_________________ Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
|
|
 |
|
 |
|
mcdenbesten
|
Berichttitel: Re: MC's Moc's Geplaatst: do jul 12, 2012 20:35 |
|
|
MOCkingBird schreef: zo dat gaat snel. Mooi hoor. Ik vind het altijd knap als iemand in zo'n kleine ruimte toch een inrichting en leven weet te maken Bouw je dit zo uit de losse pols of heb je vantevoren een gedetailleerd bouwplan gemaakt? Bedankt! En het moet ook snel gaan, Fanwelt komt dichterbij! Ik heb altijd ongeveer een idee in me hoofd en dan idd uit de losse pols beginnen.
|
|
 |
|
 |
|